Προς το περιεχόμενο

mixing στον αξωνα Ζ


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ναι, είναι δύσκολο. Δεν παίρνει ο κάθε άσχετος ένα Sonitus και καθαρίζει. Μια καλή από μια κακή, συγκεχυμένη, ασαφή και γενικώς ό,τι να'ναι μίξη μπορεί να απέχει ελάχιστα. Eίναι ένα πολύ λεπτό παιχνίδι με τις ψηλές και χαμηλές συχνότητες, όπως επίσης και με τα ηχοχρώματα. Από αυτό το DVD: http://www.amazon.co.uk/David-Gibson-Recording-Engineering-Production/dp/B0002IQM6G δείτε το τέλος αυτού του βίντεο και το επόμενο...

 

http://www.youtube.com/watch?v=RSZRA6QwQBo

http://www.youtube.com/watch?v=9x6ilVIc0Vo

 

Aν εξαιρέσετε το γεγονός ότι έχει ελλεινό χιούμορ στα όρια του καλτ και ότι σε ορισμένες στιγμές είναι υπερβολικά απλοϊκό, θίγει το ζήτημα που συζητάτε...

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 22
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ναι, είναι δύσκολο. Δεν παίρνει ο κάθε άσχετος ένα Sonitus και καθαρίζει. Μια καλή από μια κακή, συγκεχυμένη, ασαφή και γενικώς ό,τι να'ναι μίξη μπορεί να απέχει ελάχιστα. Eίναι ένα πολύ λεπτό παιχνίδι με τις ψηλές και χαμηλές συχνότητες, όπως επίσης και με τα ηχοχρώματα. Από αυτό το DVD: http://www.amazon.co.uk/David-Gibson-Recording-Engineering-Production/dp/B0002IQM6G δείτε το τέλος αυτού του βίντεο και το επόμενο...

 

Aν εξαιρέσετε το γεγονός ότι έχει ελλεινό χιούμορ στα όρια του καλτ και ότι σε ορισμένες στιγμές είναι υπερβολικά απλοϊκό, θίγει το ζήτημα που συζητάτε...

 

Τώρα που είδα τα βίντεο αισθάνομαι πολύ πιο σχετικός...  ::) ::)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λαμπρο, δεν μιλαω για κυκλους και για εφφε αλλα για real positioning.

Αν το καλοσκεφτεις, οταν ακους λχ τυμπανα, τα πιατινια δεν τα ακους στο κεντρο αλλα ΠΑΝΩ, αφου εκει ειναι και η ΘΕΣΗ τους. Το να τα κανουμε απλα panning δεξια αριστερα, δινει μεν ενα ωραιο αποτελεσμα αλλα δεν ειναι absolute γιατι δεν ειναι στο ιδιο ΥΨΟΣ με τα τομ και την κασα.

Το ιδιο ισχυει και για την κασα. Θα επρεπε λογω θεση να μας ερχεται απο κατω (οπως δινει και μια ψευδαισθηση το sub woofer αν το εχουμε καπου κοντα μας, κατω απο το γραφειο λχ)

Make me fries...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λαμπρο, δεν μιλαω για κυκλους και για εφφε αλλα για real positioning.

Αν το καλοσκεφτεις, οταν ακους λχ τυμπανα, τα πιατινια δεν τα ακους στο κεντρο αλλα ΠΑΝΩ, αφου εκει ειναι και η ΘΕΣΗ τους. Το να τα κανουμε απλα panning δεξια αριστερα, δινει μεν ενα ωραιο αποτελεσμα αλλα δεν ειναι absolute γιατι δεν ειναι στο ιδιο ΥΨΟΣ με τα τομ και την κασα.

Το ιδιο ισχυει και για την κασα. Θα επρεπε λογω θεση να μας ερχεται απο κατω (οπως δινει και μια ψευδαισθηση το sub woofer αν το εχουμε καπου κοντα μας, κατω απο το γραφειο λχ)

 

Μα γι αυτό μιλάω. Όχι για το πάνω κάτω, αλλά για το μπρος πίσω. Δηλαδή ο ήχος να έρχεται από πίσω σου. ψευδαίσθηση του surround δηλαδή. Στο βίντεο αναφέρεται μόνο στις θετικές τιμές του Ζ δηλαδή μόνο για μπροστά απο σένα κάτι που όπως είναι λογικό ρυθμίζεται απο την ένταση του ήχου => την "απόσταση" του ήχου απο σένα. Άν θέλεις όμως να δώσεις την ψευδαίσθηση του ήχου απο πίσω αυτό γίνεται με διαφορά φάσης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λαμπρο, δεν μιλαω για κυκλους και για εφφε αλλα για real positioning.

Αν το καλοσκεφτεις, οταν ακους λχ τυμπανα, τα πιατινια δεν τα ακους στο κεντρο αλλα ΠΑΝΩ, αφου εκει ειναι και η ΘΕΣΗ τους. Το να τα κανουμε απλα panning δεξια αριστερα, δινει μεν ενα ωραιο αποτελεσμα αλλα δεν ειναι absolute γιατι δεν ειναι στο ιδιο ΥΨΟΣ με τα τομ και την κασα.

Το ιδιο ισχυει και για την κασα. Θα επρεπε λογω θεση να μας ερχεται απο κατω (οπως δινει και μια ψευδαισθηση το sub woofer αν το εχουμε καπου κοντα μας, κατω απο το γραφειο λχ)

 

ΜΑΛΙΣΤΑ. Γιαυτο ακριβος μιλαω. Εκτος απο το μπροστα πισω ειναι και το πανω κατω που σε συνδιασμο με το panning εχουμε ενα τριδιαστατο ηχο. Απο οτι γνωριζω σημαντικο ρολο πεζουν οι συχνοτητες π.χ οταν εχουμε ενα οργανο το οποιο πεζει σε ενα φασμα συχνοτητων που δεν επιρεαζεται απο αλλα οργανα (οσο το δυνατο λιγοτερο) τοτε εχουμε μεγαλυτερη ευκρινια και κατεπεκταση καλυτερη θεση στο χωρο (Χ,Υ,Ζ). Και για να μην χανομαστε το ερωτημα μου ειναι τι τεχνικες κανουμε για να εχουμε αυτο το αποτελεσμα ΠΑΝΤΑ σε stereo και οχι σε surround.

:)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα γι αυτό μιλάω. Όχι για το πάνω κάτω, αλλά για το μπρος πίσω. Δηλαδή ο ήχος να έρχεται από πίσω σου. ψευδαίσθηση του surround δηλαδή. Στο βίντεο αναφέρεται μόνο στις θετικές τιμές του Ζ δηλαδή μόνο για μπροστά απο σένα κάτι που όπως είναι λογικό ρυθμίζεται απο την ένταση του ήχου => την "απόσταση" του ήχου απο σένα. Άν θέλεις όμως να δώσεις την ψευδαίσθηση του ήχου απο πίσω αυτό γίνεται με διαφορά φάσης.

Oταν λεω πισω ενοω πισω στα ηχεια οχι πισω απο μενα! ;)

:)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και είμαι λίγο ασχετος απο ήχο, πραγματικά ειχατε σε πολλα live που παρακολουθήσατε την αισθηση του "πιατινια πανω, μποτα κατω?" Ακομα και σε μια συμφωνικη ορχηστρα, μονο το δεξια αριστερα ξεχωρίζει ευκολα, ενω το μπροστα πίσω είναι ανεπαίσθητο.

 

Δεν ειρωνευομαι, σκεφτομαι πραγματικα, μηπως υπαρχουν οντως live καταστασεις που να ακουγονται τα πιατινια πανω πχ. Σε μεγαλα stage ακουγονται ολα απο τα ηχεία και σε μικρα τζαζομπαρα τα πιατινια είναι περίπου στην ευθεια με το αυτι. Ποσο ρεαλιστικο θα ήταν να τα ακουγαμε "πανω" ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Oταν λεω πισω ενοω πισω στα ηχεια οχι πισω απο μενα! ;)

 

Σόρρυ φίλε μου τότε κατάλαβα λάθος. Προφανώς αν ακούγεται κάποιος ήχος πίσω όπως το εννοείς εσύ, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να αυξήσεις την ένταση του και να τονίσεις με eq τις συχνότητες που θέλεις.

 

Ηχογράφησα ένα παράδειγμα με αυτό που εννοώ, γιατί πολύ παρεξηγήθηκα. Φορέστε ακουστικά και ακούστε το. Στερεο είναι και όμως δίνει την ψευδαίσθηση ότι ο ήχος έρχεται απο πίσω. Το έφτιαξα μόνο με το εργαλείο του Logic για το phase. Με το Sonitus το αποτέλεσμα ήταν πιο αληθινό μάλλον επειδή θα πείραζε περισσότερα πράγματα εκτός απο τη φάση.

 

Κατεβάστε και ακούστε

Ξεκινάει μπροστά κινούμενο δεξιά φτάνει τέρμα πίσω στο 0.17 μετα επιστρέφει απο δεξιά μπροστά και απο αριστερά πάλι πίσω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενδιαφερον. Ευχαριστουμε. Ομως το ξαναλεω οπως ειπε και ο playloud το θεμα ειναι το πως περνει σταθερη θεση μεσα στο mixing ενας ηχος στον αξονα Ζ Υ. (Δηλαδι πανω κατω και μπροστα πισω).

:)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η επίτευξη του βάθους στις πλείστες των περιπτώσεων γίνεται με χρήση reverb. Δοκίμασε να αφαιρέσεις το dry σήμα και ρύθμισε τις παραμέτρους στο early reflections τμήμα και στο tail για να ρυθμίσεις πόσο πίσω (λέγοντας πίσω εννοώ βάθος εδώ) θα ξεκινήσει ο ήχος και πόσο πιο πίσω θα σταματήσει.

 

Αν διαπιστώσεις ότι δεν είναι καθαρός ο ήχος δοκίμασε:

 

1. κάποιο μονοφωνικό reverb

2. EQ

3. να προσθέσεις λίγο από το dry σήμα, έτσι ώστε να υπάρχει intelliginility (δηλαδή να μπορείς να διακρίνεις όσο καλύτερα γίνεται τον ήχο)

4. να αυξήσεις την ένταση του reverb ή

5. να μειώσεις την ένταση κάποιων οργάνων που είναι πολύ... front  :D

 

Αν θες καλύτερο positioning στον χώρο, τότε χρησιμοποίησε 2 μονοφωνικά reverb με pan -64 και +64.

 

Εάν θες ασυμμετρία και κίνηση στο τι συμβαίνει πίσω τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις:

 

1. Delay σε ένα από τα δύο κανάλια (συνήθως είναι της τάξης των msec), δηλαδή θα έχεις ένα από τα δύο κανάλια να παίζει την χρονική στιγμή t και το δεύτερο την χρονική στιγμή t + κάτι.

2. Διαφορετικούς χρόνους στο reverb

3. Δοκίμασε επίσης ένα doppler effect. To doppler effect είναι όρος που απαντάται στην αστρονομία, στα ελληνικά ονομάζεται "φαινόμενο της κινούμενης πηγής". Είναι ότι συμβαίνει όταν περιμένουμε να περάσουμε τον δρόμο και περνάει από μπροστά μας ένα όχημα με μεγάλη ταχύτητα. Ακριβώς μπροστά μας έχει το μέγιστο pitch-shifting - το οποίο μπορεί να μεταβληθεί ή να απενεργοποιηθεί.

 

Οι περισσότερες από αυτές τις τεχνικές βασίζονται σε πειραματισμούς πάνω στο πως τοποθετούμε τους ήχους στο χώρο (spatalization και localization) και βασίζονται στο γεγονός ότι τα αυτιά μας είναι υπερευαίσθητα στις χρονικές διαφορές με τις οποίες αντιλαμβανόμαστε έναν ήχο. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε αναζητώντας λήμματα για τις λέξεις spatialization, localization και Head Related Transfer Functions.

 

Όσον αφορά για την τοποθέτηση ήχων στον άξονα Y, αυτό είναι ελαφρώς πιο δύσκολο από ότι στην περίπτωση με τον άξονα Z. Ο λόγος οφείλεται στο γεγονός ότι το αυτί μας αδυνατεί να κάνει localization δύο ήχων όταν αυτοί ισαπέχουν από ένα ιδεατό άξονα που είναι κάθετος στο αυτί μας. Αυτά τα σημεία σχηματίζουν έναν κώνο, που ονομάζεται κώνος σύγχισης  ;D (cone of confusion), περισσότερες πληροφορίες εδώ:

 

http://mue.music.miami.edu/thesis/jwest/Chap_2/Chap_2_Spatial_Hearing.html

 

Επιπρόσθετα να λάβετε υπόψιν σας ότι οι ήχοι με low frequency content, δηλαδή μπάσοι ήχοι, έχουν χαμηλό directionality (κατευθυνσιμότητα) που σημαίνει ότι εντοπίζονται επακριβώς στον χώρο δυσκολότερα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου