Προς το περιεχόμενο

Κατασκευη δωματιου Panel


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα Στέλιο.

Κατ'αρχήν θέλεις ηχομόνωση, ή απορρόφηση; Στην 1η περίπτωση είναι αυτά που κάνεις προκειμένου να μην ενοχλείς τους έξω (και αντίστροφα ;D ) ενώ η 2η είναι διορθωτική επέμβαση στην ακουστική του χώρου σου.

 

Ρε infectme247 η ηχομονοση δημιουργειται μεσω της απορροφησης... τα υλικα γενικα δεν εχουν καποια μαγικη ιδιοτητα να εξαφανιζουν την ακουστικη ενεργεια.. της αλλαζουν μορφη.. απο ακουστικη σε θερμικη (κουλο? και ομως!!).

 

Καθε υλικο εχει 3 συντελεστες:

1) Συντελεστης απορροφησης αΑ

2) Συντελεστης ανακλασης αR

3) Συντελεστης μεταδοσης αT

 

για τους οποιους ισχυει:

αTRΑ οπου αA,T,R ειναι απο 0 εως 1

 

Αυτο που χρειαζεται να ξερεις συνηθως ειναι ο συντελεστης αποροφησης μιας που σε γενικες γραμμες, αφηνοντας κενα αερα μεταξυ υλικων (πχ γυψοσανιδα πετροβαμβακας γυψοσανιδα) ο αερας μεταξυ τους λειτουργει ως μονωτης με χαμηλο συντελεστη μεταδωσης (προς τα εξω αλλα και προσ τα μεσα) και κατα συνεπεια μονονεις καλυτερα τον χωρο...

 

προταση μου ειναι εχοντας υποψη αυτες τις παραμετρους να ψαξεις σε εταιριες δομικων υλικων για χαρακτηριστικα γενικα και να επιλεξεις οτι σε βολευει...

 

ο πετροβαμβακας ομως ειναι η καλυτερη λυση για θερμομονοση υγρασια ηχο κλπ αρκει να μην ερχεται σε αμεση επαφη με τον ανθρωπο...

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 36
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ρε infectme247 η ηχομονοση δημιουργειται μεσω της απορροφησης... τα υλικα γενικα δεν εχουν καποια μαγικη ιδιοτητα να εξαφανιζουν την ακουστικη ενεργεια.. της αλλαζουν μορφη.. απο ακουστικη σε θερμικη (κουλο? και ομως!!).

 

Εννοείται! Δεν είπα ότι υπάρχει κάποιο υλικό που εξαφανίζει την ενέργεια. Απλά έχω δει ότι σε διάφορες συζητήσεις περί ηχομόνωσης ή ακουστικής -κυρίως σε άρθρα στο ιντερνετ- χρησιμοποιείται ο όρος "μόνωση" σε αντίθεση με τον όρο "απορρόφηση" όταν αναφέρονται στις δύο διαφορετικές διαδικασίες, αφ'ενός της απομόνωσης ενός δωματίου απ'τους εξωτερικούς θορύβους, και αφ'ετέρου της διόρθωσης της ακουστικής ενός δωματίου. Γι'αυτό και χρησιμοποίησα αυτούς τους όρους.

Εννοείται ότι όλα δουλεύουν μέσω απορρόφησης του ήχου. Αλλιώς θα βάζαμε καθρέφτες, όχι πετροβάμβακα!!

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

...δεν δουλεύουν όλα μέσω απορόφησης....η ηχομείωση επιτυγχάνεται μέσω του συνδυασμού ανάκλασης και απορόφησης.

 

Θεωρητικά θα μπορούσαμε να φτιάξουμε ένα τοίχο με τόσο μεγάλη μάζα που θα ανακλούσε το σύνολο των ηχητικών κυμάτων ή αντίστοιχα έναν τοίχο τόσο αποροφητικό που κατακρατούσε στο εσωτερικό του το σύνολο των ηχητικών κυμάτων. Και στις 2 περιπτώσεις μιλάμε για τελείως μη ρεαλιστικές λύσεις (δηλαδήθα έπρεπε να φτιάξουμε έναν τοίχο από οπλισμένο σκυρόδεμα πάχους 10 μέτρων ή έναν τοίχο από πετροβάμβακα πάχους 30 μέτρων.....). Για αυτόν ακριβώς τον λόγο επιλέγουμε σύνθετες κατασκευές που συνδυάζουν την ανάκλαση μέσω της μάζας και την απορόφηση  στο εσωτερικό και στα διάκενα της κατασκευής μέσω αποροφητικών υλικών. Σε αυτές τις σύνθετες κατασκευές μπαίνει ο παράγωντας decoupling τόσομεταξύ των ίδιων των στοιχείων της νέας κατασκευής όσο και σε σχέση με την φέρουσα κατασκευή, γι'αυτό και στην ουσία προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα σύστημα ΜΑΖΑ-ΕΛΑΤΗΡΙΟ-ΜΑΖΑ το οποίο για να είναι λειτουργικό θα πρέπει να υπάρχει η κατάλληλη φόρτιση στο "ελατήριο".

 

Σε αυτές τις σύνθετες κατασκευές όμως υπάρχουν 2 πολύ βασικοί παράγωντες που τελικά θα καθορίσουν το αποτέλεσμα.

 

- Σε κάθε τέτοια σύνθετη κατασκευή πολλών στρωμάτων όπως είναι ένας "διπλός τοίχος",  το διάκενο αέρα παίζει τον ρόλο του ελατηρίου σε ένα σύστημα ΜΑΖΑ - ΕΛΑΤΗΡΙΟ - ΜΑΖΑ και είναι η φυσική συχνότητα συντονισμού αυτού του συστήματος που θα καθορίσει σε πολύμεγάλοβαθμό τον συντελεστή ηχομείωσης (τουλάχιστον σε ότι αφορά τις μουσικές εφαρμογές όπου η κατηγοριοποίηση STC δεν έχει ιδιαίτερη χρησιμότητα ή ακόμη καλύτερα είναι παραπλανητική).

 

- Το τελικό αποτέλεσμα θα καθορίζεται ΠΑΝΤΑ από το χειρότερο κομμάτι της κατασκευής μας. Και επειδή πάντα θα υπάρχουν λεπτομέρειες όπως η στεγανοποίηση ανάμεσα στις ενώσεις των διαφόρων υλικών, οι απώλειες από το ελειπές decoupling σε σχέση με την φέρουσα κατασκευή κλπ κλπ αυτές είναι που θα καθορίσουν και το τελικό αποτέλεσμα το οποίο πιθανότατα θα είναι αρκετά διαφορετικό από τις εργαστηριακές μετρήσεις των ιδιοτήτων των επιμέρους υλικών. Υπάρχει δηλαδή για κάθε κατασκευή-υλικά ο Lab συντελεστής ηχομείωσης και υπάρχει και ο real world  ;)

 

Στο link που παρέθεσα μπορείτε να βρείτε αρκετές λεπτομέρειες γύρω από το θέμα όπως και το γιατί τα 2-leaf συστήματα υπερέχουν των τριπλών ή τετραπλών, καθώς και γενικά τους λόγους για τους οποίους πολλές φορές η "τετράγωνη λογική" δεν συμβαδίζει με την φυσική.

 

Τέλος σε ότι αφορά την μετατροπή της κινητικής ενέργειας (δηλαδή της ενέργειας που προκύπτει όταν τα ηχητικά κύματα θέτουν σε κίνηση τις ελαφριές κατασκευές από υλικά όπως η γυψοσανίδα) σε θερμική είναι ένα πολύ μεγάλο θέμα και βρίσκει εφαρμογή σε ακόμη πιο σύνθετες κατασκευές που ουσιαστικά αποτελούν "σάντουιτς" από διαφορετικά υλικά συμπεριλαμβανουμένου και κάποιου viscoelastic υλικού που αναλαμβάνει αυτήτην μετατροπή, μειώνωντας έτσι την ενέργεια που φθάνει στην "έξοδο" της κατασκευής (αν φανταστούμε ένα τοίχο σε κίνηση, δεν είναι παρά μια μεμβράνη μεγαφώνου η οποία κινεί τον αέρα στην "έξοδο" ξαναδημιουργώντας τα ηχητικά κύματα,πολλές φορές ενισχυμένα λόγω των resonanses που αναπτύσονται αναλόγως της μάζας, ακαμψίας, διάκενου κλπ κλπ). Η ουσία είναι πως αυτές οι λύσεις είναι ιδιαίτερα ακριβές και έχουν πρακτική εφαρμογή και νόημα όταν ο χώρος που μπορούμε να "σπαταλήσουμε" είναι πολύ περιορισμένος....έως εκείνο το σημείο η πιοπρακτικήπροσέγγιση του θέματος είναι η δημιουργία ενός σωστού συτήματος ΜΑΜ με την κατάλληλη μάζα, διάκενο, decoupling και έλεγχο των resonanses που αναπτύσονται στο διάκενο (ηχοαπορόφηση)

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο οτι διαβασα στο ιντερνετ το πανελ μιας και ειναι αφρωδεις υλικο κλειστης κυψελης

εχει ποσοστό κλειστών κυψελών περιπου 95% οποτε θα εχει μηδαμινή ηχοαποροφητική αξία..!!

Αν βαλω στην εσωτερικη επενδυση βαλω 3 ποντους πετροβαμβακα και γυψοσανιδα θα γινει δουλεια ή ραβε ξηλωνε μετα?

Να υπενθυμισω οτι θα ειναι HOME studio...αλλα δεν σημαινει οτι θελω να ακουω και τα πιτσιρικια που πεζουν μπαλα απ' εξω!

Με λιγα λογια το πανελ σαν εξωτερικο τοιχο δεν μπορω να το αποφυγω κυριως λογο χωρου και κοστους! Το θεμα ειναι να κανω μια αξιοπρεπεις εσωτερικη επενδυση (μονωση).

 

Στελιος

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νικόδημε, το thread για το project studio το είχα διαβάσει παλιότερα, -όχι ιδιαίτερα προσεκτικά, οφείλω να ομολογήσω- οπότε θα του ρίξω άλλη μια ματιά.

 

Λες απ'τη μία, ότι η ηχομείωση επιτυγχάνεται με συνδυασμό ανάκλασης και απορρόφησης. Και εξηγείς αμέσως -ουσιαστικά- ότι είναι αναπόφευκτος παράγοντας, αφού πρακτικά δεν μπορούμε να κατασκευάσουμε τόσο μεγάλους τοίχους.

 

Το παράδειγμα που περιγράφεις -και που χρησιμοποιείται κατά κόρον σήμερα απ'ότι έχω δει στο ιντερνετ- είναι ουσιαστικά ένα μηχανικό σύστημα απόσβεσης κραδασμών.

Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι, σε τι είναι χρήσιμη η ανάκλαση; Έχει να κάνει με τον υπολογισμό του φορτίου που πρέπει να δέχεται ο τοίχος ώστε να λειτουργεί βέλτιστα το σύστημα; (οπότε πρέπει να διώχνουμε λίγο φορτίο ανακλώντας το πίσω; )

 

(συγνώμη για το hijacking)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Με πολύ απλά λόγια για να παρακολουθούμε όλοι (και γιατί οι τύποι δεν είναι το φόρτε μου  ;D ;D)

 

Ένα τμήμα της προσκρουώμενης ηχητικής ενέργειας ανακλάται πίσω στον χώρο (και αυτό εξαρτάται από την μάζα και την ακαμψία της κατασκευής σε σχέση με την συχνότητα του ηχου)

 

Ένα εξασθενημένο τμήμα διαπερνάει τον τοίχο....σε αυτή την περίπτωση το διάκενο παίζει τον ρόλο του ελατηρίου που "απομονώνει" τα 2 τμήματα του τοίχου. Η απόδοση του ελατηρίου στην συγκεκριμένη περίπτωση (τοίχος) εξαρτάται από την μάζα των 2 επιφανειών, την απόσταση διάκενο ΚΑΙ το ποσοστό ηχοαπορόφησης στο διάκενο. Μέσα στο διάκενο δημιουργούνται resonanses τα οποία ειδικά γύρω από την φυσική συχνότητα συντονισμού ενισχύουν τον ήχο. Σε ένα διπλό τοίχο που δεν έχουμε την δυνατότητα να έχουμε την επιθυμητή μάζα ούτε το επιθυμητό διάκενο (για λόγους χώρου) είναι πολύ σημαντικό να "κατευνάσουμε" και να ελέγξουμε το τι συμβαίνει μέσα στο διάκενο. Είναι πολύ πιθανό με μια κακή κατασκευή να έχουμε τελικά ενίσχυση κάποιων συχνοτήτων παρά ηχομείωση, και δυστυχώς αυτές είναι που θα καθορίσουν και το αποτέλεσμα...

 

Σε ένα τέτοιο σύστημα λοιπόν η ηχοαπορόφηση στο διάκενο λειτουργεί  συμπληρωματικά στην όλη λειτουργία του συστήματος ΜΑΜ. Ταυτόχρονα η ηχοαπορόφηση στο εσωτερικό του χώρου καλείται να διορθώσει τα ακουστικά προβλήματα που δημιουργεί η έντονη ανάκλαση του ήχου και άρα η παραμονή του στο εσωτερικό του χώρου λόγω της κατασκευής μας...Ταυτόχρονα ο έλεγχος της ακουστικής μέσω ηχοαπορόφησης στο εσωτερικό, κατά κάποιο τρόπο συμβάλει στην τελική ηχομειωτική ικανότητα της κατασκευής, καθώς "ελέγχει" την ενέργεια και την παραμονή στον χώρο των ηχητικών κυμάτων με αποτέλεσμα να φθάνουν αυτά εξασθενημένα στην κατασκευή μας...ΑΛΛΑ δεν υπολογίζουμε την εσωτερική ακουστική διαμόρφωση στην μελέτη της ηχομειωτικής κατασκευής καθώς έπεται και ουσιαστικά καθορίζεται από αυτήν. Αντίθετα μπορούμε να συν-υπολογίζουμε την συμβολή μιας βαριάς ηχομειωτικής κατασκευής στην ακουστική συμπεριφορά του χώρου  αλλά και να την προσαρμόσουμε ώστε να έχει διπλό ρόλο και ως ένα δαιδαλώδες χαμηλοσυχνοτικό bass trap. 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο πετροβάμβακας απ'οτι ξέρω έχει θερμο-ηχο-μονωτικές ιδιότητες αλλά δεν ξέρω πώς συμπεριφέρεται με την υγρασία.

 

πάντως το pdf που παρέθεσες παρακάτω αναφέρεται ξεκάθαρα στα περί υγρασίας...

 

όταν προ ετών ρώτησα εξειδικευμένο μαγαζί (σταθμό λαρίσης) για ηχομόνωση μου είπαν "80άρη πετροβάμβακα"

 

ωστόσο το σενάριο δεν ήταν σαν του φίλου, αλλά θα έμπαινε ως πρόσθετο πάνω από τοίχο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Κάθε δομικό υλικό έχει κάποια ηχοαπορφητικά χαρακτηριστικά αλλά και έναν σταθμισμένο συντελεστή ηχομείωσης....παρ'όλα αυτά ο πετροβάμβακας δεν έχει καμμία σχεδόν ηχομειοτική αξία ως αυτοτελές υλικό, ασχέτως πυκνότητας γιατί πολύ απλά δεν είναι δυνατή αεροστεγής σύνδεση των πάνελ μεταξύ τους,δηλαδή η δημιουργία μιας ενιαίας σφραγισμένης επιφάνειας.

 

Έτσι αν και υπάρχει σταθμισμένος συντελεστής ηχομείωσης αυτός αφορά εργαστηριακές μετρήσεις που δεν λαμβάνουν υπόψη τον τρόπο τοποθέτησης ενός πραγματικού σεναρίου.

 

Έτσι αν και πολύ σωστά έγραψε ο κακός σκύλος ότι για κάθε υλικό υπάρχει συντελεστής ανάκλασης και απορόφησης που καθορίζει τον συντελεστή μετάδοσης, εν τούτοις είναι το τρόπος χρήσης του υλικού που καθορίζει το αν έχει πρακτική αξία αυτός ο συντελεστής.Και την περίπτωση του πετροβάμβακα ο συντελεστής μετάδοσης / ηχομείωσης δεν παίζει καμμία σημασία...αντιθέτως καθώς αυτός αυξάνεται μαζί με την πυκνότητα και αντίστροφα μειώνεται η ηχοαπροφητική ικανότητα του, τότε η χρήση ορυκτοβάμβακα με υψηλό συντελεστή ηχομείωσης ουσιαστικά αποτελεί μείον για την όλη κατασκευή. Καταλληλότερες πυκνώτητες για τις χρήσεις που μας ενδιαφέρουν είναι τα 40 με 70 κιλά για τον υαλοβάμβακα και τα 25 με 50 για τον πετροβάμβακα.

 

Σαν συμπέρασμα λοιπόν γράφω το εξής....

 

Η χρήση ορυκτοβάμβακα στις ηχομειωτικές κατασκευές έχει να κάνει αποκλειστικά και μόνο με τις ηχοαποροφητικές του ιδιότητες και ουσιαστικά δεν συμμετέχει (λόγω τρόπου τοποθέτησης) ως μάζα στην κατασκευή

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για τις λεπτομερείς απαντήσεις, τώρα ξαναδιαβάζω το "project studio".

 

 

πάντως το pdf που παρέθεσες παρακάτω αναφέρεται ξεκάθαρα στα περί υγρασίας...

Ναι, έλεγε ότι οι ηχοαπορροφητικές ιδιότητες αποκαθίστανται όταν στεγνώσει τελείως ο πετροβάμβακας. Είναι αρκετό αυτό όταν πχ. είναι κλεισμένος σε ένα τοίχο; δεν ξέρω... Εγώ θα ήθελα να είμαι σίγουρος ότι μένει στεγνός εξ'αρχής!

 

 

Αυτά, και συγνώμη αν "μονοπώλησα" το thread

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου