Προς το περιεχόμενο

Αρμονική ανάλυση- Sunny


TbTr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θα μπορούσε κάποιος να με βοηθήσει στην αρμονική ανάλυση του κοματιού Sunny ξεκινώντας απο Λα.

 

Bobby Hebb "Sunny" (1966). - YouTube

 

Το κομμάτι δεν είναι σε Λα νομίζω αλλά μην σας μπερδέψει αυτό απλά το έβαλα για να καταλάβετε ποιό κομμάτι εννοώ

sunny.thumb.jpg.d5f9d3f2e631653e281c9b1adb0178f2.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Am7 = Im7 σε A minor

Gm7 C7 - Fmaj7 = ii-V-I σε F major

Bm7 E7 = ii-V σε Α major ή Α melodic minor*

Bb7 = IV7 σε F major [παίζεις Bb Lydian dominant δηλ. F melodic minor]

Bm7b5 - E7#9 - Am7 = ii-V-i σε A minor

 

*πολλοί παίζουν Bm7b5 αντί για Bm7 οπότε έχουμε ένα ii-V-i σε A minor

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Am7 = Im7 σε A minor

Gm7 C7 - Fmaj7 = ii-V-I σε F major

Bm7 E7 = ii-V σε Α major ή Α melodic minor*

Bb7 = IV7 σε F major [παίζεις Bb Lydian dominant δηλ. F melodic minor]

Bm7b5 - E7#9 - Am7 = ii-V-i σε A minor

 

*πολλοί παίζουν Bm7b5 αντί για Bm7 οπότε έχουμε ένα ii-V-i σε A minor

Την Gm7 δεν μπορεις να την παρεις σαν Modal interchange απο λυδιο και να παρει φρυγια?

Επισης η Bb7 ειναι αντικατασταση τριτονου subV7/I7

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αλλάζει τονικό κέντρο? Κάπως λέγεται αυτό? μετατροπία?

 

Σε ευχαριστώ πολύ!

Μετατροπια το κομματι παρουσιαζει μετα το 1:04 που ανεβενει ημιτονια(μ αρεσει να την λεω η Μικρουτσικη μετατροπια:) )

I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να ρωτήσω κάτι υπάρχει κάποιο ''κόλπο'' για να καταλαβαίνεις ότι αλλάζει τονικό κέντρο? Η το καταλαβαίνεις απο την ανάλογη εμπειρία που έχεις? Γιατί εγώ αν και έθετα το Am7 ως Ι-7 δεν μπορούσα να είμαι σίγουρος ότι το Fmaj7 είναι και αυτό Ι και έψαχνα μήπως προέρχεται απο αλλού.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Am7 = Im7 σε A minor

Gm7 C7 - Fmaj7 = ii-V-I σε F major

Bm7 E7 = ii-V σε Α major ή Α melodic minor*

Bb7 = IV7 σε F major [παίζεις Bb Lydian dominant δηλ. F melodic minor]

Bm7b5 - E7#9 - Am7 = ii-V-i σε A minor

 

*πολλοί παίζουν Bm7b5 αντί για Bm7 οπότε έχουμε ένα ii-V-i σε A minor

 

Πολύ σωστός ο spy. Να προσθέσω απλώς ότι εκείνο το Bb7 είναι αντικατάσταση τριτόνου όπως λέει κι ο warwick (αντικαθιστά ένα E7) και αν το δούμε αυστηρά αρμονικά είναι το IV7 της F melodic minor και παίρνει Bb Lydian b7 (F melodic minor) όπως ανέφερε ο spy. Η μοντέρνα προσέγγιση όμως είναι οι αντικαταστάσεις τριτόνου να παίρνουν mixolydian όπως θα έπαιρνε και ένα απλό V7 δηλαδή.

 

Την Gm7 δεν μπορεις να την παρεις σαν Modal interchange απο λυδιο και να παρει φρυγια?

 

Όχι. Σε ένα κλασσικό II-V δεν έχει καμία λογική αυτό που λες (θα ακουστεί και χάλια). Εκτός κι αν η μπάντα έχει συνεννοηθεί να το πάει αλλού και τα αρμονικά όργανα σου παίξουν τις αντίστοιχες επεκτάσεις από πίσω. Αλλά πλέον σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει πια II-V. Παρεμπιπτόντως στη jazz, ένα φρύγιο ακόρντο δεν παιζεται σχεδόν ποτέ ως m7 που είναι χαρακτηριστικό voicing της dorian αλλά ως sus7, μικρή έβδομη και τέταρτη δηλαδή.

 

Να ρωτήσω κάτι υπάρχει κάποιο ''κόλπο'' για να καταλαβαίνεις ότι αλλάζει τονικό κέντρο? Η το καταλαβαίνεις απο την ανάλογη εμπειρία που έχεις? Γιατί εγώ αν και έθετα το Am7 ως Ι-7 δεν μπορούσα να είμαι σίγουρος ότι το Fmaj7 είναι και αυτό Ι και έψαχνα μήπως προέρχεται απο αλλού.

 

Είναι και θέμα εμπειρίας και θέμα αυτιού. Στο συγκεκριμένο σημείο του κομματιού πάντως βλέπεις ένα dominant ακόρντο που λύνεται σε Fmaj7, μια κλασσική V-I πτώση.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τελικά δεν είναι τυχαίο το nick σου jazzjoker. Τα ξέρεις τα κόλπα.

Όμως εδώ

Να προσθέσω απλώς ότι εκείνο το Bb7 είναι αντικατάσταση τριτόνου όπως λέει κι ο warwick (αντικαθιστά ένα F#7)

το Bb7 είναι το τρίτονο του E7. Το F#7 είναι το τρίτονο του C7.

Προφανώς έγινε από βιασύνη αλλά το λέω για να μην μπερδευτεί ο φίλος TbTr.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τελικά δεν είναι τυχαίο το nick σου jazzjoker. Τα ξέρεις το κόλπα.

Όμως εδώτο Bb7 είναι το τρίτονο του E7. Το F#7 είναι το τρίτονο του C7.

Προφανώς έγινε από βιασύνη αλλά το λέω για να μην μπερδευτεί ο φίλος TbTr.

 

Ναι, έχεις απόλυτο δίκιο. Μπερδεύτηκα γιατί κοιτούσα την παρτιτούρα και είδα εκείνο το Bm7b5 στην αρχή του επόμενου μέτρου.

 

Edit: Το διόρθωσα λοιπόν για να είμαστε σωστοί.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, έχεις απόλυτο δίκιο. Μπερδεύτηκα γιατί κοιτούσα την παρτιτούρα και είδα εκείνο το Bm7b5 στην αρχή του επόμενου μέτρου.

Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι στο

Gm7 C7 - Fmaj7 = ii-V-I σε F major,

το F που λύνει το ii-V είναι το iv (Lydian) του C major (του οποίου σχετική μινόρε είναι η A που είναι το τονικό κέντρο) και το Bb7 είναι viib7 (ή V9 δηλαδή G9 χωρίς την τονική-G) για να πέσει στο C. Αντί για την αναμενόμενη πτώση όμως, έρχεται ένα ii-V του Am (αντί να πέσει σε Cmajor, πέφτει με καθυστέρυση στην σχετική του μινόρε που είναι και το τονικό κέντρο).

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου