Προς το περιεχόμενο

Η σπουδαιότητα του Μετρονόμου για το σύγχρονο drummer


vagelism

Προτεινόμενες αναρτήσεις

και έχουμε γίνει σαν αμπελοφυλλοτυλιχτηριον θες να πεις.

 

Βαρβαρε

 

Είμαστε ελκυστικοί πάντως..μας κάνανε και τραγούδι (με μετρονόμο)

 

Ntolmades Mix (Xanthopoulos & Vourtsi - Greek Parody)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 173
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Τό'χουμε στο αίμα μας να συζητάμε ώρες για τα αυτονόητα, αλλά να "καταπίνουμε καμήλες" για τα άλλα...  ;D  Όσο για τους αγαπητούς (λέμε τώρα  ;D ;D ;D) εξάχορδους, 20 σελίδες θα είναι μόνο το intro... εγώ περιμένω τουλάχιστον διπλάσιες  ;D

 

Ρε παιδιά, γιατί το κουράζουμε τόσο το θέμα?? ΔΕΝ νοείται μουσικός που να μην μπορεί να παίξει μαζί με το μετρονόμο - ΜΑΖΙ δεν σημαίνει ΠΑΝΩ του ακριβώς - πάει και τελείωσε. Δεν κάνει για μουσικός τότε, πώς θα γίνει?? Τα σχόλια που βλέπω μέχρι στιγμής δείχνουν ότι μπερδεύουμε αρκετά πράγματα μεταξύ τους...

 

1) Όταν λέμε "παίζω με μετρονόμο" ΔΕΝ σημαίνει ότι παίζω ΟΠΩΣ το μηχάνημα, αλλά παίζω ΜΑΖΙ του, με την ίδια λογική που παίζω μαζί με άλλα όργανα. Δεν γίνεται να παίζεις ακριβώς όπως το μηχάνημα όλη την ώρα, όσο μελετημένος και να είσαι. Απλά προσπαθείς να προσεγγίσεις τη σταθερότητά του όσο το δυνατόν έτσι ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα με το ρυθμό ή/και με τους υπόλοιπους παίχτες.

 

2) ΔΕΝ νοείται μελέτη μουσικού οργάνου χωρίς μετρονόμο, ειδικά για τύμπανα. Όπως ακριβώς δεν γίνεται προπόνηση σε άθλημα χωρίς τρέξιμο, είναι τόσο απαραίτητο. Αυτό σου δίνει τη βάση πάνω στην οποία θα πατήσεις για να "ξεδιπλώσεις" τις όποιες δυνατότητες έχεις. Το να παίζεις παπάδες δεν έχει νόημα αν δεν μπορείς να κρατήσεις ένα σταθερό (σχετικά έστω) beat, θα γίνει ενοχλητικό για τους άλλους που σε ακούνε. Άσε που, κατά την προσωπική μου εμπειρία, για να παίξεις παπάδες πρέπει να είσαι μάστορας στο ρυθμό έτσι κι' αλλιώς.

 

3) Άνθρωποι όπως ο Bohnam, ο Tony Williams, ο Buddy Rich και άλλοι τέτοιοι "κουλοί"  ;D δεν αποτελούν μέτρο σύγκρισης, πολύ απλά γιατί ήταν άνθρωποι με ξεχωριστές ικανότητες (στην καλύτερη, να αποτελούν σημείο αναφοράς και παράδειγμα). Δεν σημαίνει πως ο μέσος άνθρωπος μπορεί να κάνει ότι κι' εκείνοι με τον ίδιο τρόπο, με την ίδια λογική που εγώ δεν θα γίνω ποτέ ο Πικάσσο όσα μαθήματα και να κάνω (ή να μην κάνω). Πέραν αυτού, στην εποχή τους δεν υπήρχαν οι συνθήκες που υπάρχουν σήμερα, επομένως πολλά από αυτά που έκαναν τα έκαναν γιατί ΔΕΝ γινόταν αλλιώς. Πάντως, είναι σίγουρο πως οι παραπάνω μπορούσαν να παίζουν ΜΑΖΙ με το μετρονόμο με χαρακτηριστική άνεση όταν το ήθελαν - γι' αυτό άλλωστε μπορούσαν να κάνουν ό,τι γούσταραν με το ρυθμό.

 

4) Τα τύμπανα, όπως τα ξέρουμε εμείς σήμερα, είναι κατά κανόνα δυτικό όργανο. Κατά συνέπεια, έχουν κάπως διαφορετική φιλοσοφία και προσέγγιση από τα παραδοσιακά κρουστά και δεν πρέπει να τα θεωρούμε το ίδιο πράγμα. Υπάρχει αλληλεπίδραση, συμφωνούμε σ' αυτό, και πρέπει να υπάρχει - δεν φτιάχτηκαν όμως για την ίδια δουλειά. Η δυτική μουσική είναι πολύ πιο "πειθαρχημένη" από τις παραδοσιακές, επομένως εύλογα τα τύμπανα ακολουθούν την ίδια λογική. Πέραν αυτού, το γεγονός ότι μπορείς να "σολάρεις" στα τύμπανα (και ποιός δεν το θέλει? ;D) ΔΕΝ σημαίνει πως αυτός είναι ο ρόλος τους. Όλοι γουστάρουμε τον π.χ. Terry Bozzio, αλλά αυτά που κάνει εκείνος είναι στην ουσία μια υπέρβαση των τυμπάνων.

 

5) ΔΕΝ υπάρχει μουσική χωρίς ρυθμό, όποιος και να είναι αυτός (4/4, 2/3, 9/8, 17/22 ή δεν ξέρω τί άλλο). Αυτό ισχύει και για την παραδοσιακή μουσική - εκτός και μιλάμε για πειραματισμούς τύπου "αυτοσχεδιαστική jazz", κάτι που δεν συνιστά μουσική για μένα με την ευρεία έννοια. Είναι αυτονόητο πως ο σύγχρονος μουσικός θα πρέπει να είναι σε θέση να δουλεύει με το ρυθμό (να τον ακούει, να τον αναγνωρίζει, να τον χειρίζεται).

 

6) Δεν είναι αυτοσκοπός ρε παιδιά, είναι απλά ένα εργαλείο που σε βοηθάει να γίνεις καλύτερος σε αυτό που θέλεις ΕΣΥ να κάνεις - όπως ακριβώς οι ασκήσεις της προπόνησης βοηθάνε το σώμα σου ν' αποκτήσει τις ικανότητες που χρειάζεσαι για ν' αποδίδεις καλά στο άθλημά σου...

 

Αυτά ...  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τό'χουμε στο αίμα μας να συζητάμε ώρες για τα αυτονόητα, αλλά να "καταπίνουμε καμήλες" για τα άλλα...  ;D  Όσο για τους αγαπητούς (λέμε τώρα  ;D ;D ;D) εξάχορδους, 20 σελίδες θα είναι μόνο το intro... εγώ περιμένω τουλάχιστον διπλάσιες  ;D

 

Ρε παιδιά, γιατί το κουράζουμε τόσο το θέμα?? ΔΕΝ νοείται μουσικός που να μην μπορεί να παίξει μαζί με το μετρονόμο - ΜΑΖΙ δεν σημαίνει ΠΑΝΩ του ακριβώς - πάει και τελείωσε. Δεν κάνει για μουσικός τότε, πώς θα γίνει?? Τα σχόλια που βλέπω μέχρι στιγμής δείχνουν ότι μπερδεύουμε αρκετά πράγματα μεταξύ τους...

 

1) Όταν λέμε "παίζω με μετρονόμο" ΔΕΝ σημαίνει ότι παίζω ΟΠΩΣ το μηχάνημα, αλλά παίζω ΜΑΖΙ του, με την ίδια λογική που παίζω μαζί με άλλα όργανα. Δεν γίνεται να παίζεις ακριβώς όπως το μηχάνημα όλη την ώρα, όσο μελετημένος και να είσαι. Απλά προσπαθείς να προσεγγίσεις τη σταθερότητά του όσο το δυνατόν έτσι ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα με το ρυθμό ή/και με τους υπόλοιπους παίχτες.

 

2) ΔΕΝ νοείται μελέτη μουσικού οργάνου χωρίς μετρονόμο, ειδικά για τύμπανα. Όπως ακριβώς δεν γίνεται προπόνηση σε άθλημα χωρίς τρέξιμο, είναι τόσο απαραίτητο. Αυτό σου δίνει τη βάση πάνω στην οποία θα πατήσεις για να "ξεδιπλώσεις" τις όποιες δυνατότητες έχεις. Το να παίζεις παπάδες δεν έχει νόημα αν δεν μπορείς να κρατήσεις ένα σταθερό (σχετικά έστω) beat, θα γίνει ενοχλητικό για τους άλλους που σε ακούνε. Άσε που, κατά την προσωπική μου εμπειρία, για να παίξεις παπάδες πρέπει να είσαι μάστορας στο ρυθμό έτσι κι' αλλιώς.

 

3) Άνθρωποι όπως ο Bohnam, ο Tony Williams, ο Buddy Rich και άλλοι τέτοιοι "κουλοί"  ;D δεν αποτελούν μέτρο σύγκρισης, πολύ απλά γιατί ήταν άνθρωποι με ξεχωριστές ικανότητες (στην καλύτερη, να αποτελούν σημείο αναφοράς και παράδειγμα). Δεν σημαίνει πως ο μέσος άνθρωπος μπορεί να κάνει ότι κι' εκείνοι με τον ίδιο τρόπο, με την ίδια λογική που εγώ δεν θα γίνω ποτέ ο Πικάσσο όσα μαθήματα και να κάνω (ή να μην κάνω). Πέραν αυτού, στην εποχή τους δεν υπήρχαν οι συνθήκες που υπάρχουν σήμερα, επομένως πολλά από αυτά που έκαναν τα έκαναν γιατί ΔΕΝ γινόταν αλλιώς. Πάντως, είναι σίγουρο πως οι παραπάνω μπορούσαν να παίζουν ΜΑΖΙ με το μετρονόμο με χαρακτηριστική άνεση όταν το ήθελαν - γι' αυτό άλλωστε μπορούσαν να κάνουν ό,τι γούσταραν με το ρυθμό.

 

4) Τα τύμπανα, όπως τα ξέρουμε εμείς σήμερα, είναι κατά κανόνα δυτικό όργανο. Κατά συνέπεια, έχουν κάπως διαφορετική φιλοσοφία και προσέγγιση από τα παραδοσιακά κρουστά και δεν πρέπει να τα θεωρούμε το ίδιο πράγμα. Υπάρχει αλληλεπίδραση, συμφωνούμε σ' αυτό, και πρέπει να υπάρχει - δεν φτιάχτηκαν όμως για την ίδια δουλειά. Η δυτική μουσική είναι πολύ πιο "πειθαρχημένη" από τις παραδοσιακές, επομένως εύλογα τα τύμπανα ακολουθούν την ίδια λογική. Πέραν αυτού, το γεγονός ότι μπορείς να "σολάρεις" στα τύμπανα (και ποιός δεν το θέλει? ;D) ΔΕΝ σημαίνει πως αυτός είναι ο ρόλος τους. Όλοι γουστάρουμε τον π.χ. Terry Bozzio, αλλά αυτά που κάνει εκείνος είναι στην ουσία μια υπέρβαση των τυμπάνων.

 

5) ΔΕΝ υπάρχει μουσική χωρίς ρυθμό, όποιος και να είναι αυτός (4/4, 2/3, 9/8, 17/22 ή δεν ξέρω τί άλλο). Αυτό ισχύει και για την παραδοσιακή μουσική - εκτός και μιλάμε για πειραματισμούς τύπου "αυτοσχεδιαστική jazz", κάτι που δεν συνιστά μουσική για μένα με την ευρεία έννοια. Είναι αυτονόητο πως ο σύγχρονος μουσικός θα πρέπει να είναι σε θέση να δουλεύει με το ρυθμό (να τον ακούει, να τον αναγνωρίζει, να τον χειρίζεται).

 

6) Δεν είναι αυτοσκοπός ρε παιδιά, είναι απλά ένα εργαλείο που σε βοηθάει να γίνεις καλύτερος σε αυτό που θέλεις ΕΣΥ να κάνεις - όπως ακριβώς οι ασκήσεις της προπόνησης βοηθάνε το σώμα σου ν' αποκτήσει τις ικανότητες που χρειάζεσαι για ν' αποδίδεις καλά στο άθλημά σου...

 

Αυτά ...  ;D

 

 

AMHN!!!!επιτελους!αυτο ακριβως!

 

μελεταω με/τον μετρονομο για να απελευθερωθω οχι για να σκλαβωθω....για να μανιπιουλαρω τον χρονο,οχι να με κανει οτι θελει....για να τον ξεγελασω! ;)

 

και ΝΑΙ στο organic time!ναι στο φυσικο ταιμ!να καουν τα προ τουλς και στο αθλιο κουανταρισμα!!!(απο ελληνικα σκιζω...),

 

καλο ταιμ δεν σημαινει αποστειρωση!σημαινει οτι ανοιγουν/στρωνονται δρομοι υψηλοτερης μουσικης εκφρασης...πεντε ατομα σαν ενας...ενωμενα κατω απο εναν σταθερο παλμο,φυσικο....σαν της καρδιας...υγιενετε αδερφοι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο που πολυς κοσμος δεν καταλαβε..μαλλον γιατι βαρεθηκε να διαβασει ολο το thread..ειναι οτι το θεμα αναφεροταν περισσοτερο σε νεους ντραμμερ που αυτη τη στιγμη ξεκινανε και εχουν ακομα ..το "θεμα" του μετρονομου. Αυτος ηταν και ο λογος που τοσο ενθερμα υποστηριξα τις αποψεις μου.

Για τους περισσοτερους απο εμας ο μετρονομος ειναι ενα αυτονοητο ζητημα,{ετσι τουλαχιστον πιστευα}....

Εννοιες οπως Organic Groove , Ηuman groove , και ολες αυτες οι αποψεις που επεσαν στο τραπεζι ,ειναι κατα τη γνωμη μου εννοιες που θα προκυψουν μετα απο πολλα χρονια μελετης με το μετρονομο και φυσικα ειναι απαραιτητες..

Οποιος απο εμας εχει κανει recording σε studio..ηξερε πολυ καλα για τι μιλαω.

Οταν εχεις φαει 10 χρονια με το μετρονομο και πλεον σ αρεσει να γκρουβαρεις πανω σε Νοτιοαφρικανικους ρυθμους , αυτο δεν αναιρει το γεγονος...οτι ο μετρονομος ειναι εκει.

καλη σας μερα.

Βαγγελης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου