Προς το περιεχόμενο

Καλό τραγούδι: το δυσκολότερο πράγμα...;


sonap

Προτεινόμενες αναρτήσεις

- Και μόνο το ότι ένα thread που αναφέρεται στο "καλό τραγούδι" κατέληξε να είναι ένα thread για τους Beatles, αυτό τα λέει όλα.

 

ΑΚΡΙΒΩΣ αυτό που ήθελα να γράψω διαβάζοντας το thread ;)

 

Και κάτι ακόμα: εφόσον δεν ξέρουμε, και δεν ΜΠΟΡΟΥΜΕ να ξέρουμε, τι είχε ο καθένας στο μυαλό του όταν έγραφε κάτι, γιατί πρέπει να κολλάμε στο κατά πόσον το έγραψε για να γουστάρει ή για να πουλήσει; Ακούω το Across The Universe και συγκινούμαι, γιατί πρέπει να κάνω βλακώδεις εικασίες για το κατά πόσον ο Lennon ήταν νηφάλιος ή όχι, για το αν το ένιωθε ή αν ήθελε να γράψει κάτι πομπώδες, για το αν το ενορχήστρωσε μόνος του ή αν το πείραξε ο Spector, για το αν τον ένοιαζε περισσότερο η ποιότητα του κομματιού ή το κατά πόσον θα βοηθούσε τον δίσκο να πουλήσει; Όλα αυτά τα κολλήματα ειλικρινά δεν τα κατανοώ. Πρόκειται για ένα κομμάτι που λατρεύω, είναι μέρος της ζωής μου και αυτό είναι το ΜΟΝΟ που μετράει για μένα. Τα υπόλοιπα...... ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 73
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

μία απλή - κοινή παραδοχή : ότι δεν έχουν παραμικρή γαμ$%νη ιδέα για το πως γίνεται ένα καλό τραγούδι, διότι αν ξέραμε πως γίνεται θα το κάναμε και θα είχαμε γίνει άλλοι άνθρωποι.

 

Άλλη μια εύστοχη παρατήρηση courtesy of Wow!.

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα συμφωνησω με την γενικη αποψη οτι δεν υπαρχει χρυσος κανονας.

 

απο προσωπικη εμπειρια , ακολουθω ενα βασικο -για μενα- πραγμα:

 

διαβαζω ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ τον στιχο ωστε να "μπω στο πετσι του" κατανοωντας οσο το δυνατον περισσοτερο το νοημα -η και τα υπονοουμενα του-.

προσπαθω να σχηματισω την "εικονα" στο μυαλο και "να ακουσω τον ρυθμο του στιχου".

 

(προσφατα εγραψα ενα τραγουδι , απο 3 τετραστιχα ενος ποιηματος του Δ.Σολωμου.

"ψαχνοντας" αρκετες μερες , διαπιστωσα οτι τα 5/8 , ειναι "κουτι" για το συγκεκριμενο.με κανεναν αλλο ρυθμο , δεν μου "καθησε" οπως το φανταζομουν την ωρα της αναγνωσης)

 

απο κει και περα , τα πιο σημαντικα πραγματα ειναι -για μενα παντα μιλωντας- η μελωδια και η ενορχηστρωση. η τελευταια μπορει να μεταμορφωσει σχεδον τελειως ενα κομματι. επισης , σε διαφορα τραγουδια κατα καιρους , θαυμαζω την λιτοτητα  της ενορχηστρωσης , που ομως αναδεικνυει στο επακρο το κομματι.

 

εν κατακλειδει , πιστευω πως , οσο πιο πολυ ασχολειται καποιος , τοσο ευκολοτερο γινεται , αρκει να ξερει τι ζητα και τι κανει για να το πετυχει.αρκει να γινει η αρχη. κι εγω δεν θεωρουσα οτι εχω την δυνατοτητα να γραψω τραγουδι και ξαφνικα μου βγηκε.

τολμηστε και πειραματιστειτε.

 

αντε και ....καλες δουλειες!

;D ;D ;D

Mesa/Boogie & Strato

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Thanocaster, καλά βρε άνθρωπε, εδώ συζητάμε για τους Beatles και εσύ μας περιγράφεις τη μέθοδο με την οποία έχεις καταφέρει να ΜΗΝ τελειώσεις 150 κομάτια. Έλεος!

 

Για τη μαμά μου τα δικά μου τραγούδια είναι τα καλύτερα ever. Άλλωστε άλλο καλό κομμάτι και άλλο γνωστό κομμάτι.  :-\

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

π.χ. ενα ρε εβδομης μινορε η μια κιθαρα παιζει το ρε7μιν αλλα η αλλη ειτε φα ματζορε είτε ρε μινορε (πολλες φορες εναλλαξ) και αλλα πολλα τετοια "κουφα")

 

 

Ε αυτό δεν είναι κουφό

 

Dm7 = D - F - A - C

F    = F - A - C

 

παίζοντας με αναστροφες (ώστε να έχουν κοινό μπάσο) δεν υπάρχει κανένα περίεργο άκουσμα

 

ακόμα καλύτερα θα μπορούσε να παίξει F6 = F - A - C - D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ως συνήθως το θέμα ξέφυγε εντελώς από την αρχική ερώτηση... Λοιπόν μια που γράφω τραγούδια από το 1990 και έχοντας ακούσει χιλιάδες τραγούδια άλλων μουσικών από διάφορα είδη (κυρίως ποπ, ροκ και μέταλ), έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το σημαντικότερο πράγμα είναι οι φωνητικές γραμμές και κυρίως στο ρεφρέν. Αφού ξεκινάς τώρα φίλε δώσε τη μεγαλύτερη προσοχή σε αυτό. Από εκεί καταλαβαίνει ο ΜΕΣΟΣ ΑΚΡΟΑΤΗΣ, (ΟΧΙ ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ, ΟΥΤΕ ο "ΞΕΡΟΛΑΣ"), αν ένα τραγούδι είναι καλό ή όχι (βέβαια το "καλό τραγούδι" είναι αρκετά υποκειμενικό, αλλά το σκατένιο είναι πολύ αντικειμενικό). Και έπειτα στην πορεία θα μάθεις τη σημασία της ενορχήστρωσης, της καλής ηχογράφησης, μίξης και τελικής επεξεργασίας και φυσικά της άρτιας εκτέλεσης από τους μουσικούς. ΟΛΑ έχουν σημασία αλλά οι καλές φωνητικές γραμμές πάντα θα ξεχωρίσουν ακόμα και με απλά καλή εκτέλεση, ενορχήστρωση και ηχογράφηση ενώ τις σκατένιες ακόμα και ο "Mutt" Lange να είσαι δε θα τις παλεύεις με τίποτα... Άντε καλή αρχή και καλή έμπνευση!

 

Υ.Γ. Πήγε κάποιος να συγκρίνει τους BEATLES με τους ROLLING STONES ΜΠΟΥΑΑΑΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΕΧΕΧΕΧΕΧΕΧΙΧΙΧΙΧΙ ΧΟΥΧΟΥΧΟΥΧΟΥΑΑΑΑΡΡΡΡΡΡΓΚ!

YouHaveToBeHappyWithWhatYouHaveToBeHappyWith

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι, ΑΥΤΟ (ναι καλά κοιτάς)

 

Και μετά έρχοναι οι αξύριστοι και λένε ότι οι Coldplay κλέβουν κομάτια από άλλους. Ευτυχώς που συμφωνείς με τον Κηλαηδόνη, αλλά διαφωνείς με 'σένα.

 

Πλάκα έχεις πάντως, βρήκα και ένα ωραίο site εξ' αιτίας σου.

 

:)

 

Με τον Κηλαηδονη συμφωνω και με μενα ΒΕΒΑΙΑ συμφωνω, καθοτι ΞΕΡΩ ΤΙ μου θυμιζουν τα κομματια και απο ΠΟΥ ειναι κλεμμενα, αρα, οι κολπλεης και οι αλλοι "φτηνοι" μαλλον θα πρεπει να προσπαθουν καλυτερα.

Ο παλιος (καλος δε θα πω) eye ξαναγυρισε.

 

 

ΥΓ. "Mutt" Lange= θεος (και με θεα γυναικα βεβαια)

Make me fries...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το θεμα μας ειναι το ΤΡΑΓΟΥΔΙ και οχι τα ΓΕΝΝΗΤΙΚΑ ΜΑΣ ΟΡΓΑΝΑ , οι προεκτασεις τους & τα προβληματα...κνησμου που εχουμε...

 

παρακαλω κυριοι να ειστε συγκρατημενοι στις εκφρασεις σας  ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γνωρίζοντας μικρός τον Λουκιανό (Νίκο μάλλον κι εσύ λόγω περιοχής σχολείου) και στην συγκεριμένη ερώτηση η απάντηση του ήταν "-Γιατί έτσι δεν είναι;"

 

Πάντως εγώ έχω καταλήξει στο απλοϊκό μεν, σωτήριο δε της ψυχικής μου υγείας δε "Η το χεις ή δεν το χεις". Απλά.

 

Καραγκιόζης (κατ' εμέ) είναι κι ο Καρβέλας και ένα άτομο (προσωπικότητα / ιδεολογία που εκφράζει) που αποκυρήσσω ψυχή τε και πνεύματι αλλά το χει αυτο το knack του hit. 

 

Τώρα το καλό, το κακό, το μέτριο, πως κρίνεται και ποιός το καθορίζει ήταν, είναι  και θα παραμείνει κουβέντα που σαν άνθρωποι που νοιάζονται για τη μουσική λίγο πέρα από το "βάλε κάτι να παίζει", θα το συζητάμε, αναλύουμε καυγαδίζουμε, μεθάμε, συμφωνάμε και άντε πάλι από την αρχή

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@audiokostas

 

το θεωρείς ωραίο δλδ να δείχνει κάποιος στον συνομιλητή του,έστω και δια του γραπτού λόγου,τα απόμαχα σημεία του με εκφράσεις του τύπου "Όχι, ΑΥΤΟ (ναι καλά κοιτάς)"?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου