Προς το περιεχόμενο

Ηλ. κιθαρες: Παλια vs Καινουρια παραγωγή


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πριν λιγες μερες βρεθηκα σε μια παρεα οπου ενας εκ των μελων της ηταν ενας

συλλεκτης-τρελαμενος-παθιασμενος με την ηλεκτρικη κιθαρα του στυλ

''κοιμαμαι με σεντονι Fender και το πρωι πλενω τα δοντια με οδοντοβουρτσα Gibson....''

Ο τυπος (γυρω στα ξηντα)ηταν χρονια Αμερικη,πηγαινοερχοταν,εφερνε κιθαριτσες,τις μαζευε,τις πουλουσε και γενικα εκανε το παρε δωσε του οπως ολοι οι τρελαμενοι με το οργανο.Μου μιλησε για κατι ιστορικα λαιβ που ειχε την τυχη να δει οπως και κατι ονοματα που δεν τα ηξερα αλλα(συμφωνα με τα λεγομενα του)ηταν απιστευτοι παικτες κ τοπικοι ροκ ηρωες(Σε κατι μικρες πολεις του Νοτου..)

Τα αναφερω αυτα για να υπονοησω οτι μαλλον δεν ειναι παραμυθας και εχουν δει πολλα τα ματια του(και τα χερια του)απο οργανα διαφορων ετων παραγωγης.

Αφου λοιπον κατεστησε τον εαυτο του (στα ματια μου) αρκετα αληθοφανη,

με ρωτησε με τι κιθαρα παιζω και με αρχισε στο τι πρεπει να προσεχουμε σε μια κιθαρα,διαφορες ιστοριες για ΞΥΛΑ, και αλλες με κατι τρελαμενους κατασκευαστες στο Αμερικα που φτιαχνανε οργανα που μπροστα τους οι φεντερ ειναι παιχνιδια απ το τσαφ τσουφ...(κουραστηκα να πω την αληθεια γιατι ειχε ωραια περατζαδα και δεν μπορουσα να την απολαυσω..) καποια στιγμη λοιπον μετα απο ολη αυτη την ασταματητη ροη λογου που αφορουσε ΜΟΝΟ τις κιθαρες,μου πεταει την κουβεντα...

 

''Αγορινα,μην ακους μπουρδες για παλια οργανα και αηδιες.Αυτα ειναι για τους συλλεκτες που γουσταρουν να εχουν μια κιθαρα του πενηνταφευγα και εξηνταφευγα γιατι ετσι τους την εχει καρφωσει.Για να πετυχεις καλο οργανο του τοτε πρεπει να σαι τυχερος...''

 

Γιατι ρε μπαρμπα?(Δε το πα ετσι..ετσι το σκεφτηκα..)

 

''Γιατι τοτε καθονταν και παιδευονταν να πετυχουν,και πολλες φορες δεν το πετυχαιναν αλλα το πουλουσαν,αυτο που σημερα η τεχνολογια το κανει σε 5 λεπτα με περιθωριο λαθους μηδαμινο στα χιλια κομματια..''

 

Δεν ξερω αν πειστηκα,γιατι ο αριθμος κιθαρων που εχω δοκιμασει απο κεινες τις ''χρυσες δεκαετιες'' δεν μπορει να μου δωσει ασφαλες συμπερασμα.

Αυτο που μπορω να πω παντως ειναι οτι για καποιο λογο ποτε δεν θυμαμαι να τρελαθηκα...

Ρε λετε να χει δικιο?

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 84
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Σταύρο, το ξέρεις ότι το θρεντ θα φτάσει 35 σελίδες και γύρω στα μισά θα αρχίσει και γερός τσακωμός έτσι;  :)

 

Για την συμμετοχή και μόνο πάντως εγώ είμαι της δικής σου φιλοσοφίας όσον αφορά την ποιότητα και τον ήχο των οργάνων.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σταύρο, το ξέρεις ότι το θρεντ θα φτάσει 35 σελίδες και γύρω στα μισά θα αρχίσει και γερός τσακωμός έτσι;  :)

 

Για την συμμετοχή και μόνο πάντως εγώ είμαι της δικής σου φιλοσοφίας όσον αφορά την ποιότητα και τον ήχο των οργάνων.

 

Ναι ειναι καυτο θεμα αλλα λιγο με ταραξε ο τυπος με την εννοια οτι για καποιο λογο δεν παραδεχομουν οταν επιανα μια στρατ του '70 οτι δεν τρελαθηκα... ;)

 

Φιλε Jazz η φιλοσοφια μου ειναι ''αν κατι μου ακουγεται καλα σε εναν ΚΑΛΟ ενισχυτη,δε με νοιαζει ουτε τι ξυλα εχει ουτε τι μαγνητες φοραει ουτε του ποτε ειναι''

Ελπιζω να εννοεις αυτην.. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Πρόσεχε τι λέξεις χρησιμοποιείς, άκου εκεί ΞΥΛΑ;!! :o!!!

 

 

Για την συμμετοχή και μόνο πάντως εγώ είμαι της δικής σου φιλοσοφίας όσον αφορά την ποιότητα και τον ήχο των οργάνων.

 

Η ποιότητα και ο ήχος των οργάνων εξαρτώνται απο τον παίκτη  ;D...

The music you listen to, becomes the soundtrack of your life

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

κουραστηκα να πω την αληθεια γιατι ειχε ωραια περατζαδα και δεν μπορουσα να την απολαυσω..

 

Στην καφετέρια στο πάρκο, κάτω από την πλατεία Καπνεργάτη καθόσασταν ρε παλιόπαιδα?  ;D

 

''Αγορινα,μην ακους μπουρδες για παλια οργανα και αηδιες.Αυτα ειναι για τους συλλεκτες που γουσταρουν να εχουν μια κιθαρα του πενηνταφευγα και εξηνταφευγα γιατι ετσι τους την εχει καρφωσει.Για να πετυχεις καλο οργανο του τοτε πρεπει να σαι τυχερος...''

 

Εγώ Σταύρο συμφωνώ μ'αυτό 100%. Τα vintage όργανα έχουν αποθεωθεί, όταν η αλήθεια είναι ότι μόνο λίγα στα 100 τύχαινε να τους βγαίνουν φανταστικά. Για κάθε ένα (φανταστικό) όργανο της εποχής που έχει διατηρηθεί (γιατί άραγε? γιατί κανείς δεν το "πείραξε" τόσα χρόνια?), άλλα δέκα έχουν γίνει βίδες, έχουν πεταχτεί στα σκουπίδια ή έχουν αλλαχτεί πέραν της αναγνώρισης...

 

Σήμερα όντως, αν ενδιαφέρεται ο κατασκευαστής δεν τυχαίνει, αλλά... πετυχαίνει. Ωστόσο δεν πρέπει να παραγνωρίσουμε την αξία των πρωτοπόρων και το γεγονός ότι οι 9 στις 10 ιδέες περί της κατασκευής της ηλ. κιθάρας, που ισχύουν σήμερα, προέρχονται από αυτούς.  ;)

 

 

 

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Η ποιότητα και ο ήχος των οργάνων εξαρτώνται απο τον παίκτη  ;D...

 

ΕΖ Θυμάμαι που είχες πει παλιά στον Κερατσόπουλο για μια στρατ που του είχες δώσει, ότι 'δε σε έχει μάθει ακόμα η κιθάρα' φοβερή κουβέντα!

 

Λένε πχ ότι στις ακουστικές με έλατο καπάκι, ανάλογα με τον παίκτη, εξελίσσεται και το όργανο σε ήχο.

 

Στο τέλος τέλος πέρα από τον ήχο (έρχεται με attack και amp controls) μετράει πιο πολύ το playability του οργάνου πώς δηλαδή σου κάθεται στο χέρι. Και πως να το κάνουμε η παλιά κιθάρα η παιγμένη έχει ωραίο feel στο χέρι. Ειδικά αν είσαι εσύ ο χρόνιος κάτοχος. Έπειτα τα ξύλα στεγνώνουν με τον καιρό και το όργανο πάλλεται καλύτερα γιατι χαλαρώνει με τον καιρο  (τα βερνίκια και οι κόλλες χαλαρώνουν). Επίσης είναι και τα βιώματα που έχεις και το στυλ που γουστάρεις. Από παλιά όργανα έχω  μια Mustang του '73 και μια Gretsch του '66 . Ξεχωρίζουν όμως από τις υπόλοιπες κιθάρες του σταύλου... φαίνεται σα να έχουν πιο πολύ ...vibe... Ξύλα είναι δεν ξέρεις πως θα κάτσουν. Είχα διαβάσει παλιά ένα άρθρο που έλεγε ότι μπορεί να τύχει μια Les Paul Studio να παίζει καλύτερα από μια VOS.... Αυτά . φτάνει

''It's dark and we're wearing sunglasses''

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Αν και το ερώτημα που θέτεις είναι πολύ συγκεκριμένο, θα απαντήσω εκ του πλαγίου και νομίζω ότι θα καλυφθεί μέρος (αν όχι όλο του ερωτήματός σου). Και όταν λέω ότι θα απαντήσω…και φυσικά δεν είμαι guitar tech, αλλά έχω άποψη από τις 9 κιθάρες που κατέχω + τις ν που έπαιξα.  Την γνώμη μου (που ίσως στο παρελθόν δεν θα τολμούσα να την πω (δημόσια) τουλάχιστον (διότι who am I to say so) μου δίνει πλέον το δικαίωμα να τη λέω (γράφω) ο αρχισυντάκτης του περιοδικού «GuitarTechnigues»  , ο οποίος στο editorial του τεύχους Νοεμβρίου 2008 διατείνεται ότι η διάκριση «ακριβής» με «φθηνή» κιθάρα δεν υφίσταται πλέον. Συνεχίζει με το ότι οι καινούριες «φθηνές» κιθάρες (λόγω της τεχνολογίας – εδώ μάλλον αρχίζω να απαντάω (απαντάει) στο ερώτημά σου) είναι εξαιρετικά όργανα, και ότι τα παλιά μοντέλα είναι όντως υπερεκτιμημένα. Τελειώνει δε με την φράση ότι στις μέρες (με την τεχνολογική εξέλιξη της παραγωγής κιθάρων) δεν πρέπει να ρωτάμε  αν η x «φθηνή» κιθάρα είναι καλή αλλά αν ο κιθαρίστας είναι καλός για την κιθάρα (  γράφει“So I wonder if the question will ever arise: when will guitarists become too good for the guitar”) . Σημείωση μιλούσε αυστηρά για electric guitars. Τα ίδια βλέπω ότι εξακολουθεί να γράφει και στο site http://www.musicradar.com/guitartechniques/nevilles-advocate-257230. Τελειώνοντας θα πώ και δύο δικά μου περιστατικά , με κίνδυνο να με γιουχάρουν μερικοί, πάντως εγώ έτσι το βίωσα.  Όταν μία μέρα , με πολλές δραχμές στην τσέπη (δεν είχε έρθει το euro ακόμα) , πήγα να πάρω μια USA stratocaster…έφυγα με μια japan «ΓΙΑΤΙ ΜΟΥ ΑΚΟΥΓΟΤΑΝ ΚΑΛΛΙΤΕΡΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΣΘΑΝΟΜΟΥΝ ΠΙΟ ΑΝΕΤΗ  »και έμειναν και πολλά λεφτά για να τρώω παστέλια ( να μου μείνει και η γλύκα). Όταν μία άλλη μέρα πήγα με έναν ένα φίλο μου, ο οποίος είχε πλέον πολλά euro στην τσέπη, για να πάρει μια USA stratocaster…..φύγαμε με Squier Pro tone «ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΑΚΟΥΓΟΤΑΝ ΚΑΛΛΙΤΕΡΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΣΘΑΝΟΜΟΜΑΣΤΑΝ  ΠΙΟ ΑΝΕΤΗ  »….και να μην πω καλλίτερα που φάγαμε τα euro που περίσσεψαν! Από την άλλη (ως γνήσιος φετιχιστής) δεν μπορώ να αγνοήσω τον παράγοντα product feeling που σαφώς (έμενα τουλάχιστον) με επηρεάζει προς τα άνω. Αλλιώς είναι να παίζεις με USA stratocaster του 69 και αλλίως με variax και ας είναι πιο user friendly η τελευταία……

 

 

Συγνώμη για το εκτενές του κειμένου..

Last but not least, Κύριε Ηλιά Ζαίκο τα σέβη μου...ένας παλίος θαυμαστής.Τιμή μου να μοιραστώ τον ίδιο χώρο μαζί σας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με έναυσμα το post του LK μου ήρθε ένα ερώτημα που ήθελα να το θέσω καιρό εδώ. Σας έχει τύχει ποτέ, να αρνούνται πεισματικά τα αυτιά σας να αναγνωρίσουν την ηχητική υπεροχή "φτηνού" οργάνου σε σύγκριση με "ακριβό";

 

Να έχετε προαποφασίσει δηλαδή ότι το ακριβό είναι καλύτερο και εν συνεχεία να προσπαθείτε να προσαρμόσετε και τα αυτιά σας σε αυτό.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδες μην ξεχνατε (κι εγω μαζι) οτι μαζι με την αγορα ενος επωνυμου οργανου-φετιχ αγοραζουμε και τον  μυθο που τον συνοδευει ;)

Εχει σκεφτει κανεις τι θα ηταν ολες αυτες οι εταιριες αν δεν ειχε ξεσπασει το rock n roll πριν απο σχεδον 60χρονια?Οτι ειναι  σημερα και μια καλη εταιρια που φταχνει  καλες κλασικες κιθαρες.

Δεν θα εμπαινες ας πουμε σ ενα εστιατοριο και θα εβλεπες μια stratocaster κρεμασμενη στον τοιχο για ντεκορ,ουτε θα κραταγε η Barbie -ροκ σταρ της κορης μου μια 335 και μαλιστα ροζ... ;D

Οσο για το  αρχικο ερωτημα φανταστητε ο Ted Mc Carty,o Leo Fender κι ο Les Paul να ειχαν στην δεκαετια του 50 την σημερινη τεχνολογια τι θα εφτιαχναν αραγε? :P

Ζητω το μελλον!(αλλα παντα με σεβασμο στο παρελθον) ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου