Προς το περιεχόμενο

Άλλος ένας για ηχοακουστική? Πρόβλημα στατικών,Home Studio!!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γειά σας νοιζαδες, πιστεύω βλέπετε την ώρα και μπορείτε να καταλάβετε το "κάψιμο" που έχω φάει διαβάζοντας όλα τα "ποστς" με θέμα ηχοακουστική, μπασοπαγίδες, διαχυτές, πετροβάμβακες, βατελίνες (όχι άλλο βατελίνη  ;D ) ,$#%^&^##@$%$%&%|!!!!!

 

Η αλήθεια είναι ότι όλα τα προηγούμενα θέματα με έχουν βοηθήσει να ξεδιαλύνω λίγο την κατάσταση, (προσπάθησα να αποφύγω το νέο θέμα αλλά),

αλλά θα ήθελα μια βοήθεια για μια πιο συγκεκριμένη προσέγγιση του χώρου μου.

 

 

-Να ξεκινήσω λέγοντας ότι επιτέλους έχω τον δικό μου χώρο να τον φτιάξω απο την αρχή όπως θέλω.

 

-Να συνεχίσω λέγοντας ότι "δυστυχώς" αυτός ο χώρος είναι τετράγωνος  :-\  :'(

με διαστάσεις 3 x 3,5 και ύψος 2,70μ

 

-και Να κλείσω λέγοντας ότι "ευτυχώς" δεν προορίζεται για recordings κτλ κτλ.

(αν και δεν ξέρω κατά πόσο στέκει)

 

 

Είμαι ένας ""ερασιτέχνης (εραστής της τέχνης  8) )"" της μουσικής και πρόσφατα μετακόμισα σε νέο σπίτι με ενοίκιο (το τονίζω - θα χρειαστεί).

 

Το 1 απο τα 2 δωμάτια διατέθηκε για να βάλω τον ταπεινό μου εξοπλισμό και να μπορώ να περνάω τις ελεύθερες ώρες μου μακριά απο την ρουτίνα της πόλης (μην κλάψετε).

 

Σαν αρχάριος που ήμουν ξεκινάω κι εγώ να στήνω το "set up" μου, ακριβώς όπως μου άρεσε αισθητικά χωρίς να υπολογίζω και να γνωρίζω τυχόν συνέπειες της ηχοακουστικής του χώρου.

 

Με το που τελειώνω, η εμπειρία μου ανεβαίνει ένα level, ανακαλύπτωντας

το (άγνωστο μέχρι τότε) φαινόμενο των "στατικών".

Όχι όμως όπως είχα συναντήσει σε studio φίλων με τις χαμηλές να μαζέυονται σε σημεία και να διπλα-τριπλασιάζονται (αυτό το ήξερα).

Αλλά με το αντίθετο αποτέλεσμα οι χαμηλές να χάνονται τελείως (αλλά τελείως), εντυπωσιακό και καταθλιπτικό  ::) .

 

έτσι μπήκα στην διαδικασία να δω τι μπορώ να κάνω για να βελτιώσω ότι γίνεται.

 

Για να σας βοηθήσω να με βοηθήσετε:

1. διαστάσεις δωματίου 3 x 3,5 κ ύψος 2,70 με παρκε στο πάτωμα

(παρακάτω έχω σχεδιάγραμμα του δωμ.)

 

2. η χρήση είναι απλή και εννοω mixing/mastering, ένας Η/Υ, 1 ζευγάρι monitor και χρήση Cubase (Sequencing Software) --- (όχι ηχογραφήσεις)

 

3. με ενδιαφέρει μόνο ηχοακουστική και όχι ηχομόνοση μιας και το δωμάτιο είναι σε τέτοιο σημείο που δεν έχω κανέναν γύρω μου (εκτός τον κάτω που οκ θα συνηθίσει)

 

4. λόγω ενοικίου δεν μπορώ να κάνω τρελές παρεμβάσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα μπορώ να κάνω 2,8,10 τρύπες στο τοίχο αν είναι να κρεμάσω κάνα πανελ.

 

5. είμαι έτοιμος για DIY καταστασεις

 

6. και μετακινήσεις διαρυθμισεις των επίπλων και των μηχανημάτων "δεκτές"

 

7. άλλο ένα αρνητικό αλλά ελπίζω αντιμετωπίσιμο είναι ότι τα monitor μου είναι λίγο μεγάλα για το χώρο, συγκεκριμένα έχω τα Yamaha HS80M.

Πριν ήμουν σε τεράστιο χώρο και ταίριαζαν καλύτερα.

Πόσο πρόβλημα μπορεί να είναι αυτό?

 

Παρακάτω έχω φωτογραφίες του χώρου κάτοψη απο PS

 

roomphotoshop.th.jpg

 

και (μην γελάσετε) 3D άποψη απο "sketch up" (αυτό το ψηλό κυλινδρικό πράγμα ανάμεσα απο τον τοίχο και το γραφείο μην μπερδευτείτε, δεν είναι "TUBE bass trap", υποτίθετε ότι είμαι εγώ.  ;D)

 

sketchroom1.th.jpg

 

sketchroom2.th.jpg

 

...θα με συγχωρέσετε αν τυχών μακρυγορώ, η ώρα είναι δύσκολή και πιο δύσκολη η εβδομάδα ολόκληρη που έχω προβληματιστεί με το θέμα.

 

Ευχαριστώ προκαταβολικά...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είσαι τυχερός γιατί δεν είναι και τελείως τετράγωνο το δωμάτιο. Μαλιστα -βλέπω σε ένα room mode calculator τώρα- είναι αρκετά κοντά σε μια "γνωστή" καλή αναλογία διαστάσεων (έχεις αναλογία 1 : 1.11 : 1.29, η οποία είναι αρκετά κοντά στην 1:1.14:1.39 την οποία δίνει ως "καλή")

 

Πάντως μου κάνει εντύπωση ότι δεν έχεις καθόλου μπάσσα, δεδομένου και του σημείου που έχεις τα ηχεία και την θέση ακρόασης. Συνήθως, όσο πιο κοντά σε γωνίες και τοίχους, τόσο το χειρότερο.

 

Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα πριν προσπαθήσεις να εξομαλύνεις την απόκριση του χώρου σου (το οποίο οι περισσότεροι απλά παραβλέπουν!) είναι να βρεις τις θέσεις ηχείων/ακρόασης που δίνουν εξ'αρχής την ομαλότερη απόκριση. Είναι κρίμα να δώσεις λεφτά για ακριβά μόνιτορ ή προϊόντα ακουστικής διόρθωσης, αν "πηδήξεις" αυτό το απλό βήμα.

 

Ανεβάζω ένα αρχείο το οποίο έχει απλά "καθαρά" ημιτόνια χωρίς αρμονικές, από την A0 (περίπου εκεί που αρχίζουμε να ακούμε) μέχρι την C4 (περίπου 260Hz). Δοκίμασε διάφορες θέσεις στα ηχεία και βάζε το αρχείο αυτό να παίζει, ακούγοντας προσεκτικά για ανωμαλίες στον ήχο. Κράτα τις θέσεις που δίνουν την πιο ομαλή μετάβαση της έντασης από νότα σε νότα, το λιγότερο μπουμάρισμα κτλ.

Πρόσεξε, δεν θα πρέπει να ακούς όλες αυτές τις νότες σε ίδια ένταση. Αυτό δεν γίνεται, λόγω του τρόπου λειτουργίας του αυτιού και του εγκεφάλου. Οι νότες θα "δυναμώνουν" όσο πας προς μεσαίες συχνότητες. Άκου απλά αν υπάρχουν διαδοχικές νότες που έχουν πολύ μεγάλες διακυμάνσεις στην ένταση (μέχρι και +/-20dB δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο) ή αν κάποιες σβήνουν πολύ πιο αργά από τις άλλες. Αν δεις ότι έχεις σοβαρό πρόβλημα σε συγκεκριμένες νότες, μπορείς να προσανατολιστείς προς "κουρδισμένες" ηχοαπορροφητικές κατασκευές.

Εννοείται φυσικά πως αν διατίθεσαι να πάρεις ένα φθηνό μικρόφωνο μετρήσεων, κάνε αυτή τη διαδικασία με το μικρόφωνο και όχι με το αυτί. Μπορεί να σου γλυτώσει αρκετό κόπο και χρήμα.

 

 

Επίσης, εφ'όσον προορίζεις τον χώρο για critical listening, κοίταξε να έχεις σωστή αναλογία έντασης ήχου απ'ευθείας απ'τα ηχεία, ως προς τον ανακλώμενο ήχο από τους κοντινούς τοίχους. Συνήθως λίγο ρικοφόν ή ακουστικός αφρός τέλος πάντων, στα σημεία των πρώτων αντανακλάσεων βοηθάει αρκετά τον ήχο να "καθαρίσει", κόβοντας κάπως τις πρώϊμες ανακλάσεις.

 

Έχεις επίσης μια ντουλάπα και μια συρταριέρα/βιβλιοθήκη(?) οι οποίες είναι ό,τι πρέπει για homemade απορρόφηση σε χαμηλές και διάχυση αντίστοιχα, αλλά μάλλον θα πρέπει να βάλεις το γραφείο 1-1.5 μέτρο μπροστά απ'την ντουλάπα, και την βιβλιοθήκη ακριβώς στον πίσω τοίχο απέναντι απ'τη ντουλάπα. Εννοείται επίσης πως τα φύλλα της ντουλάπας θα πρέπει να μένουν ανοιχτά και τα ράφια να είναι ανοιχτά σε ακανόνιστα μήκη.  Δεν είναι και πολύ πρακτικό δηλαδή, άσε που έχει και πολύ χαμηλό wife appeal factor  ;D

 

Edit: Το αρχείο δεν λέει να ανέβει με τίποτα... Θα ξαναπροσπαθήσω το απόγευμα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

http://www.audiocheck.net/audiotests_frequencychecklow.php

 

 

 

Οπτικά, τα ηχεία είναι πολύ κοντά στον πίσω τοίχο. Δεν λέει βέβαια και πολλά αυτό. Αν είναι εύκολο μετακίνησε όλο το σετ πιο μπροστά- όχι τέρμα αλλά στα 2/3 περίπου. Καλό κουράγιο  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σόρυ που ανεβάζω το αρχείο σε άλλο site, αλλά αρνείται πεισματικά να ανέβει στο noiz...

http://www.freefilehosting.net/sinesemitonesa0-f4

 

Έβαλα μερικές νότες ακόμα στο τέλος, ανεβαίνει μέχρι τα 350Hz περίπου (F4)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας...

;)

 

@infectme247:

μακάρι να μην είναι τόσο τραγικά τα πράγματα όσον αφορά τον χώρο, γιατί και μένα πραγματικά με ξάφνιασε το ότι δεν ακουγόταν καθόλου το μπάσο.  :-\

 

Συγκεκριμένα απο την θέση που κάθομαι πρέπει να δυναμώσω πολύ την ένταση για να πάρω ιδέα τι γίνεται (στις χαμηλές) και μαζί με την ένταση διακρίνω να αυξάνεται το reverb στις μεσαίες και ψηλές.

(να υποθέσω ότι αυτό είναι το flutter echo, ε?)

 

@manosx & infectme247:

για την ώρα θα ξεκινήσω απο τα βασικά, θα πειραματιστώ ακούγοντας τα αρχεία και τo link που μου στείλατε (ότι μπορώ να καταλάβω με το αυτί),

και θα κάνω την πρώτη κίνηση να δοκιμάσω να αλλάξω τη θέση των monitor μου.

 

Απο πριν σκεφτόμουν να αλλάξω την διαρρύθμηση και να βάλω τα monitor, απο τη μέσα πλευρά του τοίχου (με πλάτη τον τοίχο δηλαδη), γιατί αλλιώς είναι πολύ επικίνδυνο να περάσει κάποιος και να έχουμε κάνα ατύχημα.

 

Και επίσης γυρίζοντάς τα ανάποδα φαντάζομαι ότι η ντουλάπα μπορεί να λειτουργήσει υπερ μου, και με μια παρέμβαση με ρικοφον ή καμιά άλλη κατασκευη πίσω απο τα ηχεία μου να επιτύχω κάποιο επιθυμητο αποτέλεσμα... who knows!!!

 

τι λέτε? πως σας ακούγεται?

 

εδώ και μια άποψη...

 

roomphotoshop2.th.jpg

 

επιστρέφω να σας πω αν άλλαξε τίποτα ή αν έχουμε άλλα... χεχεχε

κάθε σχόλιο καλοδεχούμενο...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οι χαμηλές να χάνονται τελείως

 

Αν ηταν στασιμα δεν θα επρεπε να υπαρχουν και σημεια οπου οι συχνοτητες θα προστιθενται?...και συνεπως θα ηταν πιο δυνατες?

περιεργο πραγμα οι ακουστικη (η ηλεκτρικη ειναι πιο ευκολη  :P )

 

Το flutter echo αν χτυπησεις παλαμακια ακουγεται σαν τιιινγκ.. (λολ σορρυ...παντως ειναι ευκολο να το καταλαβεις)

 

εχει αυτη την στιγμη ενα ωραιο θεμα για διαχυτες σε ενα αλλο φορουμ (ελπιζω να μην σας πειραζει που βαζω λινκ) (αν πειραζει σβηστε το ελευθερα)

επισης αναφερει και για μια μεγαλη μπασσοπαγιδα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

... σε ενα αλλο φορουμ ...

Gearslutz clone a la Greque?

@firefinger

Καλή επιτυχία στην ακουστική περιπέτειά σου ... μιλάω σαν ομοιοπαθής  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν ηταν στασιμα δεν θα επρεπε να υπαρχουν και σημεια οπου οι συχνοτητες θα προστιθενται?...και συνεπως θα ηταν πιο δυνατες?

περιεργο πραγμα οι ακουστικη (η ηλεκτρικη ειναι πιο ευκολη  :P )

 

Το flutter echo αν χτυπησεις παλαμακια ακουγεται σαν τιιινγκ.. (λολ σορρυ...παντως ειναι ευκολο να το καταλαβεις)

 

Πραγματικά αυτό ήταν το πρόβλημα (για αρχή),

στο σημείο που είχα στήσει τα monitor και στο σημείο που καθόμουν πιο συγκεκριμένα,

το μπάσο χανόταν, σε άλλα σημεία στο δωμάτιο το μπάσο μαζευόταν και διπλασιαζόταν.

 

Αυτό που διάβασα απο κάπου (μέσα εδώ στο noiz νομίζω),

είναι ότι όταν έχεις το φαινόμενο των στατικών σε ένα δωμάτιο τότε αυτό που δημιουργείται είναι σαν μια καμπύλη όπου αν βρίσκεσαι μέσα στο δωμάτιο,

και συγκεκριμένα  στην κορυφή της καμπύλης τότε οι χαμηλές συχνότητες διπλασιάζονται και όπως και στη περίπτωση μου αν βρεθείς στο σημείο, στην κοιλιά της καμπύλης, τότε οι χαμηλές συχνότητες χάνονται.

Πρέπει να το λέω πολύ χάλια, αλλά το νόημα περίπου αυτό είναι,

αν βρει κάποιος το θέμα που λέω ας το ανεβάσει.  ???

Έχει και κάποιες χαρακτηριστικές εικόνες που ξεκαθαρίζει το τοπίο.

 

...όσο για το flutter echo αυτό είναι το επόμενο που θα αντιμετωπίσω,

το ήξερα απο πριν ότι είχα τέτοιο θέμα, είχα κάνει το τεστ με τα παλαμάκια.

 

@BitCollector:

Ευχαριστώ και ελπίζω να πήγαν όλα καλά με τις δικές σου περιπέτειες...  ;)

 

Τελικά άλλαξα θέση στο set up, με τα monitor πλάτη στον τοίχο (όπως στο σχέδιο πιο πάνω) και "ΝΑΙ" επιτέλους ακούσα διαφορά, βρήκαμε το μπάσο.

 

Βέβαια το τεστ έγινε στις 1:38 σε χαμηλή ένταση και είδα τεράστια διαφορά.

Αυριο με μεγαλύτερη ένταση είμαι περίεργος τι θα δω.

καλύτερα ή χειρότερα?

ότι κι αν είναι μέρα με τη μέρα..........  8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

2. η χρήση είναι απλή και εννοω mixing/mastering, ένας Η/Υ, 1 ζευγάρι monitor και χρήση Cubase (Sequencing Software) --- (όχι ηχογραφήσεις)

 

 

Δυστυχως ενα studio για mastering χρειαζετε να εχει οσο το δυνατον καλυτερη ακουστικη.Αν δεν κανω λαθος μαλιστα καλο ειναι ο χώρος που θα γίνει το mastering να ειναι αλλος απο αυτον που εχει γινει η μιξη γιατι αλλιως δεν θα μπορεσεις να ακουσεις λαθη που ισως να εχουν γινει στην μιξη λογο της ακουστικης του mixing room.Χωρις να ειμαι απολυτα σιγουρος γιαυτο γιατι δεν θυμαμαι που το ειχα διαβασει.

 

Απο εκει και περα δεν νομιζω να εχει νοημα να κανεις τεστ σε πολυ μικρες εντασεις επειδη ακουμε λιγοτερο χαμηλες και πιο δυνατα μεσαιες και ψηλες οποτε η συγκριση με κατι που ακουγες σε μεγαλυτερη ενταση δεν πρεπει να ισχυει.Ακομα το set up το κανεις για να μιξαρεις σε εντασεις πολυ πιο μεγαλες απο αυτες που επιτρεπονται στη 1:38.αν σε ενδιαφερει να μαθεις πως αντιλλαμβανεται το ανθρωπινο αυτι τις συχνοτητες σε σχεση με την ενταση πατα στο google καµπύλες ακουστότητας Fletcher-Munson γιατι αν στο εξηγησω εγω θα το πω μπακαλιστικα οποτε καλυτερα να το μαθεις σωστα και να δεις και τον πινακα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δυστυχως ενα studio για mastering χρειαζετε να εχει οσο το δυνατον καλυτερη ακουστικη.Αν δεν κανω λαθος μαλιστα καλο ειναι ο χώρος που θα γίνει το mastering να ειναι αλλος απο αυτον που εχει γινει η μιξη γιατι αλλιως δεν θα μπορεσεις να ακουσεις λαθη που ισως να εχουν γινει στην μιξη λογο της ακουστικης του mixing room.Χωρις να ειμαι απολυτα σιγουρος γιαυτο γιατι δεν θυμαμαι που το ειχα διαβασει.

 

Όχι σωστά τα λες, αυτό είναι το καλύτερο που μπορεί να κάνει κάποιος,

αλλά στη δικιά μου περίπτωση αυτό είναι κάτι πολύ δύσκολο.

Και θεωρώ υπερβολικό (για μένα πάντα) να πάω την μίξη μου σε κάποιο επαγγελματικό studio για να μου κάνουν mastering (με απροσδιόριστα αποτελέσματα).

 

Απο εκει και περα δεν νομιζω να εχει νοημα να κανεις τεστ σε πολυ μικρες εντασεις επειδη ακουμε λιγοτερο χαμηλες και πιο δυνατα μεσαιες και ψηλες οποτε η συγκριση με κατι που ακουγες σε μεγαλυτερη ενταση δεν πρεπει να ισχυει.Ακομα το set up το κανεις για να μιξαρεις σε εντασεις πολυ πιο μεγαλες απο αυτες που επιτρεπονται στη 1:38.αν σε ενδιαφερει να μαθεις πως αντιλλαμβανεται το ανθρωπινο αυτι τις συχνοτητες σε σχεση με την ενταση πατα στο google καµπύλες ακουστότητας Fletcher-Munson γιατι αν στο εξηγησω εγω θα το πω μπακαλιστικα οποτε καλυτερα να το μαθεις σωστα και να δεις και τον πινακα.

 

...μα εννοειτε ότι δεν κάνω τεστ σε πολύ μικρές εντάσεις.  :P

Η σύγκριση που έκανα στις 1:38 (η ώρα που έκανα τις αλλαγές δηλαδή),

έγινε γνωρίζοντας πώς ήταν ο ήχος μου πριν στην αντίστοιχη ένταση

και απλά οι διαφορές ήταν τεράστιες.

Λες και πριν είχα πέσει σε μια τρύπα και είχαν εξαφανιστεί οι χαμηλές

και τελικώς βγήκα.  :D

Δεν λέω ότι τώρα ο ήχος μου έιναι τέλειος αλλά επιτέλους μπορώ να ξεκινήσω απο κάπου.

Η προηγούμενη κατάσταση ήταν λίγο υπερβολική...χεχεχε  :)

 

όσο για την ένταση σίγουρα το set up προορίζεται για μεγαλύτερη... (εννοείτε  ;D )

και thanks για το θέμα "καµπύλες ακουστότητας" θα το τσεκάρω να δω τι εννοείς.

(...όσο ζούμε μαθαίνουμε, απλώς πρέπει να αφήνουμε τα αυτιά μας και το μυαλό μας ανοιχτό)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου