Προς το περιεχόμενο

Βοήθεια με οπτικοποίηση και αποστήθιση Bach!!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα σας! Καταρχήν, και μιας και είναι και η πρώτη μου ανάρτηση στο forum σας (αν και το παρακολουθώ εδώ και αρκετό καιρό), να συστηθώ!! Με λένε Δημήτρη, είμαι 15 χρονών (η τουλάχιστον έτσι μου λένε οι γονείς μου ;D) και παίζω κλασσικό πιάνο εδώ και 9 χρόνια. Τώρα βρίσκομαι στην Α' Μέση και θα πρέπει για τις εξετάσεις του ωδείου για την Β΄Μέση να παίξω τα κομμάτια απ' έξω. Και ερωτώ εγώ τώρα, πώς υποτίθεται ότι πρέπει να αποστηθήσω τέσσερις σελίδες Bach??  ??? Η τεχνική που χρησιμοποιούσα τόσα χρόνια, όχι μόνο για αποστήθηση αλλά και γενικά για ερμήνευση κομματιών, ήταν η "οπτικοποίηση" αυτών, το να δημιουργώ στο μυαλό μου δηλαδή ένα "visualtrack" ( sound-track, visual-track, get it? ;)), μια "ιστορία" η οποία πιστεύω ότι εκφράζει το κάθε κομμάτι. Αυτό λειτουργούσε (και λειτουργεί) άψογα χρησιμοποιώντας για παράδειγμα σκηνές κυνηγητού στα ανεβοκατεβάσματα σε σονάτες του Mozart ή ρομαντικές σκηνές στο ηλιοβασίλεμα σε "τραγούδια χωρίς λόγια" του Mendelshohn. Το πρόβλημα όμως είναι ότι δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω κάτι τέτοιο στις (εν προκειμένω Αγγλικές Σουίτες) του Bach επειδή δυσκολεύομαι να αναγνωρίσω σκηνές στα έργα του.. Θα ήθελα πολύ να ακούσω την άποψή/κριτική σας πάνω στην ως τώρα τεχνική μου και τις προτάσεις σας πάνω στο πρόβλημά μου (σημειωτέον ότι δεν αναφέρομαι μόνο στην αποστήθιση του Bach αλλά και στην ερμηνεία του και όχι μόνο στα έργα αυτού αλλά και γενικότερα στην αποστήθηση (γιατί με την ερμηνεία δεν έχω κανένα [κατ 'εμέ] πρόβλημα, των γενικότερα "κλασικών", με την πλήρη έννοια της λέξης, συνθετών.) όπως και τα γενικότερα σχόλιά σας. Σας ευχαριστώ προκαταβολικά για τον χρόνο σας (εάν διαθέσατε, που αν δεν διαθέσατε βρείτε τρύπα να χωθείτε..  ;D ;D) και τις (πιθανές) συμβουλές σας και ζητώ συγχώρεση για το μακρύγορο post μου, καλή σας μέρα!  :)

 

Υ.Γ: Θα ήθελα όσο το δυνατόν γρηγορότερα τις απαντήσεις σας γιατί οι εξετάσεις είναι τέλη Ιουνίου και αυτός ο ρημάδης ο Bach με τυρρανάει αφάνταστα!! (στην αποστήθηση πάντα, γιατί επίσης σημειωτέον ότι δεν το κάνω σαν αγγαρία αλλά πραγματικά μου αρέσει αυτό το είδος μουσικής και, πιο συγκεκριμένα, ο προαναφερθής συνθέτης!!)

 

Υ.Γ 2: Ναι, μπορείτε επίσημα να με λιθοβολήσετε..

'Cause I was Raised on Rock...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 21
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Καλησπερα φιλε μου και καλως ηρθες!

 

Δεν ειμαι πιανιστας και δεν ξερω αν αυτο που θα πω θα σε βοηθησει αλλα νομιζω οτι η επαναληπτικοτητα των κοματιων θα σε κανει να τα μαθεις απεξω που λεμε! Μπορεις και να τα χωρισεις σε κοματια που νομιζεις οτι εχουν ενα κοινο θεμα. Παιζε τα συνεχεια τουλαχιστον στην κιθαρα αυτο με βοηθουσε παντα αν ηθελα να ξερω καποια φορμα.

 

(Ωραια γραφη και εφραση απο εναν 15χρονο!)

Είστε μουσικός, θέλετε να βλέπετε χέρι??

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, ίσως αν απομνημονεύσεις φράσεις, πτώσεις και κινηση, να σε βοηθήσει. Σε γενικές γραμμές όμως λειτουργεί διαφορετικά στον καθένα, νομίζω. Καλώς ήρθες στο φόρουμ!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπερα φιλε μου και καλως ηρθες!

 

Δεν ειμαι πιανιστας και δεν ξερω αν αυτο που θα πω θα σε βοηθησει αλλα νομιζω οτι η επαναληπτικοτητα των κοματιων θα σε κανει να τα μαθεις απεξω που λεμε! Μπορεις και να τα χωρισεις σε κοματια που νομιζεις οτι εχουν ενα κοινο θεμα. Παιζε τα συνεχεια τουλαχιστον στην κιθαρα αυτο με βοηθουσε παντα αν ηθελα να ξερω καποια φορμα.

 

(Ωραια γραφη και εφραση απο εναν 15χρονο!)

 

Ευχαριστώ πολύ φίλε notlrac και για την συμβουλή σου και για τη φιλοφρόνιση! Συμφωνώ μαζί σου ως προς την τεχνική απλά ρωτούσα μήπως υπάρχει κάποια πιο.. επιτυχημένη τεχνική, όχι απαραίτητα σε απαιτούμενο χρόνο αλλά σε αποτέλεσμα.

 

 

Ναι, ίσως αν απομνημονεύσεις φράσεις, πτώσεις και κινηση, να σε βοηθήσει. Σε γενικές γραμμές όμως λειτουργεί διαφορετικά στον καθένα, νομίζω. Καλώς ήρθες στο φόρουμ!

 

Ευχαριστώ για την απάντησή σου φίλε myrsias, όντως λειτουργεί διαφορετικά στον καθ' ένα. Πιστεύω πως πραγματικά θα με βοηθήσει αυτό που προτείνεις!  :)

 

 

Διάβασε και αυτό:

http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle_memory

 

Ευχαριστώ για την απάντηση σου αλλά δεν πιστεύω πως κάτι τέτοιο είναι αυτό που ζητώ δεδομένου ότι αν απομνημονεύσω "μηχανικά" (όπως αλλιώς λέγεται και η μνήμη των μυών) τα κομμάτια, εκείνη την στιγμή, και με όλο το άγχος να με διατρέχει, δεν νομίζω πως θα καταφέρω να τα επαναφέρω στη μνήμη μου, κάτι το οποίο θα αποτελούσε πλήρη καταστροφή..  :P

 

 

'Cause I was Raised on Rock...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άνοιξε το λινκ και διάβασε λίγο παρακάτω από την πρώτη σελίδα που φαίνεται. Θα καταλάβεις ότι η μνήμη σου δεν έχει τίποτα να κάνει με τη διαδικασία αυτή. Καλή τύχη.

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

(Ωραια γραφη και εφραση απο εναν 15χρονο!)

 

+ 19834723987

Υπάρχει ελπίδα τελικά  :D

 

Καλή επιτυχία boy ... Είμαι σίγουρος ότι με την επανάληψη (μητέρα της μαθήσεως  ;)) θα βρεις τρόπο να οπτικοποιήσεις οτιδήποτε κι αν παίζεις . Επιμονή προτείνω .

 

σου μιλάει κιθαρίστας με μνήμη χρυσόψαρου  :P που το παλεύει επίσης  ;D

www.facebook.com/kostas.antonakopoulos

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να σου προτείνω και γω αν θέλεις μια τακτική που εφαρμόζω αν θέλω να μάθω ένα  μεγάλο σε διάρκεια κομμάτι.

 

Κιθαρίστας είμαι αν και αυτό που θα σου πω άνετα εφαρμόζεται και στο πιάνο και σε οποιοδήποτε όργανο και δεν βασίζεται σε μνήμη των μυών.

 

Αυτό που θα χρειαστείς είναι η παρτιτούρα και ένα ηχογραφημένο δείγμα του κομματιού που χρειάζεται να παίξεις. Βάζεις λοιπόν να παίξει στο στέρεο και συ ταυτόχρονα διαβάζεις τις νότες προσπαθώντας να αντιστοιχίσεις αυτό που ακούς με αυτό που έχεις καταγεγραμμένο στην παρτιτούρα. Αυτό πιστεύω ότι θα σε βοηθήσει καθώς θα συνδιάζεις περισσότερες αισθήσεις στη μάθηση/απομνημόνευση του κομματιού και σιγά σιγά θα σου δημιουργούνται νοητικές ''εικόνες'' στο νου. Το μειονέκτημα είναι ότι μπορεί να πάρει λιγάκι παραπάνω αλλά προσωπικά το βρίσκω πολύ αποτελεσματικό σε προσωπικό επίπεδο πάντα (πάντως πιστεύω ότι το χρονοδιάγραμμα που μας έχει δώσει αρκεί και περισσεύει για αυτή τη μέθοδο). Επίσης προσπάθησε να μάθεις να ''σφυρίζεις'' το κομμάτι από μέσα σου και ανά πάσα στιγμή να μπορείς να ψιλοτραγουδήσεις μία γέφυρα ή το ρεφρέν.

 

Ο τρόπος αυτός βασίζεται από ότι κατάλαβες όχι στην τεχνική/συνεχές παίξιμο του κομματιού αλλά στη βαθύτερη κατανόηση της δομής και της μελωδίας. Τέλος να προσθέσω ,για να κλέισω επειδή θα κουράσω πιστεύω, ότι αν νιώθεις ότι κουράζεσαι από τις ακροάσεις να σταματάς, να κάνεις ένα διάλειμμα αλλά πριν επανέλθεις να δοκιμάσεις να παίξεις/τραγουδήσεις το κομμάτι απ έξω.

 

Αυτά και καλή επιτυχία  :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να σου προτείνω και γω αν θέλεις μια τακτική που εφαρμόζω αν θέλω να μάθω ένα  μεγάλο σε διάρκεια κομμάτι.

 

Κιθαρίστας είμαι αν και αυτό που θα σου πω άνετα εφαρμόζεται και στο πιάνο και σε οποιοδήποτε όργανο και δεν βασίζεται σε μνήμη των μυών.

 

Αυτό που θα χρειαστείς είναι η παρτιτούρα και ένα ηχογραφημένο δείγμα του κομματιού που χρειάζεται να παίξεις. Βάζεις λοιπόν να παίξει στο στέρεο και συ ταυτόχρονα διαβάζεις τις νότες προσπαθώντας να αντιστοιχίσεις αυτό που ακούς με αυτό που έχεις καταγεγραμμένο στην παρτιτούρα. Αυτό πιστεύω ότι θα σε βοηθήσει καθώς θα συνδιάζεις περισσότερες αισθήσεις στη μάθηση/απομνημόνευση του κομματιού και σιγά σιγά θα σου δημιουργούνται νοητικές ''εικόνες'' στο νου.

 

  Πολυ σωστα τα λεει ο Mike. Να συμπληρωσω με τη σειρα μου.... κατι που θα βοηθησει ειναι να χωρισεις τις φωνες του κομματιου, και να προσπαθησεις μια μια να τις κανεις μια "μουσικη ιστορια" στο μυαλο σου, οπως - πολυ ωραια ανεφερες - κανεις με τους κλασικους. Ο Bach οταν ακουγεται το κομματι ολοκληρο - με ολες τις νοτες - αν και απ΄τη μια σαγηνευει, απ΄την αλλη μπορει να σε μπερδεψει και να μην ξερεις που αρχιζει και που τελειωνει. Αν παιξεις την καθε φωνη χωριστα θα σου φανει πολυ πιο απλη και θα κατανοησεις μετα πως δενουν μεταξυ τους, και πιθανον να μεινεις και μ΄ενα ευχάριστο "Ααααααα......" ;D ;D

 

  Οταν λεω βεβαια "θα το κατανοησεις" εννοω να παρεις μια γευση εμπειρικα και στο περιπου, μιας και για να κατανοησεις πραγματικα αυτη τη μουσικη χρειαζονται χρονια σπουδων ανωτερων θεωρητικων, μαλλον μεχρι και φουγκα.... ::) Παρεμπιπτοντως, απο θεωρεια πως πας? Εστω και τα βασικα ειναι απαραιτητα για να καταλαβαινεις πανω κατω την κινηση των φωνων και να μην το πας απλα "αντιγραφη" στα πληκτρα....

.... Λεει ελα ντε και το ντε ερχεται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eνδιαφερουσες και χρησιμες οι πληροφοριες που δωθηκαν μεχρι στιγμης. Να παραθεσω και εγω ενα "τρικ" αποστηθισης που ακουσα απο μια καθηγητρια κλασσικης κιθαρας - δοκιμασε να κανεις προβα τα κομματια με την παρτιτουρα κοντα σου αλλα με πολυ χαμηλο φωτισμο, σε σημειο που με τα βιας να μπορεις να την διαβασεις.

 

Δεν εχω δοκιμασει ο ιδιος αυτη την τεχνκη οποτε δε μπορω να επιβεβαιωσω το ποσο αποτελεσματικη ειναι. Σου μεταφερω μονο τι εμαθα απο την εν λογω καθηγητρια η οποια ειχε βρει την μεθοδο αρκετα αποτελεσματικη.

 

Απο κει και περα, κανε μια δοκιμη και ποτε δε ξερεις...ισως και να δουλεψει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου