Προς το περιεχόμενο

Fretless Bass


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 32
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μια «πατέντα» σε αυτούς που γουστάρουν και fretless και slaps, είναι να προσαρμόσουν το τελευταίο τάστο, για να βγαίνει και το «τσιγκ» και να παραμείνει η αταστίλα!

 

Βέβαια υπάρχουν δύο «προβληματάκια» … 1) δεν μπορείς να έχεις πολύ χαμηλό action και 2) θέλεις μάστορα για να εφαρμόσει το τελευταίο τάστο.

Καλό θα είναι να το δοκιμάσει κάποιος πρώτα σε κανένα «δεύτερο» όργανο ή να πάρει ένα «φτηνό» ταστομένο για να βγάλει όλα τα τάστα και στοκάρει την ταστιέρα, εκτός από το τελευταίο τάστο.

 

Όταν το είχα δοκιμάσει πάντως ήτανε καλή φάση … δυστυχώς δεν είναι δικό μου το όργανο ώστε να σας ανέβαζα κανένα clip …!

 

Give bass a brain!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και επειδή αναφέρθηκε κι ο Kristoffer Gildenlow των POS (κάποτε), νομίζω πως στα παρακάτω κομμάτια (ΚΟΜΜΑΤΑΡΕΣ δηλαδή) είναι πιο χαρακτηριστικό το άταστο κι ο ήχος του...

 

http://www.youtube.com/watch?v=GP9quQZsC2M

 

(στο 3:42 μπαίνει)

Βass is a state of mind...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπον... αφού διαβασα ολο το τοπικ και καταλαβα οτι πολλοι εχουν γνωσεις περι του αταστου θα ηθελα να κανω μερικες ερωτησεις σε οποιον γνωριζει (κυριως σε εσενα X-minor πηγαινοντας συμφωνα με αυτα που ειπες στα post σου).

 

1ον. (Ας ξεκινησουμε με τα πειραματικα και μετα παμε στα θεωριτικα) Τι χρειαζεται καποιος για να κανει το πολυαγαπημενο ενταστο μπασσακι αταστο? Μπορει αυτος ο καποιος να το κανει μονος του ή θα πρεπει να το παει στο "μαστορα"? (Κι αν μπορει καποιος ας μου εξηγισει τι στο καλο εκανε ο Jaco μετα που του εβγαλε τα ταστα και τι αλλαξε...)

 

2ον Τι γινεται με τις χορδες? Να πουμε ένα Flat vs Roundwood? Και οταν φιλε X-minor λες ανθεκτικο ξυλο τι ενοεις και σε ποσο καιρο (με τι χρηση δηλαδη) θα εμφανισει προβλημα?

 

3ον (μαλλον παει με το αποπανω) Καποιος ειπε οτι οι χορδες του Jaco ακουμπουσαν την ταστιερα οπως θα ακουμπουσαν τα ταστα... Γουιλ γιου εξπλειν ιτ ε λιτουλ μορ φορ μι πλιζ?

 

4ον Σεταρισμα: Ενα αταστο (αγορασμενο αταστο) χρειαζεται συνεχως σεταρισμα ή μια κι εξω? Το ιδιο και με το αταστο που εχει γινει επειδη του βγαλαμε τα ταστα...

 

Και περναμε στα θεωριτικα:

 

1ον Ακουγονται διαφορες γνωμες για τα πριμα και το σλαπ. Καποιος ειπε οτι χρεισιμοποιουμαι flat χορδες για να κοβουμε τα πριμα ενω καποιος αλλος ειπε οτι "τερμα τα πολλα πριμα" και ενας τριτος ειπε οτι μετα την αλλαγη του jaco πριμαρε το μπασσο..., τι γινεται τελικα το αταστο πιανει τα πριμα ή οχι?

Επισης ο ιδιος που ειπε οτι τερμα τα πριμα ειπε και τερμα τα σλαπ... ομως γιατι X-Minor εβαλες τον Victor Wooten στους fretless players? (εγω προσωπικα γιατι νωμιζω οτι παιζει με ενταστο ο Victor?)

 

2ον Η τελειες στο πλαι του μπασσου στα αταστα ειναι στο ιδιο σημειο που θα ηταν το μεταλικο κομματι σε ενα ενταστο?

 

3ον (για τον X-minor) το μπασσο το squier που εδειξες "ποσο καλο ειναι"? Γιατι ειπες οντως οτι ειναι πολυ καλο οργανο αλλα βλεπω χαμηλη την τιμη...

 

Καλη επιτυχεια. Καθε ασκηση παιρνει 10 βαθμους οποιος απαντησει ολες τις ερωτησεις και παρει 70/70 καιρδιζει ενα ΑΤΑΣΤΟ μπασσακι ΣΕΤΑΡΙΣΜΕΝΟ  ;D(αστειακι)

 

Ευχαριστω... και συγνωμη για το απροειδοποιητο τεστακι... Ελπιζω να ειστε διαβασμενοι :P

 

It dont mean a thing, if it ain't got that swing...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπον... αφού διαβασα ολο το τοπικ και καταλαβα οτι πολλοι εχουν γνωσεις περι του αταστου θα ηθελα να κανω μερικες ερωτησεις σε οποιον γνωριζει (κυριως σε εσενα X-minor πηγαινοντας συμφωνα με αυτα που ειπες στα post σου).

 

1ον. (Ας ξεκινησουμε με τα πειραματικα και μετα παμε στα θεωριτικα) Τι χρειαζεται καποιος για να κανει το πολυαγαπημενο ενταστο μπασσακι αταστο? Μπορει αυτος ο καποιος να το κανει μονος του ή θα πρεπει να το παει στο "μαστορα"? (Κι αν μπορει καποιος ας μου εξηγισει τι στο καλο εκανε ο Jaco μετα που του εβγαλε τα ταστα και τι αλλαξε...)

 

2ον Τι γινεται με τις χορδες? Να πουμε ένα Flat vs Roundwood? Και οταν φιλε X-minor λες ανθεκτικο ξυλο τι ενοεις και σε ποσο καιρο (με τι χρηση δηλαδη) θα εμφανισει προβλημα?

 

3ον (μαλλον παει με το αποπανω) Καποιος ειπε οτι οι χορδες του Jaco ακουμπουσαν την ταστιερα οπως θα ακουμπουσαν τα ταστα... Γουιλ γιου εξπλειν ιτ ε λιτουλ μορ φορ μι πλιζ?

 

4ον Σεταρισμα: Ενα αταστο (αγορασμενο αταστο) χρειαζεται συνεχως σεταρισμα ή μια κι εξω? Το ιδιο και με το αταστο που εχει γινει επειδη του βγαλαμε τα ταστα...

 

Και περναμε στα θεωριτικα:

 

1ον Ακουγονται διαφορες γνωμες για τα πριμα και το σλαπ. Καποιος ειπε οτι χρεισιμοποιουμαι flat χορδες για να κοβουμε τα πριμα ενω καποιος αλλος ειπε οτι "τερμα τα πολλα πριμα" και ενας τριτος ειπε οτι μετα την αλλαγη του jaco πριμαρε το μπασσο..., τι γινεται τελικα το αταστο πιανει τα πριμα ή οχι?

Επισης ο ιδιος που ειπε οτι τερμα τα πριμα ειπε και τερμα τα σλαπ... ομως γιατι X-Minor εβαλες τον Victor Wooten στους fretless players? (εγω προσωπικα γιατι νωμιζω οτι παιζει με ενταστο ο Victor?)

 

2ον Η τελειες στο πλαι του μπασσου στα αταστα ειναι στο ιδιο σημειο που θα ηταν το μεταλικο κομματι σε ενα ενταστο?

 

3ον (για τον X-minor) το μπασσο που εδειξες ποσο καλο ειναι? Γιατι ειπες οντως οτι ειναι πολυ καλο οργανο αλλα βλεπω χαμηλη την τιμη...

 

Καλη επιτυχεια. Καθε ασκηση παιρνει 10 βαθμους οποιος απαντησει ολες τις ερωτησεις και παρει 70/70 καιρδιζει ενα ΑΤΑΣΤΟ μπασσακι ΣΕΤΑΡΙΣΜΕΝΟ  ;D(αστειακι)

 

Ευχαριστω... και συγνωμη για το απροειδοποιητο τεστακι... Ελπιζω να ειστε διαβασμενοι :P

 

 

1) Εγώ το πρώτο μου μπαςς ένα Ιβανεζ gsr 200 τόχα κάνει άταστο jaco style με μαχαίρι. Αλλα εν το συνιστώ γιατί καταστρέφει την ταστιέρα πάρα πολυ. Τώρα με τη χρήση θερμοτητας στα σερβισάδικα σου ξεκολλάνε τα τάστα και στα στοκάρουν και έτσι έχεις fretless.

 

2) Προσωπικά μόνο round, οι φλάτ είναι πολύ moody για εμενα. Στο Curbow  που έχω εδω και 6 χρονια και με πολύ συχνό παίξιμο φέτος πρώτη φορα το πήγα για σέρβις ταστιέρας.

 

3) Δεν ξέρω, ούτε εγω κατάλαβα τι θέλει να πει ο ποιητής

 

4) Το ίδιο συχνά με όλα σου τα μπάσσα.

 

5) Δεν θα έλεγα οτι δεν έχει πρίμα. Μια χαρα πρίμα έχει απλά λόγο διαφορετικό ηχοχρώματως δέν είναι τοσο διαυγή (σικ..) και "λαμπερά"

 

6) Ναί είναι ακριβώς εκεί που θα ήταν το τάστο. Βέβαια σε ένα harley benton ακουστικό είδα τισ τελίτσες να ειναι όπου νάναι οπότε η απαντησή μου σίγουρα δεν καλύπτει το 100% των οργάνων

 

7)  Δεν είμαι ο Χ ελάσσον

 

Νάσε καλα φίλος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) Εγώ το πρώτο μου μπαςς ένα Ιβανεζ gsr 200 τόχα κάνει άταστο jaco style με μαχαίρι. Αλλα εν το συνιστώ γιατί καταστρέφει την ταστιέρα πάρα πολυ. Τώρα με τη χρήση θερμοτητας στα σερβισάδικα σου ξεκολλάνε τα τάστα και στα στοκάρουν και έτσι έχεις fretless.

 

2) Προσωπικά μόνο round, οι φλάτ είναι πολύ moody για εμενα. Στο Curbow που έχω εδω και 6 χρονια και με πολύ συχνό παίξιμο φέτος πρώτη φορα το πήγα για σέρβις ταστιέρας.

 

3) Δεν ξέρω, ούτε εγω κατάλαβα τι θέλει να πει ο ποιητής

 

4) Το ίδιο συχνά με όλα σου τα μπάσσα.

 

5) Δεν θα έλεγα οτι δεν έχει πρίμα. Μια χαρα πρίμα έχει απλά λόγο διαφορετικό ηχοχρώματως δέν είναι τοσο διαυγή (σικ..) και "λαμπερά"

 

6) Ναί είναι ακριβώς εκεί που θα ήταν το τάστο. Βέβαια σε ένα harley benton ακουστικό είδα τισ τελίτσες να ειναι όπου νάναι οπότε η απαντησή μου σίγουρα δεν καλύπτει το 100% των οργάνων

 

7) Δεν είμαι ο Χ ελάσσον

 

Νάσε καλα φίλος

 

Θενξ για τις απαντησεις...

(και παμε να δουμε λιγο τα μπολταρισμενα)

 

4) Που είναι ποτε γιατι παιζω τοσο καιρο και ακομα δεν εχω καταλαβει ποτε του κανουμε σεταρισμα...

 

5) Γουσταρω... ;D

 

6) Το 100% πιανεις γιατι τα harley benton δεν ειναι οργανα, ειναι σαπια ξυλα με κατι σιδερακια πανω τους που θελουν να τα λεμε χορδες. :P ;D

 

 

 

 

It dont mean a thing, if it ain't got that swing...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπον... αφού διαβασα ολο το τοπικ και καταλαβα οτι πολλοι εχουν γνωσεις περι του αταστου θα ηθελα να κανω μερικες ερωτησεις σε οποιον γνωριζει (κυριως σε εσενα X-minor πηγαινοντας συμφωνα με αυτα που ειπες στα post σου).

 

1ον. (Ας ξεκινησουμε με τα πειραματικα και μετα παμε στα θεωριτικα) Τι χρειαζεται καποιος για να κανει το πολυαγαπημενο ενταστο μπασσακι αταστο? Μπορει αυτος ο καποιος να το κανει μονος του ή θα πρεπει να το παει στο "μαστορα"? (Κι αν μπορει καποιος ας μου εξηγισει τι στο καλο εκανε ο Jaco μετα που του εβγαλε τα ταστα και τι αλλαξε...)

 

2ον Τι γινεται με τις χορδες? Να πουμε ένα Flat vs Roundwood? Και οταν φιλε X-minor λες ανθεκτικο ξυλο τι ενοεις και σε ποσο καιρο (με τι χρηση δηλαδη) θα εμφανισει προβλημα?

 

3ον (μαλλον παει με το αποπανω) Καποιος ειπε οτι οι χορδες του Jaco ακουμπουσαν την ταστιερα οπως θα ακουμπουσαν τα ταστα... Γουιλ γιου εξπλειν ιτ ε λιτουλ μορ φορ μι πλιζ?

 

4ον Σεταρισμα: Ενα αταστο (αγορασμενο αταστο) χρειαζεται συνεχως σεταρισμα ή μια κι εξω? Το ιδιο και με το αταστο που εχει γινει επειδη του βγαλαμε τα ταστα...

 

Και περναμε στα θεωριτικα:

 

1ον Ακουγονται διαφορες γνωμες για τα πριμα και το σλαπ. Καποιος ειπε οτι χρεισιμοποιουμαι flat χορδες για να κοβουμε τα πριμα ενω καποιος αλλος ειπε οτι "τερμα τα πολλα πριμα" και ενας τριτος ειπε οτι μετα την αλλαγη του jaco πριμαρε το μπασσο..., τι γινεται τελικα το αταστο πιανει τα πριμα ή οχι?

Επισης ο ιδιος που ειπε οτι τερμα τα πριμα ειπε και τερμα τα σλαπ... ομως γιατι X-Minor εβαλες τον Victor Wooten στους fretless players? (εγω προσωπικα γιατι νωμιζω οτι παιζει με ενταστο ο Victor?)

 

2ον Η τελειες στο πλαι του μπασσου στα αταστα ειναι στο ιδιο σημειο που θα ηταν το μεταλικο κομματι σε ενα ενταστο?

 

3ον (για τον X-minor) το μπασσο που εδειξες ποσο καλο ειναι? Γιατι ειπες οντως οτι ειναι πολυ καλο οργανο αλλα βλεπω χαμηλη την τιμη...

 

Καλη επιτυχεια. Καθε ασκηση παιρνει 10 βαθμους οποιος απαντησει ολες τις ερωτησεις και παρει 70/70 καιρδιζει ενα ΑΤΑΣΤΟ μπασσακι ΣΕΤΑΡΙΣΜΕΝΟ  ;D(αστειακι)

 

Ευχαριστω... και συγνωμη για το απροειδοποιητο τεστακι... Ελπιζω να ειστε διαβασμενοι :P

 

 

1) Άνοιξες τεράστιο θέμα φίλτατε. Υπάρχουν κάποιο τρόποι, αλλά αν αποφασίσεις να το κάνεις μόνος σου τα αποτελέσματα ίσως δεν είναι τα ιδανικά. Όπως και να'χει, θα αναφέρω τον πιο διαδεδομένο, καθαρά πληροφοριακά.

 

- Αρχικά, βγάζουμε τις χορδές, και χαλαρώνουμε ελάχιστα το truss rod στο μανίκι. Δεν είναι αναγκαίο να βγεί εντελώς το μανίκι, αν θες όμως, για περισσότερη άνεση, μπορείς να το αφαιρέσεις απ'το σώμα για να δουλεύεις πιο "ανοιχτά".

 

- Μετά έρχεται διαδικασία της αφαίρεσης των τάστων. Αρχίζεις πρώτα με το τελευταίο τάστο, έτσι ώστε αν γίνει η στραβή να μην κλαίς όλο το μπάσσο. Πριν κάνεις οτιδήποτε άλλο, καλό είναι να χρησιμοποιήσεις μια ταινία (χωρίς τραγικά πολλή κόλλα, να μη μείνουν διάφορα στην ταστιέρα) για να καλύψεις τα μέρη της ταστιέρας δεξιά και αριστερά του τάστου που πας να βγάλεις, για να αποφύγεις τυχόν χτυπήματα, καθώς και να συγκρατήσεις (όσο είναι εφικτό) διάφορα ροκανίδια που ίσως φύγουν κατά την αφαίρεση του τάστου. Από κεί και πέρα, πρώτα θερμαίνεις ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ με την άκρη ενός κολλητηριού (καλάι) το τάστο, λίγο πιο μέσα από την άκρη του, και συνεχίζεις κατά μήκος του. Καλό θα είναι να έχεις το δάχτυλό σου πάνω στο τάστο, ώστε να ξέρεις πότε έχει θερμανθεί αρκετά (όταν δηλαδή το δάχτυλό σου δεν αντέχει τη θερμότητα και πρέπει να το πάρεις). Παράλληλα, αφού ζεσταθεί αρκετά (αυτό γιατί μερικά τάστα είναι κολλημένα δυνατά), θ'αρχίσεις να βγάζεις τα τάστα. Συνήθως, γι'αυτή τη δουλειά καλό είναι να χρησιμοποιείς μια τανάλια με επίπεδη κεφαλή, έτσι ώστε να μπούν οι άκρες της κάτω από το τάστο για να μπορέσεις να το τραβήξεις καλύτερα και πιο σταθερά. Τέτοια εργαλεία έχει και στο stewmac.com. Γίνεται και με μαχαίρια και κατσαβίδια κλπ. αλλά δεν θα σ'το συνιστούσα, καθώς είναι πολύ πιο εύκολο να τραυματίσεις περισσότερο την ταστιέρα έτσι, και μετά να προσπαθείς να συμπληρώσεις το παζλ με τα μικροσκοπικά ρινίσματα που θα'χεις ξύσει κατά λάθος [ κάπου εδώ, καλό είναι να αναφέρω πως μερικά τάστα, αν όχι όλα πλέον, έχουν αυτά τα "δοντάκια" εκεί που πιάνουν μέσα στο ξύλο, και είναι πιο δύσκολο να τα βγάλεις χωρίς να τραυματίσεις το ξύλο γύρω γύρω].

 

- Εφόσον όλα πάνε καλά με την προηγούμενη διαδικασία, και έχεις αφαιρέσει (μετά από ώρα) ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ όλα τα τάστα, πρέπει να τσεκάρεις τα σημεία όπου έχουν φύγει τα τάστα για διάφορα "τραύματα", δηλαδή σημεία όπου λείπει ξύλο. Αν θες μια ομαλή επιφάνεια χωρίς πρόχειρα στοκαρίσματα, θα πρέπει να βρείς αυτά τα κομμάτια που λείπου και να τα ξανακολλήσεις ακριβώς στη θέση τους (το παζλ που λέγαμε...). Εφόσον δεν χρειάζεται το παραπάνω, προχωράμε σε τρίψιμο της ταστιέρα, με πολύ ψιλό γυαλόχαρτο (ή τριβείο, αν έχεις διαθέσιμο), για να στρώσει η επιφάνεια. Καλό θα ήταν σ'αυτή τη φάση να έχεις κι ένα radius block, έτσι ώστε να μη σκ@τώσεις την ταστιέρα. Radius blocks μπορείς να βρείς επίσης στο stew mac. Αφου τελειώσεις με το τρίψιμο, φύσα την ταστιέρα με κάτι να φύγουν τα τρίμματα, και καθάρισέ την εντελώς. Πρόσεχε πολύ να καθαρίσεις ΑΨΟΓΑ τα κενά που ήταν βαλμένα τα τάστα. Δεν θες διάφορα ροκανίδια εκεί μέσα. Αν όλα πάνε καλά και εδώ, προχωράμε...

 

- Σ'αυτό το βήμα, έχουμε συνήθως διαφορετικές σχολές. Είναι αυτοί που στοκάρουν (με ξυλόστοκο συνήθως, ή άλλα παρόμοια υλικά, τα οποία υπάρχουν σε μαγαζιά μοντελισμού/hobby) τα κενά, και άλλοι που τοποθετούν φιλέτα ξύλου (είτε κοντά στο ίδιο χρώμα, είτε διαφορετικά, έτσι ώστε να λειτουργούν ως fretlines). Η πρώτη μέθοδος, με το στοκάρισμα, είναι κάπως πιο εύκολη και λιγότερο χρονοβόρα, αλλά διατρέχει ένα κίνδυνο (κατ'εμέ) να "σκάσει" ο στόκος, είτε με καιρικές μεταβολες, είτε ακόμα και με ρύθμιση του truss rod, και προσωπικά δεν θα την προτιμούσα. Όπως και να'χει όμως, το'χουν κάνει αρκετοί, και μέχρι τώρα δεν έχω ακούσει για κάποιο πρόβλημα. Ο δεύτερος, και προτιμότερος για μένα τρόπος, είναι να πάρεις μερικά φιλέτα ξύλου της αρεσκείας σου (αν θες ομοιομορφία στην ταστιέρα πας για κάτι κοντινότερο χρωματικά/εμφανισιακά στο ξύλο της ταστιέρα σου, αν θες fretlines πας για κάτι που ξεχωρίζει, π.χ. maple φιλέτα σε rosewood ταστιέρα), και αφού έχεις μετρήσει ΑΚΡΙΒΩΣ τις διαστάσεις των κενών, να τα κολλήσεις μέσα στα κενά ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΤΑΤΑ. Αφού έχουν κολλήσει καλά, μπορείς να κόψεις το περίσσιο ξύλο γύρω-γύρω, και μετά θα χρειαστεί και πάλι τρίψιμο (γυαλόχαρτο-τριβείο), αλλά σ'αυτή τη φάση ειδικά για μένα χρειάζεται το radius block, γιατί αλλιώς πας στην τύχη. Αφού έχεις κόψει λοιπόν το περίσσιο ξύλο των φιλέτων, και έχεις πλανάρει (ΜΕ radius block) την ταστιέρα, τραβάς άλλο ένα καλό καθάρισμα, και πάμε παρακάτω.

 

- Το επόμενο βήμα είναι να αλλαχτεί ή να κοπεί χαμηλότερα το nut. Συνήθως αυτό θέλει μάστορα, εκτός αν έχεις λίμες για nuts (οι οποίες είναι κάπως ακριβές). Αυτό είναι για να συμβάλλει στο περαιτέρω χαμήλωμα του action.

 

- Μετά από την παραπάνω διαδικασία, όμως, πολλοί δεν αφήνουν την ταστιέρα τους γυμνή (αν χρησιμοποιήσεις flats δεν θα'χεις πρόβλημα), κυρίως γιατί σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν roundwounds, το οποίο σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει μια στρώση κάποιου προστατευτικού υλικού πάνω στην επιφάνεια της ταστιέρας, για να μην γεμίσει γρατζουνιές και φθαρεί υπερβολικά γρήγορα. Το καταλληλότερο για μένα (και για πολλούς άλλους), είναι το epoxy (εποξική ρυτίνη, όπως είπε κι ο SF). Το λούστρο για μένα δεν κάνει για τέτοια δουλειά με τίποτα, άσχετα αν υπάρχουν διάφοροι που το χρησιμοποιούν. Γι'αυτή τη διαδικασία δυστυχώς προσωπικά δεν γνωρίζω, μια και τα διάφορα finishing issues δεν τα πολυμπορώ, οπότε ίσως ένα search στο net σε βοηθήσει περισσότερο.

 

Σαφέστατα, εννοείται πως μετά από όλη αυτή τη διαδικασία, καλό είναι να σεταριστεί το μπάσσο από κάποιο μάστορα.

 

 

 

2) Flats vs Round: Οι flat χορδές είναι συνήθως πιο "ευγενικές" με τα δάχτυλα, αλλά είναι και πιο "ήπιες". Δεν θα έχουν τη "δύναμη" των rounds, κι ούτε τα extra πρίμα τους, αλλά σε άταστα λειτουργούν πολύ καλά (βρίσκω). Έχουν γενικώς πολύ πιο smooth ήχο από τις rounds. Φυσικά, το τι θα επιλέξεις είναι θέμα γούστου, δεν υπάρχει κάποιος κανόνας. Απλά σε unfinished ταστιέρες άταστων εγώ θα προτιμούσα flats, μια και ο ήχος τους δεν με χαλάει. Στο Χτικιό απ'την άλλη αρέσουν οι rounds. Περί ορέξεως!  ;)

 

Όσον αφορά τα ξύλα, δεν μπορώ να γνωρίζω παρά μόνο χοντρικά (και πάλι θα πέσω έξω) το πόσο ανθεκτικά είναι τα ξύλα. Αυτό που εννοούσα κυρίως ήταν το θέμα finished-unfinished (με epoxy δηλαδή ή χωρίς). Τα unfinished θαρρώ πως θα φθειρονται πιο εύκολα. Πόσο καιρό θα πάρει δεν μπορώ να ξέρω. Αναλόγως. Αν παίζεις επιθετικά, αν κάνεις διάφορα bends, ανάλογα τις χορδές κλπ. Δεν είναι τόσο το ότι εμφανίζει τραγικό πρόβλημα, φτιάχνεται, απλά δεν νομίζω πως βολεύει κανέναν να τρέχει να πλανάρει και να ξαναπερνάει epoxy (ή οτιδήποτε άλλο) την ταστιέρα του κάθε τρίμηνο/εξάμηνο/χρόνο/δίχρονο.

 

 

3) Στα ενταστα/ταστωμένα μπάσσα, οι χορδές έχουν επαφή μόνο με τα σημεία της ταστιέρας ανάμεσα στα τάστα, και δεν έχουν άμεση επαφή με όλη την επιφάνεια του ξύλου. Στο άταστο, αντιθέτως, οι χορδές έχουν άμεση και συνήθως συνεχή επαφή με την ταστιέρα, μια και δεν υπάρχουν τα τάστα να τις "συγκρατούν", και το action συνηθίζεται να είναι πολύ χαμηλότερο.

 

 

4) Όπως είπε και το Χτικιό, το άταστο είναι ένα νορμάλ όργανο. Εσύ ξέρεις συνήθως κάθε πότε χρειάζεται σετάρισμα. Αναλόγως, άμα π.χ. σου αρέσουν οι χορδές ψιλο-dead, τότε αργεί το σετάρισμα. Αν όχι, ίσως το κάνεις πιο συχνά. Μικρορυθμίσεις κλπ. αναλόγως τον καιρό κλπ. μπορείς να τις κάνεις και μόνος σου, δεν είναι κάτι το τόσο τραγικό.

 

 

Πάμε και στα θεωρητικά, τώρα!  ;D

 

1) Το θέμα με τα πρίμα και το slap. Σε άταστο γίνεται slap, αλλά λόγω συγκεκριμένου σεταρίσματος είναι πολύ πιο φασαριόζικο, και δεν συνίσταται. Υπάρχει και το κολπάκι με το τελευταίο τάστο που ανέφερε κάποιος, αλλά είναι πολύ πατέντα, και δεν το έκανα, ούτε θα το συνιστούσα.

 

Όσον αφορά τα πρίμα. Προσωπικά, ότι άταστο έχω ακούσει, έχει κανονικά τα πρίμα του. Για μένα είναι ψιλομύθος το όλο θέμα. Απλά αλλάζει η χροιά του οργάνου, όχι οι συχνότητές του. Οι flat χορδές όντως παράγουν λιγότερα πρίμα, σε αντίθεση με τις rounds. Ο Jaco που αναφέρθηκε με το... "πριμαρισμένο" του μπάσσο, ήταν απλά η φυσική απόρροια της αλλαγής από flats σε rounds. Οι flats δεν παρήγαγαν τόσα πολλά πρίμα, οι rounds το κατάφεραν. That's it.

 

Τον Wooten τον ανέφερα γιατί έχει παίξει κι αυτός κατά καιρούς άταστα μπάσσα. Δεν ανέφερα μόνο μπασσίστες που χρησιμοποιούν μόνο άταστο.  ;)

 

 

2) Όπως ανέφερα και στο αρχικό μου post, οι τελίτσες στα πλαινά του μπράτσου μεταφέρονται ελαφρώς δεξιότερα, για να αντισταθμιστεί το πρόβλημα της έλλειψης των τάστων. Τοποθετούνται ουσιαστικά εκεί που ήταν το τάστο προς την επόμενη νότα. Έχει να κάνει τόσο με το intonation όσο και με το παίξιμο.

 

 

3) Το Squier που ανέφερα είναι απίστευτο μπασσάκι για τα λεφτά του. Προσωπικά μου άρεσε πάρα πολύ, έχει πολύ καλό ήχο, αρκετά καλούς μαγνήτες (ίσως λίγο φασαριόζηδες, αλλά πιθανότατα λόγω single coil - εκείνο το hum στους 60  ;D). Πλέον τα φθηνά όργανα μόνο "φθηνά" δεν είναι. Η ποιότητα έχει ανέβει τραγικά στα φθηνά όργανα. Στην τελική, πάνε δοκίμασε ένα, και θα δείς και θα κρίνεις και μόνος σου. Αν σ'αρέσει, πάντως, μη δίνεις σημασία στο τι γράφει στην κεφαλή και στην καρτελίτσα της τιμής. ;)

 

 

Ελπίζω να βοήθησα... Αν μου ξέφυγαν κάποια πράγματα διορθώστε με, μια και γράφω έκθεση τόση ώρα!  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενώ (στη θεσσαλονίκη) συχαίνομαι τους luthiers που έχουμε γιατί είναι κομπογιανιτες (σικ) (εκτώς απο έναν καινούριο τώρα που είναι πολυ σπουδαγμένος) πραγματικά την δουλειά αφαίρεσης τάστων θα τους την ανέθετα. Είναι κρίμα να χαλάσεις την ταστιέρα αν γίνει στραβή εκτώς πια κιαν δεν δίνεις τσακιστή δεκάρα για το όργανο. Αλλα τι σκατά; Μπάσσο είναι, δεν γίνεται να μην δινεις δεκάρα :Ρ

 

Επίσης όπως είπε και ο μινόρε τσίμπα ένα Squier άταστο, που θα σε βγάλει αν όχι ασπροπρώσοπο κάτι εκεί κοντα, και ασε τα χαζα με την αφαίρεση τάστων. Τα όργανα σήμερα είναι φοβερά affordable. Και στην τελική όλη η ιστορία με nut fix, defretting, set up και epoxy θα σου βγεί παραπάνω απο ένα Squier J fretless.

 

Μινόρε εσένα η ταστιέρα σου έχει epoxy? και αν ναι που το πέρασες; και αν όχι έχουμε κανένα καλο που να περνάει;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενώ (στη θεσσαλονίκη) συχαίνομαι τους luthiers που έχουμε γιατί είναι κομπογιανιτες (σικ) (εκτώς απο έναν καινούριο τώρα που είναι πολυ σπουδαγμένος) πραγματικά την δουλειά αφαίρεσης τάστων θα τους την ανέθετα. Είναι κρίμα να χαλάσεις την ταστιέρα αν γίνει στραβή εκτώς πια κιαν δεν δίνεις τσακιστή δεκάρα για το όργανο. Αλλα τι σκατά; Μπάσσο είναι, δεν γίνεται να μην δινεις δεκάρα :Ρ

 

Επίσης όπως είπε και ο μινόρε τσίμπα ένα Squier άταστο, που θα σε βγάλει αν όχι ασπροπρώσοπο κάτι εκεί κοντα, και ασε τα χαζα με την αφαίρεση τάστων. Τα όργανα σήμερα είναι φοβερά affordable. Και στην τελική όλη η ιστορία με nut fix, defretting, set up και epoxy θα σου βγεί παραπάνω απο ένα Squier J fretless.

 

Μινόρε εσένα η ταστιέρα σου έχει epoxy? και αν ναι που το πέρασες; και αν όχι έχουμε κανένα καλο που να περνάει;

 

+1 γενικώς!

 

Αν και να σου πώ την αλήθεια, κάνα-δυό μάστορες που ρώτησα για το θέμα defretting δεν ένιωθαν και ιδιαίτερα (άκουσα τρελά πράγματα), και δεν έπαιζε να τους αναθέσω τέτοια δουλειά, ειδικά αν το θέλω το μπάσσο σώο! Κατά τ'άλλα όμως, αν το μπάσσο σου δεν είναι για πέταμα, καλύτερα να είσαι σίγουρος πως μπορείς να το κάνεις. Αν όχι, όπως είπε κι ο Χτικιός, τα άταστα πλέον είναι σε αρκετά προσιτές τιμές (δεν μιλάμε για τίποτα Human Base του Hellborg!), και είσαι και ήσυχος. Εκτός αυτού, τα περισσότερα άταστα μπάσσα έχουν διαφορετικά μανίκια (ελαφρώς) και πιο "γεμάτες" ταστιέρες, σε αντίθεση με τα ενταστα, και ένα μπάσσο με βγαλμένα τάστα συνήθως είναι ακριβώς αυτό. Ένα μπάσσο με βγαλμένα τάστα. Το (εξ'αρχής) άταστο είναι το real deal.

 

Εγώ δεν το'κανα ακόμα το μπάσσο μου, αυτά που είπα είναι πληροφορίες που έχω βρεί, είτε στο internet, είτε από άτομα που το έχουν κάνει, από luthier advice φάσεις κλπ. Είμαι βέβαια στα όρια να το κάνω στο εξάρι μου, μια και δεν βλέπω να το παίρνει κανείς!  ;D

Αν το κάνω, πάντως, δεν θα του περάσω epoxy, γιατί έχω σκοπό να του περάσω flats, οπότε δεν νομίζω να χρειαστεί. Αν μου γυρίσει και χρειαστεί, κατά Μήτσο (telegun, στο Γιώργο) μεριά θα πάει, σε ΚΑΝΕΝΑΝ άλλο δεν το εμπιστεύομαι!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρωτα πολλα να ευχαριστησω.

 

Δευτερον οι πληροφοριες και οι απαντησεις που εδωσες X-minor στο 100% και δεν ξεχασες και τιποτα (ισα ισα)  ;D...

 

Τριτον το μπασσο ρε παιδια δεν εχω σκοπο να το ατασταρω τωρα... Εγω απλα ηθελα καποιες πληροφοριες για να καταλαβω ποσο δυσκολο ειναι και ποσο αληθεια εινια αυτο που λενε οτι ο Jaco πηρε ενα μαχερι τα εβγαλε και το περασε με στοκο ή με οτι αλλο το περασε τελος παντων...

Παντως οι γνωσεις δεν εκαναν ποτε κακο σε κανεναν και ειμαι και χαρουμενος που καταλαβα πως ακριβως γινεται γι αυτο και ευχαριστω για "την εκθεση" (αν ειχα λεφτα θα καιρδιζες το αταστο  ;D ;D ;D) ...

Ισως οταν ειμαι ετοιμος για το επομενο να του τα βγαλω τα ματια... Αν και οπως ελεγε και ο Jaco οι roundwood χορδες τρωνε το ξυλο και ετσι χρησμοποιουσε ενταστο στο Practise. \

 

Τεταρτον αυτο το Squire φενεται πολυ ωραιο τελικα (κι ας ειναι φτιαγμενο στην Ινδονισια  :P ;D) μαρεσει που εχει και φιλετα για να φενονται τα ταστα και οι μαγνιτες (απ οσο ειδα και σε διαφορα reviews) ειναι πολυ καλοι γιατι αυτοι οι JB (να πουμε) τα σπανε! Ειδικα τους Single Coil εγω προσωπικα τους γουσταρω πολυ.

Αν το επαιρνα θα χρειαζοταν περασμα με epoxy και αν το πηγενα ποσα θα μου επαιρναν?  ;D (Αυτες οι ερωτησεις μου  ::) ;D ;D)

 

Και παλι ενα ευχαριστω... 

It dont mean a thing, if it ain't got that swing...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου