Προς το περιεχόμενο

Compress πριν το τελικό mixing στο adobe audition


weballey

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα σε όλους.

 

Ηχογραφώ με την κιθάρα με το guitar rig και την στέλνω στο adobe audition.

 

Θα ήθελα να μάθω έναν απλό και εύκολο τρόπο για να κάνω compress τα κανάλια από τις κιθάρες, πριν το τελικό mixing.

Ένα απλό tutorial, οδηγό αν γίνεται.

 

Παλιότερα, χρησιμοποιούσα το cool edit, και είχα βάλει το ozon ozotrope, έβαζα κάποιο φίλτρο (δεν θυμάμαι πιο) και έκανα compress το κάθε κανάλι. Και μετά έκανα το mixing.

 

Τώρα με το adobe audition, δεν ξέρω ποιο Plugin να βρω να χρησιμοποιήσω.

 

Ερώτηση 2 : Τα drums (τα γράφω είτε με cubase είτε με beatcraft), χρειάζονται και αυτά compress???

 

O ήχος μου για το είδο της μουσικής (hardcore) και τον εξοπλισμό μου, είναι σχετικά καλός. Όμως θα ήθελα να γίνει πιο συμπαγής.

 

Επισυνάπτω και ένα sample απο το demo, χωρίς compression, χωρίς τίποτα.

 

Ευχαριστώ

 

 

demo-metal.mp3

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα αργότερα...

Οταν χρησιμοποιείς τόσο πολύ distortion το σήμα είναι compressed έτσι κ αλλιώς, ο δυναμικός δεν θα κάνει τίποτα γιατί δεν έχει τίποτα να διαβάσει.

 

Θεωρώ οτι χρειάζεσαι περισσότερη δουλειά σε θέμα EQ παρά compression.

 

Το compression δεν είναι πανάκεια, μην κοιτάς που όλοι λένε για τους κομπρέσσορες τους λες και μετράνε τα πουλιά τους, είναι το πρόβλημα της εποχής.

 

Τα τύμπανα σου θέλουν οποσδήποτε δουλειά. Ξεκίνα με EQ αυτό είναι το σωστό και πάλι όμως μόνο εκεί που χρειάζεται.

 

Μετά αν δεν έχεις κανένα άλλο πρόβλημα φέρε τη μίξη σε balance, αν μετα το EQ κάτι σε κλωτσάει εκτος balance κομπρέσσαρε το  απαλα max 6 db Gain Reduction.

 

Πάντα πας μπρος πίσω αλλά εσύ έχεις την πολυτέλεια του sample που σαν περιβάλλον είναι πολύ πιο controlled απο ένα δωμάτιο.

 

(Υπάρχουν και οι creative τρόποι να κομπρεσσάρεις που αφορούν περισσότερο ADSR και tonal manipulation αλλά αυτά ίσως να είναι και για αργότερα.)

 

Τέλος πάντων , για να φτάσουμε και στο δια ταύτα για να πετύχεις το απόλυτο fatness - thickness στις κιθάρες σου πρέπει να τις γράψεις "2 χέρια" και να τις πανάρεις hard left + hard right.

 

Επιγραμματικά πως γίνεται αυτό.

 

Ας πούμε οτι έχουμε ένα riff.

-Ανοίγεις ένα κανάλι και γράφεις το riff με το εφφέ που θές κτλ κτλ.

-κάνεις MUTE αυτό το κανάλι (μερικοί θέλουν να το ακούνε αλλά για πρώτη φορά κάντο mute)

-Ξαναγράφεις το ίδιο riff με ακριβώς τον ίδιο τρόπο.(Κάνεις την διαδικασία ακριβώς άλλη μια φορά , άλλο κανάλι)

 

 

Αυτό που πρέπει να έχεις τώρα είναι 2 κανάλια με ακριβώς το ίδιο riff.

 

Ανοίγεις το μίκτη του DAW σου και κάνεις το ένα κανάλι τέρμα left και το άλλο τέρμα right.

 

 

Αυτή η τεχνική έχει άπειρα θετικά είδικα για distorted fat κιθάρες.

 

Αν πετύχεις εδώ το φόρουμ ή κάπου έξω κάποιον που θα σου πει: "και τι γίνεται στο mono;" ή "σε mono το άκουσες;" πυροβόλησε τον.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα drums (τα γράφω είτε με cubase είτε με beatcraft), χρειάζονται και αυτά compress???

 

Φυσικα και χρειαζονται,ΟΛΑ τα οργανα χρειαζονται ΚΑΠΟΙΟ compression,το ζητημα ειναι οτι πρεπει να ΞΕΡΕΙΣ τι κανεις....το να βαλεις απλα ενα plug in & να επιλεξεις ενα preset δεν ειναι η λυση.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Φυσικα και χρειαζονται,ΟΛΑ τα οργανα χρειαζονται ΚΑΠΟΙΟ compression,το ζητημα ειναι οτι πρεπει να ΞΕΡΕΙΣ τι κανεις....το να βαλεις απλα ενα plug in & να επιλεξεις ενα preset δεν ειναι η λυση.

 

 

Αυτό ΔΕΝ ισχύει ειδικότερα αν χρησημοποιείς samples.

 

Για να μαζέψεις ποιά δυναμική ακριβώς?

 

Το να χρησιμοποιείς τον κομπρέσσορα για Envelope Shaping είναι άλλη δουλειά αλλά ακόμα και έτσι , σταμάτα να λες με κεφαλαία οτι ΟΛΑ τα όργανα χρειάζονται compression.

 

(εννοείτε βέβαια οτι η λήψη της απόφασης έχει να κάνει με τον μηχανικό)

 

 

Παραπλανείς και τους υπόλοιπους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να μαζέψεις ποιά δυναμική ακριβώς?

 

Στη ΦΩΝΗ εσυ δεν βαζεις compression?

 

Στα samples δεν βαζεις compression για να τα προσαρμοσεις στη μιξη?

 

Στο μπασο δεν βαζεις compression?

 

Στα περισσοτερα οργανα δεν ,ΚΟΙΤΑΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ,μηπως και χρειαζονται compression για να ταιριαξουν στη συνολικη μιξη? (ή για να δημιουργησεις καποιο εφε ή ηχοχρωμα?) 

 

To compression μονο για να μαζεψεις δυναμικες το χρησιμοποιεις?

 

Στο 2bus δεν υπαρχει ολοκληρη σχολη που βαζει compression?

 

Παραπλανείς και τους υπόλοιπους.

 

Προφανως και δεν το κανω αυτο,διαβαζε προσεκτικοτερα αυτα που γραφω και η βιαζεσαι να κρινεις .

 

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προφανώς δεν έχεις μάθει να δουλεύεις σωστά.

 

Είσαι απο αυτούς που θεωρούν τον κομπρέσσορα τον μάγο της μίξης.

 

Εκτός λοιπόν απο τον κομπρέσσορα για να κάνεις δυναμικές αλλαγές αλλά και τονικές-αρμονικές υπάρχει το saturation , to distortion ακόμα και το fader riding.

 

Φέρε μου ότι stems θέλεις.

 

Το να πάμε και να βάλουμε κομπρέσσορα στα πάντα επειδή δεν ξέρουμε τι μας γίνεται αλλά νομίζουμε οτι ξέρουμε είναι λάθος.

 

 

Υπάρχουν άπειρα guitar tracks τα οποία δεν χρειάζονται τίποτα, άπειρα drumsets που σε πολλά τους μέρη δεν χρειάζονται τίποτα (toms, hats, floor toms).

 

 

Εννοείτε οτι μπορείς να κομπρεσσάρεις ελάχιστα, στην jazz π.χ. δεν κομπρεσσάρουν σχεδόν καθόλου.

 

Οποιαδήποτε επεξεργασία (εκτός αν είναι δημιουργική) , αν το υλικό είναι σωστό , μπορεί να θεωρηθεί περιττή.

 

Ο krammer δηλαδη που δεν χρησημοποιεί EQ τι είναι, πίθικος;

 

Υπάρχουν άπειροι πασίγνωστοι μηχανικοί που δεν χρησημοποιούν κομπρέσσορες παρα ελάχιστα και όταν δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς.

 

Πολλοί κομπρεσσάρουν με το κανάλι της κονσόλας αλλά όχι με κομπρέσσορα.

Είναι άλλο το ένα γόνατο άλλο το άλλο και άλλες οι λειτουργίες τους.

 

Αν μάθεις να ηχογραφείς σωστά ,  θα χρειάζεσαι όλο και λιγότερο processing.

Δηλαδή όταν ακούς το hihat και είναι μια χαρά τι θα κάνεις "οοοχι βάλε κομπρέσσορα" .

 

 

Το processing είναι κακό, ειδικά στο digital domain.

 

ξαναπαραθέτω το σχόλιο σου:

 

Φυσικα και χρειαζονται,ΟΛΑ τα οργανα χρειαζονται ΚΑΠΟΙΟ compression,το ζητημα ειναι οτι πρεπει να ΞΕΡΕΙΣ τι κανεις....το να βαλεις απλα ενα plug in & να επιλεξεις ενα preset δεν ειναι η λυση

 

Αν ίσχυε αυτό που λες η πασίγνωστη ατάκα "Don't fix what's not broken" που χρησιμοποιείται κατα κόρον απο άπειρους μηχανικούς δεν θα είχε κανένα νόημα ύπαρξης.

 

 

Το να κομπρεσσάρεις στο buss δεν έχει καμία σχέση με το να κομπρεσσάρεις στο κανάλι.

 

 

Δεν λέω οτι η δουλειά του παιδιού είναι άρτια, αλλά πρώτα ακούμε και μετά πράτουμε.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προφανώς δεν έχεις μάθει να δουλεύεις σωστά.

 

Ναι ειμαι εντελως ασχετος... το παραδεχομαι;D

 

 

Είσαι απο αυτούς που θεωρούν τον κομπρέσσορα τον μάγο της μίξης.

 

Ειμαι απο αυτους που θεωρουν τον κομπρεσσορα απαραιτητο εργαλειο,με μαγεια δεν εχω σχεση ειμαι θρησκευομενος ανθρωπος της εκκλησιας εγω  ;D  

 

 

υ.γ ΠΑΛΙ δεν διαβασες προσεκτικα ΤΙ εγραψα.

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τέλος πάντων δεν θεωρώ οτι το thread είναι το κατάλληλο για μια τέτοια συζήτηση και sorry αν ήμουν επιθετικός.

 

nothing personal.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Παιδιά, είμαι πολύ καινούργιος στο θέμα επεξεργασίας ήχου, μίξης κτλπ.

Έκανα μια απλή ερώτηση και μόνο μπουνιές δεν παίξατε μεταξύ σας!

Ήμαρτον!

@FFS

Tα τύμπανα τα άλλαξα, θεωρώ ότι είναι πολύ καλύτερα τώρα.

 

Επίσης την κιθάρα, έτσι την έγραψα ακριβώς όπως μου λες.

Παιγμένη 2 φορές, μία αριστερά, μία δεξία.

Μάλιστα, είναι γραμμένη εντελώς καθαρά χωρίς distortion και μετά την πέρασα από το guitar rig με το εφφέ μου και την έβαλα στο DAW.

 

Eυχαριστώ για τις απαντήσεις, θα ξαναρωτήσω σίγουρα όταν προχωρήσω το ζήτημα της μίξης...

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου