Προς το περιεχόμενο

Βοήθεια με οπτικοποίηση και αποστήθιση Bach!!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

      Μου κάνει λίγο εντύπωση να ζητάνε για εξετάσεις Μέσης απ'έξω τα κομμάτια. Είναι λογικό σ'αυτό το επίπεδο να δυσκολέυεσαι να απομνημονέυσεις.

      Αυτό που χρειάζεσαι αρχικά είναι εξάσκηση της ακουστικής σου μνήμης και όχι της οπτικής, γιατί στην οπτική μνήμη δεν λειτουργούν κάποιες λογικές σχέσεις σε αντίθεση με την ακουστική μνήμη. Δεν βοηθάει η παπαγαλία κοινώς. Πρέπει να βρίσκεις νοηματικές σχέσεις κι αυτό ουσιαστικά γίνεται με τον ήχο, όχι το χαρτί και το μελάνι. Μια από τις διαφορές τους είναι ότι η οπτκή μνήμη στη μουσική είναι σαν περιορισμένης χωρητικότητας, κι εσύ προφανώς έχεις μεγαλύτερη κλίση σε αυτή τη λειτουργία (για την ώρα).

      Γενικά, θέλει πολλή ακρόαση και ενασχόληση με τη μορφολογία, πολύ σημαντικός παράγοντας για να βάλεις τη μουσική και σε αρχιτεκτονική διάσταση με μικρά σύνολα και μοτίβα που εντάσσονται σε μεγαλύτερα σύνολα.

 

Αυτά όμως εξαρτώνται και από το χρονικό περιθώριο που έχεις μέχρι τις εξετάσεις, όποτε θα σε βοηθήσει πιο άμεσα να το ακούσεις πολυ, να το πάιξεις πολύ, και στην τελική να το απομνημονεύσεις ανα σελίδα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 21
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Καλώς ήρθες. Ενδιαφέρον θέμα που μάλιστα δεν θυμάμαι να έχουμε ξανασυζητήσει... Προσωπικά δεν είχα αντιμετωπίσει ποτέ πρόβλημα με την αποστήθιση μουσικών κομματιών, και μάλιστα από τον πρώτο κιόλας χρόνο στο ωδείο. Αυτό συνέβαινε είτε με μικρά, είτε με πολύ μεγάλα και πολυάριθμα στη χορωδία (σε παιδικές όπερες που είχαμε ανεβάσει) και στις δυο ορχήστρες που έπαιζα.

 

Ερχόταν μόνη της φυσικά, γρήγορα και αυτόματα χωρίς να προσπαθώ καθόλου. Ειλικρινά δεν ξέρω γιατί... Ίσως ήταν η επανάληψη, αλλά και πάλι μόλις τα έβγαζα, τα εντυπωνόμουν μετά από λίγα παιξίματα. Νομίζω ότι πρωτοπαρουσιάστηκε σαν φαινόμενο από τη στιγμή που με τσίμπησε μια ραδιενεργή κουκουβάγια σε ένα εργαστήριο στον Δημόκριτο που είχαμε επισκεφτεί με το σχολείο μου όταν ήμουν μικρός. Αλλά ποτέ δεν μου έκανε εντύπωση και το θεωρούσα απολύτως φυσικό, όπως και σήμερα. Για κάποιο λόγο, αυτό είχε κάνει εντύπωση σε μια επιτροπή καθηγητών κάποια από τις χρονιές που έδινα εξετάσεις για φλάουτο, και αφού με είχαν ρωτήσει αν είχα προβάρει χωρίς παρτιτούρα τα κομμάτια μου (πρέπει να ήταν Μότσαρτ και Τέλεμαν)  - κάτι που δεν είχα κάνει - μου ζήτησαν αν συμφωνώ να τα παίξω έτσι, κάτι που έγινε χωρίς πρόβλημα.

 

Η επανάληψη θα σε βοηθήσει πολύ, ειδικά αν απολαμβάνεις το κομμάτι.

 

(Ωραια γραφη και εκφραση απο εναν 15χρονο!)

+10!

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σας ευχαριστώ όλους για τις (χρήσιμες πρέπει να ομολογήσω) συμβουλές σας!!

 

 

 

  Πολυ σωστα τα λεει ο Mike. Να συμπληρωσω με τη σειρα μου.... κατι που θα βοηθησει ειναι να χωρισεις τις φωνες του κομματιου, και να προσπαθησεις μια μια να τις κανεις μια "μουσικη ιστορια" στο μυαλο σου, οπως - πολυ ωραια ανεφερες - κανεις με τους κλασικους. Ο Bach οταν ακουγεται το κομματι ολοκληρο - με ολες τις νοτες - αν και απ΄τη μια σαγηνευει, απ΄την αλλη μπορει να σε μπερδεψει και να μην ξερεις που αρχιζει και που τελειωνει. Αν παιξεις την καθε φωνη χωριστα θα σου φανει πολυ πιο απλη και θα κατανοησεις μετα πως δενουν μεταξυ τους, και πιθανον να μεινεις και μ΄ενα ευχάριστο "Ααααααα......" ;D ;D

 

  Οταν λεω βεβαια "θα το κατανοησεις" εννοω να παρεις μια γευση εμπειρικα και στο περιπου, μιας και για να κατανοησεις πραγματικα αυτη τη μουσικη χρειαζονται χρονια σπουδων ανωτερων θεωρητικων, μαλλον μεχρι και φουγκα.... ::) Παρεμπιπτοντως, απο θεωρεια πως πας? Εστω και τα βασικα ειναι απαραιτητα για να καταλαβαινεις πανω κατω την κινηση των φωνων και να μην το πας απλα "αντιγραφη" στα πληκτρα....

 

 

Θα συμφωνήσω απολύτως μαζί σου στο ότι μπορεί να γίνει πολύ δυσνόητος αν ακουστεί ολοκληρωμένος και πιστεύω πως αυτό που πρότεινες θα με βοηθήσει ιδιαίτερα!! Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι στο τρίτο έτος της αρμονίας οπότε δεν πιστεύω πως υστερώ και ιδιαίτερα στον τομέα αυτό.. Τι εννοείς όμως λέγοντας να καταλαβαίνω την κίνηση των φωνών? Αν καθίσω και μελετήσω το κομμάτι μπορώ να δικαιολογήσω την κάθε νότα και να καταλάβω το σκεπτικό του συνθέτη (π.χ. τώρα παίζει αυτή την βαθμίδα, αυτή είναι νότα της συγχορδίας ενώ αυτός είναι διαβατικός φθόγγος και τώρα κάνει την τάδε μετατροπία) αλλά αυτό δεν είναι κάτι το οποίο κάνω real-time ενώ παίζω. Δεν ξέρω αν είναι κακό αυτό πάντως πιστεύω πως θα με βοηθούσε αν ήξερα και τις συγχορδίες στις οποίες αντιστοιχούν οι νότες οι οποίες παίζω την κάθε στιγμή και θα προσπαθήσω σιγά σιγά να το πραγματοποιήσω αυτό!

 

Όντως και εμένα μου φαίνεται περίεργο ότι ζητάνε τα κομμάτια απ' έξω γιατί δεν νομίζω να έχει καμία ιδιαίτερη διαφορά απ΄το να τα παίξω διαβάζοντάς τα, εκτός φυσικά το ότι θα δυσκολευτώ περισσότερο στο να τα απομνημονεύσω..

 

 

Καλώς ήρθες. Ενδιαφέρον θέμα που μάλιστα δεν θυμάμαι να έχουμε ξανασυζητήσει... Προσωπικά δεν είχα αντιμετωπίσει ποτέ πρόβλημα με την αποστήθιση μουσικών κομματιών, και μάλιστα από τον πρώτο κιόλας χρόνο στο ωδείο. Αυτό συνέβαινε είτε με μικρά, είτε με πολύ μεγάλα και πολυάριθμα στη χορωδία (σε παιδικές όπερες που είχαμε ανεβάσει) και στις δυο ορχήστρες που έπαιζα.

 

Ερχόταν μόνη της φυσικά, γρήγορα και αυτόματα χωρίς να προσπαθώ καθόλου. Ειλικρινά δεν ξέρω γιατί... Ίσως ήταν η επανάληψη, αλλά και πάλι μόλις τα έβγαζα, τα εντυπωνόμουν μετά από λίγα παιξίματα. Νομίζω ότι πρωτοπαρουσιάστηκε σαν φαινόμενο από τη στιγμή που με τσίμπησε μια ραδιενεργή κουκουβάγια σε ένα εργαστήριο στον Δημόκριτο που είχαμε επισκεφτεί με το σχολείο μου όταν ήμουν μικρός. Αλλά ποτέ δεν μου έκανε εντύπωση και το θεωρούσα απολύτως φυσικό, όπως και σήμερα. Για κάποιο λόγο, αυτό είχε κάνει εντύπωση σε μια επιτροπή καθηγητών κάποια από τις χρονιές που έδινα εξετάσεις για φλάουτο, και αφού με είχαν ρωτήσει αν είχα προβάρει χωρίς παρτιτούρα τα κομμάτια μου (πρέπει να ήταν Μότσαρτ και Τέλεμαν)  - κάτι που δεν είχα κάνει - μου ζήτησαν αν συμφωνώ να τα παίξω έτσι, κάτι που έγινε χωρίς πρόβλημα.

 

Η επανάληψη θα σε βοηθήσει πολύ, ειδικά αν απολαμβάνεις το κομμάτι.

 

Νομίζω ότι σου διαφεύγει πως εγώ δεν έχω να παίξω μονοφωνικές μελωδίες στο φλάουτο (όπως κατάλαβα ότι παίζεις) αλλά πλήρη έργα με έως και τέσσερις-πέντε φώνες ταυτόχρονα, κάτι το οποίο κάνει την απομνημόνευση σαφώς δυσκολότερη! Και, ακόμα περισσότερο, έργα του Bach τα οποία δεν νομίζω ότι συγκρίνονται με αυτά των κλασσικών όσο αφορά τις μελωδίες..  :P Επίσης, εννοείται ότι απολαμβάνω το κομμάτι, αλλιώς δεν θα το σπούδαζα..  ;D

 

Σας ευχαριστώ και πάλι!!  :)

'Cause I was Raised on Rock...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξέρω αν θα σε βοηθήσει αυτό, αλλά εγώ έχω παρατηρήσει ότι ό,τι παίζω με παρτιτούρα δυσκολεύομαι να το παίξω χωρίς. Οπότε θα σου πρότεινα να ξεκινήσεις από νωρίς να το παίζεις χωρίς παρτιτούρα η/και να το ακούς ηχογραφημένο.

 

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

     Η γραφή του Μπαχ έχει την αέναη κίνηση στις μελωδίες, όπου δεν νιώθεις εύκολα ότι το έργο χωρίζεται σε μέρη όπως στους μετέπειτα κλασσικούς, πράγμα που το κάνει πιο δύσκολο.  Ο Μπαχ δεν είναι έντονα θεματικός (δηλ. όσο ο Μότσαρτ - για να μην παρεξηγηθώ) και έτσι κατατάσσεται στους δύσκολους νοηματικά.    

  Σε κάποια σημεία ενός φουγκάτου του Μπαχ αν μπερδευόμουνα στο  παίξιμο μπορεί να  ξέχναγα τη συνέχεια και τότε έπρεπε να το πιάσω ξανά πολλά μέτρα πίσω. Και χωρίς να έχω πρόβλημα στο απ'έξω - σ'όλες τις εξετάσεις απ'έξω έπαιζα και θυμάμαι τί έπαιζα πριν 20 χρόνια ακόμα ;D :P.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Θα συμφωνήσω απολύτως μαζί σου στο ότι μπορεί να γίνει πολύ δυσνόητος αν ακουστεί ολοκληρωμένος και πιστεύω πως αυτό που πρότεινες θα με βοηθήσει ιδιαίτερα!! Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι στο τρίτο έτος της αρμονίας οπότε δεν πιστεύω πως υστερώ και ιδιαίτερα στον τομέα αυτό.. Τι εννοείς όμως λέγοντας να καταλαβαίνω την κίνηση των φωνών?

αν κάνεις το υποχρεωτικό αρμονίας μάλλον σου λείπουν πληροφορίες...

 

Αν καθίσω και μελετήσω το κομμάτι μπορώ να δικαιολογήσω την κάθε νότα και να καταλάβω το σκεπτικό του συνθέτη (π.χ. τώρα παίζει αυτή την βαθμίδα, αυτή είναι νότα της συγχορδίας ενώ αυτός είναι διαβατικός φθόγγος και τώρα κάνει την τάδε μετατροπία) αλλά αυτό δεν είναι κάτι το οποίο κάνω real-time ενώ παίζω. Δεν ξέρω αν είναι κακό αυτό πάντως πιστεύω πως θα με βοηθούσε αν ήξερα και τις συγχορδίες στις οποίες αντιστοιχούν οι νότες οι οποίες παίζω την κάθε στιγμή και θα προσπαθήσω σιγά σιγά να το πραγματοποιήσω αυτό!
Μα αυτό σημαίνει αρμονική ανάλυση. Το να βάλεις από κάτω τις βαθμίδες που αντιστοιχεί κάθε νότα/φράση.

 

Δεν το κάνεις real time, αλλά βοηθάει πολύ να θυμάσαι ότι είσαι στην Bb major και μετά πάει στην Eb κλπ, κλπ... Και ότι έχει κάποιους ξένους φθόγγους, κοκ.

 

Όντως και εμένα μου φαίνεται περίεργο ότι ζητάνε τα κομμάτια απ' έξω γιατί δεν νομίζω να έχει καμία ιδιαίτερη διαφορά απ΄το να τα παίξω διαβάζοντάς τα, εκτός φυσικά το ότι θα δυσκολευτώ περισσότερο στο να τα απομνημονεύσω...
το νόημα είναι πολύ απλό: Κι εγώ ως καθηγητής θέλω οι μαθητές μου να μαθαίνουν απ'έξω τα κομμάτια τους (στο πιάνο). Δε θέλω να έχουν εξάρτηση από ένα βιβλίο μπροστά τους. Θέλω να έχουν τη μουσική στο μυαλό τους, μέσα τους και να μπορούν να λειτουργήσουν για τη μουσική και όχι το manual Που έχουν μπροστά τους.

 

Νομίζω ότι σου διαφεύγει πως εγώ δεν έχω να παίξω μονοφωνικές μελωδίες στο φλάουτο (όπως κατάλαβα ότι παίζεις) αλλά πλήρη έργα με έως και τέσσερις-πέντε φώνες ταυτόχρονα, κάτι το οποίο κάνει την απομνημόνευση σαφώς δυσκολότερη! Και, ακόμα περισσότερο, έργα του Bach τα οποία δεν νομίζω ότι συγκρίνονται με αυτά των κλασσικών όσο αφορά τις μελωδίες..  :P
Τώρα με συγχωρείς αλλά αφού είσαι 1-2 μέση παίζεις το πολύ 3φωνες Invention του Bach (λογικά στο επίπεδό σου 2φωνά του Bach πρέπει να παίζεις) Και όχι 5φωνά τέρατα (που έχει και πολύ λίγα τέλος πάντων). Δε θέλω να σε αντικρούσω έτσι, αλλά όχι και τόσο βρε παιδάκι μου...

 

Επίσης, εννοείται ότι απολαμβάνω το κομμάτι, αλλιώς δεν θα το σπούδαζα..  ;D

Ναι μεν αλλά... Ο Bach είναι ένα "εργαλείο" που σε συνοδεύει απ'την στιγμή που ξεκινάς πιάνο μέχρι να τελειώσεις. Δεν είναι σαν τον Chopin που μπαίνει αργότερα στη ζωή σου... ;) Δεν είναι τυχαίο που πολύ μαθητές αναφέρονται στον Bach ως "Μπλιάχ"! Μπορεί λοιπόν να μη σου αρέσει αλλά να το έχεις φασκιωθεί... :( Αλήθεια ποιό κομμάτι είναι, μήπως βοηθήσουμε παραπάνω;

 

Πάντως, για το απ'έξω, είμαι καταρχάς υπέρ και μπορώ να προσφέρω 2-3 ιδέες/

 

Για εμένα το απ'έξω έρχεται πολύ φυσικά. Δεν είχα ΠΟΤΕ πρόβλημα. Μέχρι την 1η ανωτέρα, που έπαιξα ένα intermezzo του Brhams. Το βίασα το κομμάτι γιατί στα μέτρα 5-7 ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΣΑ να θυμηθώ τίποτα! Και φυσικά τότε δεν είχα εκλογικεύσει το κομμάτι για να σκεφτώ τι κάνει εκείνη τη στιγμή. Είχα βασιστεί στη muscle memory Που αναφέρεται παραπάνω.

 

1. Ξεκίνα να παίζεις χωρίς το βιβλίο μπροστά σου. Δοκίμασε να βρεις τι γίνεται.

2. Παίξει μέρη μέρη.

3. Κάνε κανονική αρμονική ανάλυση του κομματιού.

4. Κάνε μορφολογική ανάλυση του κομματιού.

5. Παίξε το παραπανω φορές!

 

Καλή τύχη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν κάνεις το υποχρεωτικό αρμονίας μάλλον σου λείπουν πληροφορίες...

 

Όχι δεν κάνω υποχρεωτικό αρμονίας.

 

Τώρα με συγχωρείς αλλά αφού είσαι 1-2 μέση παίζεις το πολύ 3φωνες Invention του Bach (λογικά στο επίπεδό σου 2φωνά του Bach πρέπει να παίζεις) Και όχι 5φωνά τέρατα (που έχει και πολύ λίγα τέλος πάντων). Δε θέλω να σε αντικρούσω έτσι, αλλά όχι και τόσο βρε παιδάκι μου...

 

Εντάξει, δηλώνω ένοχος!! ;D ;D Απλά ήθελα να δώσω λίιιγη έμφαση..

 

Ναι μεν αλλά... Ο Bach είναι ένα "εργαλείο" που σε συνοδεύει απ'την στιγμή που ξεκινάς πιάνο μέχρι να τελειώσεις. Δεν είναι σαν τον Chopin που μπαίνει αργότερα στη ζωή σου... Wink Δεν είναι τυχαίο που πολύ μαθητές αναφέρονται στον Bach ως "Μπλιάχ"! Μπορεί λοιπόν να μη σου αρέσει αλλά να το έχεις φασκιωθεί... Sad Αλήθεια ποιό κομμάτι είναι, μήπως βοηθήσουμε παραπάνω;

 

Εμένα, όσο παράξενο και αν φαίνεται, ήταν πάντα ο αγαπημένος μου! Πολύ περισσότερο από τα ρομαντικά έργα του Mendelssohn ή τα κλασσικά του Mozart..

 

1. Ξεκίνα να παίζεις χωρίς το βιβλίο μπροστά σου. Δοκίμασε να βρεις τι γίνεται.

2. Παίξει μέρη μέρη.

3. Κάνε κανονική αρμονική ανάλυση του κομματιού.

4. Κάνε μορφολογική ανάλυση του κομματιού.

5. Παίξε το παραπανω φορές!

 

Σ΄ ευχαριστώ για την βοήθειά σου! Μια (ίσως ανόητη) ερώτηση μόνο: Τι είναι η μορφολογική ανάλυση? ;D Συγνώμη αλλά δεν έχω κάνει ακόμα Μορφολογία, αν με αυτό σχετίζεται..

 

Μόλις τώρα θυμήθηκα και δυο συμβουλές που μου έδωσε η καθηγήτριά μου, την μία εδώ και χρόνια και την άλλη πιό πρόσφατα, συγκεκριμένα για τον Μπαχ. Μου πρότεινε να παίζω (όλο το έργο ή ένα κομμάτι αυτού) πέντε φορές από μέσα και μία απ' έξω και όχι το αντίστροφο και επίσης ότι μπορείς να σιγουρευτείς ότι ξέρεις απ' έξω ένα έργο του Μπαχ όχι μηχανικά, έτσι ώστε την στιγμή των εξετάσεων να θα το (ξε)χάσεις από το άγχος, όταν μπορείς να το βγάλεις απ' έξω παίζοντάς το τόοοοοσο αργά ώστε δεν παίζεις μουσική, παίζεις νότες..

 

Για μία ακόμα φορά σας ευχαριστώ πολύ όλους σας! :) Όλα όσα αναφέρθηκαν μου είναι πολύ χρήσιμα και πιστεύω πως θα χρησιμεύσουν και σε άλλους επισκέπτες αυτού του θέματος αργότερα!!

'Cause I was Raised on Rock...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Μορφολογική ανάλυση είναι η ανάλυση της φόρμας. Σε γενικές περιπτώσεις κοιτάς αν είναι σονάτα, φούγκα, ΑΒΑ (με δύο θέματα δηλ.), κλπ, ή σε πιο σύγχρονα έργα, πως γίνεται η ανάπτυξη αν υπάρχει κάπου μία χρυσή τομή, κλπ..

 

Στον Μπάχ τα πράγματα είναι "σχετικά" απλά (όχι ακριβώς αλλά τέλος πάντων). Μπορείς να βρεις, καταρχήν που μπαίνει το θέμα, και σε τι τονικότητες. Μετά να δεις αν έχει αντίθεμα (κάτι που συνοδεύει το θέμα σχεδόν κάθε φορά). Μετά να δεις οταν δεν έχει το θέμα, τι κάνει (επεισόδια δηλ), κοκ.

 

Μπες στο IMSLP, βρες την παρτιτούρα σου (για να είμαστε νόμιμοι), κατέβασε το σε PDF, εκτύπωσέ το και μετά πάρε φοσφοριζέ (; πώς το έγραψα αυτό τώρα; ) μαρκαδόρους και μάρκαρε το θέμα, και γενικά την παρτιτούρα.

 

Εμένα τουλάχιστον τέτοια πράγματα με βοηθούσαν. Δε θυμόμουν απλά απ'εξω να στειλω τα χέρια μου όπου πρέπει, αλλά ότι μετά πάω στη Φα μέιζων, μετά περνάω την Ναπολιτάνικη (Ρεb μείζων), κλπ... Ειδικά όταν έδινα για δίπλωμα πιάνου.

 

Και κάποιες ερωτήσεις:

 

1. ΠΟΙΟ κομμάτι παίζεις, ντε; Πες μας... Γιατί συνήθως τα κομμάτια του Μπαχ είναι max 3 σελίδες (ξεφεύγουν οι παραλλαγές Goldberg αλλά το αποκλείω για το επίπεδό σου).

2. Πόση ώρα μελετάς την μέρα, και πως ακριβώς;

3. Για τον Mendelshon δε με νοιάζει ούτε κι εμένα, δε μου λέει τίποτα. αλλά για Mozart, έπρεπε να φτάσω στα 25 (περίπου) για να δω το μεγαλείο του. Τι έχεις ακούσει από Mozart? γιατί ναι μεν κάποιες σονάτες ακούγονται "παιδικές", αλλά κάποια άλλα έργα είναι ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ! Προτείνω (για σολο πιάνο) Fantasia III (D minor) και IV (C minor), με την σονάτα σε C minor (αυτά πάνε μαζί, σαν αδερφάκια ενα πράγμα) και την σονάτα σε A minor. Sorry που δε θυμάμαι αριθμούς έργων, αλλά θα καταλάβεις ποιά έργα λέω όταν τα ακούσεις! ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπες στο IMSLP, βρες την παρτιτούρα σου (για να είμαστε νόμιμοι), κατέβασε το σε PDF, εκτύπωσέ το και μετά πάρε φοσφοριζέ (; πώς το έγραψα αυτό τώρα; ) μαρκαδόρους και μάρκαρε το θέμα, και γενικά την παρτιτούρα.

 

Εμένα τουλάχιστον τέτοια πράγματα με βοηθούσαν. Δε θυμόμουν απλά απ'εξω να στειλω τα χέρια μου όπου πρέπει, αλλά ότι μετά πάω στη Φα μέιζων, μετά περνάω την Ναπολιτάνικη (Ρεb μείζων), κλπ... Ειδικά όταν έδινα για δίπλωμα πιάνου.

 

Και εμένα πιστεύω ότι θα με βοηθήσει, και θα είναι και καλή εξάσκηση για την αρμονία! Παρεπιπτόντως, κατά πόσο είναι νόμιμο κάτι τέτοιο; :-\

 

1. ΠΟΙΟ κομμάτι παίζεις, ντε; Πες μας... Γιατί συνήθως τα κομμάτια του Μπαχ είναι max 3 σελίδες (ξεφεύγουν οι παραλλαγές Goldberg αλλά το αποκλείω για το επίπεδό σου).

2. Πόση ώρα μελετάς την μέρα, και πως ακριβώς;

3. Για τον Mendelshon δε με νοιάζει ούτε κι εμένα, δε μου λέει τίποτα. αλλά για Mozart, έπρεπε να φτάσω στα 25 (περίπου) για να δω το μεγαλείο του. Τι έχεις ακούσει από Mozart? γιατί ναι μεν κάποιες σονάτες ακούγονται "παιδικές", αλλά κάποια άλλα έργα είναι ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ! Προτείνω (για σολο πιάνο) Fantasia III (D minor) και IV (C minor), με την σονάτα σε C minor (αυτά πάνε μαζί, σαν αδερφάκια ενα πράγμα) και την σονάτα σε A minor. Sorry που δε θυμάμαι αριθμούς έργων, αλλά θα καταλάβεις ποιά έργα λέω όταν τα ακούσεις! Wink

 

1. Παίζω το Allemande και το Courante της Τρίτης Αγγλικής Σουίτας, της οποίας το Πρελούδιο είναι 6 σελίδες.. :P (το link νομίζω είναι αυτό http://imslp.org/wiki/Special:ImagefromIndex/02096 [συγνώμη αν είναι παράνομο κάτι τέτοιο, τότε θα παρακαλούσα τους διαχειρηστές να το αφαιρέσουν])

 

2. Μελετώ γύρω στο 2ωρο την ημέρα το οποίο, τώρα που το έβαλα και σαν στόχο να γίνω πιανίστας, θα το έκανα ευχαρίστως και 3ωρο και 4ωρο αλλά οι εξετάσεις του Γυμνασίου βλέπετε, θέλουμε να περάσουμε και σε ένα Anatolia..  :P Γενικά δεν έχω έναν συγκεκριμένο τρόπο μελέτης (βρίστε με), κάτι το οποίο πρέπει να διορθώσω οσονούπω! Συνήθως κάθομαι στο πιάνο, παίζω πρώτα έναν Czerny για ζέσταμα και, άμα έχω και όρεξη, παίζω και καμιά κλίμακα βρε παιδί μου!! ;D(επίσης βρίστε με) Μετά πιάνω το κομμάτι της ημέρας, το οποίο αυτό το χρονικό διάστημα είναι ο Bach βεβαίως βεβαίως, και ξεκινάω ΠΑΝΤΑ με μετρονόμο (ή τουλάχιστον όταν είναι στις καλές του και ενδιαφέρεται να με βοηθήσει) στα περίπου  50-60 bpm μετρώντας 8/8 σε κάθε μέτρο (δηλαδή κάθε δύο δέκατα έκτα = ένας χτύπος του μετρονόμου) και παίζω όλο το Allemande 4-5 φορές και μετά, ίσως ακόμα πιο αργά, παίζω πολλές φορές κάποια μέτρα ή και πεντάγραμμα που με δυσκολεύουν. Στην συνέχεια το ίδιο και για το Courante και στο τέλος τα παίζω πάλι και τα δύο, σε πιο γρήγορη ταχύτητα, πιο ολοκληρωμένα, πάλι περίπου στις 3-4 φορές. Εε μετά ίσως να ανοίξω και κανένα Mozart αν έχω όρεξη.. :P Θα σας παρακαλούσα αν βρίσκετε ότι ο τρόπος "μελέτης" μου έχει κάποια κενά (και αν έχετε όρεξη φυσικά ;D) να με βοηθήσετε να τα καλύψω γιατί μικρό παιδάκι είμαι και εγώ, δεν ξέρω από τέτοια..

 

3. Συμφωνώ μαζί σου για τα έργα του Mozart (στο κάτω κάτω κάποια από αυτά τα έγραψε ώντας.. παιδάκι, παιδικά θα ακούγονται ;D), απλά είπα πως τα έργα του που παίζω σήμερα (English Suites Band I) με γοητεύουν (και με δυσκολεύουν) κομματάκι παραπάνω από τα αντίστοιχα του Mozart (KlavierSonaten Band I&II). Θα τα κοιτάξω τα κομμάτια που ανέφερες, αν και δεν νομίζω να είναι του επιπέδου μου.. Αλλά ποιός νοιάζεται;;  ;D Θα τα μάθω έτσι κι αλλιώς.

'Cause I was Raised on Rock...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου