Προς το περιεχόμενο

Sony - Το ξεπέρασμα κάθε όριου


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Κάπου διάβαζα τις προάλλες ότι ένας δικηγόρος στο Los Angeles θα καταθέσει αγωγή εκ μέρους των καταναλωτών (ένωση καταναλωτών ή κάτι τέτοιο) και ότι πολλές εταιρίες δημιουργούν removal tools για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Για να δούμε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε παιδία Sony είναι αυτή όσες μηνύσεις και να γίνουν δεν θα επιτρέψουν να πάθει κάτι λόγο συμφερόντων.

 

Μην ξεχνάμε τι έγινε με την Γιάννα Αγγελοπούλου Δασκαλάκη όταν έβαλε φωτιά με τα πυροτεχνήματα και αυτούς που της έκαναν μήνυση (που στο τέλος βρήκαν και το μπελά τους)

 

Δυστυχώς αυτά γίνονταν από πάντα, άλλα άμα και όλοι κοιμούνται όρθιοι τι εμποδίζει την Sony και την κάθε Sony να κάνει ότι γουστάρει και να λέει ένα we apologize και εμείς να της λέμε και ευχαρηστο?

????????????????????????????????????????????????????

????????????????????????????????????????????????????

???????????????????????????

τύχη ευνοεί τους τολμηρούς

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε παιδία Sony είναι αυτή όσες μηνύσεις και να γίνουν δεν θα επιτρέψουν να πάθει κάτι λόγο συμφερόντων.

 

Μην ξεχνάμε τι έγινε με την Γιάννα Αγγελοπούλου Δασκαλάκη όταν έβαλε φωτιά με τα πυροτεχνήματα και αυτούς που της έκαναν μήνυση (που στο τέλος βρήκαν και το μπελά τους)

 

Δυστυχώς αυτά γίνονταν από πάντα' date=' άλλα άμα και όλοι κοιμούνται όρθιοι τι εμποδίζει την Sony και την κάθε Sony να κάνει ότι γουστάρει και να λέει ένα we apologize και εμείς να της λέμε και ευχαρηστο?[/quote'] Αισιόδοξο σε βρίσκω φίλε μου :) :)... τέλος πάντων, το παράδειγμά σου δεν είναι πολύ σωστό, διότι σε άλλες χώρες οι νόμοι λειτουργούν. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα κλείσει η Sony, αλλά σημαίνει ότι α) θα αναγκαστεί να αλλάξει την τακτική της και β) ότι όλο και κάποια δολάρια θα πληρώσει σε εξωδικαστικούς συμβιβασμούς.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα,

 

Από ότι φαίνεται η Sony BMG εκτελεί στροφή 180 μοιρών!

 

http://cp.sonybmg.com/xcp/english/home.html

 

Προσέξτε εκεί που λέει ότι εκτός από το replacement cd σου δίνει και τα αντίστοιχα MP3!!!

 

Το θεϊκό όμως είναι, στην ιστοσελίδα του Russinovich όπου θίγει το θέμα (μέρος 2ο) στα σχόλια από κάτω:

 

If you want a more concrete proof, try to rename your favourite ripping software as $sys$whatever.exe and then run it again. You'll notice that the DRM system can no longer detect it, and thus you'll get good copy of the track you try to rip instead of one filled with noise.

 

Thats just hilarious. I think everyone should simply not worry about removing the rootkit, as this is too difficult, and then just do at Matti says, and use the rootkit to make your favorite ripping tool immune to the DRM. On second thought, is their software breaking the DMCA? It provides a method to bypass copyright protection that they install? Hmm...

 

Χτυπήστε την εκεί που πονάει!!! Με το ίδιο rootkit της ΣΟΝΥ προσπερνάς το DRM !!!!! Προσέξτε τις δύο τελευταίες προτάσεις του post :lol: :mrgreen: :lol:

 

 

More on Sony: Dangerous Decloaking Patch, EULAs and Phoning Home

 

¶ντε να δούμε με τι θα αντικαταστήσουν το XPC τώρα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Σημερινό άρθρο από New York Times

 

 

 

Buy, Play, Trade, Repeat

 

By DAMIAN KULASH Jr.

Published: December 6, 2005

 

Los Angeles

 

THE record company Sony BMG recently got in trouble after attempting to stem piracy by encoding its CD's with software meant to limit how many copies can be made of the discs. It turned out that the copy-protection software exposed consumers' computers to Internet viruses, forcing Sony BMG to recall the CD's.

 

This technological disaster aside, though, Sony BMG and the other major labels need to face reality: copy-protection software is bad for everyone, consumers, musicians and labels alike. It's much better to have copies of albums on lots of iPods, even if only half of them have been paid for, than to have a few CD's sitting on a shelf and not being played.

 

The Sony BMG debacle revealed the privacy issues and security risks tied to the spyware that many copy-protection programs install on users' computers. But even if these problems are solved, copy protection is guaranteed to fail because it's a house of cards. No matter how sophisticated the software, it takes only one person to break it, once, and the music is free to roam and multiply on the peer-to-peer file-trading networks.

 

Meanwhile, music lovers get pushed away. Tech-savvy fans won't go to the trouble of buying a strings-attached record when they can get a better version free. Less Net-knowledgeable fans (those who don't know the simple tricks to get around the copy-protection software or don't use peer-to-peer networks) are punished by discs that often won't load onto their MP3 players (the copy-protection programs are incompatible with Apple's iPods, for example) and sometimes won't even play in their computers.

 

Conscientious fans, who buy music legally because it's the right thing to do, just get insulted. They've made the choice not to steal their music, and the labels thank them by giving them an inferior product hampered by software that's at best a nuisance, and at worst a security threat.

 

As for musicians, we are left to wonder how many more people could be listening to our music if it weren't such a hassle, and how many more iPods might have our albums on them if our labels hadn't sabotaged our releases with cumbersome software.

 

The truth is that the more a record gets listened to, the more successful it is. This is not just our megalomania, it's Marketing 101: the more times a song gets played, the more of a chance it has to catch the ear of someone new. It doesn't do us much good if people buy our records and promptly shelve them; we need them to fall in love with our songs and listen to them over and over. A record that you can't transfer to your iPod is a record you're less likely to listen to, less likely to get obsessed with and less likely to tell your friends about.

 

Luckily, my band's recently released album, "Oh No," escaped copy control, but only narrowly. When our album came out, our label's parent company, EMI, was testing protective software and thought we were a good candidate for it. Record company executives reasoned that because we appeal to college students who have the high-bandwidth connections necessary for getting access to peer-to-peer networks, we're the kind of band that gets traded instead of bought.

 

That may be true, but we are also the sort of band that hasn't yet gotten the full attention of MTV and major commercial radio stations, so those college students are our only window onto the world. They are our best chance for success, and we desperately need them to be listening to us, talking about us, coming to our shows and yes, trading us.

 

To be clear, I certainly don't encourage people to pirate our music. I have poured my life into my band, and after two major label records, our accountants can tell you that we're not real rock stars yet. But before a million people can buy our record, a million people have to hear our music and like it enough to go looking for it. That won't happen without a lot of people playing us for their friends, which, in turn, won't happen without a fair amount of file sharing.

 

As it happened, for a variety of reasons, our label didn't put copy-protection software on our album. What a shame, though, that so many bands aren't as fortunate.

 

Damian Kulash Jr. is the lead singer for OK Go.

Empty Rooms

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου