Προς το περιεχόμενο

Σύγκριση "ποιότητας" ανάμεσα σε digital και analogue


Προτεινόμενες αναρτήσεις

εξω απο την πλακα τωρα ακριβως ΤΑ ΙΔΙΑ ισχυουν και για τις αναλογικες παραγωγες με αυτα που ισχυουν σε μια digital παραγωγη.

 

τα ζητουμενα ειναι ιδια: dynamic range,clarity,instrument separation,depth,"air" & dynamic range,dynamic range,dynamic range... ;D ;D

 

Exactly my dear friend  8)

 

Να προσθέσω και κάτι ακόμα (αν όντως αυτό έχει στο μυαλό του ο Νικόλας):

καμια μέθοδος ηχογράφησης δεν θα κάνει το αρχικό σήμα "καλύτερο". Απλά αναλόγως τον εξοπλισμό που διαθέτεις και τους στόχους που έχεις στο μυαλό σου το καθένα έχει κάποια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα για να μπορέσεις να επεξεργαστείς περαιτέρω τα κανάλια και τη μίξη. Τα χαρακτηριστικά που προσδίδει σε μια μίξη το σύνολο της επεξεργασίας (μαζί με τις μικρές "ατέλειες") σε συνδυασμό με τις γνώσεις σου και την τεχνική σου είναι αυτό που τελικά προσδίδει τον χαρακτήρα σε μια ηχογράφηση.

 

Στην τελική το ζητούμενο για μένα δεν είναι να κάνουμε την ΤΕΛΕΙΑ και ΠΙΣΤΗ ηχογράφηση/μίξη/επεξεργασία αλλά να δημιουργήσουμε κάτι με ΑΠΟΨΗ και ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ. Αυτό γίνεται και αναλογικά και ψηφιακά (και όσο περνάει ο καιρός οι δυνατότητες του ψηφιακού αυξάνονται, οπότε αποτελούν best bang for the buck).

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 22
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

αλλά να δημιουργήσουμε κάτι με ΑΠΟΨΗ και ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

 

ακριβως και πιστεψε με αν εχεις αυτα τα δυο και καλη τεχνικη και στο πιο middle of the road daw system μπορεις να κανεις παππαδες ;)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

....τα τεχνικά-θεωρητικά χαρακτηριστικά που  περιγράφουν και χαρακτηρίζουν την απόδοση ενός συστήματος καταγραφής, αναπαραγωγής ή επεξεργασίας είναι τα ίδια τόσο για τον αναλογικό όσο και για τον ψηφιακό τομέα (δυναμική περιοχή, S/N ratio, συχνοτική απόκριση κλπ κλπ). Από εκεί και πέρα υπάρχουν επιμέρους χαρακτηριστικά (κάποια κοινά και στις 2 περιπτώσεις κάποια μοναδικά) που καθορίζουν αυτή την απόδοση (όπως πχ το wow&flutter και το hiss μιας ταινίας, η αδυναμία στερεοφωνικής εγγραφής χαμηλοσυχνοτικού περιεχομένου στο βινύλιο αλλά και αντίστοιχα το jitter, τα προβλήματα κβαντισμού, το downsampling) καθώς και κάποια μη μετρήσημα χαρακτηριστικά (ο τρόπος που υπεροδηγήται ένα αναλογικό κύκλωμα, οι διαφορές ανάμεσα σε διαφορετικά tape brands κλπ κλπ)

 

Αυτό που θέλω να πω είναι το εξής....στην θεωρητική προσέγγιση του θέματος ηχητική ποιότητα (αν και νομίζω οτί ταιριάζει περισσότερο η λέξη πιστότητα) υπάρχουν κοινά (μετρήσιμα) μεγέθη και χαρακτηριστικά και μπορεί κάποιος να οδηγηθεί σε συγκεκριμένα συμπεράσματα για τα υπέρ και κατά της κάθε πλευράς. Επειδή όμως η ακοή και η αισθητική αντίληψη γενικότερα είναι εγκεφαλική λειτουργία καθορίζονται από το "πως", "τι" και "γιατί" έχουμε μάθει να ακούμε (ειδικά σε πολύ πιο τρυφερές και εύπλαστες για το μυαλό μας ηλικίες) και όχι τόσο από το S/N ratio ή όπως έγραψα σε ένα άλλο θέμα από δυαδικούς συνδιασμούς.....ακόμη και η ίδια η συχνοτική αντίληψη-απόκριση που έχει το αφτί του καθενός μας ως ηχητικός δέκτης  είναι σχετική και αμφισβιτήσιμη (πόσοι από εδώ μέσα έχουν κάνει κάποιο ακουόγραμμα?....πόσοι έχουν μόνιμα ή παρωδικά ακουστικά τραύματα από την υπερέκθεση σε μεγάλες εντάσεις?.....πόσο αυτά επηρεάζουν την ακουστική μας αντίληψη?)

 

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παντως Νικολα μια και εισαι της κλασσικης μουσικης ο ψηφιακος δρομος ειναι μονοδρομος (οι πρωτοι αλλωστε που αγκαλιασαν την ψηφιακη τεχνολογια ηταν οι μηχανικοι ηχου των κλασσικων στουντιο,Deutsche Gramophon & δε συμμαζευεται...) ;)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Πολύ καλή συζήτηση και ευχαριστώ όλους σας!

 

Το θέμα, που με απασχολεί αρκετά είναι η μοναδικότητα του βινυλιου. Έχω κάποια ιδέα, που έχει να κάνει με την μοναδικότητα σε recorded media. Φυσικά αν πάρεις κάποιο digital αρχείο, το αντιγράφεις και έχεις το ακριβές αντίγραφο. Με το βινύλιο, όμως, δεν είναι ακριβώς έτσι. Όχι μόνο είναι πιο δύσκολο, αλλα η αναλογική μορφή του, το κάνει και μοναδικό, συνάμα (εφόσων πρεσσαριστεί ένα αντίτυπο, φυσικά).

 

Από την άλλη, όπως αναφέρθηκε απο πολλούς και πολύ σωστά, όλο το project θα γίνει στο δικό μου studio (όχι τοσο φτηνιάρικο πιά, αλλα φυσικά όχι επαγγελματικών προδιαγραφών), και άρα θα έχουμε ολίγον dithering (αν είναι δόκιμος ο όρος), αν το πάω ΜΕΤΑ σε αναλογικό.

 

Υποθέτοντας ότι μιλάω για ηλεκτρονική μουσική, και εαν ισχύει η παραπάνω παράγραφος, θα έπρεπε να γυρίσω στο '60 και στα μέσα των tapes, κλπ... Τρέχα γύρευε δηλ...

 

(γουστάρω να με περιπλέκω, όπως καταλαβαίνεται! Το έχω βαθιά μέσα μου! ;D)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν το πάω ΜΕΤΑ σε αναλογικό.

 

θα ειναι ΕΓΓΥΗΜΕΝΑ μαπα οποτε stay digital ;)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φυσικά αν πάρεις κάποιο digital αρχείο, το αντιγράφεις και έχεις το ακριβές αντίγραφο.

 

Θεωρητικά πάντα. Πρακτικά γίνεται της ΜΟΥΡΛΗΣ το κάγκελο.  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Θεωρητικά πάντα. Πρακτικά γίνεται της ΜΟΥΡΛΗΣ το κάγκελο.  ;)

Τώρα έχω την απορεία. ΓΙΑΤΙ;

 

Αφού δύο αρχεία μπορούν να είναι ολόιδια (identical). είναι μια σειρα απο 0 και 1, τίποτε παραπάνω... Πρακτικά, πώς γίνεται της μουρλής; (μιλάω για απλό copy paste). εκτώς αν δεν καταλαβαίνω κάτι...  ???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τώρα έχω την απορεία. ΓΙΑΤΙ;

 

Αφού δύο αρχεία μπορούν να είναι ολόιδια (identical). είναι μια σειρα απο 0 και 1, τίποτε παραπάνω... Πρακτικά, πώς γίνεται της μουρλής; (μιλάω για απλό copy paste). εκτώς αν δεν καταλαβαίνω κάτι...  ???

 

Δυστυχώς δεν αρκεί το γεγονός ότι είναι ψηφιακά. Σε αντίθεση με ότι πιστεύουν πολλοί η ψηφιακή αντιγραφή δεν είναι πάντα απροβλημάτιστη - ειδικά στις περιπτώσεις αντιγραφής CD (αν ψάξετε στο Internet θα δείτε ότι η παραγωγή του αρχικού CD μίας ηχογράφησης είναι διαδικασία που χρειάζεται να πληρεί συγκεκριμένα πρότυπα. Τα διάφορα CD που κυκλοφορούν στην αγορά, μπορεί φαινομενικά να είναι ίδια, στην πραγματικότητα όμως δεν παρουσιάζουν όλα την ίδια ανοχή σε σφάλματα ψηφιακών αντιγραφών. Κάπου έχω και ένα σχετικό site με συγκριτικά για CD και το κατά πόσο αποδίδουν καλά σε διάφορες αντιγραφές. Μόλις το βρω θα το ανεβάσω.

 

Αντίστοιχα συμβαίνουν στην διαδικασία μετάδοσης ψηφιακού σήματος. Γιατί μετάδοση ψηφιακού σήματος; Γιατί η χρήση των online mastering houses είναι ολοένα αυξανόμενη και σε αυτές τις περιπτώσεις γίνεται upload ενός ψηφιακού αρχείο το οποίο είναι αμφίβολο αν θα φτάσει επακριβώς στον προορισμό του γιατί θα περάσει από αρκετά και ίσως αμφίβολα στάδια. Αυτό το φαινόμενο είναι φρέσκο αλλά κάποιοι ανησυχούν ήδη και για αυτό.

 

Φυσικά δε νομίζω να υπάρχει λόγος για υστερίες - απλά καλό είναι να έχουμε υπόψη ότι ειδικά σε αντιγραφές από σκληρό δίσκο σε CD ή ακόμη χειρότερα από CD σε CD, η διαδικασία σχεδόν πάντα έχει μικρά σφάλματα τα οποία ελαχιστοποιούνται σε μέγεθος και σημασία δίνοντας την κατάλληλη προσοχή.  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To ψηφιακό αντίγραφο ενός ψηφιακού αρχείου είναι απόλυτα ίδιο με το πρωτότυπο : μην αυταπατάσθε. Αν δεν ήταν, δεν θα υπήρχαν υπολογιστές.

 

Υπάρχει μία μυθολογία σχετικά με το αν το ριπάρισμα ενός audio cd αποδίδει ψηφιακά αρχεία απολύτως ίδια με εκείνα που είχαν αρχικά χρησιμοποιηθεί για να φτιαχτεί το cd. Η απάντηση είναι προφανώς "όχι", αλλά αυτό δεν μειώνει την ισχύ της προηγούμενης παραγράφου, διότι εδώ δεν έχουμε αντιγραφή αλλά μετατροπή από το φορμά του cd σε κάποιο σύνηθες, μη-απωλεστικό audio format όπως WAV ή AIFF κλπ.

 

Το κατά πόσον το νέο αρχείο είναι ίδιο, χειρότερο ή καλύτερο από το πρωτότυπο έχει να κάνει όχι τόσο με το hardware που χρησιμοποιήθηκε, όσο με το software, το οποίο πρέπει να είναι αρκετά εξελιγμένο ώστε να συνυπολογίζει τυχόν ατέλειες της συσκευής ανάγνωσης και να τις διορθώνει (με μία δεύτερη, τρίτη ή εκατοστή ανάγνωση).

 

Είναι άλλο ένα τυπικό παράδειγμα της δομικής (αν μου επιτρέπετε) υπεροχής του software πάνω από το hardware.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου