Προς το περιεχόμενο

Σχέση ηχητικής ποιότητας vst και synth


immanuel_lik

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Συμφωνώ με αμφότερους.

Άνετα, vsts και ξερό ψωμί και για μένα. :)

 

Η ευχρηστία που προσφέρουν είναι αδιαμφισβήτητη.

Κι εγώ έχω το Fantom-G και στο home studio δεν το χρησιμοποιώ σχεδόν καθόλου σαν πηγή ήχου, αλλά κυρίως για controller.

 

Φυσικά στα live είναι τελείως διαφορετικά τα πράγματα, αλλά το θέμα μας είναι η ποιότητα ήχου... ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απαντώ λίγο αργά επειδή στη δουλειά δεν έχει σύνδεση.

Πραγματικά, κάποιος μπορεί με μια φτηνή κλασσική κιθάρα πχ να παίξει πανέμορφη μουσική, την οποία ένας καλός ηχολήπτης να μιξάρει φοβερά. Δεν βλέπω όμως στις συναυλίες να παίζουν με yamaha των 200 ευρώ. Ακούω τα analord του afx σε βινύλιο ( που παρά τα όσα γράφονται έχουν και ψηφιακό σαμπλάρισμα και όλα). Δεν χρησιμοποιεί περίπλοκα patch, κυρίως απλά square/saw με λίγο φιλτράρισμα. Δεν έχει περίπλοκες ή περίεργες μελωδίες όπως άλλα του. Είναι όμως αυτή η μουντίλα, αυτή η περίεργη αρμονία  του ( κυρίως) αναλογικού εξοπλισμού που χρησιμοποιεί, που σε τρελαίνει.

 

Χρησιμοποιώ πλέον κυρίως το reaktor για vst, μιάς και η πλειοψηφία των vst έχουν καλά preset, όμως από θέμα ελευθερίας και προσαρμογής στις ανάγκες του κάθε χρήστη, τα πάνε απαίσια. Ακόμα και σε vst τέρατα ( albino πχ) αν θές ένα παραπάνω lfo ή osc, τότε την πάτησες.

 

Έγραψα για το χαρακτηριστικό χάσιμο και χρωματισμό του τόνου στον αναλογικό εξοπλισμό. Ότι είναι μέρος της ζωντάνιας του οργάνου που δεν υπάρχει ( και δεν εξομοιώνεται ακόμα) στον ψηφιακό. Αν ρωτήσετε έναν παίχτη έγχορδου πχ θα σας πεί ότι αυτές οι ποιότητες, αυτός ο χαρακτήρας του αγάλματος είναι που δίνει ζωή στο όργανο και νεύρο στη μουσική. Μια καλή μελωδία θα είναι καλή και σε general midi, θα πρέπει να το δεχόμαστε αυτό;

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πραγματικά, κάποιος μπορεί με μια φτηνή κλασσική κιθάρα πχ να παίξει πανέμορφη μουσική, την οποία ένας καλός ηχολήπτης να μιξάρει φοβερά. Δεν βλέπω όμως στις συναυλίες να παίζουν με yamaha των 200 ευρώ.

 

Aν και βλέπω, τι σχέση έχει αυτό?

 

Είναι όμως αυτή η μουντίλα, αυτή η περίεργη αρμονία  του ( κυρίως) αναλογικού εξοπλισμού που χρησιμοποιεί, που σε τρελαίνει.

 

Έχεις μπερδέψει το ηχόχρωμα αυτό που αναπαράγεται εύκολα, με το γεγονός πως προέρχεται από αναλογικά συνθ. Αν δεν κοιτούσες την gear list του, θα το καταλάβαινες? Πολύ αμφιβάλλω. Κι αυτό σου το λέει ένας πολύ μεγάλος κι ένθερμος θαυμαστής των αναλογικών συνθ που και έχει παίξει με αρκετά, και τα έχει ακούσει σε συναυλίες (πόσο μάλλον ένα ολόκληρο μουσείο από αυτά από απόσταση λίγων μέτρων στην μίνι περιοδεία του Zαρ την άνοιξη του ΄08).

 

Ακόμα και σε vst τέρατα ( albino πχ) αν θές ένα παραπάνω lfo ή osc, τότε την πάτησες.

 

Το Αlbino έχει 32 φωνές με 4 lfo και 4 οsc ανά φωνή. Εσύ πόσα παραπάνω χρειάζεσαι?!? Ακόμη και η Ανδρομέδα έχει λιγότερα, ενώ το κλασσικό Minimoog είχε μόλις 1 φωνή, 3 οsc κι ένα lfo (αν δεν απατώμαι)... Ακόμη και στην απίθανη περίπτωση που χρειαστείς παραπάνω, μοιραία θα καταφύγεις στα ψηφιακά που δεν χωνεύεις.

 

Έγραψα για το χαρακτηριστικό χάσιμο και χρωματισμό του τόνου στον αναλογικό εξοπλισμό. Ότι είναι μέρος της ζωντάνιας του οργάνου που δεν υπάρχει ( και δεν εξομοιώνεται ακόμα) στον ψηφιακό. Αν ρωτήσετε έναν παίχτη έγχορδου πχ θα σας πεί ότι αυτές οι ποιότητες, αυτός ο χαρακτήρας του αγάλματος είναι που δίνει ζωή στο όργανο και νεύρο στη μουσική.

 

Μια χαρά αποδίδεται η ζωντάνια. Και σου θυμίζω ότι το "debate" αναλογικού-ψηφιακού (που ουσιαστικά δεν είναι debate μιας και το καθένα έχει τη θέση του) δεν υφίσταται μόνο στα VSTi που αναφέρεις, αλλά και στον ψηφιακό στουντιακό εξοπλισμό, στο cd vs. βινύλιο κλπ κλπ. Το κάθε τι που ακούς σήμερα είναι ένα... μάτσο ψηφία, και πρέπει να το αντιληφθείς. Όσον αφορά στον παίχτη εγχόρδου, και βέβαια θα διαλέξει να παίξει με το ίδιο του το μουσικό όργανο, αλλά αυτοί που δεν έχουν τα λεφτά, το χρόνο ή τη διάθεση να απασχολήσουν  ή να διευθύνουν ολόκληρη ορχήστρα, χρησιμοποιούν... σωστά: ψηφιακές απομιμήσεις. Και συμβαίνει κάθε μέρα, από τα απλά μικρά home studios μέχρι μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές του Χόλιγουντ. Tις ακούς ψόφιες?  ;)

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...ενώ το κλασσικό Minimoog είχε μόλις 1 φωνή, 3 οsc κι ένα lfo (αν δεν απατώμαι)...

 

Μία μικρή διόρθωση: έχει 3 VCO εκ των οποίων το ένα γίνεται LFO.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

(για κάποια λάθη στο προηγούμενο ποστ βλ αγάλματος! Συγχωρέστε μειας και γράφω με auto complete).

 

Λες ότι δε χωνευω τα vst, δεν κατάλαβες μάλλον τι έγραψα ( το μισό μου ποστ αναφέρεται στο reaktor ούτως η άλλως). Το επιχείρημά μου ήταν ότι, πέραν της τιμής που σαφώς και είναι και ιδιαίτερα σοβαρό ζήτημα, τα vst δεν προσφέρουν και πάρα πολλά σε σχέση με τα αντίστοιχα φυσικά όργανα ( εξ ού και η κριτική στο albino). Εννοώ ότι θα μπορούσαν κάλιστα να προσφέρουν το κάτι παραπάνω ( routing σε στυλ reaktor πχ) το οποίο θα εκτόξευε τη λειτουργικότητά τους ( και ναι βρίσκω πιο εύχρηστο το modular από το matrix του albino).

 

Για την ορχήστρα που μου είπες πάλι δεν έχω πρόβλημα για το soundtrack μιας ταινίας κλπ κλπ, όχι όμως για κλασσική μουσική.

 

Αναφέρεσαι στο gear του afx. Ναι, θα το καταλάβαινα, όπως θα το καταλάβεις και εσύ αν το ακούσεις.

 

Οι εταιρίες έχουν σκιστεί για να καταφέρουν να αναπαράγουν τον αναλογικό ήχο ( δες πόσα VA vst υπάρχουν και κυρίως πώς τα διαφημίζουν) άρα κάτι θα ξέρουν και αυτοί , αλλιώς δε νομίζω να έδιναν σημασία, θα μας πέταγαν ένα ψόφιο vst κ θα καθάριζαν, αντί να ασχολούνται με την εξομοίωση. Άρα αυτό είναι που ζητάει ο κόσμος.  Έτσι δεν είναι.

 

Αναγνωρίζω ότι υπάρχει και θέμα interface, άλλο ένα controller και άλλο ένα moog.

 

Τέλος πάντων, εγώ απλώς εξέφρασα ένα ερώτημα, από κεί και πέρα στη μουσική χωράει η άποψη του καθενός.  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

immanuel ο λόγος για τον οποίο δεν βγάζουν όλοι οι κατασκευαστές vst προγράμματα σαν το reaktor, είναι ο ίδιος ακριβώς με τον λόγο που δεν βγάζουν και όλοι οι κατασκευαστες hard synths τέρατα σαν το moog modular. Υπάρχει ποικιλία για όλα τα γούστα.

Παρόλα αυτά υπάρχουν πολλά modular τέρατα στο vst domain για να επιλέξει κάποιος. Πχ zebra 2, tera3, omnisphere, synthmaker κτλ κτλ κτλ

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου