Προς το περιεχόμενο

Ανεξάρτητη Διανομή



Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • 2 μήνες αργότερα...
  • Απαντήσεις 29
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ανακινώντας ένα θέμα σχεδόν ξεχασμένο, επανέρχομαι.

 

Καταρχήν, χαίρομαι γιατί υπάρχει διάθεση, από την άλλη προβληματίζομαι γιατί δεν ξέρω πως ακριβώς θα μπορούσαμε να την χρησιμοποιήσουμε...:)

 

Ας δούμε τα απαιτούμενα ώστε να δημιουργηθεί μία "ανεξάρτητη διανομή", και βοηθήστε με οι πιο έμπειροι ώστε να διατυπωθούν σωστά οι όροι "διανομή" και "ανεξάρτητη".

 

Πρώτον: ΔΙΑΝΟΜΗ

Η διανομή έχει να κάνει με την διάθεση κάποιου έτοιμου υλικού στο κόσμο. Δεν περιλαμβάνει ηχογραφήσεις, παραγωγή, mastering κλπ. Η διάθεση μπορεί να γίνεται μέσω:

 

(α) κάποιου υλικού (π.χ. CD) όπου επεισέρχεται το κόστος παραγωγής του CD (+ εξώφυλλα, μακέτες κλπ)

 

(β) του διαδικτύου, από έναν κοινά διαδεδομένο τόπο κατά προτίμηση (γιατί αν εγώ έχω βάλει στην σελιδούλα μου 2-3 κομμάτια, μόνο οι γνωστοί μου θα τα κατεβάσουν). ¶ρα, εδώ χρειάζεται μία ηλεκτρονική "προθήκη" τραγουδιών.

 

(γ) ραδιωφωνικών σταθμών. Σημείωση: οι σταθμοί παίζουν κατά κανόνα λίστες με συγκεκριμένα τραγούδια λόγω συμφωνιών με δισκογραφικές.

 

(δ) προσωπική αλληλογραφία με τον καλλιτέχνη ή χέρι-χέρι επίδοση

 

(ε) μέσω live: αρχίζει να αναπτύσσεται πλέον και εδώ η τακτική που υπάρχει στο εξωτερικό, σε κάθε live να υπάρχει και ένα stand με CD του συγκροτήματος ώστε ο κόσμος να μπορεί άμεσα να τα προμηθευτεί. Είναι και η επιλογή που θεωρώ πιο "μαγική" μουσικά, καθώς εισπράτεις (όχι τα χρήματα) άμεσα την εκτίμηση ή όχι του κόσμου, γιατί ένας καλός λόγος λέγεται εύκολα ("καλοί ήσασταν") αλλά η πράξη γίνεται ουσιαστικά.

 

Δεν ξέρω αν έχω ξεχάσει κάτι άλλο.

 

 

Δεύτερον: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Το "ανεξάρτητη" έχει να κάνει κυρίως με το γεγονός ότι ο καλλιτέχνης θέτει ο ίδιος τους όρους της διανομής, έχει το συνολικό όφελος της διανομής και δεν καρπώνονται κάποιοι άλλοι τη δουλειά του ούτε του επιβάλλουν τρόπους προβολής κλπ. Το πρόβλημα με τις "ανεξάρτητες διανομές" είναι ότι τελικά ο καλλιτέχνης δυσκολεύεται να βρει διεξόδους προβολής (για αυτό που ζητάει πάντα), εφόσον το επιθυμεί.

 

Το θέμα είναι πως θα μπορούσε η κοινότητα του Noiz να διευκολύνει αυτά τα παραπάνω και, επιπλέον, ποιούς να διευκολύνει; τον οποιοδήποτε; όταν δεν υπάρχει ο παράγοντας κέρδους, κάποιος προσφέρει γιατί γουστάρει. ¶ρα, εισάγεται αναγκαστικά η έννοια του γούστου. ¶ρα, τίθεται ένα θέμα.

 

Καταλήγω ότι εδώ είναι πιο εφικτό να "δουλευτεί" κάτι "ομαδικό" από κάτι "ατομικό", δηλαδή, πιο εύκολα θα συμμετείχε κάποιος στην προώθηση κάποιας ομαδικής δουλειάς παρά στην προώθηση της δουλειάς ενός και μόνο καλλιτέχνη (μιλάω πάντα για τα πλαίσια της κοινότητας του Noiz).

 

Η αρχική ιδέα, όπως την είχα στο μυαλό μου, ήταν η εξής: να μαζευτούνε 10-20 τραγούδια από μέλη (πως θα επιλεγούν; άλλο θέμα), να μοιραστούν οι ενδιαφερόμενοι τα όποια έξοδα παραγωγής προέκυπταν και εν συνεχεία να βοηθούσαν τα μέλη ως εξής:

 

(α) κάποιος μπορεί να συνεισφέρει στο γραφιστικό

(β) κάποιος να αναλάβει το συνολικό mastering

(γ) κάποιος ραδιοφωνικός παραγωγός να το παίξει στην εκπομπή του

...?

 

Φυσικά, αναφέρομαι κυρίως στην διακίνηση χωρίς ουσιαστικό κέρδος, και δεν νομίζω αυτό να ισχύει για όλους.

 

Τέλος πάντων, ιδέες ρίχνω γιατί ίσως τελικά να είναι και λίγο ουτοπιστικό. Έχω κι'άλλα, αλλά θα προτιμούσα μία "πρώτη αντίδραση" που λένε για να δούμε αν βρίσκουμε κοινό παρανομαστή.

 

Επίσης, η ιδέα να υπάρξει ένας γενικότερος μηχανισμός προώθησης συγκροτημάτων μέσα από το Noiz είναι επίσης ενδιαφέρουσα.

 

Γεράσιμος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Η αρχική ιδέα' date=' όπως την είχα στο μυαλό μου, ήταν η εξής: να μαζευτούνε 10-20 τραγούδια από μέλη (πως θα επιλεγούν; άλλο θέμα), να μοιραστούν οι ενδιαφερόμενοι τα όποια έξοδα παραγωγής προέκυπταν και εν συνεχεία να βοηθούσαν τα μέλη ως εξής:

 

(α) κάποιος μπορεί να συνεισφέρει στο γραφιστικό

(β) κάποιος να αναλάβει το συνολικό mastering

(γ) κάποιος ραδιοφωνικός παραγωγός να το παίξει στην εκπομπή του

...?

 

Φυσικά, αναφέρομαι κυρίως στην διακίνηση χωρίς ουσιαστικό κέρδος, και δεν νομίζω αυτό να ισχύει για όλους.

 

Τέλος πάντων, ιδέες ρίχνω γιατί ίσως τελικά να είναι και λίγο ουτοπιστικό. Έχω κι'άλλα, αλλά θα προτιμούσα μία "πρώτη αντίδραση" που λένε για να δούμε αν βρίσκουμε κοινό παρανομαστή.

 

Επίσης, η ιδέα να υπάρξει ένας γενικότερος μηχανισμός προώθησης συγκροτημάτων μέσα από το Noiz είναι επίσης ενδιαφέρουσα.

 

Γεράσιμος[/quote']

 

Εάν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον από τα μέλη, το Noiz αναλαμβάνει την διαδικασία. Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον για όλους!

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παίδες γιατί δεν κάνετε κανα "noiz meeting" για καφεδάκι και να θέσετε τις βάσεις των ιδεών σας,\ :!: να τις ποστάρετε κατόπιν στο φόρουμ έτσι ώστε να ξέρουμε αν μπορούν κάποια άτομα να βοηθήσουν,ενδιαφερθούν κλπ 8)

Άκου να δεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα αργότερα...

Είναι μια ιδέα πολύ ενδιαφέρουσα και αν οργανωθεί σωστά,που δεν ειναι καθόλου δύσκολο, γιατι το ενδιαφέρον και η διάθεση πιστευω οτι μεγάλη αν κρίνω από την ανταπόκριση! :wink:

Noizzzz Label!!!

Μέσα με 1000!!!!!! :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια και χαρά σε όλους 8O

 

Θα ήθελα να συνεισφέρω κι εγώ στη συζήτηση περί ανεξάρτητης διανομής με κάποια περισσότερο ιστορικά στοιχεία που αφορούν το συγκεκριμένο ζήτημα και την πορεία του στον ελληνικό χώρο μέχρι σήμερα. :roll:

 

Να σημειώσω ότι όσα θα καταθέσω προέρχονται κατά κύριο λόγο από την προσωπική μου εμπειρία, οπότε ας με διορθώσετε/συμπληρώσετε - θα χαρώ ιδιαίτερα. :lol:

 

Το ζήτημα της ανεξάρτητης παραγωγής/διανομής ηχογραφημάτων στον ελληνικό χώρο δεν είναι νέο. Αποτελεί ανησυχία των μουσικών ήδη από τα μέσα περίπου τις δεκαετίας του '80. Παρ' όλα αυτά, και λόγω της γενικότερης παρθενικής κατάστασης της ελληνικής σκηνής, δεν εξωτερικεύθηκε κάπως συνολικότερα, παρά μετά τις αρχές της δεκαετίας του '90. :idea:

 

Την περίοδο αυτή ξεπήδησε μια γενιά μουσικών συγκροτημάτων που στυλιστικά κατατασσόταν στον ευρύτερο punk/hardcore χώρο, η οποία επέλεξε την πλήρη αυτονόμηση των παραγωγών της είτε σε επίπεδο συναυλιών, είτε ηχογραφημάτων. Έτσι, σε άμεσο συσχετισμό με συναυλίες σε ανεξάρτητους χώρους όπως καταλήψεις, κοινωνικά κέντρα και αυτοοργανωμένα εγχειρήματα, ξεκίνησαν να γίνονται κάποιες εντελώς ανεξάρτητες παραγωγές σε βινύλιο, των οποίων η διανομή εκπορευόταν αποκλειστικά από την εκάστοτε μπάντα, είτε χέρι με χέρι, είτε με πάγκους που στήνονταν σε συναυλίες, ή μέσω ανεξάρτητων mail-orders σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ενδεικτικά αναφέρω μερικές: :oops:

 

ΝΑΥΤΙΑ - “Ευρωπαϊκή Αναγέννηση” (LP): 1992, “The NAYTIA Kinky Horror Show” (LP) - 1995

ΑΝΑΣΑ ΣΤΑΧΤΗ (LP): 1993

ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ split KISMEThc (LP): 1993

SHIT HIT THE FAN (7”): 1995

ΔΙΑΤΑΡΑΞΗ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ (compilation LP): 1996

BIRTHWARD – “Blown Out Morbid Date” (EP): 1996 :x

 

Στα χρόνια που ακολούθησαν, η πρώτη γενιά από μπάντες αυτής της λογικής σταμάτησε να παράγει υλικό, κατα κύριο λόγο επειδή οι περισσότερες διαλύθηκαν. Παρ' όλα αυτά, η εισαγωγή του cd ως αποκλειστικό (σχεδόν) πλέον μέσο παραγωγής, έκανε τα πράγματα πιο εύκολα για τα γκρουπ που θέλησαν να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Έτσι, από το '98 περίπου μέχρι και σήμερα, οι ανεξάρτητες παραγωγές αυτού του τύπου συνέχισαν να εμφανίζονται, σε μορφή cd πλέον, κάτι που έκανε τα πράγματα σαφώς πιο εύκολα σε πρακτικό επίπεδο. Επίσης, το στυλιστικό στοιχείο έγινε περισσότερο ευρύ, με την εισαγωγή hip hop, ska και άλλων κυκλοφοριών. Χαράκτηριστικές κυκλοφορίες της δεύτερης αυτής περιόδου είναι οι εξής: 8)

 

ΧΑΣΜΑ - “Τα Χρώματα Του Μίσους” (CD): 1999, “Αντεκδίκηση” (CD), 2002, “Κάθε Φορά Που ¶λλος Γίνομαι” (CD), 2003

ΑΝΑΤΕΛΛΩΝ ΤΡΟΜΟΣ - “Ο Παιδικός Μας Πόλεμος” (CD), 2001

BIRTHWARD - “Infected Life” (CD), 2001

ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ - “Στη Χώρα Των Ρουφιάνων” (CD), 2003

NO LOGO (CD), 2003

REALITY BITES - “Draw My Misery” (CD), 2003

ΒΑΛΠΟΥΡΓΙΑ ΝΥΧΤΑ (CD), 2004

ΚILL THE CAT (CD), 2004

ONE DROP split ΛΑΤΕΡΝΑΤΙΒΑ (CD), 2004 :o

 

Κλείνοντας, ζητώ συγγνώμη για το μέγεθος του post, αλλά ένιωσα ότι μια περιεκτική παρουσίαση των παραπάνω δεν θα έπρεπε να λείπει από μια τέτοιου τύπου συζήτηση, με τη λογική ότι αυτές οι μπάντες κινήθηκαν με ανεξάρτητα / αντιεμπορικά χαρακτηριστικά στο επίπεδο παραγωγής και διανομής, από την περίοδο που όλα αυτά ακούγονταν στην Ελλάδα σαν κινέζικα, ενώ συνεχίζουν μέχρι και σήμερα. :twisted:

 

Ευχαριστώ

NoControl

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

NoControl πολύ ενδιαφέρον το post σου. 8)

Βεβαίως και υπάρχουν αρκετά παραδείγματα ανεξάρτητης διανομής και μας δίδαξαν με τις προσπάθειές τους αλλά και με τα λάθη τους. Και σίγουρα γνωρίζεις ότι ο μικρός κατάλογος που ενδεικτικά έθεσες είναι στην πραγματικότητα ανεξάντλητος!

Προσωπικά εδώ και χρόνια είμαι κάπως υποψιασμένος με την «κατεστημένη» ελληνική punk σκηνή ενώ το hip hop ακόμη και όταν κάτι πήγε να πει αναλώθηκε σε μια ενδοοικογενιακή βία.

 

Το σημαντικό της όλης φάσης είναι ότι -από όσο γνωρίζω- ΠΟΤΕ δεν υπήρξε μια πρόταση για μια οργανωμένη και αριθμητικά ισχυρή κολεκτίβα ανθρώπων που θα υποβοηθούσε την ιδέα της ανεξάρτητης διανομής στην Ελλάδα και θα κατοχύρωνε αυτή την υποκουλτούρα μέσα από τη δράση της! Και μην ξεχνάμε ότι δεν μιλάμε για ένα συγκεκριμένο στυλ μουσικών αλλά για μια καθολική πρόταση ελευθερίας της μουσικής από τους κάθε λογής νταβατζήδες.

 

Υγ.1 Προς αποφυγήν παρεξήγησης η έννοια της υποκουλτούρας δεν χρησιμοποιείται υποτιμητικά αλλά υποδηλώνει μια κουλτούρα που εναντιώνεται στο mainstream, στην άρχουσα κουλτούρα και το «καθώς πρέπει» της εκάστοτε κοινωνίας.

Υγ.2 Free Music Distribution Foundation power by noiz.

:D :D 8O

Άκου να δεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε NoBlues, κατ' αρχήν συμφωνώ με όσα έγραψες, καθώς επίσης και σχετικά με το "ενδεικτικό" του καταλόγου που παρέθεσα.

 

Πιστεύω κι εγώ ότι αν και ο σπόρος υπήρξε, η φυσική συνέχεια που θα τον ισχυροποιούσε, και η οποία θα ήταν όντως μια κολλεκτίβα μουσικών ή, εν πάσει περιπτώσει ανθρώπων που αγαπούν τη σκηνή, τελικά δε δημιουργήθηκε ποτέ, μέχρι τώρα τουλάχιστον, αν και υπήρξαν αποτυχημένες ως προς τη συνέχειά τους απόπειρες.

 

Ο λόγος πιστεύω πως ήταν η υπέρ του δέοντος ιδεολογικοποίηση της κατάστασης σε βαθμό δόγματος, και η εκφορά άποψης από ανθρώπους οι οποίοι την αντιμετώπισαν στείρα πολιτικά, πράγμα φυσιολογικό αφού δεν είχαν νιώσει ποτέ μεταξύ των άλλων τη λαχτάρα του μουσικού, του καλλιτέχνη γενικότερα.

 

Πάντως, από τη στιγμή που η διάθεση και οι σχετικές κινήσεις δεν έχουν πάψει να υπάρχουν μέχρι και σήμερα, θέλω να πιστεύω ότι ποτέ δεν είναι αργά για την πραγματοποίηση ενός τέτοιου οράματος.

 

Αν θέλεις, στείλε και προσωπικό μήνυμα στο [email protected], για να μην κουράζουμε και το forum.

 

Ευχαριστώ

NoControl

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Nocontrol θα προτιμούσα -προς το παρόν τουλάχιστον- να αποφύγουμε τα προσωπικά e-mail για να μας διαβάζουν και στο forum και να τους τσιγκλάμε :twisted:

 

Εν μέρει, ακολουθήθηκε μια τακτική από τα συγκροτήματα με αυτόνομη διανομή -όχι ως μέρος της προσωπικής τους στάσης ζωής αλλά- γιατί έτσι π.χ κάνουν και τα αντίστοιχα συγκροτήματα στο εξωτερικό. Η πλέον εκχυδαΐσμένη στάση από μερικούς δε, ήταν να καταφεύγουν στο diy όχι ως κάτι αυτονόητο αλλά επειδή δεν τους δεχόντουσαν οι εταιρίες και μετά να βγαίνουν να το παίζουν υπεράνω κλπ

 

Τώρα αν κάποιος θέλει να χρησιμοποιεί την ανεξάρτητη διανομή ως πολιτική έκφραση κλπ προσωπικά δεν με ενοχλεί. Το θέμα είναι να υπάρξει μια κατοχύρωση στις συνειδήσεις των μουσικών ότι «ρε φίλε υπάρχει και αυτή η οπτική» και μετά ας την χρησιμοποιήσει ο καθένας όπως νομίζει.

Άκου να δεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν, σίγουρα το να κυκλοφορείς και να διανέμεις μόνος σου το υλικό σου έχει πολιτική διάσταση, είτε το αντιλαμβάνεται κάποιος αυτό, είτε όχι.

 

Συμφωνώ μαζί σου για τις μπάντες που κινήθηκαν στο diy γιατί δε μπορούσαν να κάνουν αλλιώς. Πιστεύω πάντως ότι η πορεία τέτοιων γκρουπ δε θα μπορούσε να έχει κάποια διάρκεια. Ο λόγος είναι ότι η ανεξάρτητη κυκλοφορία είναι ο "δύσκολος δρόμος", και αν αποφασίσει κάποιος να κινηθεί έτσι, θα πρέπει να υποστηρίζει και να εξελίσσει διαρκώς τη λογική αυτή με έργα.

 

Θα πρέπει εν τέλει να είναι ερωτευμένος με τη λογική αυτή, και όχι να προσπαθήσει να τη χρησιμοποιήσει ευκαιριακά ή επειδή δεν του "βγήκαν" όσα είχε σχεδιάσει, ή ακόμα να στηριχτεί προσωρινά σ' αυτή μέχρι να καταφέρει ένα καλό deal με εταιρεία ή κάτι τέτοιο.

 

Γι' αυτό, ενώ συμφωνω ότι η diy λογική πρέπει επιτέλους να κατοχυρωθεί στη συνείδηση των μουσικών ΚΑΙ εδώ στην Ελλάδα, διαφωνώ με το "να τη χρησιμοποιήσει ο καθένας όπως θέλει". Αυτές οι κινήσεις αν δεν έχουν στιβαρό υπόβαθρο δεν είναι δυνατόν να επιβιώσουν. Δε θα τρέξει κανείς για εμάς, το μόνο που μπορούμε να καταφέρουμε είναι μια καλύτερη επαφή μεταξύ μας, και μια συνολικότερη προώθηση, με κοινά κριτήρια όμως (όσο αυτό είναι δυνατό).

 

Ευχαριστώ

NoControl

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου