Προς το περιεχόμενο

Στήσιμο ηχείων στον χώρο


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αυτό είναι hardware & software μαζί.

 

Τώρα σοβαρά ψάχνεις software για sound optimization & room correction για να το κάνεις στα Tannoy σου; Δεν είναι λίγο υπερβολή;

 

Γιατί τα χρησιμοποιείς και σε τι απόσταση ακούς;

 

Αν σε ενδιαφέρει ο ήχος και η τεχνολογία του, η εκμάθηση Αγγλικών είναι πολύ παραπάνω από απαραίτητη.

 

Γιατι ειναι υπερβολη?για mix και edit.1,5 μετρο.Ξερω καποια αγγλικα,δεν ειπα καθολου....απλα μπερδευτηκα λιγο αλλα το καταλαβα.

τι εχεις να προτεινεις?ευχαριστω

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτός είναι ένας τρόπος να κάνεις μια πρώτη ισοστάθμιση για πιο flat ηχητικό αποτέλεσμα απο τα ηχεία σου (μην περιμένεις θαυματα).

 

Στήσε με μια βάση ένα μικρόφωνο ακριβώς στο σημείο που βρίσκεται το κεφάλι σου όταν καθεσαι και ακούς τις μίξεις. Αν μπορείς χρησιμοποίησε ένα μικρόφωνο μετρήσεων (είναι βέβαια δυσεύρετα και πανάκριβα) αλλιώς ένα καλό πυκνωτικό μικρόφωνο διπλής κάψας με όσο το δυνατον πιο flat απόκριση και σε πολικό διάγραμα Omni. Βάλε στο DAW που χρησιμοποιείς ένα WAV αρχειο ήχου να παίζει λευκό θόρυβο στην ένταση που συνήθως ακούς. Στο κανάλι που έρχεται το σήμα του μικροφώνου χρησιμοποίησε ένα Spectrum analyzer για να βλέπεις real time την απόκριση του μεγαφώνου στο σημείο που έχεις βάλει το μικρόφωνο. Σε έναν ιδανικό κοσμο θα έπρεπε να ήταν flat. Εντόπισε τις περιοχές συχνοτήτων που χρειάζεται να επέμβεις και διόρθωσε τες βάζοντας ένα καλό EQ Plug in πολλών περιοχών στο Master Out κανάλι του DAW σου. Όταν καταφέρεις με το ΕQ να έχεις ενα όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα στο Spectrum analyzer , σώνεις τις ρυθμίσεις του και το χρησιμοποιείς πάντα στο master bus του DAW σου για mixing κτλ.

 

 

Κανονικά θα πρέπει να λάβεις υπόψιν σου ότι και το μικρόφωνο σου δεν είναι 100% flat σε απόκριση και ο προενισχυτής του το ίδιο και γενικά όλη η αλυσίδα του ήχου σου από τους converters μέχρι τα ηχεία. Η πιο απλή λύση είναι να συμβιβαστείς με αυτό και να μάθεις τα ηχεία σου ώστε να ξέρεις πχ. ότι αν δώσεις λίγο παραπάνω μπάσσα στη μίξη μπορεί στο χώρο σου να φαίνονται πολλά αλλά σε ένα στούντιο πχ ή μιξη θα ακουγόταν μια χαρά.

 

Αυτά τα λίγα απο μένα. Ψάξου γενικά και θα δεις ότι δεν είναι δύσκολο να αποκτήσεις ενα καλό αποτέλεσμα στο home studio σου. Ενα αλλο βασικό κομμάτι που πρέπει να σε ενδιαφέρει περισσότερο είναι η ακουστική διαμόρφωση του χώρου σου με ηχοαποροφητικά panels, μπασοπαγιδες κτλ. που θέλει και αυτό μεγάλο ψάξιμο για να το καταφέρεις σωστα μόνος σου.

Cigarettes and Whiskey ... call my shaking hand

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε μου αυτό που ζητάς να κάνεις λέξετε ηχοβολισμός και το κάνει ένα μιχάνιμα σαν αυτό

http://www.thomann.de/gr/dbx_driverack_px.htm

Ο ηχοβολισμός έχει να κάνει με την ένταση – των ηχείων σε ένα συγκεκριμένο χώρο το ιδανικό είναι σε κάθε διαφορετικό χώρο που στήνεις να κάνεις και ηχοβολισμό αλλά πολλοί το αποφεύγουν για λόγους χρόνου κτλ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μικροφωνο για την δουλεια που θες υπαρχει φτηνο και ειναι το behringer ecm8000

και ειναι απο τα λιγα αξιολογα πραγματα της εν λογω εταιριας.

Φανταζομαι θα εχει καποια διαφορα απο καποιο που κανει 200-300-1000 ευρω αλλα θα κανεις την δουλεια σου αν εισαι ερασιτεχνης. Γενικα το προτεινουν για αυτη την δουλεια ως φτηνη λυση.

Παρολα αυτα εχω την εντυπωση οτι το ολο θεμα δεν εχει να κανει με εκουαλαιζερ αλλα στο πως θα αντιμετωπησεις τους νομους της φυσικης που κανουν βολτα στο δωματιο σου δημιουργοντας στασημα κυματα με κυριο προβλημα στα μπασα.

καποια βασικα ειναι

 

1.Το δωματιο να ΜΗΝ ειναι τετραγωνο ή να μην εχει διαστασεις π.χ. 2.5μ χ 5μ ειτε ειναι υψος με μηκος, πλατος με μηκος ή πλατος με υψος

2.Τα ηχεια αν γινεται σε βασεις

3.Η αποσταση του ηχειου απο τον πλαινο τοιχο δεν πρεπει να ειναι ιδια με την αποσταση που εχει το ηχειο απο τον πισω τοιχο 

4. Τα ηχεια να εχουν την σωστη αποσταση μεταξυ τους

ουτε πολυ μακρια το ενα με το αλλο αλλιως θα ειναι το κεντρο αδυναμο ουτε πολυ κοντα για να μην χαλαει η στερεοφωνικη εικονα

5. Το τουιτερ να ειναι στο υψος του αυτιου σου.

 

Αν δεν εχεις κατι που να βγαζει λευκο θορυβο βαλε μια καλη παραγωγη να παιζει σε ΜΟΝΟ και βαλε δυο φιλους να τα κουνανε σε ισες αποστασεις στον χωρο και εκει που θα ακουσεις τον ποιο σφηχτο ηχο (στα μπασα) θα ειναι καποια καλη θεση να τα αφησεις για αρχη χωρις να ασχολεισε με μικροφωνα κ.λ.π.

Απο εκει και μετα σιγουρα αν ασχοληθεις με μπασοπαγιδες κατι παραπανω θα κανεις

For Those About To Rock We Salute You

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πραγματικα σας ευχαριστω για την βοηθεια σας!

Το θεμα ειναι το εξης..........μπορει να ειμαι ηχοληπτης ομως νομιζω πως η δουλεια ενος ηχοληπτη ειναι τελειως διαφορετικη απο καποιον που εχει γνωση στο να φτιαχνει την ακουστικη ενος χωρου,αν κανω λαθος ας με διορθωσει καποιος.

Εχω διαβασει αρκετα πραγματα για την ακουστικη και απο την σχολη αλλα και γενικοτερα,

τι θελω να πω....διαβαζω ας πουμε σε ποσοστο 100% οι μπασοπαγιδες μπαινουν στις γωνιες σε ενα δωματιο,ποτε για παραδειγμα στο κεντρο πισω απο την πλατη του ηχοληπτη,αυτο ειναι κανονας?πως μπορει καποιος να ξερει απολυτα κατι τετοιο?και μαλιστα χωρις να εχει ιδεα του χωρου?

συζητησει κανω δεν πιστευω να παρεξηγειτε,επειδη περα απο αυτο το μηχανηματακι που εδειξα πιο πανω εχω σκοπο να επενδυσω καποια χρηματα σε εξοπλισμο αλλα και στον χωρο

δεν θελω να κλαψω τα λεφτα μου,οχι δεν μπορω να μπω στην διαδικασια να παρω καποιον ειδικο για τον χωρο,οχι γιατι δεν θελω να δωσω αρκετα λεφτα,οσο για το οτι καποια πραγματα δυστυχως δεν γινεται να αλλαξουν στον χωρο!

Απλα η αγωνια μου ειναι να μην δωσο καποια λεφτα σε ηχοαποροφητικα υλικα για καλυτερη ακουστικη και τελικα αντι για καλυτερη γινει χειροτερει.

Ενας συναδελφος μου ειπε πως οι μπασοπαγιδες χρειαζονται οταν εχεις μεγαλη αποσταση απο τα ηχεια 3-4 μετρα και καποια μετρα απο πισω,οταν εισαι στο 1 με 1,5 μετρο δεν προλαβαινουν να δημιουργηθουν  στασιμα κυματα κ.λ.π.

Εχω και καποιες εξτρα ερωτησεις..........

1ον το πατωμα ειναι ξυλινο,διαβασα σε αρκετες σελιδες οτι το ξυλο ειναι καλο σαν ηχοαπορροφηση,σκεφτομουνα να το ντυσω με λαστιχο και απο πανω με χαλι,ειναι καλη η σκεψη μου?η να το αφησω σκετο?

2ον ελεγα να βαλω βαριες κουρτινες σουροτες ωστε να κανουν διαχυση πισω απο την θεση ακροασης,ειναι καλο?

3ον κουρτινες στο ταβανι και να κανουν κοιλια για τις ανακλασεις,σωστο?

4ον λαστιχα γυρω απο τις πορτες για την διαφυγει του ηχου,εχω διπλα τζαμια και απο οτι ειχα διαβασει μεταξυ τους εχουν την καταλληλη αποσταση

και 5ον να επενδυσω την εξωτερικη πορτα του δωματιου με ρικουφον μεσα και εξω.

Συγνωμη αν κουρασα απλα απο ακουστικη δεν ειμαι και ο ειδικοτερος!

ευχαριστω και παλι!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενας συναδελφος μου ειπε πως οι μπασοπαγιδες χρειαζονται οταν εχεις μεγαλη αποσταση απο τα ηχεια 3-4 μετρα και καποια μετρα απο πισω,οταν εισαι στο 1 με 1,5 μετρο δεν προλαβαινουν να δημιουργηθουν  στασιμα κυματα κ.λ.π.

Βρε αδερφέ νομίζω ότι τα έχεις μπλέξει λίγο.

Έχεις δύο μόνιτορ που θέλεις να βάλεις εκατέρωθεν της κονσόλας υποθέτω.

θεωρώ ότι δίνεις πολύ μεγάλη σημασία στην ακουστική του χώρου ακρόασης για ένα τέτοιο setup.

Αν θέλεις να μελετήσεις και να αναπτύξεις πλήρως έναν ιδανικό χώρο ακρόασης, χρειάζονται άλλα πράγματα από το "ελέγχω την ηχογράφηση από τα monitor στο control room".

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

....

 

- Τα ηχεία πρέπει να βρίσκονται πιο μπροστά από οιοδήποτε μόνιτορ/τηλεόραση για να μην χαλάει η στερεοφωνική εικόνα.

...

 

Εννοείς το monitor/οθόνη ως φυσικό εμπόδιο για την ακουστική διάδοση ή αναφέρεσαι στην αντίληψή μας όταν (π.χ) παρακολουθούμε ένα μουσικό video?

(Αν είναι το δεύτερο θα ήθελα να διαβάσω σχετικά  :) )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η σκέψη μου ήταν στο κλασσικό οικιακό setup σαλονιού.

Η μεγάλη τηλεόραση και τα δύο εκατέρωθεν ηχεία.

Επί εποχής CRT το πρόβλημα, λόγω όγκου, ήταν μεγαλύτερο.

Πολλοί αρνιόντουσαν (και ακόμα αρνούνται) να έχουν τηλεόραση στο ηχητικό σύστημα.

Μερικοί υστερικοί ρίχναν και κουβέρτες πάνω στις τηλεοράσεις για να γλυτώσουν μέρος από τις ανακλάσεις και την καταστροφή του λεγόμενου soundstage.

Τα πράγματα γίναν πιο εύκολα με τις LCD/Plasma. Και λόγω όγκου αλλά και λόγω τοποθέτησης τους. Άμα ψάξω θα σου βρω άρθρα.

Αλλά αν με ρωτάς, είναι ένας από τους λίγους hifi μύθους που επιβεβαίωσα προσωπικά.

 

Τα πράγματα βέβαια είναι τελείως διαφορετικά όταν μιλάμε για close range ακρόαση μόνιτορ ηχείων δίπλα σε 19άρα οθόνη. Για τι soundstage να μιλήσεις εκεί......

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Α ΟΚ κατάλαβα. Η παρατήρηση αναφερόταν στην παρουσία της οθόνης ως μια ανακλαστική επιφάνεια και στον πιθανό της ρόλο στη διαμόρφωση της στερεοφωνικής εικόνας κάτι για το οποίο δεν έχω άποψη.

 

Στην αρχή κατάλαβα ότι αν βλέπεις ένα αντικείμενο στην οθόνη στο οποίο αντιστοιχεί και ήχος (π.χ. ταινία) τότε η στερεοφωνική εικόνα που αναπαράγουν τα ηχεία πρέπει να βρίσκεται "μπροστά" από την εικόνα αλλιώς μέσω κάποιου ψυχοακουστικού μηχανισμού δεν την αντιλαμβανόμαστε σωστά (επαναλαμβάνω: όταν βλέπουμε κάτι στο οποίο αντιστοιχεί ο ήχος). Αν ίσχυε κάτι τέτοιο θα ήθελα να διαβάσω περισσότερα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην αρχή κατάλαβα ότι αν βλέπεις ένα αντικείμενο στην οθόνη στο οποίο αντιστοιχεί και ήχος (π.χ. ταινία) τότε η στερεοφωνική εικόνα που αναπαράγουν τα ηχεία πρέπει να βρίσκεται "μπροστά" από την εικόνα αλλιώς μέσω κάποιου ψυχοακουστικού μηχανισμού δεν την αντιλαμβανόμαστε σωστά (επαναλαμβάνω: όταν βλέπουμε κάτι στο οποίο αντιστοιχεί ο ήχος). Αν ίσχυε κάτι τέτοιο θα ήθελα να διαβάσω περισσότερα.

Νομίζω ότι αυτό είναι θέμα home cinema.

Έχω κάποιες σκέψεις πάνω σε αυτό αλλά θα πάμε αλλού.

Να τονίσω ότι μιλάμε για μεγάλης κλίμακας ακροάσεις.

ΔΕΝ μπορεί να επιτευχθεί optimum ακρόαση (ειδικά συμφωνικών έργων) με pc speakers και 19άρα οθόνη (όσο καλά και να είναι).

Εκτός και αν πάμε στα ακουστικά. Που εκεί αλλάζουν τα πράγματα.

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου