Προς το περιεχόμενο

Γιατί ακούγεται χάλια η ηχογράφηση με 2 μικρόφωνα;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Κιθάρα - Ενισχυτής - δύο μικρόφωνα είναι το σετάπ. Είναι η ιδέα μου ή το stereo κανάλι ακούγεται χειρότερα από δύο mono κανάλια, ένα για κάθε μικρόφωνο και μετά send σε ένα κοινό stereo bus;

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Πολύ πιθανον να είναι εκτός φάσης τα 2 μικρόφωνα. Η απλούστερη μέθοδος εγγραφής χωρίς τέτοια προβλήματα είναι το mono. Θα μπορούσες να κοιτάξεις και το σχετικό άρθρο.

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=66

 

Ενας απλός, γενικός κανόνας για να χρησιμοποιήσεις δεύτερο μικρόφωνο, είναι να το τοποθετήσεις 3 φορές μακρύτερα από την απόσταση του πρώτου στο μεγάφωνο. Βέβαια θα πρέπει να ακούσεις στα ακουστικά για να καταλάβεις αν δημιουργείται πρόβλημα αφού εάν είναι εκτός φάσης εξαφανίζεται ο όγκος (συνήθως στα χαμηλομεσαία).

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ πιθανον να είναι εκτός φάσης τα 2 μικρόφωνα.

 

Αυτο σκεφτηκα στην αρχη  και εγω,αλλα μετα ξανα-σκεφτηκα.. ;D οτι σε ενα stereo καναλι δεν παναρονται αυτοματα hard left & hard right τα σηματα?Οποτε και εκτος φασης να ειναι δεν παιζει ρολο...(βεβαια μπορει να κανω και λαθος μια και σπανια χρησιμοποιω stereo καναλια και δεν το εχω πολυψαξει)

 

Ενας απλός, γενικός κανόνας για να χρησιμοποιήσεις δεύτερο μικρόφωνο, είναι να το τοποθετήσεις 3 φορές μακρύτερα από την απόσταση του πρώτου στο μεγάφωνο

 

η να τα βαλεις κολλητα το ενα στο αλλο (οσο πιο κολλητα χωρις να ακουμπανε)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ πιθανον να είναι εκτός φάσης τα 2 μικρόφωνα.

 

Δηλαδή αν τα δύο μικρόφωνα είναι πολύ κοντά το ένα με το άλλο, μπορεί να είναι εκτός φάσης, πράγμα που ακούγεται στο στέρεο κανάλι αλλά όχι σε δύο μόνο. Σωστά;

 

η να τα βαλεις κολλητα το ενα στο αλλο (οσο πιο κολλητα χωρις να ακουμπανε)

 

Αυτή τη μέθοδο χρησιμοποιώ προς το παρόν και η εντύπωσή μου είναι ότι σε στέρεο κανάλι, αποδίδονται χειρότερα οι συχνότητες.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδή αν τα δύο μικρόφωνα είναι πολύ κοντά το ένα με το άλλο, μπορεί να είναι εκτός φάσης

 

οχι,μπορει να ειναι εκτος φασης ακομα και...2 μετρα να ειναι το ενα απο το αλλο....η αποσταση δεν παιζει ρολο,πρεπει απλα να βρεις το σημειο που δεν βγαινουν εκτος φασης (αν και σε πολλους ο Out of phase ηχος αρεσει και εχει χρησιμοποιηθει δημιουργικα σε πολλες παραγωγες) 

 

Αυτή τη μέθοδο χρησιμοποιώ προς το παρόν και η εντύπωσή μου είναι ότι σε στέρεο κανάλι, αποδίδονται χειρότερα οι συχνότητες.

 

αν ειναι Out of phase & δεν παναρονται αυτοματα hard left/right ειναι φυσικο να συμβαινει αυτο,αν τα γραφεις σε δυο mono καναλια τοτε μπορεις ανετα να κανεις αναστροφη της φασης σε ενα απο τα δυο.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν ειναι Out of phase & δεν παναρονται αυτοματα hard left/right

 

Επειδή ξέρω ότι κι εσύ χρησιμοποιείς SONAR, δεν τα πανάρει αυτόματα σε στέρεο, σωστά;

 

 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομιζω οτι τα παναρει αυτοματα hard left & hard right,γενικα stereo channels χρησιμοποιω μονο οταν χρησιμοποιω stereo μικροφωνα & αυτο το κανω σπανιοτατα και μονο για τα τυμπανα (ενα στουντιο εχει ενα φοβερο C24 το οποιο ακουγεται απιστευτα αν το βαλεις πανω απο το κεφαλι του ντραμμερ στο κεντρο του σετ)...οποτε δεν κοβω και το κεφαλι μου.... ;D

 

Παντως στο SONAR οταν εχω δυο μικροφωνα (το καθενα στο δικο του καναλι) σε ενα μεγαφωνο (δηλ.οπως γραφω κιθαρες στο 99% των περιπτωσεων) και ειναι out of phase οταν τα παναρω στο ιδιο σημειο,οταν τα παναρω hard left & hard right το out of phase εξαφανιζεται.....γενικα αν θελεις να πετυχεις 100% in phase ηχο με δυο μικροφωνα πρεπει να πειραματιστεις πολυ με τις θεσεις τους)  

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

οχι,μπορει να ειναι εκτος φασης ακομα και...2 μετρα να ειναι το ενα απο το αλλο....η αποσταση δεν παιζει ρολο,

Η διαφορά φάσης προκύπτει από την απόσταση.

Δηλαδή ο ήχος φτάνει στο δεύτερο μικρόφωνο με μικρή καθυστέρηση. Αυτή η διαφορά δημιουργεί την ακύρωση. Είναι εμφανές όταν ακούσεις το αποτέλεσμα mono. Σε extreme περιπτώσεις ακούς ένα πολύ αδύναμο σήμα.

Αν όμως τα έχεις δίπλα - δίπλα, τότε προφανώς δεν σου αρέσει η χροιά κάποιου μικροφώνου. Αν θέλεις σώνει και καλά να χρησιμοποιήσεις δύο, όταν ακούς την ηχογράφηση, ρύθμισε αυξομειώνοντας την σχέση μεταξύ τους μέχρι να έχεις το αποτέλεσμα που σου αρέσει. Αν όχι, διάλεξε μόνο αυτό που σου αρέσει και μην μπαίνεις στη διαδικασία να γράφεις με δύο μικρόφωνα.

 

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις, προχωρώ στην τελευταία μου ερώτηση για το παρόν θρεντ (το όλο θέμα το βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον και ανεξάρτητα από την καθαρά πρακτική εφαρμογή):

 

Άνοιξα ένα κομμάτι που έχω γράψει στο sonar όπου η lead κιθάρα είναι ηχογραφημένη από δύο μικρόφωνα σε ξεχωριστό mono κανάλι το καθένα. Έκανα αναστροφή φάσης σε ένα από τα δύο κανάλια και το αποτέλεσμα ήταν χαμήλωμα έντασης και απώλεια συχνοτήτων. Με λίγα λόγια, ο ήχος έγινε χάλια. Αυτός είναι ο ήχος που θα έπαιρνα εξαρχής αν τα δύο μικρόφωνα ήταν out of phase κατά την ηχογράφηση;

 

Με λίγα λόγια αυτό που θέλω να μάθω είναι: υπάρχει περίπτωση να μας "ξεφύγει" ηχητικά μια out of phase ηχογράφηση ή το αποτέλεσμα είναι τόσο τρανταχτό στον ήχο (όπως αναφέρω παραπάνω) που γίνεται προφανές ότι κάτι δεν πάει καλά;

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Έκανα αναστροφή φάσης σε ένα από τα δύο κανάλια και το αποτέλεσμα ήταν χαμήλωμα έντασης και απώλεια συχνοτήτων. Με λίγα λόγια, ο ήχος έγινε χάλια. Αυτός είναι ο ήχος που θα έπαιρνα εξαρχής αν τα δύο μικρόφωνα ήταν out of phase κατά την ηχογράφηση;

 

Ναι.

 

Με λίγα λόγια αυτό που θέλω να μάθω είναι: υπάρχει περίπτωση να μας "ξεφύγει" ηχητικά μια out of phase ηχογράφηση ή το αποτέλεσμα είναι τόσο τρανταχτό στον ήχο (όπως αναφέρω παραπάνω) που γίνεται προφανές ότι κάτι δεν πάει καλά;

Εχω συναντήσει πολλές επαγγελματικές δουλειές εκτός φάσης. Δεν είναι πάντα προφανές και κυρίως αν ακούς stereo. Ο σωστός ηχολήπτης πάντα ελέγχει το αποτέλεσμα μονοφωνικά για την αποφυγή του προβλήματος.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου