Προς το περιεχόμενο

Ορσμένες φορές εινα απλό το να γραφτεί ενα ωραίο κομμάτι


Vintager

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Για να κατανοήσουμε καμμιά φορά κάποια πράγματα, πρέπει να τα δούμε και από μια άλλη οπτική γωνία.

 

@marathon

Αν η γνώση, η εμπειρία και η μέθοδος είναι αρκετά τότε θα μπορούσαμε να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα που να παράγει μουσική. Δεν το έχουμε καταφέρει όμως, αν και η έρευνα συνεχίζεται στα πλαίσια της ευρύτερης προσπάθειας γαι κατανόηση της ανθρώπινης νόησης.

Τα samples είναι η απάντηση στο ερώτημά σου. Αρκετά από τα Budda Bar έχουν γραφτεί έτσι και επειδή ακούω αρκετά διαφορετικά είδη μουσικής (εκτός από Καζαντίδηδες...sorry Superfunk), μπορώ να πώ ότι τα βρίσκω πολύ ενδιαφέροντα. Άνθρωποι λοιπόν που δεν  παίζουν κάποιο όργανο, βάζουν στη σειρά αυτά τα samples και παράγουν μουσική (και συναισθήματα).

 

Τότε θα μπορούσαμε να φτιάξουμε μια μηχανή που φτιάχνει καινούργια φαγητά. Τι γεύση θα είχαν άραγε;;;;;

Goodys, Wendy's, MacDonald...δοκίμασέ τα και πές μου. Εκτός εάν νομίζεις ότι κάποιος ζυμώνει τα μπιφτεκάκια στο χέρι...

 

Έτσι, ήχοι χωρίς δομή δεν αναγνωρίζονται ως μουσική από τον εγκέφαλό μας.

Το τραγούδι της φάλαινας, μπορεί να θεωρηθεί ως ήχος χωρίς δομή, αλλά ακούγεται σαν μουσική στα δικά μου αυτιά. Όλοι οι εγκέφαλοι δεν είναι το ίδιο, μπορεί να αποκωδοκοποούν διαφορετικά το ίδιο πράγμα.

 

Τι είναι αυτό όμως που μας κάνει την τρίχα να σηκώνεται;;;

Τα κοινά συναισθήματα με τον δημιουργό. Η ταύτιση εμπειριών, η κοινή οπτική γωνία, ακόμα και εάν αυτοί οι δύο δεν θα γνωριστούν ποτέ. Λατρεύω το συγκεκριμένο σόλο του David Gilmour γιατί σε ΕΜΕΝΑ (και σε άλλους) κάτι ξυπνάει μέσα μου...σε κάποιους άλλους είναι πλήρως αδιάφορο.

 

Προσπαθώ να καταλάβω που διαφωνούμε...ίσως στις ερμηνείες, όχι όμως στην ουσία. Δεν παραγνωρίζω τη δημιουργικότητα και την έμπνευση. Αντιθέτως, επειδή είναι σπάνια, όταν υπάρχει ξεχωρίζει.

Άλλα έγραψες παραπάνω "Αν κάποιος μουσικός έχει πλούσια μουσική παιδεία και γνώση αλλά και εμπειρία τότε το μόνο που χρειάζεται για να συνθέσει είναι η έμπνευση."

Και επαναλαμβάνω ότι η έμπνευση δεν έρχεται κατά παραγγελία. Όταν λοιπόν ο μουσικός ΔΕΝ έχει έμπνευση και πρέπει να συνθέσει, η πλούσια μουσική παιδεία και γνώση αλλά και εμπειρία τον βοηθάνε να κάνει αξιοπρεπώς τη δουλειά του.

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 116
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

theoctapus: Ο παρθενώνας δεν είναι χτισμένος σύμφωνα με τη χρυσή τομή;... Έμπνευση η χρήση του λόγου, αλλά έμπνευση αυτός καθ'αυτός ο λόγος; (Ερώτημα είναι...)

Η χρησή τομή, όπως πολύ σωστα αναφέρει ο Nikolas, δεν έχει καμμία έμπνευση. Στηρίζεται στην εμπειρία και στη μελέτη. Διδάσκεται δε σαν δεδομένο, σε πάρα πολλά επαγγέλματα, σε βάθος χρόνου, και για κάποιους λοιπόν θα αποτελέσει έμπνευση και για κάποιους άλλους (τους περισσότερους μάλλον) ένα αναγκαίο κακό.

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1%. Μάλιστα. 1%.

 

 

Το ενδεχόμενο να γράφει κάποιος με 100% νόηση και 100% έμπνευση ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ούτε που έχει περάσει καθόλου σαν ενδεχόμενο από το μυαλό σου, έτσι;

 

Αλλά βέβαια δεν έχει περάσει- γιατί αυτό θα σήμαινε ότι δεν είναι ο εγκέφαλος το κέντρο όλων των συναισθημάτων. Οπότε θα σήμαινε ότι ίσως, ΙΣΩΣ λέω, να υπάρχει και ένα πράγμα που λέγεται ψυχή.

 

Αρχίζω και καταλαβαίνω γιατί στράβωσες στα περί θεού.

 

Αλλά δεν πειράζει. Δόξα τω θεώ είμαστε ελεύθεροι να είμαστε άθεοι  ;D  ;D  ;D

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αλλά βέβαια δεν έχει περάσει- γιατί αυτό θα σήμαινε ότι δεν είναι ο εγκέφαλος το κέντρο όλων των συναισθημάτων. Οπότε θα σήμαινε ότι ίσως, ΙΣΩΣ λέω, να υπάρχει και ένα πράγμα που λέγεται ψυχή.  Αρχίζω και καταλαβαίνω γιατί στράβωσες στα περί θεού.

Άρα η έμπνευση είναι θεϊκό δώρο και όσοι δεν πάνε στην Εκκλησία δεν την έχουν?

 

Το ενδεχόμενο να γράφει κάποιος με 100% νόηση και 100% έμπνευση ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ούτε που έχει περάσει καθόλου σαν ενδεχόμενο από το μυαλό σου, έτσι;

Κάθε ώρα, κάθε μέρα, όλο το χρόνο, όλη του τη ζωή? Τα ίδια λέμε εάν το καλοσκεφτείς

 

 

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Μανό, καλό θα ήταν για τη συζήτηση να ΕΚΑΝΕΣ μια προσπάθεια να καταλάβεις τι εννοεί ο άλλος αντί να κάνεις υποθέσεις για το πρόσωπό του. ;) (Θα βοηθούσε να διάβαζες και τις προηγούμενες σελίδες λίγο, αντί να πιάνεσε απο έναν αριθμό, που τον έχω εξηγήσει στο ίδιο θρεντ πάμπολλές φορές...)

 

Λυπάμαι γιατι ενώ γίνεται μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, ήρθες και αποφάσισες να χειριστείς το θέμα με το χειρότερο τρόπο.

 

Κρίμα... :(

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έμπνευση η χρήση της χρυσής τομής. Έμπνευση και ο λόγος ο ίδιος, ειδικά αυτό γιατί πολύ απλά τίποτα δεν υπήρχε πρίν από αυτόν που να οδήγησε σε αυτόν.

Και ο Παρθενώνας δεν είναι μόνο η χρυσή τομή, αλλά ο Παρθενώνας για την συζήτηση είναι απλά ένα παράδειγμα.

 

Κανένας άνθρωπος με λίγο μυαλό στο κεφάλι του δεν θα υποστηρίξει ότι η δουλειά δεν είναι σημαντική, πολύ σημαντική μάλιστα. Σε αυτό νομίζω ότι συμφωνούμε όλοι και δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε επί αυτού του θέματος ξανά.

 

Μην μπερδεύεις το ταλέντο με την έμπνευση φίλε Nikolas, είναι τελείως ανεξάρτητα. Το ταλέντο υπάρχει, έχει μια συνέχεια, μια διάρκεια που δεν εμφανίζει απαραίτητα αυξομειώσεις σε αναλογία με τις πνευματικές αναλαμπές της έμπνευσης. Είμαμε η έμπνευση είναι, όπως θα έλεγαν οι αγγλοσάξωνες, elusive, παραπαίει μεταξύ ύπαρξης και ανυπαρξίας, την αισθανόμαστε παντού και δεν την βλέπουμε πουθενά. Είναι αυτό το κάτι μαγικό που υπάρχει σε πολλά δημιουργήματα. Και το καλύτερο, η έμπνευση των άλλων μπορεί να εμπνέυσει εσένα.

 

Ναί για να ανέβεις ένα βουνό θές μόνο περπάτημα, δύσκολο και επίπονο. Αυτοί οι άνθρωποι όμως βλέπουν βουνά που εμείς αγνοούμε.

 

@marathon

Τα samples δεν ανταποκρίνονται πλήρως στην δημιουργία μουσικής από μηχανή. Είναι κάτι ενδιάμεσο.

 

Ανυπομονούσα να δω την απάντηση για τα McDonalds, να δω αν το σκέφτηκε κανένας. Λοιπόν, οι μηχανές που παράγουν τα φαγητά μας έχουν προγραμματιστεί από ανθρώπους πως να φτιάχνουν το προιόν και τι υλικά να χρησιμοποιούν. Εγω μιλάω για μηχανές που μπορείς να τους πείς "...Ορίστε μερικά υλικά, φτιάξε ότι νομίζεις..." χωρίς οδηγίες, χωρίς περιορισμούς. Θυμάσαι εκείνη την εκπομπή με τον Μαμαλάκη. Εε, αντί για σεφ, βάλε μηχανές.

 

Το τραγούδι της φάλαινας όχι μόνο έχει δομή, αλλά εικάζεται ότι αποτελεί μια κανονική γλώσσα. Και ναι, όλοι οι εγκέφαλοι δεν είναι ίδιοι αλλά όλοι οι εγκέφαλοι δουλέυουν με τον ίδιοι τρόπο, εκτός από τους ασθενείς και το γεγονός οτι μπορεί να αποκωδικοποιούν διαφορετικά το ίδιο πράγμα δεν αναιρεί σε καμία περίπτωση το γεγονός ότι βασίζονται στους ίδιους λειτουργικούς μηχανισμούς.

 

Στο ίδιο πνέυμα με τα προηγούμενα, το τι κάνει την τρίχα να σηκώνεται είναι τελείως προσωπικό. Για εσένα είναι αυτό για κάποιον άλλο κάτι διαφορετικό.

 

Η χρυσή τομή σαν ανακάλυψη είναι έμπνευση. Εσύ την παρουσιάζεις σαν κάτι δεδομένο κάτι υπαρκτό και μην αρχίσουμε οτι υπάρχει στην φύση γιατί να χρησιμοποιήσω τα λόγια ενός διάσημου αστρονόμου (δεν θυμάμαι ποιός) "Η φύση δεν ξέρει μαθηματικά" (αν και εδώ υπάρχουν κάποιες εξαιρετικά προωθημένες θεωρίες κοσμολογίας που υποστηρίζουν εν ολίγοις το αντίθετο, αλλά μην ξεκινήσουμε με αυτά).

 

Όχιιιι, όχιιιι μην αναφέρετε τον Θεό, είναι το θέμα που με παθιάζει περισσότερο. Θα βαλθώ να κάνω τους πάντες στο φόρουμ να κάψουν τα βιβλία θρησκευτικών και τις "βίβλους" τους. Μην, μην τζίζ...

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Ωραία! :)

 

Απλά δε μπορώ να διαχωρίσω, να ξεχωρίσω αυτό το κάτι το μαγικό που ονομάζω "1%"... Δε ξέρω να το ονομάσω, αν είναι το αποτέλεσμα ταλέντου, εμπνευσής, μαγικών, θεού ή ότι άλλο τέλος πάντων. Για αυτό και διστάζω να το ονομάσω!

 

Το βουνό (στο παράδειγμά μου) δεν είναι μόνο περπάτημα, όπως είπα. Είναι και η θέληση να το καταφέρεις, και το πάθος, και η αγάπη για το περπάτημα, και τελικά η ιδέα να το ανέβεις εξ'αρχής. Είναι ένα συνοθύλευμα που δε μπορείς να διαχωρίσεις, ούτε καν ο δημιουργός. Φυσικά το περπάτημα είναι το σημαντικότερο, αφού χωρίς αυτό είναι απλά αδύνατον να φτάσεις, ενώ χωρίς τα υπόλοιπα γίνεται κάπως (όχι για το Everst αλλά για την... Πάρνηθα!). Αλλά ακριβώς το Everest που είναι το αντίστιχο των αριστουργημάτων, θέλει ΚΑΙ τα υπόλοιπα, αλλιώς... πεθαίνεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η έλλειψη έμπνευσης θα σε αναγκάσει να επαναλάβεις τους προηγούμενους.

 

Η έλλειψη γνώσης θα σε αναγκάσει να επαναλάβεις τους προηγούμενους.

 

Δεν βλέπω καμία διαφορά.

 

 

Απλά η έλλειψη γνώσης σε οδηγεί να βαυκαλίζεσαι με τα απλά, και η έλλειψη έμπνευσης να βαυκαλίζεσαι με τα περίπλοκα.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σας παρακαλώ για την απλότητα της συζήτησης μην προσπαθείτε να ορίσετε την έμπνευση. Δεν είναι δυνατόν να γίνει γιατί όχι μόνο είναι προσωπικό ζήτημα αλλά δεν είναι και πλήρως αντιληπτό και κατανοητό.

 

Η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από το όχι το τι είναι έμπνευση αλλά πόσο σημαντικό ρόλο παίζει. (λίγο απλούστερο δεν νομίζετε?)

 

Και για να μην παρεξηγούμαι, οι προηγούμενες αναλύσεις ή "ορισμοί" αν θέλετε είναι τελείως προσωπικές ερμηνείες.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ανεξάρτητα με τη συζήτηση με το Μάνο:

 

http://www.youtube.com/watch?v=ywpazfj-DeM

 

ΤΖΑΖ! Απίστευτο, εεε; Φανταστικό, έτσι; (1:46 για όποιον βαρίεται να κρατήσει 1μιση λεπτό ;))

 

Πώς να το ονομάσεις αυτό; Έμπευση; Ταλέντο; Φαντασία; Ξέρω κι εγώ. Αλλά ΑΥΤΟ ξεχωρίζει τον Beethoven από τους άλλους (λέω τώρα...)

 

Φυσικά οι αναφορές για την τζάζ γινονται ΣΗΜΕΡΑ και όχι τότε! Τόσο μπροστά ο Μπετόβεν! Βουνο; Όλο το κόσμο ανέβηκε!

 

αλλα και πάλι, για να ανέβεις το κόσμο όλο, περπάτημα θέλει, και κουράγιο, και πίστη και και... ΑΛΛΑ (και) ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ!

 

Ακριβώς αυτό το σημείο!!!!!!

 

Συμφωνώ, όσο δεν έχω συμφωνήσει εδώ μέσα... Και σηκώνω τα χέρια ψηλά, γιατί απάντηση δεν υπάρχει...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου