Προς το περιεχόμενο

ηχογράφηση φωνής


ex-interpaul

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Φίλη Sabro στο studio δεν γράφονται πάντα όλα τα τραγούδια από την αρχή μέχρι το τέλος με την ίδια ευαισθησία στο gain. Αν υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην ένταση της φωνής ρυθμίζουμε το couple και γράφουμε , μετά σταματάμε ρυθμίζουμε το ρεφρέν και συνεχίζουμε. Σε παλιότερες εποχές που δεν υπήρχε η πολυκάναλη ηχογράφηση και έγραφαν τα πάντα σε ένα take οι τραγουδιστές ήταν υποχρεωμένοι να διαθέτουν αυτό που λέμε τεχνική μικροφώνου. Δηλαδή αυτό που πρότεινες σαν λύση. Απομακρύνονταν από το μικρόφωνο τόσο όσο χρειαζόταν για να ακουστεί η κορόνα τους στη σωστή ένταση σε σχέση με τα προηγούμενα και επόμενα φωνητικά χωρίς να παραμορφώσουν. πχ Frank Sinatra , Elvis ,Paul Anka , κλπ. Επίσης τότε οι ηχολήπτες έκαναν μικρομετρικές διορθώσεις στις εντάσεις σε πραγματικό χρόνο βοηθώντας και αυτοί λίγο τη κατάσταση. Όταν ηχογραφούμε όμως στο σπίτι ( για πάρα πολλούς λόγους ) ενδείκνυται να γραφούμε το κάθε μέρος του τραγουδιού ξεχωριστά με τη κατάλληλη ρύθμιση κάθε φορά για να έχουμε απόλυτο έλεγχο. Επίσης μπορούμε να σπάσουμε τη φωνή σε 2 κανάλια. Το ένα να έχει το couple και το άλλο το refrain. Με αυτό τον τρόπο χρησιμοποιώντας 2 διαφορετικούς compressors μπορούμε να ελέγξουμε τις δυναμικές με μεγαλύτερη ακρίβεια και λιγότερες παρενέργειες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλη Sabro στο studio δεν γράφονται πάντα όλα τα τραγούδια από την αρχή μέχρι το τέλος με την ίδια ευαισθησία στο gain. Αν υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην ένταση της φωνής ρυθμίζουμε το couple και γράφουμε ' date=' μετά σταματάμε ρυθμίζουμε το ρεφρέν και συνεχίζουμε. Σε παλιότερες εποχές που δεν υπήρχε η πολυκάναλη ηχογράφηση και έγραφαν τα πάντα σε ένα take οι τραγουδιστές ήταν υποχρεωμένοι να διαθέτουν αυτό που λέμε τεχνική μικροφώνου. Δηλαδή αυτό που πρότεινες σαν λύση. Απομακρύνονταν από το μικρόφωνο τόσο όσο χρειαζόταν για να ακουστεί η κορόνα τους στη σωστή ένταση σε σχέση με τα προηγούμενα και επόμενα φωνητικά χωρίς να παραμορφώσουν. πχ Frank Sinatra , Elvis ,Paul Anka , κλπ. Επίσης τότε οι ηχολήπτες έκαναν μικρομετρικές διορθώσεις στις εντάσεις σε πραγματικό χρόνο βοηθώντας και αυτοί λίγο τη κατάσταση. Όταν ηχογραφούμε όμως στο σπίτι ( για πάρα πολλούς λόγους ) ενδείκνυται να γραφούμε το κάθε μέρος του τραγουδιού ξεχωριστά με τη κατάλληλη ρύθμιση κάθε φορά για να έχουμε απόλυτο έλεγχο. Επίσης μπορούμε να σπάσουμε τη φωνή σε 2 κανάλια. Το ένα να έχει το couple και το άλλο το refrain. Με αυτό τον τρόπο χρησιμοποιώντας 2 διαφορετικούς compressors μπορούμε να ελέγξουμε τις δυναμικές με μεγαλύτερη ακρίβεια και λιγότερες παρενέργειες.[/quote']

 

Agaph mou, poios sou eipe oti ta grafo ola se ena take?? Safos kai exo xorisei to kommati se merh, dynata kai sigana, kai safos den hxografountai ola me tis idies rythmiseis!

 

Ela omos pou oso xamhla kai na to valo kanei peak?? Einai h fonh mou vlammenh kai vevaia kai yparxei kai h elleipis eksoplismou, opote mhn to psaxneis... ponemenh istoria... telos panton, as einai kala to envelope, mporei na allazei ta fota sto feeling kai na ta kanei na akougontai ola flat (den exo kai ta kalytera plugins edopera) alla toulaxiston stamataei na trypaei aftia .. kai oso gia volume control .. an den to xa ki afto tote den thes na ksereis ti tha evgaine anti gia fonh!!! lol

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Sabro όσο δυνατή φωνή ή φτηνό εξοπλισμό και να έχεις αν ρυθμίσεις σωστά το gain και γράψεις το δυνατό μέρος ξεχωριστά δεν θα έχεις πρόβλημα. Δεν είναι θέμα plugins , αλλά τεχνικής και σωστής απόστασης από το μικρόφωνο. Όλοι κάποτε ξεκινήσαμε με απλό εξοπλισμό. Εγώ συγκεκριμένα ξεκίνησα να γράφω σε ένα 4 κάναλο fostex X15, με Philips δυναμικό μικρόφωνο και μιξεράκι πλαστικό Boss ΒΧ-800. Ο εξοπλισμός που έχεις πίστεψέ με είναι Hi End σε σχέση με αυτά που ξεκινήσαμε μερικοί.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΟΥΣ DITHER KAI FEATHER ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΟΥΣ..ΜΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΟΝΣΟΛΕΣ 12 ΕΩΣ 16 ΚΑΝΑΛΙΑ ΟΠΟΥ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ 12-16 ΕΞΟΔΟΥ - 1 ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΚΑΝΑΛΙ- ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΠΟ ΑΠΟΜΟΝΟΝΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΗΧΕΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟΤΗΝ ΚΟΝΣΟΛΑ ΣΤΟ CD WRITER?

 

Η ΜΗΠΩΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΟΝΣΟΛΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΜΑΙΝ ΟUT ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aυτο που θες λεγονται bus και καθε κονσολα έχει τουλαχιστο μια.Αν εχεις παρατηρησει διπλα απο καποια knobs την ενδειξη aux1 aux2 aux3 κλπ αυτα ειναι αυτο που θες . Απο τα ποτενσιομετρα αυτα ρυθμιζεις (υπαρχει ενα σε καθε καναλι για καθε bus(πχ aux1) ) τι ποσοστο απο το σημα σου θα οδηγηθει στην αντιστοιχη εξοδο της μπαρας (ή bus) .Απο εκει και περα με λιγη φαντασια κανεις οτι θελεις. Στελνεις πχ την εξοδο main out στα pa την aux1 μιξη στα μονιτορ την aux2 στο recorder την aux3 στο monitor μονο του τραγουδιστη κλπ κλπ κλπ.

Ελπίζω αυτο να ρωτησες και να μην απαντησα κατι ασχετο!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φυσικά. Σχεδόν όλες οι live κονσόλες κάνουν αυτό που είπες αν και μίλησες για δυο διαφορετικά πράγματα. Η ξεχωριστή έξοδος σε κάθε κανάλι ονομάζεται direct out και βρίσκεται συνήθως σε όσα κανάλια διαθέτουν είσοδο μικροφώνου και χρησιμοποιούνται κυρίως (αλλά όχι μόνο) για εγγραφή των καναλιών ξεχωριστά σε ένα πολυκάναλο. Το άλλο που είπες αφορά τα λεγόμενα BUS που είναι στην ουσία ξεχωριστές δρομολογήσεις κάποιων καναλιών όπως είναι το Main out . Οι μικρές κονσόλες έχουν συνήθως 4 mono Bus (2 stereo) και οι κάπως μεγαλύτερες 8 mono (4 stereo) . Υπόψη ότι τα bus εκτός από τις ξεχωριστές εξόδους που έχουν μπορούν και αυτά να δρομολογηθούν στο Main Out .Δίπλα σε κάθε κανάλι υπάρχουν κουμπάκια με ονομασίες όπως 1-2 , 3-4 κλπ με τα οποία μπορούμε να αναθέσουμε σε ποιο bus θα δρομολογηθούν . Φυσικά εννοείται ότι ένα κανάλι μπορεί να δρομολογείται ταυτόχρονα σε παραπάνω από ένα Bus και στο main out. Στα live η λογική των bus μπορεί να αξιοποιηθεί αναθέτοντας για παράδειγμα τα 8 κανάλια μιας drums στο bus 1-2 και έτσι αντί να ανεβοκατεβάζουμε και τα 8 faders χρησιμοποιούμε τα 2 faders του bus.Αυτή είναι μια χρήση υπάρχουν όμως κι άλλες.

Αυτό που εσύ πραγματικά θέλεις είναι να μπορείς να έχεις διαφορετικές μίξεις των οργάνων σου για ακρόαση και εγγραφή και να είναι αυτόνομες η μια από την άλλη. Αυτό όπως σου είπα και στο προηγούμενο post στη δική σου κονσόλα γίνεται με το ποτενσιόμετρο ΜΟΝ και σε όλες τις άλλες κονσόλες με τα auxiliary sends. Τα auxiliary sends έχουν δυο χρήσεις. Η πρώτη που είναι και η προφανής είναι για να στέλνουμε ένα ποσοστό του σήματος μας από κάθε κανάλι σε μια μονάδα εφφε. Και η δεύτερη που σπαζοκεφαλιάζει τους αρχάριους για να την καταλάβουν ,είναι για να κάνουμε μια ξεχωριστή μίξη όλων των οργάνων και να τροφοδοτήσουμε κάποιο ηχείο μόνιτορ στη σκηνή. Γι αυτό το λόγο αν έχεις παρατηρήσει , οι σοβαρές κονσόλες για live έχουν περισσότερα auxiliary sends από αυτές που προορίζονται για χρήση σε studio.

Κανονικά τα aux sends σε κάθε κανάλι είναι post fader δηλαδή το volume που έχουν εξαρτάται από την ένταση του fader. Χαμηλώνοντας το fader χαμηλώνει ανάλογα και η ένταση του Aux send ,έτσι πηγαίνει λιγότερη ένταση στη μονάδα εφφέ. Σε πληρέστερες κονσόλες δίπλα από κάθε aux send υπάρχει ένα κουμπάκι που το μετατρέπει se pre fader. Αυτό δίνει τη δυνατότητα να ρυθμίσουμε τις εντάσεις των aux sends ανεξάρτητα από τα faders έχοντας έτσι μια δυο και παραπάνω διαφορετικές μίξεις για το monitor του κάθε μουσικού σύμφωνα με τις απαιτήσεις του. Έτσι η μίξη που είναι στα main out και πηγαίνει για ηχογράφηση είναι ανέπαφη και οι ρυθμίσεις δεν επηρεάζονται από αλλαγές σε εντάσεις που κάνουμε για τα monitors .Τα είπα όσο πιο απλά μπορούσα ,ελπίζω να έγινα κατανοητός.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου