Προς το περιεχόμενο

αγορά χειροποίητης κλασσικής κιθάρας


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ευχαριστούμε Κε Γυπα...καλή αρχή μας. Ένας Mod μπορεί να το διαχωρίσει και να ξεκινήσει ένα καινούργιο θέμα?

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 55
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ευχαριστούμε Κε Γυπα...καλή αρχή μας. Ένας Mod μπορεί να το διαχωρίσει και να ξεκινήσει ένα καινούργιο θέμα?

βεβαιως,εγω εκανα μια αρχη,με ενα θεμα θα λεγα εισαγωγικο,την συνεχεια θα την καθορισει το τι ενδιαφερει τους φιλους του foroum.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χαιρετώ την παρέα! Γειά σου Παύλο.

 

Παρακολουθώ από καιρό το φόρουμ και τις ενδιαφέρουσες συζητήσεις του. Ιδιαίτερα τις συζητήσεις για την οργανοποιία. Ούτως ή άλλως ελάχιστα είναι τα Ελληνικά φόρουμ που γίνονται σοβαρές συζητήσεις πάνω σε θέματα οργανοποιίας. Μάλιστα συζητήσεις με την συμμετοχή επαγγελματιών οργανοποιών είναι εξαιρετικά σπάνιες.  Το μόνο άλλο φόρουμ που εγώ γνωρίζω είναι το Ρεμπέτικο Φόρουμ στο οποίο κατά καιρούς συμμετέχουν ενεργά 2-3 αξιόλογοι οργανοποιοί λαϊκών οργάνων.   

 

Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων οργανοποιών, θές λόγω νοοτροπίας, θές επειδή απευθύνονται σε μια μικρή σχετικά αγορά, θες επειδή δεν τα πάνε καλά με τις νέες τεχνολογίες, ή για διάφορους άλλους λόγους, δεν φαίνεται να συμμετέχουν ενεργά στο διαδικτυακά δρώμενα (και όχι μόνο). Έτσι η συμμετοχή του Παύλου Γύπα αποτελεί φωτεινή εξαίρεση και είναι πολύ σημαντική, αν λάβει κανείς υπόψη του την αξία του και την υψηλή του τέχνη.

 

Χαιρετώ λοιπόν και πάλι την παρέα και περιμένω με μεγάλο ενδιαφέρον τις απόψεις του Παύλου. Κάποιος από τους παλαιότερους θα ήταν ίσως σκόπιμο να ανοίξει ένα καινούργιο topic σχετικά με θέμα της κατασκευής της κιθάρας.

 

Παναγιώτης Καγιάφας

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χαιρετώ την παρέα! Γειά σου Παύλο.

 

Παρακολουθώ από καιρό το φόρουμ και τις ενδιαφέρουσες συζητήσεις του. Ιδιαίτερα τις συζητήσεις για την οργανοποιία. Ούτως ή άλλως ελάχιστα είναι τα Ελληνικά φόρουμ που γίνονται σοβαρές συζητήσεις πάνω σε θέματα οργανοποιίας. Μάλιστα συζητήσεις με την συμμετοχή επαγγελματιών οργανοποιών είναι εξαιρετικά σπάνιες.  Το μόνο άλλο φόρουμ που εγώ γνωρίζω είναι το Ρεμπέτικο Φόρουμ στο οποίο κατά καιρούς συμμετέχουν ενεργά 2-3 αξιόλογοι οργανοποιοί λαϊκών οργάνων.   

 

Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων οργανοποιών, θές λόγω νοοτροπίας, θές επειδή απευθύνονται σε μια μικρή σχετικά αγορά, θες επειδή δεν τα πάνε καλά με τις νέες τεχνολογίες, ή για διάφορους άλλους λόγους, δεν φαίνεται να συμμετέχουν ενεργά στο διαδικτυακά δρώμενα (και όχι μόνο). Έτσι η συμμετοχή του Παύλου Γύπα αποτελεί φωτεινή εξαίρεση και είναι πολύ σημαντική, αν λάβει κανείς υπόψη του την αξία του και την υψηλή του τέχνη.

 

Χαιρετώ λοιπόν και πάλι την παρέα και περιμένω με μεγάλο ενδιαφέρον τις απόψεις του Παύλου. Κάποιος από τους παλαιότερους θα ήταν ίσως σκόπιμο να ανοίξει ένα καινούργιο topic σχετικά με θέμα της κατασκευής της κιθάρας.

 

Παναγιώτης Καγιάφας

 

 

 

 

Χαιρετω κι' εγω  Παναγιωτη,πιστευω πως οι συζητησεις θ'ανοιξουν σιγα σιγα,

βεβαια κανεις δεν μπορει να πει πως η κατασκευη της κιθαρας ειναι ενα  θεμα

που  μπορει να καλυφθει μεσα απο ενα foroum

Παυλος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σίγουρα θα ήταν αστείο να περιμένει κανείς να μάθει να κατασκευάζει οποιοδήποτε όργανο μέσα από ένα φόρουμ. Στην συγκεκριμένη περίπτωση νομίζω ότι το θέμα θα μπορούσε να το δει κανείς από δυο πλευρές.

 

1) Από την πλευρά του μουσικού που ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα για το όργανό του ή να πάρει πληροφορίες για την αγορά ενός οργάνου υψηλής ποιότητας

2) Από την πλευρά του οργανοποιού (επαγγελματία ή και ερασιτέχνη).

 

Σε σχέση με την πρώτη προσέγγιση, η ερώτηση "τι είναι εκείνο ή εκείνα που χαρακτηρίζουν μια συγκεκριμένη κλασσική κιθάρα ως όργανο υψηλής ποιότητας?" θα μπορούσε να προκαλέσει μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Η ερώτηση αυτή έχω την εντύπωση ότι απασχολεί διαρκώς τόσο τους κατασκευαστές όσο και τους μουσικούς.

 

Η δεύτερη πλευρά είναι μάλλον πιο σύνθετη και ευρεία. Έτσι ίσως θα ήταν σκόπιμο να τεθούν συγκεκριμένα ερωτήματα ή θέματα που απασχολούν τον καθένα από μας.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σίγουρα θα ήταν αστείο να περιμένει κανείς να μάθει να κατασκευάζει οποιοδήποτε όργανο μέσα από ένα φόρουμ. Στην συγκεκριμένη περίπτωση νομίζω ότι το θέμα θα μπορούσε να το δει κανείς από δυο πλευρές.

 

1) Από την πλευρά του μουσικού που ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα για το όργανό του ή να πάρει πληροφορίες για την αγορά ενός οργάνου υψηλής ποιότητας

2) Από την πλευρά του οργανοποιού (επαγγελματία ή και ερασιτέχνη).

 

Σε σχέση με την πρώτη προσέγγιση, η ερώτηση "τι είναι εκείνο ή εκείνα που χαρακτηρίζουν μια συγκεκριμένη κλασσική κιθάρα ως όργανο υψηλής ποιότητας?" θα μπορούσε να προκαλέσει μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Η ερώτηση αυτή έχω την εντύπωση ότι απασχολεί διαρκώς τόσο τους κατασκευαστές όσο και τους μουσικούς.

 

Η δεύτερη πλευρά είναι μάλλον πιο σύνθετη και ευρεία. Έτσι ίσως θα ήταν σκόπιμο να τεθούν συγκεκριμένα ερωτήματα ή θέματα που απασχολούν τον καθένα από μας.

 

Συμφωνω,θα πω την υποκειμενικη μου αποψη πολυ συντομα,ισως και αυριο το πρωι.

gypasp

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Αν και ΕΝΤΕΛΩΣ άσχετος με την κιθάρα (όχι με τη μουσική όμως) να δηλώσω κι εγώ τα καλοσωρίσματά μου στον κ. Γυπα και στον κ. Καγιάφα, και να ομολογήσω ότι ζηλεύω (πιανίστας... τι να κάνω) και παρακολουθώ με ενδιαφέρων αυτό το θρεντ απο τότε που ξεκίνησε! :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σίγουρα θα ήταν αστείο να περιμένει κανείς να μάθει να κατασκευάζει οποιοδήποτε όργανο μέσα από ένα φόρουμ. Στην συγκεκριμένη περίπτωση νομίζω ότι το θέμα θα μπορούσε να το δει κανείς από δυο πλευρές.

 

1) Από την πλευρά του μουσικού που ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα για το όργανό του ή να πάρει πληροφορίες για την αγορά ενός οργάνου υψηλής ποιότητας

2) Από την πλευρά του οργανοποιού (επαγγελματία ή και ερασιτέχνη).

 

Σε σχέση με την πρώτη προσέγγιση, η ερώτηση "τι είναι εκείνο ή εκείνα που χαρακτηρίζουν μια συγκεκριμένη κλασσική κιθάρα ως όργανο υψηλής ποιότητας?" θα μπορούσε να προκαλέσει μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Η ερώτηση αυτή έχω την εντύπωση ότι απασχολεί διαρκώς τόσο τους κατασκευαστές όσο και τους μουσικούς.

 

Η δεύτερη πλευρά είναι μάλλον πιο σύνθετη και ευρεία. Έτσι ίσως θα ήταν σκόπιμο να τεθούν συγκεκριμένα ερωτήματα ή θέματα που απασχολούν τον καθένα από μας.

 

Ειναι πολυ δυσκολο,ακομα και για καποιον πολυ εμπειρο να περιγραψει (αξιολογησει) ενα οργανο υψηλης ποιοτητας,εξαρταται απο παρα πολλους παραγοντες,την στιγμη της αξιολογησης.Θα αναφαιρω καποιες εμπειριες μου για να γινει αντηληπτο ποσο ευκολα μπορει καποιος να κανει λαθος στην αξιολογηση ενος οργανου.Σχεδον παντα, οταν βαζω χορδες για πρωτη φορα,η αντιδραση μου ειναι να θελω να καταστρεψω

οτι με πολυ κοπο εφτιαξα,δεν υπαρχει πιο ακαταληλη στιγμη για να πεις χαλαλι ο κοπος.Το πραγμα αρχιζει να ξεκαθαριζει την τριτη - τεταρτη ημερα αλλα εαν δεν περασουν 15-20  ημερες,να χει ολοκληρωθει το πρωτο σταδιο της ωριμανσης(στεγνωμα βερνικιων,εξισοροπηση των υλικων κατω απο την πιεση των χορδων κ.λ.π.)δεν μπορουμε να αξιολογησουμε ασφαλως.

Ας υποθεσουμε ομως πως οι συνθηκες ειναι καταληλες,(χωρος αποθηκευσης του οργανου,θερμοκρασια,υγρασια,)καθως και ο χωρος αξιολογησης, πρεπει να ναι ουδετερος,να μην κολακευει,αλλα ουτε να ειναι αρνητικος.

Το πρωτο στοιχειο που θα προσεχα ειναι το αισθητικο,αυτο μας προδιαθετει θετικα η αρνητικα,δηλ.εαν ειχα να αξιολογησω ενα οργανο αισθητικα προβληματικο,θα σταματουσα εκει.κατα την γνωμη μου βασικη προυποθεση ειναι το βερνικι,πρεπει να ναι παρασκευασμενο απο φυσικες ρητινες(γομα λακκα,μαστιχα,ελεμι,σανταρακα,κ.λ.π.

σε αλκοολουχο δυαλυτη)Εαν το βερνικι ειναι συνθετικο,οπως τα περισσοτερα οργανα βιομηχανικης παραγωγης, τοτε εχουμε πολυ πιο σκληρη επιφανεια λουστρου,με συνεπεια εναν ηχο πλαστικοποιημενο,ψυχρο,και απροσωπο.

2ο στοιχειο)παντα στην φαση της πρωτης ωριμανσης,Μπασα καθαρα,με διαρκεια,με βαρος (ογκο)χωρις βομβο,εαν τα μπασα ειναι προβληματικα, η πορεια θα ναι επισης προβληματικη.

3ο στοιχειο)καθαρες, και ευκολες αρμονικες,δειχνουν πως το οργανο ειναι στην σωστη κατευθηνση.

4ο)καλο θα ναι τα καντινια να ναι καπως σφιγμενα στην αρχη,ειναι απολυτα σιγουρο

πως θα κερδισουν απο τα μπασα στην εξελιξη.

5ο)Ισορροπια σε ολη την εκταση,χωρις over notes,η wolf notes,ειναι το ιδιο ενοχλητικες.

6ο)κατα την μεταβαση απο καντινια σε μπασα και αντιθετα να μην γινεται αντιληπτη η διαφορα στο ηχοχρωμα

7ο)απολυτα καθαρες φωνες,να μη καλυπτει η μια την αλλη, ειναι τουλαχιστον ενοχλητικο στα εργα  Bach,

8ο)Πρεπει ο χρηστης να νοιωθει το οργανο φιλικο προς αυτον,να το νοιωθει σαν συνεχεια των χεριων του,να μην αναγκεζεται να ξοδευει ενεργεια χωρις ουσιαστικο λογο.

9ο)Σε πραγματικες συνθηκες(μεγαλη αιθουσα,ακροατηριο)πρεπει να υπαρχει καλη διασπορα, και ευκρεινια σε καθε σημειο του χωρου.

κουραγιο και υπομονη στην αξιολογηση,που καλο θα 'ναι να γινεται απο δυο ατομα,ενας παιζει ενας ακουει,

τελος,θα συμφωνησω με καποιο φιλο μελος του φορουμ που λεει πως οταν συναντησουμε αυτο που ψαχνουμε θα το αναγνωρισουμε.

καλημερα σε ολους

gypasp

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εγώ πιστεύω ότι αν είναι μια φορά δύσκολο να αξιολογήσεις ένα όργανο, είναι δέκα φορές πιό δύσκολο να περιγράψεις με λόγια την ακουστική εμπειρία από ένα όργανο υψηλής ποιότητας. Μπορείς να βιώνεις αυτή την εμπειρία αλλά είναι σχεδόν αδύνατο να τη μεταφέρεις στο χαρτί με τρόπο που ο αναγνώστης να μπορεί να την αξιοποιήσει χρηστικά. Δηλαδή να μπορέσει να την χρησιμοποιήσει ως οδηγό για την επιλογή του δικού του οργάνου.

 

Ένα δεύτερο στοιχείο νομίζω είναι ότι ο ίδιος ο μουσικός προσλαμβάνει διαφορετικά τον ήχο ενός συγκεκριμένου οργάνου σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και σε διαφορετικούς χώρους, πιθανώς κάτω από διαφορετικές συναισθηματικές καταστάσεις.

 

Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει και η σωρρευμένη στο χρόνο αντίληψη του καθενός από μας για το πως πρέπει να είναι ο ήχος μιας καλής κιθάρας. Είτε από αυτά που έχουμε βιώσει ή αισθανθεί παίζοντας με διάφορα όργανα, είτε ακούγοντας άλλους μουσικούς ζωντανά ή σε ηχογραφήσεις.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ο ίδιος ο μουσικός προσλαμβάνει διαφορετικά τον ήχο ενός συγκεκριμένου οργάνου σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και σε διαφορετικούς χώρους, πιθανώς κάτω από διαφορετικές συναισθηματικές καταστάσεις.

 

Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει και η σωρρευμένη στο χρόνο αντίληψη του καθενός από μας για το πως πρέπει να είναι ο ήχος μιας καλής κιθάρας. Είτε από αυτά που έχουμε βιώσει ή αισθανθεί παίζοντας με διάφορα όργανα, είτε ακούγοντας άλλους μουσικούς ζωντανά ή σε ηχογραφήσεις.

 

+1

 

Αυτοί είναι και κάποιου από τους λόγους που η επιλογή ενός οργάνου είναι δύσκολη υπόθεση. Το να αξιολογήσεις ένα χειροποίητο μουσικό όργανο είναι κάτι που πέραν της εμπειρίας , απαιτεί και αρκετό χρόνο  που συχνά δεν είναι διαθέσιμος. Η αντίληψη που θα σχηματίσουμε για το όργανο μετά από μια εβδομάδα χρήσης είναι εντελώς διαφορετική από την πρώτη εντύπωση που σχηματίζεται σε 15’.

Δυστυχώς ακόμα πιο δύσκολο είναι το να ακούσεις το όργανο σε διαφορετικούς  χώρους.

 

Beauty is in the ear of the beholder.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου