Προς το περιεχόμενο

συμβουλες για ηχογραφηση στο σπιτι


Προτεινόμενες αναρτήσεις

γεια σας!

 

θα ηθελα τις συμβουλες σας κ μια μικρη βοηθεια οσον φορα τις ηχογραφησεις

 

λοιπον...αυτος ειναι ο εξοπλισμος μου :

 

(πρωτα τα απλα)

1)ενας marshall ενισχυτης mg30dfx

2)πεταλιερα pod xt live

3)μια σαπια bc rich ironbird

 

(μετα)

1)εχω φτιαξει ενα κουτι ενος μετρου με τις εξης στρωσεις(απο μεσα προς τα εξω)teknofon,πετροβαμβακα και ξυλο.(κανει δουλιτσα)

2)2 μικροφωνα.ενα δυναμικο nexus s57 και ενα πυκνωτικο m-audio

 

(επειτα)

1)καρτα ηχου lexicon omega

2)εναν ενισχυτη που συνδεει την καρτα ηχου με 2 monitor 40w

3)ενα midi keyboard oxygen 49

 

η λογικη εδω ειναι οταν ηχογραφω με τον ενισχυτη μεσα στο κουτι,το σημα να πηγαινει να στα μικροφωνα κ απο αυτα στην καρτα ηχου.

 

to daw που χρησιμοποιω ειναι το cubase 5...

 

μερικοι γνωστες μπορει να το βρουν ολο αυτο ισως γελοιο,δεν ξερω :/

για μενα παντως που μαι ανεργος δουλευει μια χαρα  ;D

 

εχω διαβασει και συνεχιζω να διαβαζω οτι μπορω να βρω απο το ιντερνετ(ebooks,video στο youtube)για να αυξησω τις γνωσεις μου γυρω απο πχ το στησιμο των μικροφωνων μεχρι mastering(χωρις να εννοω οτι εγω μπορω να κανω mastering)

 

αυτο που θα ηθελα απο εσας,ειναι:

1)να σχολιασετε ολο αυτο το ψευτοστουντιο σε φαση αν ειναι χαζομαρα η οτιδιποτε τετοιο

2)οπως ειπα ψαχνω οτι μπορω αλλα μεχρι στιγμης δεν μπορω να βρω ενα θεμα να μαθω για τις συχνοτητες...μπορω να τις πειραζω,αλλα δεν γνωριζω επι συχνοτητων

3)γενικα οτι νομιζετε που μπορει να μου φανει χρησιμο οπως ειτε plugins,ειτε καποια αρχεια διαμαντια στο internet...η γενικα οτιδιποτε

 

κατι τελευταιο.

επειδη παω για το πτυχιο της κλασικης κιθαρας,γνωριζω απο θεωρια της μουσικης κ επειδη εχω φαει ωρες στο cubase πανω κατω ξερω αν οχι πως να το χρησιμοποιω,να κανω τα πιο βασικα οπως κ να χειριζομαι διαφορα vst

 

ελπιζω να μην εγινα κουραστικος κ ευχαριστω εκ των προτερων  :)

 

ΥΓ

δεν περιμενω οτι θα γραψω ενα κομματι κ η παραγωγη του να ακουγεται σαν το τελευταιο cd των machine head  :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

με εξαιρεση τον ενισχυτη και την κιθαρα που ειναι ολιγον της πλακας ,μια χαρα στησιμο εχεις...(καποια στιγμη δωσε 220 ευρω και παρε εναν καλο μικρο λαμπατο ενισχυτη VHT SPECIAL 6 ULTRA και οταν....περασεις την εφηβεία και παψεις να παιζεις μεταλ... ;D παρε και μια καλη μεξικανικη classic player Fender & θα εισαι τζαμι... )

 

κατα τα αλλα στα ΑΡΘΡΑ μπορεις να βρεις εναν ΠΑΚΤΩΛΟ γνωσεων απο επιφανη μελη του φορουμ που θα σε βοηθησουν.

 

το στησιμο των μικροφωνων στο συγκεκριμενο "σχημα" που δουλευεις δεν ειναι και καμμια επιστημη,βαλτα πλαϊ-πλαϊ (χωρις ομως να ακουμπανε μεταξυ τους) 3-5 εκατοστα  μπροστα σε ενα απο τα δυο μεγαφωνα να κοιτανε το σημειο που ενωνεται το κεντρο του μεγαφωνου με τον κωνο(χρησιμοποιησε εναν φακο για να το δεις μεσα απο τη γρυλια)

 

Οσον αφορα τις..ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ μαθε τα ΒΑΣΙΚΑ για το EQ

 

ΞΕΚΙΝΑ με αυτα τα 2 ωραια αρθρα

 

http://www.soundonsound.com/sos/1995_articles/mar95/eq.html

 

http://www.digitalprosound.com/2002/03_mar/tutorials/mixing_excerpt1.htm 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης πρέπει να έχεις υπόψιν σου στην τοποθέτηση των mics το phase.. Ένας τρόπος για να το τσεκάρεις είναι να στείλεις τα mic τέρμα αριστερά κ δεξιά αντίστοιχα, κ με phase reverse να τσεκάρεις που ακούγονται πιο "σωστά" κ που ακυρώνονται.

 

Γενικά όσο πιο πολύ πλησιάζεις στο κέντρου του ηχείου, θα βρίσκεις πιο πολλά πρίμα κ λιγότερο όγκο. (Ένας κλασσικός συνδιασμός είναι το πυκνωτικό πιο κοντά στο κέντρο, ενώ το δυναμικό πιο κοντα στην άκρη :-X)

 

Το κουτί τι διαστάσεις έχει?

Έγω χρησιμοποιούσα μια ντουλάπα (1x0.70x120) κ όταν δοκίμασα να γράψω σε ένα σχετικά ζωντανο δωμάτιο είδα σημαντική αλλαγή, ειδικά στα μπάσσα..ισως έχει σχέση με τους κύκλους που όσο λιγότεροι είναι "ανοίγουν" σε μεγαλύτερη απόσταση άραγες ??? Ξεμπούκωσε το σύμπαν πάντως!! :P

Jam House

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Επίσης πρέπει να έχεις υπόψιν σου στην τοποθέτηση των mics το phase.. Ένας τρόπος για να το τσεκάρεις είναι να στείλεις τα mic τέρμα αριστερά κ δεξιά αντίστοιχα, κ με phase reverse να τσεκάρεις που ακούγονται πιο "σωστά" κ που ακυρώνονται.

 

 

τοποθετώντας τα μικρόφωνα hard panned δεξιά και αριστερά δεν μπορεί κανείς να αντιληφθεί πιθανά προβλήματα από διαφορά φάσης μεταξύ τους παρά μόνο αν μιλάμε για πλήρως ανεστραμένη φάση (180 μοίρες). Η σωστή προσέγγιση είναι είτε (και αν υπάρχει η δυνατότητα) να χρησιμοποιήσουμε κάποια Mono summing λειτουργία ακούγοντας δηλαδή το άθροισμα των δύο καναλιών είτε πολύ απλά να τα φέρουμε και τα 2 στο κέντρο ώστε να γίνουν αντιληπτά τα όποια προβλήματα μπορεί να υπάρχουν από την εκ των πραγμάτων διαφορά φάσης (έστω και ελάχιστη) που θα έχουν τα 2 μικρόφωνα (και η οποία στην πλειονότητα των περιπτώσεων ενός τέτοιου σεταπ θα "μεταφράζεται" σε comb filtering). Διαφορετικά και τοποθετώντας τα 2 μικρόφωνα στα άκρα της στερεοφωνικής εικόνας ο μόνος τρόπος να διαπιστωθεί το ποσοστό διαφοράς φάσης (που επαναλαμβάνω ούτως ή άλλως θα υπάρχει από την στιγμή που μιλάμε για 2 μικρόφωνα που δεν συμπίπτουν απόλυτα ως προς την θέση τους στον χώρο σε σχέση με την ηχητική πηγή) είναι μέσω ενός phase correlation meter.

 

Επίσης 2 γενικές (άσχετες με το αρχικό θέμα) παρατηρήσεις

 

1. Η διαφορά φάσης είναι ένα φυσικό και αναπόφευκτο φαινόμενο όταν μιλάμε για 2 ή περισσότερα μικρόφωνα ταυτόχρονα στον ίδιο χώρο (θα μπορούσε να ισχύει και για ένα μικρόφωνο αν συνυπολογίσουμε και τις ανακλάσεις του χώρου σε σχέση με την άμεση ηχητική πηγή) και δεν αποτελεί απαραίτητα πρόβλημα.....το αντίθετο ....αυτός είναι και ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την έννοια του χώρου , της θέσης της ηχητικής πηγής αλλά και την σχέση μας χωροταξικά με αυτήν. Άρα υπό συνθήκες και με σωστή χρήση (και επίγνωση του τι και πως) μπορούμε εντέχνως να την αξιοποιήσουμε ως "όπλο" για την δημιουργία μιας πιο ρεαλιστικής αλλά και διευρυμένης "απεικόνισης" της ηχητικής πηγής στον χώρο.

 

2. Η χρήση του όρου "phase reverse" είναι λανθασμένη και γίνεται καταχρηστικά τόσο από τους ηχολήπτες όσο και, κυρίως, από τους κατασκευαστές. Ο σωστός όρος είναι polarity inversion καθώς ουσιαστικά αυτό που απλά κάνει η συγκεκριμένη επιλογή είναι να αναστρέφει την πολικότητα του σήματος. Απλά επειδή πολλές φορές η αναστροφή της πολικότητας βελτιώνει ή πολλές φορές και εξαλείφει τυχόν προβλήματα (ως επι το πλείστον σε ότι αφορά ακυρώσεις σε χαμηλές συχνότητες) από ακραίες διαφορές φάσης τέίνει να ονομάζεται phase reverse....στην πράξη στην πλειονότητα των περιπτώσεων δεν προσφέρει λύση σε προβλήματα όπως το comb filtering κλπ

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τοποθετώντας τα μικρόφωνα hard panned δεξιά και αριστερά δεν μπορεί κανείς να αντιληφθεί πιθανά προβλήματα από διαφορά φάσης μεταξύ τους παρά μόνο αν μιλάμε για πλήρως ανεστραμένη φάση (180 μοίρες). Η σωστή προσέγγιση είναι είτε (και αν υπάρχει η δυνατότητα) να χρησιμοποιήσουμε κάποια Mono summing λειτουργία ακούγοντας δηλαδή το άθροισμα των δύο καναλιών είτε πολύ απλά να τα φέρουμε και τα 2 στο κέντρο ώστε να γίνουν αντιληπτά τα όποια προβλήματα μπορεί να υπάρχουν από την εκ των πραγμάτων διαφορά φάσης

 

+1000

 

ο καλυτερος δε τροπος ειναι να βρεις τη θεση οπου αναστρεφοντας τη φαση σε ενα απο τα 2 μικροφωνα δεν ακουγεται ...σχεδον τιποτα (πεφτει παρα πολυ η ενταση) αυτη ειναι και η θεση οπου εχουν και το λιγοτερο cancelation.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

βαλτα πλαϊ-πλαϊ (χωρις ομως να ακουμπανε μεταξυ τους) 3-5 εκατοστα  μπροστα σε ενα απο τα δυο μεγαφωνα να κοιτανε το σημειο που ενωνεται το κεντρο του μεγαφωνου με τον κωνο(χρησιμοποιησε εναν φακο για να το δεις μεσα απο τη γρυλια)

 

 

 

Αν καταλαβα καλα μπορεις να τοποθετησεις το μικροφωνο (κοιτωντας την ενωση) σε θεσεις που κινουνται πανω σε εναν κυκλο. Δεν ξερω αν ειμαι κατανοητος. Παιζει ρολο αν ειναι ψηλα χαμηλα δεξια η αριστερα? Εγω το εχω χαμηλα αλλα με μια «βολτα που το εκανα» νομιζω εχει μια απειροελαχιστα τονισμενα τα μπασα. Ελαχιστα ομως.

We are the Sultans Of Swing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν το βαζουν συνηθως αλλα οταν θελουν περισσοτερα μπασα και ογκο  μια και η off axis τοποθετηση τα προσφερει (η on axis τοποθετηση του πρωτου μικροφωνου προσφερει punch & treble).

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου