Προς το περιεχόμενο

Αρμονική ανάλυση- Sunny


TbTr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι στο

Gm7 C7 - Fmaj7 = ii-V-I σε F major,

το F που λύνει το ii-V είναι το iv (Lydian) του C major (του οποίου σχετική μινόρε είναι η A που είναι το τονικό κέντρο) και το Bb7 είναι viib7 (ή V9 δηλαδή G9 χωρίς την τονική-G) για να πέσει στο C. Αντί για την αναμενόμενη πτώση όμως, έρχεται ένα ii-V του Am (αντί να πέσει σε Cmajor, πέφτει με καθυστέρυση στην σχετική του μινόρε που είναι και το τονικό κέντρο).

 

Το ότι εκείνο το Bb7 είναι αντικατάσταση τριτόνου, γίνεται φανερό από το ότι έχει πάρει τη θέση του Bm7 E7 που υπάρχει στα προηγούμενα μέτρα, νομίζω. Μπαίνει εκεί δε διότι κάνει χρωματική κίνηση η τονική στο μπάσο σε σχέση με το Βm7b5 του επόμενου μέτρου. Παρεμπιπτόντως, τώρα που κοιτάω τη μελωδία, γιατί μου φαίνεται λάθος; Ειδικά αυτά που παίζει κάτω από το C7. 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ότι εκείνο το Bb7 είναι αντικατάσταση τριτόνου, γίνεται φανερό από το ότι έχει πάρει τη θέση του Bm7 E7 που υπάρχει στα προηγούμενα μέτρα, νομίζω. Μπαίνει εκεί δε διότι κάνει χρωματική κίνηση η τονική στο μπάσο σε σχέση με το Βm7b5 του επόμενου μέτρου.

Λέμε ακριβώς το ίδιο πράγμα. Μόνο η οπτική διαφέρει! :)

Μόνο που το Bm7 E7 που υπάρχει στα προηγούμενα μέτρα είναι ii-v για να πέσει σε Am. Εδώ αυτό γίνεται με κάποια καθυστέρηση με ένα ακόμα II-V.

Αν πάντως βγάλεις όλα τα II-V που ο ρόλος τους είναι να δώσουν ένταση στην επόμενη συγχορδία καθιστώντας την προσωρινό τονικό κέντρο, θα δεις ότι το κομμάτι είναι Am (Cmaj) ΟΛΟ. Οπότε μπορεί να θεωρηθεί η Fmaj7 ως IV του Cmaj (ή bVI του Am).

Έτσι κι αλλιώς dom ή alter dom συγχορδίες με ρόλο V είναι interchangeable ανά μικρές τρίτες λόγω dim. Άρα Bb7-Db7-E7-G7 alter dom μπορούν να χρησιμοποιηθούν (και με τα II τους αν θέλει κάποιος) αντικαθιστώντας η μια την άλλη κατά βούληση.

 

Παρεμπιπτόντως, τώρα που κοιτάω τη μελωδία, γιατί μου φαίνεται λάθος; Ειδικά αυτά που παίζει κάτω από το C7.  

Νομίζω είναι ΟΚ. Ίσως σε μπερδεύουν κάποιες εκτελέσεις που παραποιούν την μελωδία.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι. Σε ένα κλασσικό II-V δεν έχει καμία λογική αυτό που λες (θα ακουστεί και χάλια). Εκτός κι αν η μπάντα έχει συνεννοηθεί να το πάει αλλού και τα αρμονικά όργανα σου παίξουν τις αντίστοιχες επεκτάσεις από πίσω. Αλλά πλέον σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει πια II-V. Παρεμπιπτόντως στη jazz, ένα φρύγιο ακόρντο δεν παιζεται σχεδόν ποτέ ως m7 που είναι χαρακτηριστικό voicing της dorian αλλά ως sus7, μικρή έβδομη και τέταρτη δηλαδή.

Πολυ σωστα spy και Jazz...τωρα που το σκεφτομαι πιο λογικα(περασμενη η ωρα χθες)μεσα στο 2-5 το 2 ειναι προορισμενο για δορικο λογο της πτωσης σε μαντζορε...φυσικα δεν εχουμε και τα tension της 5 για να δουμε αν παιζει κανενας λοκριος η (αναιρεση 6) H-T η altered

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

απο οτι βλεπω και απο την μελωδια η 5 ή Η-Τ(Δεν εχουμε το b9 για να ειμαστε σιγουροι) θα παρει λογω του 13 ή μιξολυδιο...εγω παω με τον μιξολυδιο και κατ επεκταση στο 2 δορικο

 

Η μοντέρνα προσέγγιση όμως είναι οι αντικαταστάσεις τριτόνου να παίρνουν mixolydian όπως θα έπαιρνε και ένα απλό V7 δηλαδή.

Αυτο το αγνοουσα...ευχαριστω!!!

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου