Προς το περιεχόμενο

Συζητηση περι ηχογραφησης ηλ.κιθαρας και οχι μονο...


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator

Η ηχογράφηση της κιθάρας έχει φυσικά να κάνει με πολλούς παράγοντες...

 

Μπορεί να ηχογραφείς μια rough ιδέα στο σπίτι σου ή στο home studio για να την παρουσιάσεις στα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος ή μπορεί να είναι δουλειά μιας ζωής η οποία τελικά θες να αποτυπωθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

 

Μπορεί να έχεις συνολικά ένα ελάχιστο budget ή να μην έχεις ιδιαίτερο πρόβλημα με το πού θα φτάσει το κόστος.

 

Μπορεί να απευθύνεσαι σε κιθαριστικό κοινό και έτσι να χρειάζεσαι συγκεκριμένο hi end εξοπλισμό ή να είσαι lo-fi από άποψη και να χρειάζεσαι ελάχιστα.

 

Mπορεί να ασχολείσαι με κάποιο ιδιαίτερο ηχητικά είδος ή να πρέπει να "κλωνοποιήσεις" έναν συγκεκριμένο ήχο και να χρειάζεσαι συγκεκριμένα εφέ ή μπορεί να ασχολείσαι με κάποιο παρακλάδι της rock ή της jazz που έχει ελάχιστες απαιτήσεις.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Εχω εγκαταλείψει  οριστικα το stereo μια και κατα τη γνωμη μου "αδυνατιζει" την παρουσια της κιθαρας και "θολωνει" την τελικη μιξη και μου αρεσει το εξυπνο παναρισμα των κιθαρων μεσα στο κομματι.

 

 

 

Συμφωνω σε ολα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Κάτι μου λέει ότι την εφίδρωση δεν την προκάλεσε το γράψιμο του thread ή η ηχογράφηση της κιθάρας.  :P ;D

Kαλα σου λεει... ;D

 

Ολες οι αποψεις ενδιαφερουσες και νομιζω οτι το γεγονος πως δεν διαφωνουμε καπου ριζικα,σημαινει οτι ολοι ειμαστε τουλαχιστον ικανοποιημενοι απο αυτα που μας προσφερει η τεχνολογια,αρα ειναι θεμα επιλογης που βασιζεται στον χωρο μας κυριως και...τον χρονο μας.

 

Βεβαια αυτο που ειχα στο μυαλο οταν ξεκινησα το θεμα ηταν οχι μια κουβεντα σχετικα με την ηχογραφηση ως απλη καταγραφη μιας ιδεας αλλα μια ηχογραφηση που φιλοδοξει να βγει παραεξω,στο ιντερνετ,στο ραδιοφωνο,στον ΑΝΤ1 πριν τα καλλιστεια... ;D

Δεν εννοω πως δεν απαντησατε σ αυτο το πνευμα. ;)

 

Tell you what: τον Οκτώβριο που ΘΑ ανέβω στην πατρίδα,

Οταν ανεβεις,μαυροπετριτη(ειδος γερακιου,ενιοτε οποιος ριχνει μαυρη πετρα)στειλε πμ να βρεθουμε,θα χαρω πολυ,και θα φερω τον αλλον να σου εξαφανισει ενα Boss και να το κανει ethos;D

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ολες οι αποψεις ενδιαφερουσες και νομιζω οτι το γεγονος πως δεν διαφωνουμε καπου ριζικα,σημαινει οτι ολοι ειμαστε τουλαχιστον ικανοποιημενοι απο αυτα που μας προσφερει η τεχνολογια,αρα ειναι θεμα επιλογης που βασιζεται στον χωρο μας κυριως και...τον χρονο μας.

 

Βεβαια αυτο που ειχα στο μυαλο οταν ξεκινησα το θεμα ηταν οχι μια κουβεντα σχετικα με την ηχογραφηση ως απλη καταγραφη μιας ιδεας αλλα μια ηχογραφηση που φιλοδοξει να βγει παραεξω,στο ιντερνετ,στο ραδιοφωνο,στον ΑΝΤ1 πριν τα καλλιστεια... ;D

 

Οταν ανεβεις,μαυροπετριτη(ειδος γερακιου,ενιοτε οποιος ριχνει μαυρη πετρα)στειλε πμ να βρεθουμε,θα χαρω πολυ,και θα φερω τον αλλον να σου εξαφανισει ενα Boss και να το κανει ethos;D

 

 

Περί πγιότητος ηχογράφησης, νομίζω η βασική αρχή είναι: προσπαθούμε να έχουμε το καλύτερο δυνατό take ηχητικά (δεν το συζητώ παικτικά, από άποψης έμπνευσης, κλπ) ώστε να μη χρειάζεται καν να σκεφτούμε να το πειράξουμε μετά.

 

Και εδώ μπαίνει ένα τεράστιο θέμα: αυτό που ακούμε σε ένα track κιθάρας όταν το κάνουμε solo μέσα στο DAW, δεν είναι το κατανάγκην το καλύτερο για το κομμάτι το ίδιο. Πιθανώς να ακούγεται και "χάλια". Αλλά να κάθεται μέσα στη μείξη αριστοτεχνικά. Βλ. για παράδειγμα (τυχαίο) τον τόνο του Lukather στους Toto. Από μόνη της την κιθάρα θα μπορούσες να την χαρακτηρίσεις αδύναμη, έως αναιμική, με παράξενο τόνο με "μύτες" στο EQ. Έλα όμως που κολάκευε στη μείξη και τη φωνή και τα πλήκτρα, τους άφηνε "χώρο" και έδενε όπως έπρεπε τελικά.

 

Η παρουσία ενός παραγωγού με εμπειρία είναι που κάνει τη διαφορά, και, μιας και δεν έχουμε να πληρώνουμε τέτοιους (που, άντε να τον βρεις κιόλας...), καλούμαστε να μάθουμε μερικά από τα κόλπα (trial and error) μόνοι μας.

 

OT: αρχές Οκτώβρη, ΣΚ, πρώτα οι Θεοί. Να τον φέρεις τον Απατεώνα, παίζει ρόλο τι πετάλι θα είναι το Boss?  8) :P

 

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Βεβαια αυτο που ειχα στο μυαλο οταν ξεκινησα το θεμα ηταν οχι μια κουβεντα σχετικα με την ηχογραφηση ως απλη καταγραφη μιας ιδεας αλλα μια ηχογραφηση που φιλοδοξει να βγει παραεξω,στο ιντερνετ,στο ραδιοφωνο,στον ΑΝΤ1 πριν τα καλλιστεια... ;D

Μην αγχώνεσαι καθόλου.

Και το Alors On Danse στο reason γράφηκε όλο (όχι σε καμία πυρηνική κονσόλα ;D) και ακούστηκε στον ΑΝΤ1  και κατά τη διάρκεια των καλλιστείων μάλιστα……και σε ούλο τον ντουνιά. ;)

Και επειδή σε (σας) ξέρω, ο μόνος τρόπος να μην πάει κάτι καλά (και να μην σας παίξει ο ΑΝΤ1) είναι αν δεν αποφύγετε (παρασυρόμενοι)  mumbo jumbo ηχοληπτικές υπερβολές (δεν γράφετε τον νέο δίσκο των whitesnake ;D ;D ;D).

Πάτε για εμπορικό (ποπ) προϊόν στην Ελλάδα. Τουτέστιν, από άποψη κιθάρας και με zoom 1010 πεταλιέρα να γράψετε (εσύ  πάντα) καρφί στην κάρτα, θα είναι μέσα στο industry standard, μη σου πω και καλλίτερο.  ;D

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάτε για εμπορικό (ποπ) προϊόν στην Ελλάδα. Τουτέστιν, από άποψη κιθάρας και με zoom 1010 πεταλιέρα να γράψετε (εσύ  πάντα) καρφί στην κάρτα, θα είναι μέσα στο industry standard, μη σου πω και καλλίτερο.  ;D

Εδω ειναι η λαλακια...για ποπ-ροκ ξεκινησαμε,αλλα οσο παω το σκληραινω...δε μπορω...

Θελω τη βρωμα μου.Στον ηχο...(φερ ντη μπετσετα :P)

 

παίζει ρόλο τι πετάλι θα είναι το Boss?  8) :P

Οχι,φτανει να μην ειναι μονο το σασι..

 

Γι αυτο που ειπες για τον ηχο μιας κιθαρας ''μονης''.

Σκαλιζω προχθες την τοουνλαμπ για λιντ ηχο...Παναγια μου..πλαστικουρια,τζγζιιιιιι..

Ρε τη βαζω πανω στη μιξη να σολαρω απο περιεργεια..

ΑΜΑΝ!!!!!!!!!!!Ο ΣΑΤΡΙΓΙΑΝΝΗΣ!

 

Ειναι πολυ συνηθισμενο και μαλλον δεδομενο οτι οι κιθαρες σολαρισμενες στην κονσολα δεν ακουγονται καλα αν εχουν πατησει πανω σε μιξη που θεωρουμε το eq της σχετικα τελειωμενο.

Ακου ομως...Στο cd που εγραψα περυσι,εκανα το αντιθετο.

Εξαντλησα τα περιθωρια ωστε οι κιθαρες να ακουγονται οσο πιο φυσικες και καλυτερες γινεται μονες τους,και ΜΕΤΑ εφτιαξα τον ηχο των ντραμς(οπου εκει συνηθως παιζεται το παιχνιδι του συνολικου ηχοχρωματος κατα τη γνωμη μου.)

Το αποτελεσμα με δικαιωσε και θελω να ελπιζω και οσους ακουσαν το cd.

 

Αυτο που μου σπαει τα νευρα ειναι οτι απο τα μονιτορ,ο ηχος απο ενισχυτη ακουγεται γενικα τραχυς και ιδιως στην lead ειναι ''δυσκολος''.Κι ας ακουγεται καλα στη μιξη.Βαζεις αυτα τα μηχανακια του διαβολου και βουτυρωνουν.Αλλα....χανεις σε κατι...

Θα πω τη λεξη..''ψυχη''.Ή νευρο..κατι τετοιο.

Ειχα γραψει σ ενα στουντιο με κατι Mesa Boogie,Marshall,στα lead(μιλαω για haMmer on-pull off και ψιλογρηγορες καταστασεις)απ τα μονιτορ,δεν παιζοταν νοτα...Με πολυ πειραγμα στην κονσολα..

Πηγαινες στο amp room και ολα ηταν νερο.

Εχω καταλαβει οτι οταν παιζουμε με ενισχυτη,καμπινα,δεν ακουμε το 100% αυτου που παραγει.Αυτο,το ακουει το μικροφωνο ομως και το δυσκολο ειναι να το φερεις εκει που ο ηχος δε θα απεχει πολυ απο αυτο που ακους απ τον ενισχυτη.

Εκει ερχονται οι προσομοιωσεις τις οποιες εχω παψει να σνομπαρω για στουντιο αλλα και παλι..θελει ΠΡΟΣΟΧΗ και ψαξιμο..

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γι αυτο που ειπες για τον ηχο μιας κιθαρας ''μονης''.

Σκαλιζω προχθες την τοουνλαμπ για λιντ ηχο...Παναγια μου..πλαστικουρια,τζγζιιιιιι..

Ρε τη βαζω πανω στη μιξη να σολαρω απο περιεργεια..

ΑΜΑΝ!!!!!!!!!!!Ο ΣΑΤΡΙΓΙΑΝΝΗΣ!

 

Ειναι πολυ συνηθισμενο και μαλλον δεδομενο οτι οι κιθαρες σολαρισμενες στην κονσολα δεν ακουγονται καλα αν εχουν πατησει πανω σε μιξη που θεωρουμε το eq της τελειωμενο.

Ακου ομως...Στο cd που εγραψα περυσι,εκανα το αντιθετο.

Εξαντλησα τα περιθωρια ωστε οι κιθαρες να ακουγονται οσο πιο φυσικες και καλυτερες γινεται μονες τους,και ΜΕΤΑ εφτιαξα τον ηχο των ντραμς(οπου εκει συνηθως παιζεται το παιχνιδι του συνολικου ηχοχρωματος κατα τη γνωμη μου.)

 

Αυτο που μου σπαει τα νευρα ειναι οτι απο τα μονιτορ,ο ηχος απο ενισχυτη ακουγεται γενικα τραχυς και ιδιως στην lead ειναι ''δυσκολος''.Κι ας ακουγεται καλα στη μιξη.Βαζεις αυτα τα μηχανακια του διαβολου και βουτυρωνουν.Αλλα....χανεις σε κατι...

Θα πω τη λεξη..''ψυχη''.Ή νευρο..κατι τετοιο.

Ειχα γραψει σ ενα στουντιο με κατι Mesa Boogie,Marshall,στα lead(μιλαω για haMmer on-pull off και ψιλογρηγορες καταστασεις)απ τα μονιτορ,δεν παιζοταν νοτα...Με πολυ πειραγμα στην κονσολα..

Πηγαινες στο amp room και ολα ηταν νερο.

Εχω καταλαβει οτι οταν παιζουμε με ενισχυτη,καμπινα,δεν ακουμε το 100% αυτου που παραγει.Αυτο,το ακουει το μικροφωνο ομως και το δυσκολο ειναι να το φερεις εκει που ο ηχος δε θα απεχει πολυ απο αυτο που ακους απ τον ενισχυτη.

Εκει ερχονται οι προσομοιωσεις τις οποιες εχω παψει να σνομπαρω για στουντιο αλλα και παλι..θελει ΠΡΟΣΟΧΗ και ψαξιμο..

 

Πολύ ωραίες παρατηρήσεις Σταύρακα.  ;)

 

Στο πρώτο σκέλος: βασικά τη μείξη πρέπει να τη φτιάξεις ώστε να κολακεύονται τα φωνητικά. Αυτά είναι που περνούν το "μήνυμα" του τι εστί το κομμάτι, στον καθημερινό ακροατή (ξέρεις, αυτόν που έχει τα φράγκα να έρθει στο live ή να αγοράσει το CD). Όλοι, μα ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως οι ακροατές σύγχρονης μουσικής (που έχει φωνητικά), θέλουν δε θέλουν, εκεί επικεντρώνουν την "ακουστική" προσοχή τους. Για instrumental αλλάζει το θέμα βεβαίως.

 

Υποθέτω ότι τις επεμβάσεις στα τύμπανα τις έκανες στο compression και το EQ τους. Ή και στην τοποθέτησή τους στο χώρο?

 

Στο δεύτερο σκέλος: τα modeling μηχανήματα (ή το software) αναπαράγουν ολόκληρη την αλυσίδα, όπως περιγράφεις. Δηλαδή ακούς αυτό που ακούει, στο δεδομένο χώρο, το μικρόφωνο (ένα ή περισσότερα). Το ίδιο πράγμα που ακούς και από τα στούντιο monitors. Σε ιδανικές συνθήκες, θα έπρεπε να είναι όσο πιο ρεαλιστικό γίνεται το άκουσμα, δηλ. όσο πιο κοντά σ'αυτό που θα "τυπώσεις". Πιθανώς στην περίπτωση που αναφέρεις, ο ηχολήπτης να σου έδωσε λίγο EQ ή compression/limiting για να σε "βοηθήσει". Πάντως πρακτικά και ουσιαστικά δεν είναι το ίδιο μ'αυτό που θα ακούσεις από τον ενισχυτή σου, και ποτέ δεν θα γίνει το ίδιο ("amp in the room" όπως είθισται να λέγεται). Φυσικά και ο ακροατής σου ΠΟΤΕ δεν ακούει το amp in the room, (εκτός αν παίζεις live χωρίς μικρόφωνο στον ενισχυτή, που και πάλι δεν ακούει αυτό που ακούς ΕΣΥ  ;)). Πιστεύω ότι είναι και θέμα συνήθειας. Για λόγους αίσθησης, ίσως βοηθάει, αν βρίσκεσαι στον ίδιο χώρο με τον ενισχυτή σου και γράφεις, να χρησιμοποιείς ημι-ανοιχτού τύπου ακουστικά, με τη μείξη όσο χρειάζεται σε ένταση και να τα έχεις λίγο χαλαρά στ'αυτιά, ώστε κατά βάση να ακούς την κιθάρα από τον ενισχυτή και πιο... background τα υπόλοιπα.

 

 

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τα φωνητικά[/b]. ΕΣΥ  ;)). Πιστεύω ότι είναι και θέμα συνήθειας. Για λόγους αίσθησης, ίσως

Xα!Μιλας με καποιον που πιστευει οτι ΤΑ ΠΑΝΤΑ ειναι η φωνη.

Μελωδικη γραμμη,ερμηνεια,χροια(περι ορεξεως..)

Ολα τ αλλα ειναι να χαμε να λεγαμε και κουβεντες για κιθαρολαγνους..

Ας συνεχισουμε ομως τη λαγνεια..

 

Γραφω με ενισχυτη σε ξεχωριστο δωματιο για να εχω ενα οσο το δυνατον πιο απομονωμενο σημα.Ακουω απ τα μονιτορ.

Για χαρη της φυσικοτηταςκαι του καλου σηματος,θυσιασα την ''ευκολια'' στα δαχτυλα και νομιζω οτι πολλοι κολλανε εκει.Αν μιλαμε για home recording.Δηλαδη,δεν τους ''κανει''αυτο που ακουνε και προτιμουν εναν ηχο που βοηθαει τον εαυτο τους αλλα οχι το κομματι.Εδω θελει ισορροπια.

Πρεπει ο κιθαριστας να αποβαλει απο μεσα του το ''πανω απ ολα η κιθαρα και το sweeping arpeggio που θα γουσταρει ο φιλος μου ο Μακης που ακουει Malmsteen.

Αλλα αφου εχουμε ξεπερασει αυτο το σταδιο,να πω οτι η ηχοληψια της κιθαρας προυποθετει μια γενικοτερη αισθητικη που εχει να κανει με τον ρολο της σ ενα κομματι.

Ακομα και instrumental να ειναι.

 

 

Παντως,επειδη ισως διαβαζουνκαι καποιοι που ξεκινουν τωρα την περιπετεια,θα προτεινα να ψαξουν περισσοτερο τη ''βαση''πανω στην οποια θα πατησει η κιθαρα και μετα ν ασχοληθουν μ αυτην.Κατα καιρους καποιοι μου ζητησαν να βοηθησω τελοσπαντων στο να ολοκληρωσουν δουλειες τους.Το προβλημα ηταν ακριβως εκει:O,τι ηχο κιθαρας και να βαζες δε θα κολλουσε γιατι η βαση ηταν κακη.Αν ακους το rhythm section και δεν ειναι καλο ή ειναι ψευτικο,τα πραγματα ειναι δυσκολα..

 

Ναι,ειχα πειραξει τα τυμπανα σε θεμα eq και compression.Μποτα-ταμπουρο(κυριως αυτο)επρεπε να παρουν τον ογκο και το ηχοχρωμα που ταιριαζε.Εδω δυστυχως,θελει αυτια και αντιληψη του ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΕΣ.Να το εχεις ΑΚΡΙΒΩς ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ.

 

Παντως μετα απο αρκετα χρονια και ΠΟΛΛΕΣ ωρες ενασχολησης,πλεον υπαρχουν presets στο ΜΥΑΛΟ.Aυτο ειναι μια κατακτηση που αν την καταφερει καποιος εχει καταφερει το 90% μιας εκ προοιμιου ικανοποιητικης ηχογραφησης.

Επισης θα ειναι ικανος να δουλεψει ΣΩΣΤΑ τα ταπεινοτερα εργαλεια και τα καλα,με αξιωσεις.

 

Reamping

Παω σε αλλο στουντιο,παιζω μ εναν Ampeq.Πολυ καλος ενισχυτης,πλουσιος σε αρμονικες.

Παιρνει ο ηχοληπτης το σημα με DI για reamping..

Το ακουω μετα μιξαρισμενο..(Αλλουνου δουλεια ηταν το σιντι)

Που ειμαι?Εγω ειμαι?Αντιο δυναμικες,αντιο αρζεντινα.Ρε μια χαρα ηταν ο ηχος(βαρεθηκε να τον ''φερει''?)

Κομπρεσιον στο φουλ(Αλλη πονεμενη ιστορια,αμα δουμε ratio του δινουμε και καταλαβαινει..)

Ειμαι επιφυλακτικος για το παραπανω γιατι πρεπει να ξερει ο αλλος...και δεν ξερω ποσοι εχουν την αισθητικη για αυτη τη διεργασια.. :-\

Γι αυτο αλλωστε κατεληξα,εγωκεντρικα ισως,να προσπαθω να τα κανω ολα μονος.. 8)

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με την μικρη εμπειρια που εχω στο θεμα...

 

Σε κάθε περίπτωση πάντως, είναι σωτήρια ιδέα να δίνεις πάντοτε ένα επιπλέον κανάλι τελείως dry, με το σήμα της κιθάρας, μέσω κάποιου splitter και DI, ώστε να μπορείς να κάνεις reamping αργότερα. Αν χρειαστεί. Που θα χρειαστεί, trust me.

 

Θα συμφωνησω. Στο κατω κατω τι εχεις να χασεις; Δυο λεπτα για να συνδεσεις καλωδια και να φτιαξεις την ενταση, ενα καναλι στο DAW σου και αντε καπια ωρα επεξεργασιας για να δεις αν τελικα χρειαζεται ή οχι. Αν χρειαστει μπορει να βρεις τον ηχο που ταιριαζει στο κομματι Αν οχι το delete ειναι πιο γρηγορο.

 

 

αυτό που ακούμε σε ένα track κιθάρας όταν το κάνουμε solo μέσα στο DAW, δεν είναι το κατανάγκην το καλύτερο για το κομμάτι το ίδιο. Πιθανώς να ακούγεται και "χάλια". Αλλά να κάθεται μέσα στη μείξη αριστοτεχνικά.

 

Συμφωνω και σε αυτο μιας και τελικα ο ηχος της κιθαρας ειναι και αυτος ενας ηχος που θα πρεπει να δενει αρμωνικα με τα υπολοιπα οργανα συμπεριλαμβανωμενου και της φωνης φυσικα οποτε καλυτερα ειναι  κατα την γνωμη μου να τον επιλεγω ακουγωντας και το υπολοιπο κομματι και μετα να μην χρειαστει πολυ πειραγμα 

For Those About To Rock We Salute You

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πες τα ρε Σταύρε! Μακάρι να διαβάζουν πολλοί αυτό το thread για να παίρνουν πραγματικά χρήσιμες πληροφορίες και κυρίως, νοοτροπία.  ;)

 

Σ'αυτό που γράφεις εδώ:

 

Reamping

Παω σε αλλο στουντιο,παιζω μ εναν Ampeq.Πολυ καλος ενισχυτης,πλουσιος σε αρμονικες.

Παιρνει ο ηχοληπτης το σημα με DI για reamping..

Το ακουω μετα μιξαρισμενο..(Αλλουνου δουλεια ηταν το σιντι)

Που ειμαι?Εγω ειμαι?Αντιο δυναμικες,αντιο αρζεντινα.Ρε μια χαρα ηταν ο ηχος(βαρεθηκε να τον ''φερει''?)

Κομπρεσιον στο φουλ(Αλλη πονεμενη ιστορια,αμα δουμε ratio του δινουμε και καταλαβαινει..)

Ειμαι επιφυλακτικος για το παραπανω γιατι πρεπει να ξερει ο αλλος...και δεν ξερω ποσοι εχουν την αισθητικη για αυτη τη διεργασια.. :-\

Γι αυτο αλλωστε κατεληξα,εγωκεντρικα ισως,να προσπαθω να τα κανω ολα μονος.. 8)

 

Πιθανώς το πρόβλημα να ήταν στο αρχικό σήμα που πήρε ο ηχολήπτης. Δεν αρκεί ένα απλό splitter, που θα ισοπεδώσει τις αρμονικές και θα αδειάσει τα μπάσσα. Δεν είναι τυχαίο ότι υπάρχουν DI με 30€ και DI που κοστίζουν όσο ένας ενισχυτής. Μιας και λέμε πάντως για πρακτικές λύσεις που θα έχουν εφαρμογή σε ένα απλό home studio, το καλύτερο φτηνό DI που βρήκα ήταν το Presonus Tubepre. Πέρα από τη... λάμπα, που στις περισσότερες εφαρμογές είναι για φιγούρα, αυτό το προενισχυτάκι/DI δίνει πραγματικά καλό σήμα για κιθάρα ή μπάσσο, που μπορείς να χρησιμοποιήσεις άνετα για reamping ή σαν βάση για modeling επεξεργασία.

 

Κάτι άλλο που αναφέρθηκε πιο πριν, σχετικά με τον ήχο solo track vs τον ήχο στη μείξη, και με επέκταση στα περί modeling μηχανημάτων.

 

Πριν μερικές εβδομάδες, ο Peter Thorn πήρε στα χέρια του ένα από τα καινούργια Axe-II και ανέβασε ένα βιντεάκι όπου παίζει με διάφορα presets, διαφορετικές κιθάρες, κλπ. Τα presets τα έφτιαξε σε 10 λεπτά όπως είπε, απλά για να δει τι μπορεί να κάνει. Παρεμπιπτόντως όποιος δεν ξέρει ποιος είναι και με ποιους παίζει ο Peter Thorn, καλό θα ήταν να το ψάξει στο google.  ;)

 

Πολλοί απ'αυτούς που το άκουσαν, δεν έμειναν ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα, ειδικά μιας και μιλάμε για το κορυφαίο modeling εργαλείο στον πλανήτη. Η εξήγηση όμως είναι απλή. Ο Thorn έφτιαξε, με τα "presets που είχε στο μυαλό του" τέτοιους ήχους που να δουλεύουν σωστά στη μείξη, και όχι σε bedroom player καταστάσεις. Ήχους με επιθετικά πριμομεσαία που να κόβουν σωστά και να αφήνουν παράλληλα συχνοτικά χώρο για την υπόλοιπη μπάντα. Ένα ακόμα δείγμα της εμπειρίας εν δράσει, ακόμα και αν δεν το καταλαβαίνουμε με την πρώτη.

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου