Προς το περιεχόμενο

Mama Africa


trigga

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τα τελευταία 2 3 τεύχη του bassplayer έχουν αφιερώματα σε μπασίστες από την Αφρική με διάφορα παραδείγματα, groove patterns και λοιπά άλλα ωραία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 χρόνο αργότερα...
  • Guru

ειδα οτι 18 και 19 δεκεμβρη θα κανει ενα Concert/workshop ο Adedeji Adetayo στην αθηνα, (ενας πολυ καλος νιγηριανος κιθαριστας που εμεινε αρκετα χρονια ελλαδα - τωρα βρισκεται στην ολλανδια), με θεμα διαφορα αφρικανικα στυλ κιθαρας και ρυθμων. θα ειναι οτι καλυτερο πιστευω, και μια καλη ευκαιρια για οποιον ενδιαφερεται να δει/ακουσει και απο κοντα. λεπτομερειες υπαρχουν στο facebook του deji..

 

κι ενα βιντεακι

http://www.facebook.com/photo.php?v=10150463921147777

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να με συγχωρέσεις Sonic X μου αλλά αυτές οι μουσικές είναι για παγκόσμια κατανάλωση και για να τις παίζει ο Cosmos FM σε εμάς τους Ελληνες και αν ήθελα να γίνω και πιό κακός θα τις χαρακτήριζα φολκλορ (αυτο κάνει η Putumayo) ή κακές προσπάθειες για δυτικοποίηση. Λίγο πριν τα cd με το sirtaki music που πουλάνε στα τουριστάδικα δηλαδή (για να έχουμε μέτρο σύγκρισης)...

Δεν υπάρχει καμμία ιδιαίτερη μπασογραμμή αλλά το κλασσικό 1-4-5. Αρα δεν έχουμε να μάθουμε κάτι διαφορετικό. Ισως να ακούσουμε άλλες μελωδίες σε άλλες γλώσσες.

 

Yameth sorry, αλλά σαν παραγωγός του Κόσμος ΦΜ διαφωνώ και μάλιστα πολύ! Εχει παίξει αυτός ο σταθμός δεκάδες αφρικανούς -και όχι μόνο- καλλιτέχνες, ΠΑΝΤΕΛΩΣ αγνώστους στο ελληνικό κοινό. Δεν έχει υπάρξει άλλο ραδιόφωνο που έχει παίξει τόσο πολλούς και τόσο άγνωστους ΜΑΖΕΜΕΝΟΥΣ και αυτό δεν γίνεται ποτέ από κανένα ραδιόφωνο. Δηλαδή αν ο Jimmy Dludlu ή ο Habib Koite είναι για "παγκόσμια κατανάλωση", μάλλον δεν ζούμε στον ίδιο κόσμο (που ακούει Lady Gaga και Καίτη Γαρμπή ΜΟΝΟ). Anyway, αν οι μουσικοί ήταν λίγο πιο υποστηρικτικοί όλα θα ήταν κάπως καλύτερα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν εχει κ πολυ σχεση με μπασο και μιας κ εχω καταγωγη απο εκει κατω, το πρωτο πραγμα που ακουσα και με αγγιξε ηταν οι ladysmith black mambazo

 

 

Slow must go on....!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

yannis όσο έχω ακούσει τον σταθμό σας τόσα άκουσα.

Δεν είμαι και φανατικός του ραδιοφώνου τα τελευταία χρόνια (έχουν στάξει αίμα τ' αυτιά μου σαν επαγγελματίας του χώρου) και πιθανό να έχεις δίκιο. Χαίρομαι πάντως ιδιαίτερα που παίζουν άνθρωποι με υπόβαθρο σαν το δικό σου (πέραν του ακροατή) στο ράδιο.

 

Το ότι παίζει ένας σταθμός "εκατομμύρια τραγούδια" που έλεγε κι ο G, δεν τον κάνει αυτόματα καλό. Δεν συζητάμε όμως αυτό αλλά αναφερόμουν στο στίγμα που μένει όσον αφορά το "αφρικανικό" ρεπερτόριο.

 

Η Αφρική είναι τεράστια ήπειρος και απ' όσα έχω ακούσει στο ντόπιο ράδιο, υπάρχει αναπόφευκτα μια "ευρωπαϊκή" επιλογή που γέρνει κυρίως προς το Δυτικό μέρος που είναι πιό μελωδικό με ξένες επιρροές και δεν στηρίζεται τόσο στον ρυθμό. Και Αφρική = πολυρυθμία.

 

Ακόμα και οι 2 που ανέφερες θα μπορούσαν να κάνουν καρίερα στην Ευρώπη (αν δεν κάνουν ήδη) και μακάρι να κάνουν. Πριν τον Dludlu υπήρξε ο συμπατριώτης του Jonathan Butler, (ο Benson του φτωχού) κιθαρισταράς, τραγουδισταράς, μουσικαράς που κάνει καριέρα εκτός Αφρικής από το 80 και είναι πλέον Christian musician. Παραμένει μουσικαράς αλλά όχι χαρακτηριστικό δείγμα σε Αφρικανικό ιδίωμα. Δεν κατάλαβα πως μιλάμε για το εμπορικό VS αντιεμπορικού... Και ο Habib Koite καλός είναι και δεν θα το κρίνω εγώ ο λίγος, αλλά μάλλον σε λάθος βάση τοποθετείσαι.

 

Το ερώτημα του OP ήταν:

 

Θέλω να ακουσω κ να διαβασω τπτ για μπάσο με αφρικανικα groove και γενικα ενα μικρο αντιπροσωπευτικο υλικο του οργανου για ακροαση κ αντιγραφη.

 

Θελω να δινει ιδιεταιρο βαρος σε χαμηλες νοτες το οποιο οργανο εχουν για μπασογραμμες.

 

και επ' αυτού τοποθετήθηκα.

 

Σχετικά με το

Δηλαδή αν ο Jimmy Dludlu ή ο Habib Koite είναι για "παγκόσμια κατανάλωση", μάλλον δεν ζούμε στον ίδιο κόσμο (που ακούει Lady Gaga και Καίτη Γαρμπή ΜΟΝΟ).
Δεν καταλαβαίνω αν εννοείς πως εγώ ακούω Γαρμπή. Ομως σαν επαγγελματίας του ραδιοφώνου φυσικά έχω παίξει σαν διευθυντής σταθμών του ιδιώματος και θα ξανα-έπαιζα αν ήταν να βγάλω το ψωμί μου. Αυτό δεν σημαίνει πως τα ακούω για προσωπική διασκέδαση. Εξ' άλλου πάντα επέλεγα την θέση του γραφιά που εφαρμόζει την πολιτική ανάλογα με τα ζητούμενα και όχι σύμφωνα με τις προσωπικές μου αναζητήσεις χρησιμοποιώντας τα λεφτά κάποιου άλλου.

 

Πάντως όταν θέλω ν' ακούσω jazz θα ψάξω στην Αμερική πρώτα. Κι όταν ένας Ουρουγουανός μου ζητήσει μουσική από την Ευρώπη, δεν θα του προτείνω Alan Holdsworth σαν χαρακτηριστικό παράδειγμα, επειδή αρέσει σε μένα. Εξ άλλου είμαι σίγουρος πως καταλαβαίνεις πόσο δύσκολο είναι να συμπεριλάβεις τη μουσική της Ευρώπης ή της Αφρικανικής ηπείρου σε ένα ποστ.

 

Εγώ σε μπασογραμμές αναφερόμουν.

 

Τέλος πάντων, αν φάνηκα απόλυτος ζητώ συγγνώμη.

 

Υ.Γ.

Anyway, αν οι μουσικοί ήταν λίγο πιο υποστηρικτικοί όλα θα ήταν κάπως καλύτερα...
Υποστηρικτικοί σε άλλους μουσικούς ή στο Cosmos; ???

Για το πρώτο έχω να πω πως το Noiz δίνει το βήμα. Για το δεύτερο δεν νομίζω πως πρέπει να μας αφορά.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

yannis όσο έχω ακούσει τον σταθμό σας τόσα άκουσα.

Δεν είμαι και φανατικός του ραδιοφώνου τα τελευταία χρόνια (έχουν στάξει αίμα τ' αυτιά μου σαν επαγγελματίας του χώρου) και πιθανό να έχεις δίκιο. Χαίρομαι πάντως ιδιαίτερα που παίζουν άνθρωποι με υπόβαθρο σαν το δικό σου (πέραν του ακροατή) στο ράδιο.

 

Το ότι παίζει ένας σταθμός "εκατομμύρια τραγούδια" που έλεγε κι ο G, δεν τον κάνει αυτόματα καλό. Δεν συζητάμε όμως αυτό αλλά αναφερόμουν στο στίγμα που μένει όσον αφορά το "αφρικανικό" ρεπερτόριο.

 

Η Αφρική είναι τεράστια ήπειρος και απ' όσα έχω ακούσει στο ντόπιο ράδιο, υπάρχει αναπόφευκτα μια "ευρωπαϊκή" επιλογή που γέρνει κυρίως προς το Δυτικό μέρος που είναι πιό μελωδικό με ξένες επιρροές και δεν στηρίζεται τόσο στον ρυθμό. Και Αφρική = πολυρυθμία.

 

Ακόμα και οι 2 που ανέφερες θα μπορούσαν να κάνουν καρίερα στην Ευρώπη (αν δεν κάνουν ήδη) και μακάρι να κάνουν. Πριν τον Dludlu υπήρξε ο συμπατριώτης του Jonathan Butler, (ο Benson του φτωχού) κιθαρισταράς, τραγουδισταράς, μουσικαράς που κάνει καριέρα εκτός Αφρικής από το 80 και είναι πλέον Christian musician. Παραμένει μουσικαράς αλλά όχι χαρακτηριστικό δείγμα σε Αφρικανικό ιδίωμα. Δεν κατάλαβα πως μιλάμε για το εμπορικό VS αντιεμπορικού... Και ο Habib Koite καλός είναι και δεν θα το κρίνω εγώ ο λίγος, αλλά μάλλον σε λάθος βάση τοποθετείσαι.

 

Το ερώτημα του OP ήταν:

 

και επ' αυτού τοποθετήθηκα.

 

Σχετικά με το  Δεν καταλαβαίνω αν εννοείς πως εγώ ακούω Γαρμπή. Ομως σαν επαγγελματίας του ραδιοφώνου φυσικά έχω παίξει σαν διευθυντής σταθμών του ιδιώματος και θα ξανα-έπαιζα αν ήταν να βγάλω το ψωμί μου. Αυτό δεν σημαίνει πως τα ακούω για προσωπική διασκέδαση. Εξ' άλλου πάντα επέλεγα την θέση του γραφιά που εφαρμόζει την πολιτική ανάλογα με τα ζητούμενα και όχι σύμφωνα με τις προσωπικές μου αναζητήσεις χρησιμοποιώντας τα λεφτά κάποιου άλλου.

 

Πάντως όταν θέλω ν' ακούσω jazz θα ψάξω στην Αμερική πρώτα. Κι όταν ένας Ουρουγουανός μου ζητήσει μουσική από την Ευρώπη, δεν θα του προτείνω Alan Holdsworth σαν χαρακτηριστικό παράδειγμα, επειδή αρέσει σε μένα. Εξ άλλου είμαι σίγουρος πως καταλαβαίνεις πόσο δύσκολο είναι να συμπεριλάβεις τη μουσική της Ευρώπης ή της Αφρικανικής ηπείρου σε ένα ποστ.

 

Εγώ σε μπασογραμμές αναφερόμουν.

 

Τέλος πάντων, αν φάνηκα απόλυτος ζητώ συγγνώμη.

 

Υ.Γ. Υποστηρικτικοί σε άλλους μουσικούς ή στο Cosmos; ???

Για το πρώτο έχω να πω πως το Noiz δίνει το βήμα. Για το δεύτερο δεν νομίζω πως πρέπει να μας αφορά.

 

Yameth, μίλησα λόγω μιας αναφοράς στο ραδιόφωνο Κόσμος. Δεν εκφράζω παράπονα και μακριά από 'μένα αυτά τα πράγματα. Ξέρω -από μέσα- πως ο Κόσμος και 1-2 σταθμοί ακόμη, έχουν στηρίξει πολλούς αξιόλογους μουσικούς (ανάμεσά τους και πολλούς έλληνες) και ξέρω πως αυτό δεν είναι καθόλου προφανές πια...

Οσο για τις μπασογραμμές, συμφωνώ. Ας ακούσει κάποιος τις μπάντες που παίζουν με κονσερβοκούτια από τα slums της Δυτικής Αφρικής για να καταλάβει τις goov-ες. Μιλάμε για απίστευτο ρυθμό που παράγεται από κονσερβοκούται και άλλα αυτοσχέδια όργανα. Επίσης, σε κάτι πιο εμπορικό, ας ακούσει τα groove του Fela, του Paul Simon sto Graceland, τα Ethiopiques -για έναν διαφορετικό ήχο, πιο μαλακό από των δυτικοαφρικανών- ας ακούσει ακόμη και Putumayo South Africa: ακόμη και αυτό έχει διαμαντάκια τα οποία τυχαίνει και είναι και εύκολα στην ακρόαση. Για πιο αραβικές επιρροές, υπάρχει το Rai (Faudel, Rachid Taha, Khaled...) με τρελές προσμείξεις ροκ και funk ή οι μουσικές των Tinariwen που είναι πολύ πιο πρωτόγονες αλλά εντελώς "ζωτικές". Το αφρικανικό goove του μπάσου είναι τόσο απλό όσο και δύσκολο. Και επίσης έχει 1000+1 παραλλαγές. Οποιος αποφασίσει να το ψάξει, καλή δουλειά!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου