Προς το περιεχόμενο

Η σπουδαιότητα του Μετρονόμου για το σύγχρονο drummer


vagelism

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 173
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Βαγγελη παντως πως γινεται καθε φορα π ανοιγεις ενα θεμα να γινεται χαμος μεσα δν το καταλαβαινω... Στην γωνια σε περιμενουν μαλλον  :P

Τελος παντων. Η γνωμη μου (αν και δεν ειμαι και κανενας πολυ εμπειρος αλλα απο οσα εχω δει μεχρι τωρα κ εχω μαθει) ειναι οτι ο μετρονομος ειναι ενα πολυ σημαντικο εργαλειο για πασης φυσεως μουσικο. Ειτε αυτος ειναι κιθαριστας ειτε ντραμμερ ειτε παιζει φαμπομπα (το οργανο που παρουσιασε ο σερβετας)  :P

Επισης δεν πιστευω οτι ειναι κατι το οποιο χρησιμοποιεις μεχρι να μαθεις κ μετα απλα το αφηνεις... Δεν πιστευω οτι μπορει καποιος να αρχισει να παιζει εναν ρυθμο χωρις μετρονομο κ να πει με ακριβεια οτι αυτος ειναι πχ 120bpm. Αυτα απλα δεν γινονται. Να ειναι κοντα σ αυτον μπορει αλλα ακριβως οχι. Γ αυτο κ τον χρησιμοποιουν ακομα κ μεγαλοι μουσικοι οπως πχ ο petrucci απ οτι ειχα δει σ ενα βιντεο του κ πολλοι αλλοι ιδιου επιπεδου.

Τελος να πω την αποψη μου κ πανω στο θεμα του αν οι ντραμμερ ειναι μουσικοι κ αλλα τετοια χαζα....

Καθε μουσικος π συμμετεχει σ ενα κομματι για μενα εχει την ιδια αξια συμμετοχης... ειτε αυτος τραγουδαει ειτε παιζει πληκτρα ειτε ντραμς η οτιδηποτε παιζει... Το καθε οργανο εχει εναν ρολο μεσα στο κομματι κ δν ειναι λιγοτερο σημαντικο σε σχεση με καποιο αλλο... Κ ο ρυθμος π δινει ο ντραμμερ αλλα κ οι δυναμικες κ η ενταση σε καποια σημεια του τραγουδιου κλπ ειναι το ιδιο σημαντικα για το τραγουδι με οτι παρεχουν τα υπολοιπα οργανα σ αυτο.

Παιδια συγνωμη για τις πολλαπλες παραθεσεις ..Δεν ξερω πωσ γινεται σε μια παραθεση οι πολλαπλες..Φιλε Jim ουδεποτε υποβιβασα τον ρολο του drummer σαν μουσικος . Σαν ντραμμερ ξερω πολυ καλα τι ειμαι και τι δεν ειμαι..οπως επισης και τι μου γινεται σαν μουσικος. Το να εχεις εχεις το γνωθι σ 'αυτον ομως και να μην θεωρεις το παιξιμο με την Χ ποπ καλλιτεχνιδα σαν την πρωτη ευκαιρια να δειξεις ποιος εισαι..και τι ξερεις..ευτυχως το εχω.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

!!! Αυτό ποιός το λέει; Πού το στηρίζεις; Μήπως το στηρίζεις μόνο σε προσωπική εμπειρία;

 

Τα τύμπανα δεν είναι *κατ'εξοχήν* ρυθμικό και συνοδευτικό όργανο. Μην είστε απόλυτοι.

 

Είναι ρυθμικό, είναι συνοδευτικό, είναι σολιστικό, είναι μελωδικότατο, προσφέρει δυσάρμονους και σύντομους κρότους σε ένα κομμάτι, συνεισφέρει στην αύξηση ή μείωση της έντασης (ένταση όπως λέμε tension), επαυξάνει σημαντικά μέρη της μουσικής, κάνει τον κόσμο να χορεύει, και το εύρος της ισχύος του (ισχύς όπως λέμε loudness) είναι πολύ πολύ μεγάλο.

 

Παράδειγμα #1: Τέρρι Μπόζιο

 

Παράδειγμα #2: Τόνι Γουίλλιαμς, ο οποίος είπε (..πριν 50 χρόνια..) πως ο τυμπανιστής έχει ισάξια θέση με τους υπόλοιπους μουσικούς σε μια μπάντα.

 

Παιδιά, συγχωρέστε με, αλλά μήπως όταν εσείς μιλάτε για μουσική έχετε στο μυαλό σας τη Eurovision και το X-Factor; Γιατί έτσι μου φαίνεται.

 

Ο μετρονόμος είναι σα τα μπρατσάκια. Όταν είσαι πέντε, τα φοράς για να μην πνιγείς. Μετά από λίγο τα βγάζεις. Άλλα παιδάκια, όμως, βουτάνε εξ αρχής χωρίς μπρατσάκια. Υπάρχει μάλιστα η πεποίθηση μεταξύ προπονητών πως, όταν κάποιος ξεκινά κολύμβηση, μπαίνει στο νερό κατευθείαν (προσωπικά αυτή την πεποίθηση συμμερίζομαι). Τώρα αν ο μαθητής βρεθεί σε κίνδυνο, ο προπονητής θα δώσει ένα χέρι βοήθειας.

 

Εσείς οι περισσότεροι εδώ (και πολύ φοβούμαι όχι μόνο εδώ), είναι σα να λέτε: "πάντα με μπρατσάκια, πάντα με μπρατσάκια κολυμπάμε για να μην πνιγούμε. Το 99.99999% των κολυμβητών της Ευρώπης (δε μας νοιάζει ο λοιπός κόσμος) κολυμπάει με μπρατσάκια. Και στο μπάνιο όταν είσαι, ΠΑΝΤΑ ΜΠΡΑΤΣΑΚΙΑ ΝΑ ΦΟΡΑΣ. Όταν πίνεις νερό, πάντα μπρατσάκια. Δάκρυσε το άλλο ήμισυ;! Μπρατσάκια. Βρέχει; Μπρατσάκια. Χάλασε η βρύση; Μπρατσάκια. Εμείς δεν ξέρουμε από χαρτομάντηλα, ομπρέλες και υδραυλικά, ΜΟΝΟ ΜΠΡΑ-ΤΣΑ-ΚΙΑ."

 

Δηλαδή ήμαρτον

 

 

 

Μα συμφωνώ με αυτά που λες, τα drums είναι ισάξια με τα άλλα όργανα και μπορούν να απογιώσουν μια μπάντα με δυναμικές κτλ αλλά και να την χαντακώσουν αν ο ντράμμερ δεν "πατάει" καλα. Ποτε δεν είπα ότι τα drums είναι δευτερεύον όργανο, ίσα ίσα είναι η ραχοκοκκαλιά που κάνει τον ακροατή να χορεύει όπως λες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ειπα οτι εκανες κατι τετοιο. Απλα ειπα την αποψη μου. Να αναφερω επισης οτι δν ειμαι ντραμμερ. Κιθαρα παιζω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα ήθελα πω κάτι οσον αφορα  τις υποδιαιρέσεις και τις συλλαβές αυτων ως άσκηση για βελτίωση του κάθε ενα μας.

 

1)Βασικά για αρχή υποδιαιρέσεις απο 1εως εννια και (επιτα εως 16) βιτς.με φωνή και μονά χτυπήματα.Το ενδιαφέρον για εμένα προκύπτει απο την αλλαγή των στικινγς .διπλα - παραντιντλ RLL....και ολα τα ρουντιμεντςv πανο σε οποια υποδιαίρεση(εκει αρχιζει κατι να γινετε... ;D).

 

επισης το να παιζουμε αρσεις στο μετρονομο τις οποιες μπορουμε να τις τραβιξουμε ωστε να shuffelιζουν-16ισουν και φλαμαρουν οπως θα δειτε και στο παρακατω βιντεο.

 

Ακομη το rithmic displacement πριν και μετα το 1.οπου παρατηρούμε αν παιξουμε μετα το 1ειμαστε χρονικα στο παρελθων ενω αν παιξουμε πριν ειμαστε στο μελλον (η μαγεια των αντθεσεων που λεει ενας μεγας νταμμερ)

 

2)Για συλλαβές χρησιμοποιώ τις συλλαβές απο σαουθ ιντια.ι οποιες ειναι πολυ ξεκαθαρες

και έχουνε διαφορετικη συλλαβή για καθε υποδιαίρεση.οποιος θελει μπορουμε να αναπτυχθουμε και σε αυτο το approac που ειναι μια αλλη σχολη απο μονη της .

 

3)Να προτείνω για μελετη οχι απλο μετρονομο αλλα λεχερα(lehera).ειναι ινδικος μετρονομος που παιζει μελωδίες σε οτι υποδιερεση επιλεξουμε  και εχεις και την αισθηση της ΦΟΡΜΑΣ (που πολυ την ξεχναμε)αφου οι μελοδιες ειναι 4μετρες 8 μετρες16 μετρες κ.α

 

4)Παραθέτω ενα βιντεο απο τον ελληνα ΜΑΣΤΕΡ για το ποσο μπορει να καλλιεργηθεί ο ΝΟΥΣ και ι ικανοτιτα μας.Σε απαντιση στο φιλο που υποστιριζει πως μετα απο καποια χρονια κολιμπαει διχος μπρατσακια.Think about it

 

Kostas and the Harmony of Rhythm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

www.autokanelis.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην προκειμένη περίπτωση είναι στραβός ο γιαλός, καθώς η πλειονότητα της μουσικής που παίζουμε, ρυθμικά παραπέμπει σε σατανιστικές τελετές βουντού, οπότε ο επαναλαμβανόμενος και σταθερός ρυθμός επιβάλλεται ως ο δυνάστης της ψυχής, που οδηγεί σε ψυχαναγκαστικού τύπου σωματική έκφραση, με χορό σπαστικών κινήσεων, εκφράσεις αλλοφροσύνης, αλλοίωση της συνείδησης και της συμπεριφοράς του ακροατή.

 

 

Βέβαια παρόλα αυτά, όποιος δεν μπορεί να παίξει πάνω σε μετρονόμο, δεν δικαιούται να λέγεται μουσικός.  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα ήθελα πω κάτι οσον αφορα  τις υποδιαιρέσεις και τις συλλαβές αυτων ως άσκηση για βελτίωση του κάθε ενα μας.

 

1)Βασικά για αρχή υποδιαιρέσεις απο 1εως εννια και (επιτα εως 16) βιτς.με φωνή και μονά χτυπήματα.Το ενδιαφέρον για εμένα προκύπτει απο την αλλαγή των στικινγς .διπλα - παραντιντλ RLL....και ολα τα ρουντιμεντςv πανο σε οποια υποδιαίρεση(εκει αρχιζει κατι να γινετε... ;D).

 

επισης το να παιζουμε αρσεις στο μετρονομο τις οποιες μπορουμε να τις τραβιξουμε ωστε να shuffelιζουν-16ισουν και φλαμαρουν οπως θα δειτε και στο παρακατω βιντεο.

 

Ακομη το rithmic displacement πριν και μετα το 1.οπου παρατηρούμε αν παιξουμε μετα το 1ειμαστε χρονικα στο παρελθων ενω αν παιξουμε πριν ειμαστε στο μελλον (η μαγεια των αντθεσεων που λεει ενας μεγας νταμμερ)

 

2)Για συλλαβές χρησιμοποιώ τις συλλαβές απο σαουθ ιντια.ι οποιες ειναι πολυ ξεκαθαρες

και έχουνε διαφορετικη συλλαβή για καθε υποδιαίρεση.οποιος θελει μπορουμε να αναπτυχθουμε και σε αυτο το approac που ειναι μια αλλη σχολη απο μονη της .

 

3)Να προτείνω για μελετη οχι απλο μετρονομο αλλα λεχερα(lehera).ειναι ινδικος μετρονομος που παιζει μελωδίες σε οτι υποδιερεση επιλεξουμε  και εχεις και την αισθηση της ΦΟΡΜΑΣ (που πολυ την ξεχναμε)αφου οι μελοδιες ειναι 4μετρες 8 μετρες16 μετρες κ.α

 

4)Παραθέτω ενα βιντεο απο τον ελληνα ΜΑΣΤΕΡ για το ποσο μπορει να καλλιεργηθεί ο ΝΟΥΣ και ι ικανοτιτα μας.Σε απαντιση στο φιλο που υποστιριζει πως μετα απο καποια χρονια κολιμπαει διχος μπρατσακια.Think about it

 

Kostas and the Harmony of Rhythm

 

 

Είχα πάει σε ένα σεμινάριο πέρυσι του Κώστα, και θυμάμαι πολύ καλά ότι αρκετές φορές τόνισε ότι καλό θα ήταν να αφήνουμε στην άκρη τον μετρονόμο και να εμπιστευόμαστε/ακούμε το εσωτερικό μας ρολόι γιατί ο καθένας έχει συγκεκριμένο ρυθμό μέσα του. Με λίγα λόγια,έλεγε απότι κατάλαβα ότι αντιλαμβάνεται διαφορετικά ο καθένας κάποια grooves, όχι ότι βγαίνει εκτός ρυθμού, απλά μπορεί  για παράδειγμα να έχει κάποιο delay ασ πούμε απειροελάχιστο. Βέβαια δεν είπε "μην μελετάτε με μετρονόμο", ούτε έδεινε συμβουλές για αρχάριους μουσικούς (είχε δίπλα του τον μετρονόμο σε όλη τη διάρκεια).

 

Πιστεύω πως κάθε μουσικός, που θέλει να λέγεται μουσικός, πρέπει να αφήνεται στους ήχους που έχει μέσα του και όχι να καθοδηγείται μονίμως από τον μετρονόμο ή οποιοδήποτε άλλο καλούπι, επειδή "έτσι πρέπει" . Δεν έχει "έτσι πρέπει" ,πάρτε το χαμπάρι! Ξέρετε γιατί είμαστε μουσικά  ρηχοί σαν λαός (ναι έτσι πιστεύω) ? Γιατί κανείς δεν μας δίδαξε ποτέ ότι μερικές φορές πρέπει να εμπιστευόμαστε το ένστικτό μας, να έχουμε κριτική σκέψη, να ψάχνουμε και να αμφισβητούμε κατεστημένες δομές. Πάνε δες τι παίζουν στο San Francisco, Νέα Ωρλεάνη .... και μετά έλα να τα πούμε. 

 

Καλά είναι τα μπρατσάκια, αλλά surfing  με μπρατσάκια δεν κάνεις φιλαράκι ;D

 

Φιλικά,

Tom

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

o superfunk με δυο κουβεντες τελειωσε ενα θεμα το οποιο εχει ξεφυγε εντελως απο την ουσια κι απο το ζουμι του...τα πραγματα ειναι απλα...οποιος μπορει και θελει εχει καλως...οποιος ΔΕΝ μπορει παιρνει την οποια του ΑΔΥΝΑΜΙΑ,την κανει ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ και πορευεται εναν δρομο αγνοιας,ημιμαθειας και ανεκπληρωτων πιθανων προοπτικων....

 

φυσικα,ο τσαρλι γουατς δεν μελετησε ποτε με μετρονομο...

φυσικα ο lemmy δεν χρειαστηκε ποτε μαθηματα φωνητικης(το φανταζεστε?)...

φυσικα ο μαντι γουοτερς δεν ηξερε θεωρια...

 

γιατι...?εκτος του οτι μιλαμε για ΛΑΙΚΟΥΣ μουσικους...τα υπολοιπα σκεφτειτε τα μονοι σας...

 

δυο κουβεντες για το θεμα αυτο καθαυτο

ο μετρονομος ειναι φτιαγμενος να κανει ενα πραγμα...να φτιαχνει ΙΣΧΥΡΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΡΟΛΟΙ...δικο σας...το οποιο θαναι παντα εκει...ειτε μονοι σας παιζετε ειτε με μπαντα ειτε με σηκουενσερς,λουπες,με κακους μουσικους,καλους,με μετρονομο,χωρις μετρονομο,με πυρετο η με διαρροια....ειναι κατακτημενο για παντα...

 

η μελετη με μετρονομο για οποιονδηποτε μουσικο,επιβαλλεται...αλλα αν θελετε να γινει δουλεια,ΜΕΤΡΑΜΕ!με την φωνη!ΔΥΝΑΤΑ!τεταρτα και ολες τις υποδιαιρεσεις...τελειωσε...

 

...και ναι εννοειται οτι τον κλεινουμε κιολας...π.χ. σε ενα δυωρο εξασκησης τον κλεινουμε για 15-20 λεπτα...και εννοειται οτι μελεταμε και με ΔΙΣΚΟΥΣ(ντραμερς,ποσα τραγουδια ξερετε?ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ,οχι γκρουβς και γεμισματα....ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ!!!)για να παρουμε και πιο φυσικο time feel...ολα τα αλλα ειναι....ναχαμε να λεγαμε...

 

οποιος θελει και μπορει παιδια...οι αλλοι καντε χωρο για τους εκλεκτους...

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παρότι δεν έχω πολλά να προσθέσω, αφού το αρχικό ποστ του Βαγγέλη, και οι απαντήσεις του SF και του kap λένε πάνω-κάτω αυτά που θα έλεγα κι εγώ, θα ήθελα να ρωτήσω όσους έχουν την άποψη ότι ο μετρονόμος είναι κακό-πράγμα-που- ρουφάει-τη-ζωντάνια-και-την-ανθρώπινη-διάσταση-της-μουσικής, τι ακριβώς τους χαλάει στο να έχουν και αυτή τη δυνατότητα στο μουσικό τους "οπλοστάσιο"; Δηλαδή πού είναι το κακό στο να μπορείς να παίξεις και με το "ρουφιάνο" και χωρίς αυτόν; Οι μεγαλύτεροι κλασικοί (π.χ.) σολίστ στον κόσμο έχουν ξεπατωθεί να μελετούν με μετρονόμο, και όταν βγαίνουν να δώσουν ένα ρεσιτάλ, βγάζουν και ψυχή και τεχνική.

 

Ειλικρινά, εκτός από το ότι "το μετρονόμο τον βαριέμαι και μου τη σπάει" (άποψη σεβαστή φυσικά), μην ψάχνετε για άλλα επιχειρήματα γιατί δεν υπάρχουν.

 

Και Παρείσακτε, ναι τα ντραμς είναι κατ' εξοχήν συνοδευτικό, ρυθμικό όργανο, κι αυτό δεν είναι άποψη, είναι η πραγματικότητα.

 

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παρότι δεν έχω πολλά να προσθέσω, αφού το αρχικό ποστ του Βαγγέλη, και οι απαντήσεις του SF και του kap λένε πάνω-κάτω αυτά που θα έλεγα κι εγώ, θα ήθελα να ρωτήσω όσους έχουν την άποψη ότι ο μετρονόμος είναι κακό-πράγμα-που- ρουφάει-τη-ζωντάνια-και-την-ανθρώπινη-διάσταση-της-μουσικής, τι ακριβώς τους χαλάει στο να έχουν και αυτή τη δυνατότητα στο μουσικό τους "οπλοστάσιο"; Δηλαδή πού είναι το κακό στο να μπορείς να παίξεις και με το "ρουφιάνο" και χωρίς αυτόν; Οι μεγαλύτεροι κλασικοί (π.χ.) σολίστ στον κόσμο έχουν ξεπατωθεί να μελετούν με μετρονόμο, και όταν βγαίνουν να δώσουν ένα ρεσιτάλ, βγάζουν και ψυχή και τεχνική.

 

Ειλικρινά, εκτός από το ότι "το μετρονόμο τον βαριέμαι και μου τη σπάει" (άποψη σεβαστή φυσικά), μην ψάχνετε για άλλα επιχειρήματα γιατί δεν υπάρχουν.

 

Και Παρείσακτε, ναι τα ντραμς είναι κατ' εξοχήν συνοδευτικό, ρυθμικό όργανο, κι αυτό δεν είναι άποψη, είναι η πραγματικότητα.

 

 

 

Προσωπικά δεν έχω καμία ένσταση στη χρήση μετρονόμου για προσωπική μελέτη (και εδώ ίσως "πάσχει" το παράδειγμα με το ποδήλατο αφού ειδικά οι ντράμμερ δεν πρέπει να παρατάνε την μελέτη αφού πρόκειται και για θέμα φυσικής κατάστασης). Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις αλληλεπίδρασης με μουσικούς (ηχογράφηση-live) πιστεύω ότι ένα καλό take με φυσικό, ανθρώπινο τέμπο (από καλό μουσικό) δεν μπορεί να ξεπεραστεί ακόμη και με την τελειότερη απόδοση πάνω σε μετρονόμο.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου