Προς το περιεχόμενο

Ηλ. κιθαρες: Παλια vs Καινουρια παραγωγή


freerock1974

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Οι σημερινές κιθάρες όμως οπτικά είναι σχεδόν ίδιες με τις τότε, για να μη μιλήσουμε για reissues που είναι απολύτως ίδιες.

 

σαφως,ιδιες και πολυ καλυτερα κατασκευασμενες τις περισσοτερες φορες (ειδικα οι Fender).

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 84
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Χαιρετώ άπαντες!

Θα ήθελα να τονίσω δύο πράγματα που ειπώθηκαν ’’εν τη παρόδο’’ από κάποιους φίλους πρίν αλλά κατά την γνώμη μου είναι σημαντικά.

 

Ένα παλιό όργανο είναι στρωμμένο. Broken in που λένε και οι κουτόφραγκοι. Αυτού δεν συνεπάγεται ότι θα ’’ακούσει κανείς καλύτερα τα ξύλα’’ (το οποίο σαφέστατα ισχύει για ακουστικά όργανα) αλλά σίγουρα ότι θα έχει καλύτερη αφή (δεν χρησιμοποιώ επίτηδες την λέξη αίσθηση). Επίσης αισθάνομαι (χωρίς να μπορώ να το τεκμηριώσω απολυτα) ότι θα είναι πιό resonant μετά από 20 με 30 χρόνια χρήσης αφού οι τάσεις στην κατασκευή θα έχουν ισσοροπήσει -το οποίο βέβαια ισχύει ως λογική επαγωγή και για οποιοδήποτε καινουριο όργανο παιχτεί και φροντιστεί για δύο ή τρείς δεκαετίες). Οπότε σε πρώτο επίπεδο, για εμένα ένα όργανο που έχει χρησιμοποιηθεί -άχαρος όρος αλλά θα δείτε γιατι- θα πώ ότι παίζει καλύτερα από ένα του κουτιού (και εδώ μπαίνει το θέμα τι εννοούμε όταν λέμε ότι κάτι παίζει καλύτερα ή ότι κάτι έχει καλύτερη αίσθηση, το οποίο κατά την γνώμη μου είναι το ίδιο και το αυτό)

 

Και επί του αρχικού θέματος. Μέχρι πρότινος η τιμολόγηση σε μεγάλο βαθμό καθορίζονταν και με ποιοτικά κριτήρια. Συγκεκριμένα:

Ένα όργανο ήταν τόσο πιό ακριβό όσο πιό ακριβά κοστολογούνταν η ανάγκη -για οποιονδήμποτε λόγο- του αγοραστή να αποκτήσει πρόσβαση σε κάτι(και βέβαια ένας π.χ. επαγγελματίας κοστολογεί πιό ακριβά τις ανάγκες του από έναν άρχάριο μουσικό).

Είμαστε πλέον στο στάδιο που η τεχνολογία έκανε οικονομικά προσβάσιμα όργανα τα οποία προσφέρρουν τόσα, που όλο και λιγότεροι μουσικοί (ποσοστιαία) θα εξαντλούν τις δυνατότητες τους για να προβούν σε όργανο υψηλότερου επιπέδου

γράφει“So I wonder if the question will ever arise: when will guitarists become too good for the guitar”)

(παρατηρείτε πόσο συγκεχιμένη είναι η αγορά στα λεγόμενα entry level όργανα αφού πλέον με ένα τέτοιο παίζεις με αξιοπρέπεια και σε άλλα level!).

Έπρεπε οπότε να βρεθεί ένας τρόπος να διατηρηθεί η κατηγοριοποίηση των τιμών στην αγορά... ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To θέμα είναι πολυσυζητημένο αλλά τουλάχιστον αυτή τη φορά έχει έναν αέρα σοβαρότητας και επιχειρηματολογίας και ελπίζω να μην το χαλάσω εγώ. ;D

 

Είναι προφανές από την πλειοψηφία των συμμετεχόντων ότι η ετυμηγορία που τίθεται στο ζήτημα του τίτλου είναι απλή. Καινούρια παραγωγή ασυζητητί.

Με αυστηρά κριτήρια παραγωγής, η εξέλιξη των μηχανημάτων βιομηχανικής παραγωγής έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό που θα ήταν άδικο να συγκρίνουμε τον αραμπά με τα Cayenne. Τώρα αν σιχαίνεστε (και σιχαίνομαι) τα Cayenne και έχει άλλη ατμόσφαιρα για σας ο αραμπάς, δεν είναι επειδή είναι κακά αυτοκίνητα αλλά γιατί αντιπροσωπεύουν (όπως και το κάρο) στο μυαλό μας κάτι διαφορετικό.

 

Και εκεί θα ήθελα να τοποθετηθώ, όπως έκαναν και κάποιοι από τους προλαλήσαντες.

Η ηλεκτρική κιθάρα είναι πομπός και δέκτης. Είναι δέκτης των αναγκών μας, προσδοκιών μας, των επιθυμιών μας, της ματαιοδοξίας μας, των ανησυχιών μας και των συναισθημάτων μας.

Από την άλλη, πέρα της προφανούς πρωτογενούς λειτουργικότητας της παραγωγής ήχου η κιθάρα καλείται (σε αρκετά ζητήματα, όπως το αυτοκίνητο ή η μηχανή) να γίνει πομπός αυτών των παραπάνω (αν διαθέτουμε και το απαραίτητο ταλέντο / μελέτη βέβαια).

 

Όπως είπε και ο SF, όλες οι κιθάρες που είναι σεταρισμένες σωστά, έχουν playability.

Η συντριπτική πλειοψηφία των σημερινών κιθαρών  έχουν κατασκευαστεί από εργαλεία υψηλής τεχνολογίας και έχουν το quality control ενσωματωμένο μέσα στην αλυσίδα παραγωγής. Από κει και πέρα υπάρχουν οι luthier / custom shops που έρχονται να καλύψουν τις εξειδικευμένες απαιτήσεις των ανθρώπων που έχουν την οικονομική επιφάνεια να δικαιούνται να έχουν τέτοιες (υπαρκτές ή επίπλαστες) ανάγκες.

 

Επειδή (λίγο - πολύ) είμαστε όλοι διαφορετικοί έχουμε και τα παραπάνω και σε διαφορετικό βαθμό και τα αξιολογούμε διαφορετικά και ως εκ τούτου αποφασίζουμε διαφορετικά για την αγορά μας.

 

Είναι βέβαια και εκείνο το "κλικ" που θα μας κάνει η εκάστοτε κιθάρα. Το "κλικ" γίνεται είτε γιατί θέλαμε εκ των προτέρων να μας κάνει "κλικ", είτε γιατί μας αιφνιδίασε καθότι ανταποκρίνεται σε κάποιον τομέα κριτηρίων μας καλύτερα από ότι περιμέναμε (και έτσι βρήκαμε χάρες στη κοπέλλα που δεν τις το είχαμε ή δεν ήθελε κανείς) ή καλύπτει τις συνειδητές ανάγκες μας στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

 

Το "κλικ" προσωπικά δεν το πολυπιστεύω αλλά είναι και θέμα ιδιοσυγκρασίας. Εγώ προσωπικά παίζω / αφήνω / ρυθμίζω / σκαλίζω το μπάσο που αγοράζω (επειδή μου άρεσε και μπορούσα οικονομικά) τουλάχιστον κανα δυο μήνες στο σπίτι μου πριν αποφασίσω ότι μου κάνει η όχι. Για το αν μου κάθεται ή δεν μου κάθεται και τι μπορεί να σημάινει αυτό (όπως είπα παραπάνω), παραδείγματα έχω από μένα και από μερικούς από εσάς αλλά πιστεύω ότι εσείς θα έχετε πολλά περισσότερα.

 

Το ζήτημα παραμένει όμως ένα.

Η βιομηχανική παραγωγή ως διαδικασία αλλά και ως τεχνολογία έχει εξελιχτεί σε τέτοιο μεγάλο βαθμό και με μηδενικές ανοχές σε θέματα φύρας (πανταχόθεν  ;) :-X)που είναι άδικο να την συγκρίνουμε με την παραγωγή προ 30ετίας ή 40ετίας. Ίσως δειλά θα μπορούσαμε να πούμε ότι στο παρελθόν ήταν πιο κιμπάρηδες (ορισμένες εταιρείες) με τα ξύλα. Αλλά αυτό είναι highly debatable (και ως προς το αληθές - πρόοδος logistics - αλλά και ως προς την αξιολόγηση του οργάνου) και δεν θα ήθελα να επεκταθώ.

 

Τώρα αν τα ξύλα μας μιλάνε ή τους μιλάμε (όπως ξαναλέω λένε άλλοι με τα σίδερα) δεν έχει να κάνει με τα αντικείμενα αλλά με εμάς και την "ψυχή" που θέλουμε να τους δώσουμε

 

Το θέμα vintage / επένδυση από την άλλη, καίτοι καθόλα θεμιτό και τουλάχιστον ενδιαφέρον, δεν με απασχολεί, δεν το γνωρίζω και ως εκ τούτου δεν το συζητώ.

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χαιρετώ άπαντες!

Οπότε σε πρώτο επίπεδο, για εμένα ένα όργανο που έχει χρησιμοποιηθεί -άχαρος όρος αλλά θα δείτε γιατι- θα πώ ότι παίζει καλύτερα από ένα του κουτιού (και εδώ μπαίνει το θέμα τι εννοούμε όταν λέμε ότι κάτι παίζει καλύτερα ή ότι κάτι έχει καλύτερη αίσθηση, το οποίο κατά την γνώμη μου είναι το ίδιο και το αυτό)  

Δηλ δεν πρέπει να αγοράζουμε καινούργια όργανα, αλλά μόνο μεταχειρισμένα? ;D

 

Ρε Audiokostas τι έπαθες? Τόση ωριμότης....συνυπογράφω :o

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλ δεν πρέπει να αγοράζουμε καινούργια όργανα, αλλά μόνο μεταχειρισμένα? ;D

 

Ρε Audiokostas τι έπαθες? Τόση ωριμότης....συνυπογράφω :o

Θα σου πω την ιδανική λύση.

Μπαίνω στην χρονομηχανή, αφήνοντας τον κλόνο μου να παίζει σετάρει αλλάζει χορδές 12 ώρες την ημέρα. Μεταφέρομαι στο 2040. του την βουτάω και του ρίχνω και δυο ανάποδες που δεν έμαθε να παίζει τίποτα. Ύστερα επιστρέφω στο 2010 και έχω το απόλυτο vintage modern όργανο.

Έπίσης θα πάω και στο Kalmazoo στα 50’s να κάνω καμια μπίζνα και θα γυρίσω να ανταλλάξω στις αγγελίες με κανένα δυάρι στην Καλλιδρομίου! ;D

 

 

Συγχωρέστε με για την παρεκτροπή!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακολουθεί άσχετη με το θέμα παρατήρηση ...... συγγνώμη  :-[

Θα ήθελα να τονίσω δύο πράγματα που ειπώθηκαν ’’εν τη παρόδο’’ από κάποιους φίλους ...

Καλή προσπάθεια αλλά ή θα πείς "στην πάροδο της συζήτησης" ή "ειπώθηκε εν παρόδω" (δοτική).

 

Ρε Audiokostas τι έπαθες? Τόση ωριμότης....συνυπογράφω :o

Ευχαριστώ. Φαίνεται άρχισα να ενηλικιώνομαι.  :P

Δεν νομίζω όμως ότι έλεγα ποτέ κάτι διαφορετικό.

Έλεγα;

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα παλιό όργανο είναι στρωμμένο. Broken in που λένε και οι κουτόφραγκοι. Αυτού δεν συνεπάγεται ότι θα ’’ακούσει κανείς καλύτερα τα ξύλα’’ (το οποίο σαφέστατα ισχύει για ακουστικά όργανα) αλλά σίγουρα ότι θα έχει καλύτερη αφή (δεν χρησιμοποιώ επίτηδες την λέξη αίσθηση).

Οπότε σε πρώτο επίπεδο, για εμένα ένα όργανο που έχει χρησιμοποιηθεί -άχαρος όρος αλλά θα δείτε γιατι- θα πώ ότι παίζει καλύτερα από ένα του κουτιού (και εδώ μπαίνει το θέμα τι εννοούμε όταν λέμε ότι κάτι παίζει καλύτερα ή ότι κάτι έχει καλύτερη αίσθηση, το οποίο κατά την γνώμη μου είναι το ίδιο και το αυτό)

Eγώ τις κιθάρες μου τις βάζω δίπλα στα ηχεία του στρερεοφωνικού μου. Ακούνε μουσική και μετά από λίγο καιρό παίζουν καλύτερα. :D

InfluenSir!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομιζω οτι οντως γραφονται ενδιαφεροντα πραγματα με σοβαροτητα που μας γεμιζουν γνωσεις.

Ωστοσο επειδη αρκετοι βρισκονται συχνα σε διλημματα οσο αφορα την ''επενδυση'' των χρηματων τους ειτε επαγγελματικα είτε ως χομπιστες,υποθετω οτι οι ΠΕΡιΣΣΟΤΕΡΟΙ υποψηφιοι αυτοι αγοραστες μιας ηλ. κιθαρας δεν εχουν το χρονο,ίσως τη διαθεση ή και αξιοπιστη ακομα πληροφορηση γαι την επιλογη τους.

Αυτο που παρεθεσε ο SF με τα 2 αυτοκινητα ειχα και γω στο μυαλο μου να ποσταρω αλλα με κιθαρες.

Αν καποιος δηλαδη εβρισκε σε ευκαιρια μια στρατ του '60-'70 στα 1200 ευρω εχω την εντυπωση οτι θα την προτιμουσε μαλλον απο μια deluxe 2010 ισως γιατι ΟΛΟΙ (ακομα κι ο ιδιος θα ενιωθαν ενα (ανεξηγητο?)δεος το οποιο δεν εχει να κανει απαραιτητα με συλλεκτικη η επενδυτικη σκεψη.

Το αρχικο ποστ δεν ειχε να κανει με την κιθαρα προς αξιολογηση με βαση την συναισθηματικη,φετιχιστικη διαθεση του αγοραστη αλλα με την κιθαρα ως ''μηχανη''

που αποδιδει καλυτερα(ή χειροτερα) σ αυτο που καλειται να κανει ασχετως παιχτη,γιατι πιστευω 100% οτι ΟΛΑ ειναι στα δαχτυλα αλλα κιθαρες δεν αγοραζουν μονο οι μουσικοι καποιου επιπεδου.

Μια καλη κιθαρα ειναι καλη ασχετως παιχτη.Ακομα και ανεγγιχτη... ;)

Βρισκω πολυ ενδιαφερον το οτι οι περισσοτεροι απομυθοποιουν τα ''παλια'' οργανα...

γιατι εδω διαβαζουν και καποιοι οι οποιοι σχηματιζουν ΤΩΡΑ αποψη ειτε λογω ηλικιας ειτε λογω ελλειψης χρονου προς εντρυφηση στα αδυτα της κιθαρολαγνειας.

Εχω αρκετα χρονια να δοκιμασω καινουρια κιθαρα στην κατωτατη κατηγορια τιμης(αναφερθηκε το οτι οι σημερινες κιθαρες διατηρουν καποια καλα στανταρτς ακομα και στις φτηνες)αλλα επειδη οπως προανεφερα μου αρκει μια κιθαρα να ακουγεται καλα(και να με βολευει βεβαια) νομιζω οτι ηρθε η ωρα να το κανω για το πειραμα κι ας καταληξει ντεκορ...

Αυτο γιατι το να βρω 10 ''παλια'' οργανα να δοκιμασω διπλα-διπλα στον ιδιο ενισχυτη ειναι μαλλον δυσκολο..

(Κατσε βεβαια να πα να παρω πρωτα την deluxe που μου φανηκε ΥΠΕΡΟΧΗ κι ας ειναι του 2010... :P)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόνο δύο ερωτήσεις.

Με ποιά κριτήρια συγκρίνουμε τις παλιές με τις καινούργιες?

Πόσο έχει επηρεάσει τη σύγκριση αυτή ο ψηφιακός ήχος έναντι του αναλογικού?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πόσο έχει επηρεάσει τη σύγκριση αυτή ο ψηφιακός ήχος έναντι του αναλογικού?

Δεν υπάρχει ψηφιακός ήχος όταν 2 κιθάρες (μία καινούργια και μία παλιά)  πάνε καρφί στον ίδιο (παλιό) ενισχυτή. Κριτής είναι τα αυτιά σου.

 

Με ποιά κριτήρια συγκρίνουμε τις παλιές με τις καινούργιες?

Κατασκευής

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου