Προς το περιεχόμενο

Θέλω να ανοίξω τρύπα στο Bass Drum


korgy

Προτεινόμενες αναρτήσεις

+10000

 

Προσωπικα απο τη στιγμη που βγηκαν τα self muffling δερματα δεν εχω χρησιμοποιησει ξανα "μπουκωμα" στην κασα και φυσικα εχοντας μεσα μονιμο μικροφωνο εχω και το μπροστινο δερμα ανεπαφο.

 

Και βεβαια my bass drum sounds like a bass drum should. ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 23
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

"Πάντως αυτό που επικρατεί τουλάχιστον στα studio και στα live μαγαζιά, είναι να υπάρχει άνοιγμα κάτω δεξιά περίπου 12 εκατοστών για το λόγο της τοποθέτησης μικροφώνου, μαζί με ένα κιλό ρικοφόν και ξεκούρδιστο δέρμα. Ούτε και ο ντράμερ δεν ακούει τι παίζει. Ένα πλαστικό φλαπ φλαπ ακούγεται κάπως και μέσω κονσόλας κάτι βγαίνει και στον κόσμο. Λείπει ο όγκος και αυτό που λέω, αφού η μπότα μας είναι κι αυτή ένα μεγάλο τομ, γιατί δεν την αφήνουμε λίγο να κελαηδήσει; Μετά σου λέει ανέβασε μου την κάσα δεν ακούγεται. Αφού από 22ρα ή 20ρα τίγκα στη μοκέτα και χωρίς παλλόμενα δέρματα τι περιμένεις να ακούσεις! Βγαίνει ήχος bass από ένα 14ρι ταμπούρο με μόνωση; Γιατί μη μου πείτε μεγαλύτερο όγκο δεν έχει μέσα η κάσα μετά από όλη αυτή τη μεταχείριση. Και δώσε τούμπου τούμπου στο πετάλι………………………………………….   

 

Rockdrum"

 

Πέστα ρε Rockdrum γιατί κι εγώ τα λέω και δε μ' ακούνε...

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια σου korgy, γεια σε όλους.

Μπορείς να βρεις κάτι σχετικό στα απαντημένα θέματα του noiz στο: http://www.noiz.gr/index.php?topic=8102.msg109700#msg109700 ή διάβασε τη παλαιότερη απάντηση που είχα δώσει εκεί και τη περνάω εδώ. Θα το βρεις ενδιαφέρον.

 

Πριν συνεχίσω, σου λέω πως η καλύτερη δοκιμασμένη λύση στο άνοιγμα οπής, είναι το κονσερβοκούτι. Εγώ βρήκα τη διάσταση που ήθελα σε μικρό κουτί στιγμιαίου καφέ και ακολούθησα το γνωστό βιντεάκι.

Τώρα κοίτα και αυτό:

 

Αρχικά: Κάθε άνοιγμα μεγαλύτερο των 18 εκατ. Είναι σαν να μην υπάρχει εξωτερικό δέρμα. Τα ο άνοιγμα αυτού του μεγέθους, δίνει αποτέλεσμα με περισσότερη ατάκα κατευθείαν στον ακροατή, αλλά αναδεικνύει πολύ λιγότερο τις αρμονικές που θα ακούγαμε από το εξωτερικό δέρμα.. Είναι ευκολότερο έχοντας άνοιγμα στο εξωτερικό δέρμα, να γίνει ηχοληψία και να τοποθετηθούν διάφορα είδη μονωτικών για τους γνωστούς λόγους. Ανοίγματα ως11-12 εκατ., ή συνδυασμός τέτοιων ανοιγμάτων, επιτρέπει κάποιο καλύτερο έλεγχο της επιστροφής και αναπήδησης του επικρουστήρα του πεταλιού, δίνει καλύτερο συντονισμό στο τύμπανο και η τονικότητα του resonant εξωτερικού δέρματος παραμένει καλή και ευδιάκριτη. Σε αυτού του μεγέθους το άνοιγμα, είναι δυσκολότερο να τοποθετηθεί μεγάλο μικρόφωνο και κάθε είδους μονωτικό, χωρίς να αποκλείεται τίποτα. Όταν δεν υπάρχει κανένα άνοιγμα στη κάσα είναι δύσκολο από την ηχοληψία να παρθεί ταυτόχρονα ο ήχος του kick από τον επικρουστήρα και η αντήχηση του τυμπάνου, με ένα μικρόφωνο. Το τυχόν μαφλάρισμα που έχουμε από πριν τοποθετήσει παραμένει μέσα και δεν μπορούμε να επέμβουμε για αλλαγές. Βέβαια το εξωτερικό παλλόμενο δέμα έχει δεσπόζοντα ρόλο στη χροιά του τυμπάνου και το ολικό ηχητικό αποτέλεσμα.

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που κάποιος ντράμερ κάνει ανοίγματα στη κάσα.

Ένας απλός λόγος είναι η φιγούρα. άλλος λόγος είναι πως δεν θέλει να αισθάνεται την επιστροφή του επικρουστήρα η οποία προέρχεται απουσία της εκτόνωσης της πίεσης του αέρα που δημιουργείται από την ταλάντωση των δύο δερμάτων. άλλος θέλει να περάσει μικρόφωνο για να πάρει ήχο από το εσωτερικό. άλλος απλά για να δίνει στον ακροατή ποιο στακάτο ήχο.

Γενικά όμως η αφαίρεση υλικού από το εξωτερικό δέρμα, έχει κάποια ακουστική επίπτωση, μειώνοντας βασικότερα το επιθυμητό μπάσο ήχο που θέλουμε να πάρουμε από την κάσα. Το σημείο που προάγει αυτό το μπάσο ήχο, βρίσκεται στο κέντρο του δέρματος, το σημείο που ταλαντώνεται περισσότερο. Λειτουργία διαφράγματος. Έτσι λοιπόν αν αφαιρεθεί υλικό από το κέντρο, μειώνεται και το επιθυμητό μπάσο γιατί χάνεται υλικό από το κεντρικό σημείο ταλάντωσης. Πάντως το να προστίθενται ανοίγματα στο εξωτερικό δέρμα δεν έχουμε αύξηση του μπάσου, όπως για παράδειγμα σε αυτό που συμβαίνει στις καμπίνες ηχείων π.χ., σε sub!

Όταν η κάσα είναι εντελώς κενή και κλειστή χρησιμοποιώντας παχύτερα δέρματα, έχουμε παραμονή ταλάντωσης σε μεγαλύτερο βαθμό και σε σχέση με ένα χαμηλό κούρδισμα, παίρνουμε χαμηλό τόνο αλλά μεγαλύτερη αντήχηση.

Μερικοί ντράμερ, επιθυμούν την εκτόνωση του αέρα με τα ανοίγματα, αλλά θέλουν και το max, σε μπάσο. Όσο είπαμε αφαιρείται υλικό από το δέρμα, τόσο λιγότερο μπάσο παίρνουμε. Η λύση φαίνεται να είναι η εξής: Δημιουργία περιμετρικών ανοιγμάτων μικρών σε διάμετρο. Αν χρειαστεί να χρησιμοποιηθούν μικρόφωνα, θα πρέπει να έχει μπει εξαρχής κάποιο εσωτερικό ειδικό σύστημα μέσα στην κάσα, όπως το May mic system (χρησιμοποιείται από το David Weckl), ή τελικά να ανοιχτεί μεγαλύτερο άνοιγμα για να τοποθετηθεί μικρόφωνο με τις ανάλογες επιπτώσεις.

Η επιφάνεια του ανοίγματος παίζει μεγάλο ρόλο. Το που θα ανοιχτεί αυτό το άνοιγμα είναι βασικό. Αν επιθυμούμε το max τόνο του εξωτερικού δέρματος, άρα και την καλύτερη απόδοση του συνόλου της κάσας, το μέγεθος κάθε τρύπας δεν θα πρέπει να ξεπερνάει τα 2,5-5 εκατοστά. Θα πρέπει να ανοιχτούν κοντά στη περίμετρο, περίπου 2,5 εκατοστά από την άκρη του τυμπάνου. Με άλλα λόγια πρέπει να αφήνεται ανέπαφο το κέντρο του δέρματος.

Αν η κάσα μας φοράει βαρύ δέρμα εξωτερικά θα ακούγεται ζεστή και με βαρύ μπάσο. Οι μικρές τρύπες σχεδιάζονται για να υπάρχει εκτόνωση αέρα αλλά αφήνουν το δέρμα να ταλαντωθεί. Τα ανοίγματα πρέπει να φτάνουν τα 6 εκατοστά το πολύ σε διάμετρο. Όσο ποιο μεγάλα τα ανοίγματα η κάσα γίνεται δυνατότερη η ένταση του τυμπάνου. Όσο ποιο πολύ υλικό αφαιρείται τόσο ποιο πολύ θα έχουμε στακάτη αλλά ξερή μπότα. Τα περιμετρικά ανοίγματα φαίνεται πως είναι η μέση λύση, αλλά δεν είναι τόσο πρακτικά για ηχοληψία.

Αυτά περίπου για το άνοιγμα στο εξωτερικό δέρμα της κάσας. Η επιλογή είναι στον καθένα. Πάντως αυτό που επικρατεί τουλάχιστον στα studio και στα live μαγαζιά, είναι να υπάρχει άνοιγμα κάτω δεξιά περίπου 12 εκατοστών για το λόγο της τοποθέτησης μικροφώνου, μαζί με ένα κιλό ρικοφόν και ξεκούρδιστο δέρμα. Ούτε και ο ντράμερ δεν ακούει τι παίζει. Ένα πλαστικό φλαπ φλαπ ακούγεται κάπως και μέσω κονσόλας κάτι βγαίνει και στον κόσμο. Λείπει ο όγκος και αυτό που λέω, αφού η μπότα μας είναι κι αυτή ένα μεγάλο τομ, γιατί δεν την αφήνουμε λίγο να κελαηδήσει; Μετά σου λέει ανέβασε μου την κάσα δεν ακούγεται. Αφού από 22ρα ή 20ρα τίγκα στη μοκέτα και χωρίς παλλόμενα δέρματα τι περιμένεις να ακούσεις! Βγαίνει ήχος bass από ένα 14ρι ταμπούρο με μόνωση; Γιατί μη μου πείτε μεγαλύτερο όγκο δεν έχει μέσα η κάσα μετά από όλη αυτή τη μεταχείριση. Και δώσε τούμπου τούμπου στο πετάλι………………………………………….   

 

Rockdrum

σωστοοος και σαν αποψη και σαν γνωση, τα τυμπανα πρεπει να φωναζουν,εκτος απο σπανιες περιπτωσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 χρόνια αργότερα...

Για να μήν ξεκινήσω νέο θέμα είπα να ξεθάψω αυτό.

Έχω μια 22άρα κάσα με Remo powersonic μπροστά και το μαμίσιο πίσω και μέσα μία μεγάλη κουβέρτα. Σκέφτομαι να ανοίξω μια τρύπα πίσω και βρήκα ενα Remo Dynamo 7'' διαμέτρρου. Ο σκοπός μου είναι να βγάλω εντελώς την κουβέρτα και ''εκτονώνεται'' το ''booom'' κάπως έτσι ώστε να έχω λίγη νότα αλλά να μήν μου συντονίζει πολύ η χορδιέρα. [Έχω αλλάξει δέρματα στο ταμπούρο, κουρδίσματα, χορδιέρα και πάλι δεν μπορώ να το αποφύγω λόγω του μικρού χώρου που βρίσκομαι. Ο συντονισμός αυτός δεν είναι ο κανονικός που υπάρχει πάντα, αλλά πολύ πιο δυνατός. Η ιδέα αυτή μου ήρθε όταν για δοκιμή εβγαλα εντελώς το πίσω δέρμα και είδα οτι δεν συντόνιζε καθόλου]

Ποιά η γνώμη σας? Αν τελικά κάνω αυτή την τρύπα να την κάνω στο κέντρο ή προς την άκρη?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πιστεύω,είναι καλύτερα στην άκρη,διότι έτσι δίνεις και μια σχετική δυνατότητα δόνησης και στο reso,ενώ στο κέντρο την περιορίζεις πολύ.

Απο την άλλη θα σου πρότεινα αντί για τρύπα να κουρδίσεις πολύ ψηλά το reso,διατηρώντας έτσι την νότα,μειώνοντας αρκετά όμως την διάρκεια της.

ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν τελικά κάνω αυτή την τρύπα να την κάνω στο κέντρο ή προς την άκρη?

 

στην ακρη θα ειναι πιο γεματος ο ηχος (οσο μικροτερη ειναι η τρυπα τοσο πιο γεματος),στη μεση θα ειναι πιο ξερος .

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις! Θα το δοκιμάσω. Ως προς το μέγεθος να χρησημοποιήσω το 7αρι dynamo, το οποίο είναι περίπου 18 εκατοστά η τρύπα που αφήνει, ή να χρησημοποιήσω πχ ενα cd για πατρόν και να ανοίξω μια τρύπα 12 εκατοστών?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις! Θα το δοκιμάσω. Ως προς το μέγεθος να χρησημοποιήσω το 7αρι dynamo, το οποίο είναι περίπου 18 εκατοστά η τρύπα που αφήνει, ή να χρησημοποιήσω πχ ενα cd για πατρόν και να ανοίξω μια τρύπα 12 εκατοστών?

Θα έλεγα να ξεκινήσεις με τη μικρή τρύπα και να δεις. Κατά τη γνώμη μου η 7ιντση παρά είναι μεγάλη. Υπάρχουν και 5ιντσα dynamos.

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου