Προς το περιεχόμενο

Ορθογραφια, απλα η γνωμη μου


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σε κάθε χώρα γίνεται πολιτικό παιχνίδι γύρω από το παρελθόν και τη γλώσσα, δεν είναι εφεύρεση του sfaku αυτό. Η διαφορά είναι ότι στο εξωτερικό αυτές οι ιδέες δεν γνωρίζουν μεγάλη κοινωνική διάχυση, ενώ στην Ελλάδα (και σε άλλες χώρες των Βαλκανίων), υιοθετούνται από την πλειοψηφία. Ο λόγος είναι η παιδεία μας, που μας κάνει να εξαρτώμαστε από το παρελθόν μας σαν μοναδική πηγή περηφάνειάς μας, ξεχνώντας ότι καλούμαστε να ζήσουμε στο σήμερα και να αποδείξουμε τι αξίζουμε εμείς οι ίδιοι, και όχι οι πρόγονοί μας.

 

+1000

 

Και δυστυχως το παραπανω σκεπτικο,συν το γεγονος οτι οι περισσοτεροι Ελληνες ειναι αταξιδευτοι,μας κανει να θεωρουμε τη χωρα μας το κεντρο του κοσμου.....(δικαιολογημενα βεβαια μια και....τοσα ξερουμε τοσα λεμε) ...υπαρχουν φυσικα και εξαιρεσεις αλλα γενικα μπορω να πω οτι ,εχοντας ταξιδεψει παντου στον κοσμο, ειμαστε ο μοναδικος λαος ,μαζι με τους Σερβους και τους Τουρκους,που παρουσιαζουμε αυτη την....συμπεριφορα....και αυτη την ...αστειρευτη λαγνεια για το παρελθον μας.... (και μαλιστα στον ΝΕΟ σε ηλικια πληθυσμο )

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 352
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Για ακόμα μια φορά, +1 sfaku.

Ειδικά το κομμάτι της λανθασμένης εκτίμησης της βαρύτητας μιας πηγής έχει γίνει πλέον Η μάστιγα στην εποχή της fast food πληροφόρησης (το ταχυφαγικής πληροφόρησης θα είχε το ίδιο νόημα; ) Έχει γινεί σχεδόν αποδεκτό ότι μπορείς να καταρρίψεις ένα επιχείρημα που παρουσιάζει πραγματική επιστημονική γνώση με ένα...link από ένα blog, ή κατ' αναλογία, να υποστηρίξεις μια θέση αποκλείστικά και μόνο με χρήση μιας αντίστοιχης πηγής.

 

Δεν δουλεύει έτσι το πράγμα κύριοι. Δυστυχώς θέλει λίγο παραπάνω προσπάθεια και προσπάθεια δεν είναι π.χ. το youtube.

 

(και μαλιστα στον ΝΕΟ σε ηλικια πληθυσμο )

 

Ο πνιγμένος απ' τα μαλλιά του πιάνεται.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Sfaku...Πολυ σθενος ρε φιλε...πολυς φανατισμος... :-\

Ειναι καλο παντως γιατι ενημερωνεις τον κοσμο.

 

Προσωπικα εχω ως σταση να μην υποτιμω κανεναν και να μην θεωρω τιποτα απ οσα λεω απολυτο.

Παω πασο στην κουβεντα γιατι εισαι σιγουρα πιο ενημερωμενος απο μενα αν οχι ειδικος. :)

 

Παω να ριξω καμια πυρουνια. :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+1000 στον sfaku... Δεν το περίμενα πως θα ταίριαζε το σκεπτικό μου με τις σπουδές κάποιου... Μάλλον διάλεξα λάθος ειδικότητα στο μηχανογραφικό πριν κάποια χρόνια  :P

 

LA ROJΑ ARMADA

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Σε ιστοσελίδα Ούγγρων νεοναζί έχω δει κείμενα που υποστηρίζουν ότι η Σουμεριακή γλώσσα (πολιτισμός του 3.000 στη Μεσοποταμία) είναι κατά βάθος ουγγρική γλώσσα. Σε σκοπιανές εθνικιστικές ιστοσελίδες υπάρχουν χιλιάδες "μελέτες" που "αποδεικνύουν" ότι ο Μέγας Αλέξανδρος μιλούσε κάποια σλαβική διάλεκτο. Στις αλβανικές υποστηρίζουν πάλι ότι όλοι είναι Αλβανοί. Οι Ισπανοί ακροδεξιοί τα ίδια, κοκ.

 

Υπάρχει μια βασική διαφορά, και συγνώμη αν ακούγομαι «ακροδεξιός, φασίστας, γραφικός» κλπ κλπ κλπ. Αν συγκρίνεις την αρχαία ελληνική γραμματεία, από την οποία όλη η επιστημονική κοινότητα έχει αντλήσει γνώσεις και λεξιλόγιο για τις θετικές επιστήμες, έχουν βγει στην επιφάνεια αριστουργήματα των μεγάλων μας συγγραφέων, που καμαρώνει και θαυμάζει όλη η ανθρωπότητα και αποτελούν αντικείμενο μελέτης για όλη την ανθρωπότητα, η σύγκριση με άλλους πολιτισμούς όπως ούγγροι, σκοπιανοί, αλβανοί κλπ, είναι τουλάχιστον άστοχη. Ειδικά για τους σκοπιανούς, πλέον σ' αυτό το κρατίδιο έχουμε εσωτερική διαμάχη, όπου αντιπολιτευόμενοι κύκλοι έχουν αρχίσει να κατηγορούν την κυβερνώσα κάστα ότι καπηλεύεται την ιστορία και τα σύμβολα της ελλάδας, πράγμα που είναι γνωστό τοις πάσι.

Όπως και να το κάνουμε, μπορεί όλες οι φυλές να είναι ίσες μεταξύ τους, και προσωπικά δεν αναγνωρίζω καμία φυλετική ανωτερότητα και κατωτερότητα, αλλά δεν είναι η προσφορά όλων πολιτισμών η ίδια στην παγκόσμια ιστορία.

Μπορούμε εμείς να ισχυριστούμε ότι φτιάχνουμε τα καλύτερα αυτοκίνητα, ή τις καλύτερες ηλεκτρονικές συσκευές; Αφού δεν παράγουμε τίποτα απ' όλα αυτά. Δεν είναι κακό, κάθε λαός έχει την ιστορία του. Γιατί να απολογηθούμε για το ότι έχουμε μια από τις πιο μακραίωνες ιστορίες και έναν από τους πιο πολύτιμους πολιτισμούς στα βάθη της ιστορίας; Αυτό είναι ακόμα ένα κουσούρι και μια κατάρα του έλληνα: να νιώθει κόμπλεξ κατωτερότητας και να απορεί για το παρελθόν του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Προσωπικα εχω ως σταση να μην υποτιμω κανεναν

Λυπάμαι αν θεωρείς πως έγραψα ό,τι έγραψα με διάθεση υποτιμητική. Δεν είναι αυτή η πρόθεσή μου. Σκοπός μου δεν είναι απλώς να μεταφέρω στους αναγνώστες του φόρουμ 5 πράγματα που έχω διαβάσει/δει, αλλά καταρχήν σε εσένα που είσαι ο συνομιλητής μου.

 

Αυτό ίσως δεν το καταλαβαίνεις με αυτό τον τρόπο, αλλά το θεωρώ σεβασμό προς το πρόσωπό σου. Θεωρώ ότι μιλάω με έναν συνομιλητή ευφυή και αξιόλογο, και ότι η αντιπαράθεση, εφόσον είναι κόσμια, δεν πάει στο βρόντο, είναι εποικοδομητική, ακόμη κι αν μερικές κουβέντες ηχούν έντονες. Αν δεν το πίστευα αυτό δεν θα σου έγραφα σεντόνια.

 

Οι επισημάνσεις δεν αφορούν εσένα προσωπικά. Δεν είμαι δικαστής ούτε θεωρώ ότι όποιος υιοθετεί αυτές τις απόψεις είναι κατακριτέος. Οι απόψεις οι ίδιες όμως είναι κατακριτέες και κυρίως αυτοί από τους οποίους εκπορεύονται αυτές οι απόψεις. Από την άλλη έχω πλήρη κατανόηση ότι όλοι είμαστε επιρρεπείς στο να τις υιοθετήσουμε γιατί, κακά τα ψέματα, ακούγονται πολύ ωραία στα αυτιά μας.

 

Κι εγώ δεν γεννήθηκα στον Άρη, παρόμοιες αντιλήψεις είχα περί γλώσσας, απλώς είχα την καλή (κατά τη γνώμη μου) τύχη να σπουδάσω το αντικείμενο. Πιάνω όμως πολλές φορές τον εαυτό μου να αναπαράγει την κακή παιδεία μας σε διάφορα άλλα θέματα όπου δεν έχω κατάρτιση.

 

Και εξ αφορμής του σχολίου του Κύκλωπα, να βάλω και αυτόν στη συζήτηση και να επαναλάβω ποιο θεωρώ το πρόβλημα της παιδείας μας: Μας έχει μάθει ότι εμείς είμαστε οι καλύτεροι, και σαν να μην έφτανε αυτό, ότι όλοι οι υπόλοιποι είναι οι χειρότεροι.

 

Ο Ριχάρδος έκανε μια ωραία παρομοίωση:

Στην Ελλάδα υπάρχει κόσμος (δε μιλώ προσωπικά freerock) που, λες και δεν τον ικανοποιεί το πραγματικό μεγαλείο του πολιτισμού μας, της γλώσσας μας κ.ο.κ. και σπεύδει να αποδώσει σε αυτά χαρακτηριστικά που δεν έχουν! Μου φαίνεται απίστευτος παραλογισμός, σαν μια μάνα που τα παιδιά τους βγάζουν 18 στο σχολείο και αυτή λεει στις φίλες της ότι βγάζουν 20...

 

Για να επαυξήσω, όλες αυτές οι απόψεις περί "ανώτερης ελληνικής γλώσσας" αποσκοπούν όχι απλώς να πουν ότι εμείς παίρνουμε 21 (γιατί το 20 δεν φτάνει) αλλά ότι όλοι οι άλλοι είναι του 15 ή κάτω από τη βάση. Αυτό προσωπικά δεν μπορώ να το υιοθετήσω ούτε να το αφήσω χωρίς αντίλογο. Κατανοώ τη διάθεση να παινέψουμε το σπίτι μας, αλλά δεν κατανοώ γιατί είναι προϋπόθεση για αυτό να πρέπει να πέσει του γείτονα.

 

Όσο για τη ειδικότητά μας στη γλώσσα που ανέφερες Κύκλωπα, δεν αποτελεί αποκλειστικότητά μας. Όπως καλά αυτοκίνητα φτιάχνουν οι Γερμανοί αλλά και οι Ιάπωνες και οι Σουηδοί και οι Αμερικάνοι κλπ, έτσι καλλιεργημένη γλώσσα δεν είναι μόνο η ελληνική.

 

Η αγγλική, που έχει να επιδείξει τα τελευταία 500 χρόνια έναν Σέξπιρ, έναν Χομπλ, έναν Χιούμ, έναν Τζον Λοκ, έναν Νεύτωνα, έναν Μίλτον, έναν Γέιτς, έναν Τζόις, συν όλη την τεράστια λογοτεχνική παραγωγή των ΗΠΑ (Χεμινγουέι, Μίλερ, Μπάροουζ κλπ κλπ);

 

Η γαλλική που έχει να επιδείξει όλους τους Διαφωτιστές, τον Μολιέρο, τον Ρακίνα, Μπωντλέρ, τον Ρεμπό, τον Προυστ, τον Καμύ, τον Σαρτρ κλπ κλπ;

 

Η κινεζική που έχει να επιδείξει Κομφούκιο, Λάο Τσε, Σουν Τζου, και είναι μια γλώσσα εξίσου παλιά και δουλεμένη με τη δική μας;

 

Η Ιταλική με τον Δάντη και τη Λατινική γλώσσα πίσω της; Η Ισπανική με τον Θερβάντες και τους τρομερούς λατινοαμερικανούς συγγραφείς; Οι Ρώσοι με Πούσκιν, Γκόρκι, Γκογκόλ, Ντοστογιέβσκι, Τολστόι, Μαγιακόφσκι, Σολζενίτσιν; Οι Γερμανοί με Γκαίτε, Ρίλκε, Μαν, Σοπενάουερ, Βιτγκενστάιν, Χάιντεγκερ;

 

Το κλαμπ των γλωσσών με καλλιέργεια και σπουδαία έργα δεν είναι πριβέ κλαμπ δικό μας, έχει πολλά μέλη και εμείς μπορεί να είμαστε από τα ιδρυτικά μέλη αλλά άλλοι όμως συγκαταλέγονται στα ανθηρά και ακμάζοντα -σήμερα, εδώ και τώρα- μέλη. Έχει κι αυτό την αξία του δεν νομίζεις Κύκλωπα;

 

Ποιος ο λόγος να καμαρώνουμε μόνοι μας; Ας καμαρώνουμε όλοι μαζί τουλάχιστον.

 

Αυτό το λέει ένας άνθρωπος που στη βιβλιοθήκη του έχει πάνω από 300 έργα αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων στο πρωτότυπο. Αυτό σκέψου το λίγο προτού ξαναθέσεις το θέμα του  "κόμπλεξ κατωτερότητας". Διότι αυτό είναι το πρόβλημα. Κάθε προσγείωση στην πραγματικότητα, που λέει ότι δεν είχαμε μόνο εμείς γαμάτο πολιτισμό, αλλά και άλλοι, εκλαμβάνεται σαν κόμπλεξ ή σαν ανθελληνισμός.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θεωρώ ότι μιλάω με έναν συνομιλητή ευφυή και αξιόλογο,

Σ εφχαριστο.

 

Θελω να ξεκαθαρισω οτι ΠΟΥΘΕΝΑ δεν ειπα οτι η ελληνικη γλωσσα ειναι ανωτερη,(οπως μου καταλογισες για να ισχυροποιησεις την αποψη σου χτυπωντας στο συναισθημα των ''την των Ελληνων ψωναραν μαχομενων'') απλα υπερασπιστηκα την αγαπη μου γι αυτην.

Κι ας επιλεγω να τραγουδαω αμερικανικα,ισως αποδειξη του οτι δεν ειμαι δεσμιος καμιας ελληνοφρενειας η ελληνοτραγελαφικης παρανοιας και παρελθοντολαγνειας... ;)

 

Επισης δεν ειπα οτι ειναι ανθελληνισμος το να θεωρουμε οτι εχουν και οι αλλοι πολιτισμο.

Ειπα να μην υποτιμουμε οσους λενε το αυτο για μας. ;)

 

Τελος,να πω οτι απλα υπερασπιστηκα την ζωσα ελληνικη γλωσσα...

(βιντεο 7:00) ;)

 

Το παρακατω βιντεο βγηκε χωρις ιδιαιτερο ψαξιμο αφου ηταν απο τα πρωτα που εβγαλε στη λεξη ''Μπαμπινιωτης''.

Το πατησα για να ακουσω την αποψη του Γλωσσολογου.

 

Ευτυχως για το φτωχο μου μυαλο,επιβεβαιωνομαι 100% σ αυτα που εγραψα και ας μην ανεφερα τις δικες μου περγαμηνες και τα πτυχια μου γιατι δεν θεωρω τα πτυχια εχεγγυο εγγυροτητας και ανωτεροτητας.

Απλα την ευκαιρια  να ασχοληθει καποιος με ενα αντικειμενο με ενδελεχεια,το αποτελεσμα της οποιας ομως ειναι παντα επισφαλες αναλογα με το προσωπικο του φιλτρο.

Eπισης θεωρω δειγμα επαρσης το να αναφερει καποιος τις σπουδες του για να αντλησει ισχυ η αποψη του(ή και ο ιδιος)απο αυτες,αφου μιλαμε χαλαρα και δεν ειμαστε σε επιστημονικο συνεδριο για να δειξουμε ταυτοτητα στην εισοδο... ;)

 

Οι πραγματικα μορφωμενοι ανθρωποι δε διατυμπανιζουν τα προσοντα τους.Τα αποδεικνυουν. :)

 

Επισης οι πραγματικοι γνωστες καποιων πραγματων ξερουν να διυλιζουν μια κουβεντα,εστιαζοντας στο θεμα.

Δεν πλατυαζουν με φιλοσοφικες και κοινωνιολογικες αναλυσεις,καθημερινο κοστουμι λερωμενο στο γιακα,ασχετως περιστασης επικοινωνιας που λενε οι παιδαγωγοι...

 

Δεν εχω ΚΑΜΙΑ αναγκη να νιωσω οτι εχω δικιο σε κατι(ιδιως στο νοιζ που κανει αναλυσεις εξω απο αυτα που πραγματευεται,τα μουσικα),παραθετω το βιντεο ως ενημερωση για οσους ακομα ψαχνονται οπως εγω και δεν εχουν κατασταλλαξει στα εκατερωθεν δογματα αλλα ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΣΣΟΝΤΑΙ κατα βουληση.(Ναι,και αυτο ειναι επιστημη). :)

Οσοι εχουν κατασταλλαξει..ας μην το δουν.

Οσοι παλι αρχισουν τις μλκιες του στυλ ''ελα μωρε το μλκ το  Μπαμπινιωτη'' ας μας παραθεσουν καποιον που εκτιμουν. ;)

Εδω κλεινω την συμμετοχη μου στην ωραια κουβεντα,καλη συνεχεια σ ολους!

 

Για συντομια.. δειτε απο την αρχη ως το 3:27

μετα   απο το 6:10

 

ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Το μεγαλείο της Ελληνικής γλώσσας

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντωμεταξύ σε κάποιο άλλο μέρος του κόσμου...

 

The ancient Greek initiative is a new approach to education; using ancient Greek to enhance and enrich the school curriculum and literacy, aims to support the curriculum for children at primary level and to enhance their achievements in many subject areas and especially literacy at key stage two.

 

 

http://irisproject.org.uk/index.php/projects/greek-in-schools

 

 

ο χρόνος αρκετός 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To noiz σίγουρα δεν είναι χώρος για να γίνει αναλυτική κριτική στον Μπαμπινιώτη ούτε για να ανοιχτεί το ζήτημα της συνέχειας της γλώσσας το οποίο θέλει πολύ γερή κατάρτιση.

 

Θα προσπαθήσω να περιοριστώ σε πράγματα απλά και κατανοητά λοιπόν.

 

Ο Μπαμπινιώτης, δάσκαλός μου σε 4 εξάμηνα στο Αθηνών, είναι ένας πολύ καλός δάσκαλος, κατανοητός, συστηματικός και μεταδοτικός. Είναι επίσης αρκετά καλός στην εκλαΐκευση επιστημονικών εννοιών. Αλλά σαν γλωσσολόγος δεν έχει συνεισφέρει κάτι το ιδιαίτερο, ούτε στην ελληνική ούτε στη διεθνή γλωσσολογία.

 

Ο Μπαμπινιώτης χαίρει της εκτίμησης του κοινού ως ο πρώτος Έλληνας γλωσσολόγος-φίρμα. Δεν θεωρείται κάτι σπουδαίο στην επιστημονική κοινότητα όμως. Αυτό είναι κάτι σύνηθες για τους ακαδημαϊκούς που γίνονται μιντιακές περσόνες, και σε διεθνές επίπεδο.

 

Εξάλλου ο Μπαμπινιώτης είναι πολύ πιθανόν ότι έχει και πολιτικές φιλοδοξίες (αυτό για να μη νομίζουμε ότι μιλάει πάντοτε 100% ανιδιοτελώς).

 

Στα ζητήματα της συνέχειας της γλώσσας, λόγω της πολιτικής φόρτισης που έχουν τα ζητήματα αυτά, παίρνει μια χαμηλών τόνων αλλά συντηρητική θέση, αρκετά σοβαρή θα έλεγα (δεν ξεπέφτει σε εθνικιστικές βλακείες) αλλά με αρκετές ανακρίβειες και στρογγυλέματα, και σε καμία περίπτωση δεν τα βάζει με τις καθιερωμένες 150 χρόνια τώρα ιδέες.

 

Λέει ότι καταλαβαίνουμε Αίσωπο, για παράδειγμα. Όταν στο Ζ΄εξάμηνο φιλολογικού κάναμε Αίσωπο (δηλαδή στο τελευταίο έτος της σχολής μας) ήταν όντως ένα βατό κείμενο, που όμως σε καμία περίπτωση δεν έβγαινε χωρίς διδασκαλία, παρότι εμείς ήμασταν τελειόφοιτοι φιλολογίας (και μάλιστα κατεύθυνση κλασικής φιλολογίας, δηλαδή με ειδίκευση στα αρχαία και λατινικά). Και παρότι είχαμε διδαχτεί πολύ πιο δύσκολα κείμενα (Όμηρο, Πίνδαρο, Σαπφώ, τραγωδία κ.λπ.).

 

Πώς λοιπόν μπορεί κανείς να ισχυριστεί στα σοβαρά ότι ο Αίσωπος είναι κατανοητός σήμερα; Δηλαδή ένα παιδί 13 χρονών και μια συνταξιούχος κυρία του δημοτικού καταλαβαίνουν Αίσωπο; Εδώ έτοιμοι φιλόλογοι και δεν το καταλαβαίναμε.

 

Καταλαβαίνουμε λέει και Ξενοφώντα. Αυτό είναι τελείως μπαρούφα. Στο άγνωστο κείμενο του Ξενοφώντα κοβόμασταν σωρηδόν στο 4ο εξάμηνο. Τι είδους κατανόηση είναι δαύτη που κόβονται εκκολαπτόμενοι επιστήμονες;

 

Στην καθαρεύουσα (πολύ πιο πρόσφατη μορφή γλώσσας, αφού είχε αρχαϊκά στοιχεία αλλά με νεοελληνική κατά 90% σύνταξη) οι μαθητές ίδρωναν να βγάλουν μία αράδα χωρίς μαργαριτάρι. Και έτσι καθαρεύουσα μάθαιναν μόνο αυτοί που είχαν πολύ υψηλό μορφωτικό επίπεδο στο σπίτι τους και πήγαιναν σε καλά σχολεία, δηλαδή η αστική τάξη. Η πλέμπα, με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις, έμενε στην αμάθεια.

 

Αν καταλαβαίνουμε Αίσωπο, γιατί δεν είχαν όλοι 10, άντε 9; Γιατί πάλι οι μισοί είχαν 5, όπως και στον Όμηρο;

 

Καταλαβαίνουμε λέει και τη Βίβλο. Να πω εδώ ότι κάποτε (1900-01) στην Ελλάδα υπήρχε το αίτημα της μετάφρασης στη δημοτική της Βίβλου, για να καταλάβουν επιτέλους οι απλοί άνθρωποι τι είναι αυτά τα ακατανόητα που μουρμουράνε οι παπάδες.

 

Οι εθνικιστές (πολύ στα ντουζένια τους τότε) ξεσηκώθηκαν κατά αυτής της "ιεροσυλίας" με αποτέλεσμα αιματηρά επεισόδια, γνωστά ως Ευαγγελικά, με 11 νεκρούς και 70 τραυματίες. Διαβάζει όποιος θέλει ενδεικτικά εδώ:

http://el.wikipedia.org/wiki/Ευαγγελικά

 

Αυτό είναι ένα μικρό δείγμα της φόρτισης που υπάρχει γύρω από το ζήτημα της συνέχειας της γλώσσας, και δείχνει πόσο πολιτικοποιημένο ζήτημα ήταν πάντοτε, όχι τώρα και όχι μόνο στο noiz. Από αυτό ίσως καταλάβεις Σταύρο ότι η κουβέντα δεν είναι προσωπική, ούτε ζήτημα ιδεολογικής τύφλωσης, και το ξαναλέω γιατί και στην τελευταία σου απάντηση υπάρχει μια αίσθηση ότι σου καταλογίζω πράγματα που δεν υπάρχουν στα γραφόμενά μου.

 

Και για να το κλείσω κι εγώ από τη μεριά μου, θα ήθελα να παραθέσω ένα μύθο του Αισώπου στα αρχαία και να μου πείτε αν καταλαβαίνετε χωρίς βοήθεια και χωρίς κάποια μετάφραση αυτό το κείμενο:

 

Ἀετὸς λαγωὸν ἐδίωκεν. ὁ δὲ ἐν ἐρημίᾳ τῶν βοηθησόντων ὑπάρχων, ὅν μόνον ὁ καιρὸς παρέσχε, κάνθαρον ἰδών, τοῦτον ἱκέτευεν. ὁ δὲ παραθαρσύνας αὐτόν, ὡς ἐγγὺς ἐλθόντα τὸν ἀετὸν ἐθεάσατο, παρεκάλει μὴ ἀπάγειν αὐτοῦ τον ἱκέτην. κἀκεῖνος ὑπεριδὼν τὴν μικρότητα ἐν ὄψει τοῦ κανθάρου τὸν λαγωὸν κατεθοινήσατο. ὁ δὲ ἀπ' ἐκείνου μνησικακῶν διετέλει παρατηρούμενος τοῦ ἀετοῦ τὰς καλιὰς καί, εἴ ποτε ἐκεῖνος ἔτικτε, μετάρσιος αἰρόμενος ἐκύλιε τὰ ὠὰ καὶ κατέασσε, μέχρις οὗ πανταχόθεν ἐλαυνόμενος ὁ ἀετὸς ἐπὶ τὸν Δία κατέφυγεν ( ἔστι δὲ τοῦ θεοῦ ἱερὸς ὁ ὄρνις ) καὶ αὐτοῦ ἐδεήθη τόπον αὐτῷ πρὸς νεοττοποιίαν ἀσφαλῆ παρασχεῖν. τοῦ δὲ Διὸς ἐν τοῖς ἐαυτοῦ κόλποις τίκτειν ἐπιτρέψαντος αὐτῷ, ὁ κάνθαρος τοῦτου ἑωρακώς, κόπρου σφαῖραν ποιήσας ἀνέπτη καὶ γενόμενος κατὰ τοὺς τοῦ Διὸς κόλπους ἐνταῦθα καθῆκεν. ὁ δὲ Ζεὺς ἀποσείσασθαι τὴν κόπρον βουλόμενος, ὡς διανέστη ἔλαθεν τὰ ὠὰ ἀποῤῥίψας. ἀπ' ἐκείνου τέ φασι περὶ ὃν καιρὸν οἱ κάνθαροι γίνονται μὴ νεοττεύειν τοὺς ἀετούς.

Ὁ λόγος διδάσκει μηδενὸς καταφρονεῖν, λογιζομένους ὅτι οὐδεὶς οὕτως ἐστὶν ἀδύνατος ὡς προπηλακισθεὶς μὴ δύνασθαί ποτε ἑαυτὸν ἐκδικῆσαι.

 

Ιδού και ένα απόσπασμα Καινή Διαθήκη για να μου πείτε αν καταλαβαίνετε πλήρως χωρίς βοήθεια και χωρίς κάποια μετάφραση αυτό το κείμενο:

ὅτε δὲ ἦλθε τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου, ἐξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ, γενόμενον ἐκ γυναικός, γενόμενον ὑπὸ νόμον, ἵνα τοὺς ὑπὸ νόμον ἐξαγοράσῃ, ἵνα τὴν υἱοθεσίαν ἀπολάβωμεν. ῞Οτι δέ ἐστε υἱοί, ἐξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸ Πνεῦμα τοῦ υἱοῦ αὐτοῦ εἰς τὰς καρδίας ὑμῶν, κρᾶζον· ἀββᾶ ὁ πατήρ. ὥστε οὐκέτι εἶ δοῦλος, ἀλλ᾽ υἱός· εἶ δὲ υἱός, καὶ κληρονόμος Θεοῦ διὰ Χριστοῦ. ᾽Αλλὰ τότε μὲν οὐκ εἰδότες Θεὸν ἐδουλεύσατε τοῖς μὴ φύσει οὖσι θεοῖς· νῦν δὲ γνόντες Θεόν, μᾶλλον δὲ γνωσθέντες ὑπὸ Θεοῦ, πῶς ἐπιστρέφετε πάλιν ἐπὶ τὰ ἀσθενῆ καὶ πτωχὰ στοιχεῖα, οἷς πάλιν ἄνωθεν δουλεύειν θέλετε;

 

Εν κατακλείδι: η άποψή αυτή για τη συνέχεια της γλώσσας, που θέλει να μας πει ότι δεν υπάρχει κενό ανάμεσα στην αρχαιότητα μέχρι σήμερα, είναι μια χονδροειδής υπερβολή.

 

Υπάρχει συνέχεια αλλά το ξαναλέω, με την έννοια της κληρονομιάς, όχι της ζωντανής γλώσσας. Ζωντανή γλώσσα σημαίνει πλήρως κατανοητή γλώσσα: όχι να πιάνουμε 20% των φράσεων γιατί κάποιες λέξεις μοιάζουν με τις σημερινές, αλλά χωρίς να ξέρουμε τι σημαίνει το υπόλοιπο 80% -και κυρίως τι σημαίνει το σύνολο του κειμένου.

 

Εντωμεταξύ σε κάποιο άλλο μέρος του κόσμου...

 

The ancient Greek initiative is a new approach to education; using ancient Greek to enhance and enrich the school curriculum and literacy, aims to support the curriculum for children at primary level and to enhance their achievements in many subject areas and especially literacy at key stage two.

 

http://irisproject.org.uk/index.php/projects/greek-in-schools

Φίλε μου είναι πολύ ωφέλιμη η διδασκαλία των αρχαίων (παρότι η αύξηση από 3 στα 6 χρόνια διδασκαλίας που υπάρχει στην Ελλάδα εδώ και σχεδόν 20 χρόνια δεν είχε κάποιο ιδιαίτερο αποτέλεσμα). Και πάλι, πιστεύω ότι για όποιον τα επιλέγει, όπως τα επέλεξα εγώ επειδή μου άρεσαν, είναι πολύ ωφέλιμα.

 

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ζωντανή γλώσσα. Καταλαβαίνεις τη διαφορά πιστεύω.

 

Πιστεύω ότι στην Ελλάδα τα αρχαία δεν θα είναι ποτέ ωφέλιμα αν δεν τους αφαιρέσουμε όλα τα βαρίδια που τους έχουν φορέσει οι διάφοροι υπερ-πατριώτες εδώ και 250 χρόνια. Μόνο τότε θα είναι γνώση και όχι αφιονισμός-ιδεολογία που αντί να οξύνει την αντίληψη, αποβλακώνει δια βίου.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ομιλία του Γιώργου Σεφέρη κατά την απονομή του βραβείου Νομπέλ στη Λογοτεχνία

 

Στοκχόλμη, 10 Δεκεμβρίου 1963

 

Τούτη την ώρα αισθάνομαι πως είμαι ο ίδιος μια αντίφαση.Αλήθεια, η

Σουηδική Ακαδημία έκρινε πως η προσπάθειά μου σε μια γλώσσα περιλάλητη

επί αιώνες, αλλά στην παρούσα μορφή της περιορισμένη, άξιζε αυτή την

υψηλή διάκριση.Θέλησε να τιμήσει τη γλώσσα μου, και να - εκφράζω τώρα

τις ευχαριστίες μου σε ξένη γλώσσα. Σας παρακαλώ να μου δώσετε τη

συγγνώμη που ζητώ πρώτα-πρώτα από τον εαυτό μου.

 

Ανήκω σε μια χώρα μικρή. Ένα πέτρινο ακρωτήρι στη Μεσόγειο,που δεν

έχει άλλο αγαθό παρά τον αγώνα του λαού του, τη θάλασσα, και το φως

του ήλιου. Είνα ιμικρός ο τόπος μας, αλλά η παράδοσή του είναι

τεράστια και το πράγμα που μας χαρακτηρίζει είναι ότι μας παραδόθηκε

χωρίς διακοπή. Η ελληνική γλώσσα δεν έπαψε ποτέ της να μιλιέται.

Δέχτηκε τις αλλοιώσεις που δέχεται καθετί ζωντανό, αλλά δεν

παρουσιάζει κανένα χάσμα.

 

Ελύτης

«Μου εδόθηκε, αγαπητοί φίλοι, να γράφω σε μια γλώσσα που μιλιέται μόνον από μερικά εκατομμύρια ανθρώπων. Παρ' όλ' αυτά, μια γλώσσα που μιλιέται επί δυόμιση χιλιάδες χρόνια χωρίς διακοπή και μ' ελάχιστες διαφορές.[...] Και το αναφέρω όχι διόλου για να υπερηφανευθώ αλλά για να δείξω τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας ποιητής όταν χρησιμοποιεί για τα πιο αγαπημένα πράγματα τις ίδιες λέξεις που χρησιμοποιούσαν μια Σαπφώ ή ένας Πίνδαρος. [...]Εάν η γλώσσα αποτελούσε απλώς ένα μέσον επικοινωνίας, πρόβλημα δεν θα υπήρχε.Συμβαίνει όμως ν' αποτελεί και εργαλείο μαγείας και φορέα ηθικών αξιών.Προσκτάται η γλώσσα στο μάκρος των αιώνων ένα ορισμένο ήθος. Και το ήθος αυτό γεννά υποχρεώσεις. Χωρίς να λησμονεί κανείς ότι στο μάκρος εικοσιπέντε αιώνωνδεν υπήρξε ούτε ένας, επαναλαμβάνω ούτε ένας, που να μην γράφτηκε ποίηση στην ελληνική γλώσσα. Να τι είναι το μεγάλο βάρος παράδοσης που το όργανο αυτό σηκώνει».

 

«Αξιον εστί»:

«Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική [...] Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου [...] ψαλμωδίες γλυκές με τα πρώτα-πρώτα ΔόξαΣοι. Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα-πρώτα Δοξα Σοι [...] με τα πρώτα σμπάρα των Ελλήνων. Αγάπες μυστικές με τα πρώτα λόγια του Υμνου. Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα λόγια του Υμνου».

 

Το μεγαλείο μιας γλώσσας φίλε δεν βρίσκεται στους γλωσσολόγους αλλά στους ποιητές της.

 

Επειδή πιστεύω ότι καλόπιστα λες ότι λες σου προτείνω να διαβάσεις την γέννηση της τραγωδίας του Νίτσε. Ίσως εκεί ανακαλύψεις ότι σε αυτόν τον τόπο ξεκίνησε κάτι ξεχωριστό και βαθύ, κάτι που βρήκε μόνο μιμητές μα ποτέ επαναλήψεις.

ο χρόνος αρκετός 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου