Προς το περιεχόμενο

Σχέση ηχητικής ποιότητας vst και synth


immanuel_lik

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ποιά είναι η άποψή σας για τον ήχο των vst;

Βρίσκω την πλειοψηφία τους "άψυχη" και "επίπεδη" σε σχέση με ένα αναλογικό (έστω και dsp) synth.

Αναφέρομαι σε εμπορικά (και μή) vst.

μερικές φορές μπορώ να πλησιάσω τον ήχο που επιζητώ, αυτή την αξιοπερίεργη μουντίλα και βρωμιά που βγάζει πχ το sh101 μόνο στο reaktor βάζοντας random mdules σχεδόν παντού (και αυξάνοντας την χρήση του επεξεργαστη στα ύψη). 

Παρ όλα αυτά η δυνατότητα για πλήρη εξομοίωση πχ του 303 είναι αδύνατη αυτή τη στιγμή και θα είναι αδύνατη για παρα πολλά χρόνια ακόμα.

Για δύο λόγους

1 Επεξεργαστική ισχύ

2 Οι προγραμματιστές των vst δυστυχώς πιο πολύ σκέφτονται ώς μαθηματικοί παρά ώς μουσική, με αποτέλεσμα να προσπερνούν τις μικρές ατέλειες που στην τελική κάνουν τους ήχους κλασσικους.

Γι αυτό ρωτάω:

 

Που πάει η κατάσταση;

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγω πιστευω οτι δεν υπαρχει καμια  διαφορα  στον ηχο μεταξυ των vsti και hardware...αν ειναι να παμε σε αναλογικα synthesizer εκει ομως ναι υπαρχει διαφορα...

 

υπαρχουν πολυ αξιολογα vsti τα οποια θεωρω ισαξια πολλων va hardware synths

 

πχ:

 

novation v-station,LennarDigital Sylenth1,Tone2 Gladiator,Korg Legacy Analog edition

 

μερικα που μου ηρθαν τωρα στο μυαλο

 

οσο για 303 αυτο ηταν καλο αν θυμαμαι :

 

http://www.d16.pl/index.php?menu=10

 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eγώ αντιθέτως σύμφωνα με την πείρα μου, από αυτά που έχω ακούσει ο ίδιος και από μια επικρατούσα κοινή συνισταμένη απόψεων, πιστεύω ότι έχουν φτάσει σε κορυφαίο επίπεδο και δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα αντίστοιχα hardware τέρατα. Προφανώς δεν μιλάς για τα ψηφιακά αλλά για τα αναλογικά, στα οποία όντως είναι λίγο πιο δύσκολη η κατάσταση αλλά σε καμία περίπτωση φτωχή σε πιστότητα - το αντίθετο μάλιστα. Συν τοις άλλοις, η πλειοψηφία των πληκτροήχων που χρησιμοποιούνται σε ηχογραφήσεις σήμερα είναι VSTi, oπότε καταλαβαίνεις πως τα παράπονα για την ηχητική τους ποιότητα ίσως είναι λίγο ανεδαφικά. Μπορεί εσύ να τα ακούς φτωχά στο δικό σου σύστημα, ή επειδή δεν εφαρμόζεις ορισμένες τεχνικές για να "πλουτίσει" ο ήχος τους, όπως eq-ing, compressing, tape saturation (πχ. PSP Vintage Warmer) κλπ.

 

Οι μικρές ατέλειες που αναφέρεις είναι όντως παράγοντας απαραίτητος, και έχουν γίνει πολύ μεγάλες προσπάθειες για να ενσωματωθούν στο τελικό αποτέλεσμα, αλλά αυτό δεν είναι πάντα εφικτό λόγω της δύσκολα προβλέψιμης φύσης των αλληλεπιδράσεων ορισμένων components. Ανάμεσα σε άλλους, ο OurDarkness έχει γράψει αρκετά εδώ για την περίπτωση του Minimoog και μόλις περάσει, θα λινκάρει και θα πει κάτι παραπάνω (ελπίζω!).

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακόμα και να μην φτάνουν οι προσομειώσεις το 100% της απόδοσης ενός αναλογικού μηχανήματος, δεν είμαι καθόλου σίγουρος αν και κατά πόσον το αυτί και η εμπειρία του μέσου μουσικού/καλλιτέχνη/ασχολούμενου με recording κλπ μπορεί να καταλάβει τη διαφορά.

 

Δηλαδή αν κάποιος πολύ καλός πληκτράς με πολύ καλές γνώσεις φτιάξει ένα πολύ πειστικό patch σε ένα αυθεντικό Minimoog και μετά προσπαθήσει να κάνει το ίδιο και στο Arturia Minimoog V (ή σε οποιοδήποτε από τα "καλά" Minimoog clones), πόσοι ακριβώς περιμένουμε να καταλάβουν τη διαφορά αν τους πει κάποιος να διακρίνουν ποιο είναι αναλογικό και ποιο η προσομείωση;

 

Πιστεύω ότι πάνω κάτω το ίδιο συμβαίνει και στις υπόλοιπες εφαρμογές στις οποίες εμπλέκεται η χρήση προμειώσεων, όπως compressors, equalizers και λοιπά εφέ.

 

Με λίγα λόγια, ο έμπειρος χρήστης της σύγχρονης τεχνολογίας μπορεί να βγάλει το ίδιο αποτέλεσμα και με αναλογικά και με ψηφιακά/modelled μέσα.

 

Και φυσικά πέρα από αυτό, ας αναλογιστούμε και τα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα της ψηφιακής τεχνολογίας, όπως π.χ. η μη φθορά από το χρόνο (μιλώντας για το software), η ανάκληση presets, η χρήση όσων instances από synths, effects κλπ επιτρέπουν οι πόροι του εκάστοτε μηχανήματος και πολλά άλλα.

 

Ακόμα και να μη γίνεται αυτό ακόμα, κάποια στιγμή η χρήση αναλογικών μηχανημάτων στο μέλλον θα γίνεται για καθαρά συναισθηματικούς/ψυχολογικούς λόγους από τους νοσταλγούς του αναλογικού ήχου... ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...μερικές φορές μπορώ να πλησιάσω τον ήχο που επιζητώ, αυτή την αξιοπερίεργη μουντίλα και βρωμιά που βγάζει πχ το sh101 μόνο στο reaktor βάζοντας random mdules σχεδόν παντού (και αυξάνοντας την χρήση του επεξεργαστη στα ύψη).  

Παρ όλα αυτά η δυνατότητα για πλήρη εξομοίωση πχ του 303 είναι αδύνατη αυτή τη στιγμή και θα είναι αδύνατη για παρα πολλά χρόνια ακόμα.

Για δύο λόγους

1 Επεξεργαστική ισχύ

2 Οι προγραμματιστές των vst δυστυχώς πιο πολύ σκέφτονται ώς μαθηματικοί παρά ώς μουσική, με αποτέλεσμα να προσπερνούν τις μικρές ατέλειες που στην τελική κάνουν τους ήχους κλασσικους.

 

Πλησιάζεις κάποιο ήχο του SH-101 επειδή ακριβώς βάζεις σε διάφορα σημεία random modules (το πόσο random βέβαια είναι αυτό αποτελεί θέμα υπό συζήτηση). Μια που το random εξ' ορισμού δεν μπορεί να μοντελοποιηθεί, προσπαθούμε γενικά να μοντελοποιήσουμε την συμπεριφορά του. Και φυσικά αν βάλεις πολλά τέτοια modules ολούθεν, θα χρειαστούν αρκετοί υπολογιστικοί πόροι, και αυτό είναι ένας από τους λόγους γιατί τα VST χωλαίνουν: αυτό που συμβαίνει εκ φύσεως στο analog πρέπει να προγραμματιστεί σε πάρα πολλά, αλληλένδετα σημεία στο digital.

 

Όσον αφορά στο TB-303, η δυσκολία εξομοίωσής του οφείλεται στο ιδιάζον φίλτρο, το οποίο σχεδιάστηκε έτσι ώστε κοντά σε τιμές ιδιοταλάντωσης, να παραμορφώνει. Το παραμορφωτικό του μέρος, εμφανίζεται στα τελευταία 6 dB της απόκρισης του φίλτρου και όχι από την αρχή και φυσικά έχει εξομοιωθεί με αρκετά μεγάλη επιτυχία αλλά όχι σε VSTi.

 

Όσον αφορά στο ότι οι προγραμματιστές σκέφτοναι ως μαθηματικοί και όχι ως μουσικοί, θα συμφωνήσω. Το να γράψει κάποιος ένα τμήμα κώδικα σε C++ που να αποτελεί έναν numerical counter (ή αλλιώς digital oscillator) είναι εύκολο. Τέτοια τμήματα (και όχι μόνο) βόσκουν ολούθεν στο Internet. Το να τροποποιήσει όμως τον κώδικα για να συμπεριλάβει ένα convolution φίλτρο με 2000 taps στα 96 KHz, το οποίο θα εξομείωνει επιτυχώς την στρέβλωση του φάσματος κοντά στα 2KHz (φαινόμενο που παρουσιάζεται σε πολλά vintage αναλογικά),... αυτό είναι κάτι πολύ πιο δύσκολο. Και ούτε λόγος, για τα υπόλοιπα τμήματα του VSTi ή ακόμα περισσότερο αν θα έχουμε και 2ο instance.

 

Και όταν φτάσουμε σε αυτό το σημείο, ελπίζω όσοι ασχολούνται να καταλάβουν ότι αυτό που δεν εξομειώνεται με τίποτα είναι ο παράγοντας HCI (Human Computer Interaction). Έχουμε 2 χέρια και θέλουμε να αγγίζουμε τα μηχανήματά μας γιατί ως ένα βαθμό είναι προέκταση του εαυτού μας. Τουλάχιστον εγώ έτσι το βλέπω. Το να αισθάνεται κάποιος την δύναμη ενός Moog να βγαίνει κάτω από τα δάχτυλά του δεν έχει καμμία σχέση με τον κέρσορα, πάνω από ένα virtual κλαβιέ, σε ένα virtual synth, να κάνει κλικ σε ένα virtual πλήκτρο, παρ' όλο που ο ήχος μπορεί να είναι ο ίδιος. Και δεν βλέπω να βελτιώνεται ιδιαίτερα η κατάσταση με τις multi-touch επιφάνειες, γιατί μερικοί έχουν τόση τρέλα με το να γυρίζουν ποτενσιόμετρα και να πατούν κουμπάκια, που στο τέλος τους βλέπω με κανένα βαζάκι NIVEA μετά από κάθε live να προσπαθούν να απαλύνουν το κάψιμο από την τριβή.. :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακόμα και να μη γίνεται αυτό ακόμα, κάποια στιγμή η χρήση αναλογικών μηχανημάτων στο μέλλον θα γίνεται για καθαρά συναισθηματικούς/ψυχολογικούς λόγους από τους νοσταλγούς του αναλογικού ήχου... ;)

 

Εξακολουθώ να πιστεύω πως δεν είναι έτσι, και δεν εμπίπτει στην χαζή "παρελθοντολαγνεία" που λέγαμε σε παλιότερα θρεντς αλλά σε κάτι διαφορετικό που έχει σχέση με την ψυχολογία της δημιουργικής διαδικασίας.

 

 

ΥΓ. Δεν παραπέμπω σε παλιότερα hard vs. soft ή analog vs. digital θέματα γιατί στα πιο πολλά υπήρχαν μερικοί μικροί εκτροχιασμοί...   :P

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΙΜΗΟ, μεγαλύτερη εντύπωση θα κάνει μια ωραία ενορχήστρωση, τα σωστά χρονισμένα αδειάσματα και σκασίματα στην dance μουσική (εκεί που χρησιμοποιούνται κατά κόρον V.A), παρά η ηχητική διαφορά μεταξύ του Minimoog και του Arturia Minimoog.

 

Ακραίο, αλλά είναι παράδειγμα: ένας παιχταράς να παίζει κάτι σε αρμόνιο και ένας πρωτάρης σκαλίζει ένα minimoog. Ποιανού το performance θα συγκινήσει λέτε ?

 

Τώρα αν κάποιος έχει εξοπλισμό ώστε να ακούει διαφορές μεταξύ σημερινών V.A. και analog synths, κατά πάσα πιθανότητα έχει και τα χρήματα να τα αποκτήσει.

 

Με τέτοιες αναζητήσεις χάνουμε την ουσία πιστεύω όταν σκοπός είναι να βγάλουμε feeling, να καταγράψουμε ένα κομμάτι της προσωπικότητας μας. Υπάρχουν όμως και οι άνθρωποι στο άλλο άκρο, που και ακούν την διαφορά και την νιώθουν (στο στομάχι), και δεν μπορούν χωρίς αυτό το extra top end.

Ghen

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πέρα από την επαφή οργάνου-ανθρώπου που όπως είπε ο Ourdarkness είναι κύριος παράγοντας, πιστεύω ότι ένας επιπλέον παράγοντας είναι και η επίδραση και το χρώμα που δίνουν οι εκάστοτε DA converters των hardware μοντέλων, τα καλώδια που χρησιμοποιούνται για να μεταφέρουν τον ήχο και ο τελικός ad converter που ηχογραφεί το αποτέλεσμα.

Τα VSTIs δεν τα έχουν αυτά.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν εξαιρέσουμε τα αναλογικά τα οποία έχουν συναισθηματική & συλλεκτική αξία,τα Vsti με ένα καλό κλαβιέ είναι εκτός συναγωνισνμού,για χρήση στο studio.

Μια ζωή θυμάμαι να αγοράζω synth's & workstations και τον επόμενο χρόνο να βγαίνει το καινούργιο Χ synth με διπλάσια μνήμη & πολυφωνία.

Το τελευταίο workstations που αγόρασα Fantom X8 είναι παρκαρισμένο σε μια γωνία, δεν μπορώ να το πουλήσω γιατί έχασε την μισή αξία του.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ουτε για πλακα δεν επιστρεφω στο hardware,τα vst με καλυπτουν απολυτα,ειναι σημαντικα πιο ευχρηστα και γρηγορα και η γκαμα των ηχων τους ειναι στην κυριολεξια "ατελειωτη"

 

vst & dry bread for me.... :)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου