Προς το περιεχόμενο

Atenuators Ακριβά vs Φθηνά


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα!

 

Τελευταία το σκέφτομαι πολύ σοβαρά να πάρω ένα atenuator για τον Peavey ValveKing 212 100W (λάμπα).

Όσες φορές έχω παίξει μ'αυτόν ακόμα και σε live δεν τον έχω ανοίξει πάνω απ΄το 3,5-4 (μία φορά έγινε αυτό με το 4 ;D ) και σκέφτομαι πόσο χάνω απ'τον ήχο του, αφού μία φορά που τον άνοιξα στο 7,5 (ήμουν μόνος μου, δε σκότωσα κανέναν ;D ) είχε άλλο ήχο, καμία σχέση με αυτό που βγαίνει χαμηλά (και λογικό είναι).

 

Έτσι λοιπόν είπα να πάρω μερικές γνώμες για atenuators όσον αφορά εταιρίες, μοντέλα αλλά και τιμές.

Με μία γρήγορη βόλτα στα "ιντερνετομάγαζα" δεν έβγαλα και πολύ άκρη αφού τα atenuators είναι "χαμένα" στις κατηγορίες και βγαίνουν όπου να'ναι, άρα δε έχω σαφή εικόνα.

 

Τέλος θα ήθελα να ξέρω τις διαφορές ανάμεσα στα φθηνά και ακριβά atenuators, τι κερδίζω και τι χάνω πάνω στον ήχο.

Το μόνο που ξέρω γι'αυτά είναι ότι υπάρχουν ωμικά και επαγωγικά χωρίς όμως να ξέρω τη διαφορά τους στον ήχο (το τεχνικό κομμάτι το "ψιλο-καταλαβαίνω" ).

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βέβαια στα δυνατά, μεγάλο μέρος του ήχου έρχεται από τα ηχεία και το πώς "ζμπρώχνουν" τον αέρα...

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μη πετας τα λεφτα σου,αυτο που ακουσες στο 7.5 ηταν ο ενισχυτης σου ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΑ (που στο 99% των ανθρωπων μεταφραζεται αυτοματα σε "καλυτερα") με το attenuator παλι σιγα  θα ακους....  :D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βέβαια στα δυνατά, μεγάλο μέρος του ήχου έρχεται από τα ηχεία και το πώς "ζμπρώχνουν" τον αέρα...

Μη πετας τα λεφτα σου,αυτο που ακουσες στο 7.5 ηταν ο ενισχυτης σου ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΑ (που στο 99% των ανθρωπων μεταφραζεται αυτοματα σε "καλυτερα") με το attenuator παλι σιγα  θα ακους....  :D

Ναι αλλά μιλάμε για λαμπάτο και όχι τρανζίστορ, ο ήχος δεν είναι και τόσο ίδιος όπως λες και στις δύο εντάσεις και απ'όσο ξέρω το atenuator έχει να κάνεις με τα ηχεία και όχι την προενίσχυση και το τελικό στάδιο του ενισχυτή, έτσι δεν είναι?

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μπαίνει ανάμεσα στα ηχεία και τον ενισχυτή και ουσιαστικά παίζει στην ίδια ένταση που έπαιζες και πριν αλλά με πιο τσιτωμένες τις λάμπες

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μπαίνει ανάμεσα στα ηχεία και τον ενισχυτή και ουσιαστικά παίζει στην ίδια ένταση που έπαιζες και πριν αλλά με πιο τσιτωμένες τις λάμπες

Δηλαδή αν χρησιμοποιήσω ένα volume box 100K linear στο FX Loop θα κάνει την ίδια δουλειά με το attenuator? ΑΚΥΡΟΝ

Το FX Loop είναι πριν το τελικό στάδιο...

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Από τη μία έχω ακούσει πολλά attenuators (αναφέρω THD Hotplate, DrZ Brake Lite, Ultimate Attenuator, Motherload Elemental)...από την άλλη όμως δεν έχω ακούσει καθόλου τον ενισχυτή σου, οπότε θα σου πω την εμπειρία μου και προσάρμοσέ τη όπου και αν θεωρείς εσύ ότι είναι κατάλληλη.

 

1. Που μπορεί ένα attenuator να μας είναι χρήσιμο:

Σχεδόν όλοι οι ενισχυτές επωφελούνται από ένα ποιοτικό attenuator σε σχέση με τα περισσότερα Master Volumes. Εγώ τα χρησιμοποιούσα ακόμα και σε Mesa Boogie έχωντας το master volume στο 10 με εξαιρετικά αποτελέσματα. Είναι όμως απαραίτητο αν συζητάμε για vintage non master volume ενισχυτές σε ανθρωπινες εντάσεις.

 

2. Από πλευράς διαφοράς ποιότητας ήχου σε σχέση με την τιμή...

Κατ' αρχάς σε εντάσεις αντρικής rock πρόβας, δεν χρειάζεται να πας σε κάτι πολύ εξωτικό. Το DrZ Brake light θα σου κάνει πολύ καλά και φθηνά τη δουλειά σου. Aν θες να ακούγεσαι πολύ καλά σε εντάσεις δωματίου και πολύ περισσότερο ψιθύρου τότε θα χρειαστεί δυστυχώς να ανέβεις σε κατηγορία τιμής μιας με τα πιο φθηνά όπως το THD ο ενισχυτής παρουσιάζει κατ' αρχάς "sagging" (εξηγώ: στιγμιαία βύθιση στην ένταση η οποία μετά επανακάμπτει) στην πένα ή στο χέρι αν προτιμάς. Επίσης ο ήχος ακούγεται squashed από το πολύ compression που είναι πολύ δυσάρεστο και ακόμη και fizzy (ψεύτικα πρίμα) με το THD στις πολύ χαμηλές εντάσεις.

 

3. Περί τεχνολογίας και διαφορών (βασικές πληροφορίες μόνο)...

Όλα τα attenuators παρέχουν ένα απαραίτητο για την έξοδο του ενισχυτή μας φορτίο. Υπάρχουν τα απλά "resistive" τα οποία χρησιμοποιούν μόνο ωμικές αντιστάσεις ως φορτία και τα οποία ήταν τα πρώτα που κυκλοφόρησαν και τα "reactive" τα οποία χρησιμοποιούν τόσο ωμικά όσο και επαγωγικά ή χωρητικά φορτιά (πηνία, πυκνωτές) σε μια προσπάθεια να εξομοιώσουν καλύτερα τις ιδιατερότητες ενός πραγματικού κυκλώματος ενισχυτή. Τα περισσότερα attenuators τα αγοράζουμε matched από πλευράς φορτίου στην καμπίνα που θα χρησιμοποιήσουμε (4,8,16Ω). Εξαίρεση αποτελεί το Ultimate Attenuator που έρχεται fixed στα 30Ω.

 

4. Άλλες δυνατότητες:

Βασικό προσόν ενός attenuator για κάποιους είναι να έχει έξοδο line out. Ειδικά με την σημερινή τεχνολογία των impulse responses για την προσωμείωση καμπινών μικροφώνων κλπ τα line out των HotPlate έχουν πάρει φωτιά στις μέρες μας προσφέροντας δυνατότητα για direct ηχογραφήσεις με τον αγαπημένο μας ενισχυτή! Υπάρχουν και κάποια attenuators όπως το MotherLoad Elemental με δικά τους cab sims στην direct έξοδο για όποιον προτιμά μια τέτοια (υποδεέστερη κατά τη γνώμη μου) λύση. Υ.Γ To Motherload έχει και δικό του FX Loop για τη direct έξοδο...

 

5.Ο Μύθος...

Ένα attenuator δεν θα ακουστεί ποτέ καλά γιατί τα μεγάφωνα δε πουσάρονται...

 

...και η πραγματικότητα...

Αναρωτιέμαι αν πολλαπλασίαζε κάποιος τα μεγάφωνα και ξαφνικά έπαιζε με 4x12 αντί για 2x12... μάλλον θα παρουσιαζόταν σχεδόν το ίδιο φαινόμενο, όπως επίσης άν μπορούσε να βρεί να χρησιμοποιήσει ένα μεγάφωνο κοντινό σε χροιά αλλά πολύ μεγαλύτερου wattage: Τα περισσότερα μεγάφωνα ή το μεγαλύτερο σε ισχύ θα "ίδρωναν" λιγότερο. Εξάλλου υπάρχουν πολλοί που παίζουν μεγάφωνα τεράστιου wattage τα οποία λίγα θα καταλάβουν από τέτοιες διαφορές ούτως ή αλλιώς. Δεν νομίζω λοιπόν ότι μπορεί να θεωρηθεί σοβαρή αιτία παραπόνων εκτός αν κάποιος χρειάζεται το speaker compression για κάποιο συγκεκριμένο λόγο...

 

6. Η αγορά και προσωπική εμπειρία...

 

To Faustine θεωρείται από τα καλύτερα σήμερα αν και δεν το έχω δοκιμάσει. Για Marshall μέσα στο σπίτι σε εντάσεις ψιθύρου προτείνω το Ultimate Attenuator. Σε κάθε άλλη περίπτωση το MotherLoad Elemental είναι μια φοβερά ποιοτική λύση που με έχει βγάλει ασπροπρόσωπο ακόμα και σε ηχογραφήσεις...

 

Faustine Phantom guitar amplifier attenuator demo

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kpeyos καταρχήν σ'ευχαριστώ για το χρόνο σου.

Νομίζω ότι μετά την ανάλυσή σου, έχω μία εικόνα για το τι παίζει μα τα attenuators (τώρα που το έμαθα το γράφω και με δύο t  ;D ).

Να σημειώσω ότι είναι πολύ ενδιαφέρον αυτό που ανέφερες για την ύπαρξη line out για ηχογράφηση και τώρα πλέον δείχνει πιο πιθανή η απόκτηση ενός τέτοιου "κουτακίου" ;D με αυτές τις δυνατότητες.

Για το 3, απ'ότι κατάλαβα, τα επαγωγικά είναι πιο καλά μεν, αλλά μάλλον θα είναι και πιο ακριβά σωστά?

 

Μιας και αναφέρθηκες στις εντάσεις, να σου πω ότι δεν με ενδιαφέρουν οι εντάσεις δωματίου (για εκεί έχω ένα μικρό orange που τα πάει μια χαρά), αλλά να μπορώ να πουσάρω τον ενισχυτή (input gain, σ.σ:δεν έχει master volume) στα live και να φέρνω την ένταση εκεί που θέλω. 

 

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Για το 3, απ'ότι κατάλαβα, τα επαγωγικά είναι πιο καλά μεν, αλλά μάλλον θα είναι και πιο ακριβά σωστά?

 

To θέμα είναι αρκετά αμφιλεγόμενο και ένα από τα πλεόν συζητημένα στον χώρο των attenuators. Πολύς κόσμος σήμερα χρησιμοποιεί το καινούργιο THD (resistive) που έχει και έξοχo line out. Κάποιοι παραπονιούνται για την ποιότητα του attenuation του THD στις  χαμηλές εντάσεις. Κανένας όμως απ' όσο ξέρω δεν έχει εκφράσει παράπονα για την ποιότητα ενός Richter ή Elemental (reactive).

 

Εγώ παίζω με reactive (motherload elemental). Έχω δοκιμάσει την πρώτη έκδοση του THD και δε μου άρεσε όσο τα υπόλοιπα attenuators που αναφέρω στα post αλλά η καινούργια version μαθαίνω ότι είναι αρκετά βελτιωμένη. Μάλιστα ξέρω τύπο που πούλησε το Elemental κράτησε το Hotbox και ηχογραφεί με chain: amp-hotbox(line out)-pod(για καμπίνες)-digidesign(sound card) με εντυπωσιακότατα αποτελέσματα. Τελικά δεν υπάρχει αντικειμενική απάντηση όπως καταλαβαίνεις. Ότι "κάτσει" στον καθένα...

 

Μιας και αναφέρθηκες στις εντάσεις, να σου πω ότι δεν με ενδιαφέρουν οι εντάσεις δωματίου (για εκεί έχω ένα μικρό orange που τα πάει μια χαρά), αλλά να μπορώ να πουσάρω τον ενισχυτή (input gain, σ.σ:δεν έχει master volume) στα live και να φέρνω την ένταση εκεί που θέλω.  

 

Για να κάνω μια πρόταση τελικά, αν αποφασίσεις ότι δεν "καίγεσαι" για line out καλύτερα να κινηθείς για το DrZ BrakeLight. Αν πας σε κάτι με line out το Elemental είναι καταπληκτικό αλλά ανεβαίνει πολύ σαν τιμή. Το καινούργιο THD που είναι αρκετά πιο οικονομικό ακούγεται επίσης φοβερό στα clips αλλά δεν μπορώ να το προτείνω γιατι δεν το 'χω ακούσει από κοντά και η προηγούμενη version μου έχει αφήσει κάποιες επιφυλάξεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

postάρω μόνο για να διορθώσω την πρόταση μου μιας και το Brakelight βγαίνει μόνο για ενισχυτές μέχρι 50watt. Για 100 watt θα χρειαστείς αντίστοιχα το DrZ AirBrake...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου