Προς το περιεχόμενο

Diezel D-Moll Review


adr1anos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πόσταρα αυτό το άρθρο στο kithara.gr όπου συνήθως αρθρογραφώ, αλλά το ποστάρω και εδώ σαν ένα ευχαριστώ για τον Βασίλη (Clark81) η γνώμη του οποίου, κάποια στιγμή μέσα στο 2012 έγινε αφορμή να αποκτήσω αυτό το απίθανο μηχάνημα..

 

===================================================

 

Χθες είχα την πρώτη πρόβα με το γκρουπ όπου είχα την δυνατότητα να παίξω με τον D-Moll σε μάχιμες συνθήκες, εκεί όπου ακριβώς γνωρίζει και γνωρίζεται καθένας με τον εξοπλισμό του!.. Ένα έχω να πω: WOW!...

(έχω να πω κι άλλα, βέβαια…!..)

 

Θα προσπαθήσω να κάνω ένα πλήρες review που να μην περιέχει το σύνηθες βαρετό «τι καλός που είναι ο νέος μου ενισχυτής, τα κάνει όλα τέλεια», κλπ, δηλαδή το κλασσικό honeymoon review που έχουμε συνηθίσει..

 

Ας ξεκινήσουμε με τα χαρακτηριστικά του ενισχυτή, για να έχουμε ένα κοινό πεδίο και να καταλαβαινόμαστε:

 

Diezel D-Moll

100 watt από 4 x JJ KT77 τελικές

6 x 12AX7 προενισχύτριες

Clean/Crunch κανάλι 1: Gain, Volume , Bass, Middle, Treble

Drive κανάλι 2α: Gain, Volume , Bass, Middle, Treble

Lead κανάλι 2β: Gain, Volume και μοιράζεται τα BMT του 2α.

Mid Cut φίλτρο: Intensity, Volume, εφαρμόζεται και στα 3 κανάλια

Master 1 και Master 2 Volumes

Global ρυθμιστικά Presence και Deep  

Serial Loop, Parallel Loop (με volume)

Όλες οι λειτουργίες, Κανάλι 1, 2a, 2β, MidCut, Master1/2, FXLoop, Mute είναι MIDI Switchable, 128 presets max.

 

Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά/λεπτομέρειες στο: http://diezel.typo3.inpublica.de/D-Moll.34.0.html

 

 

Εντυπώσεις από το ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

 

Η πρώτη εντύπωση είναι ότι ο ενισχυτής αυτός είναι φτιαγμένος με τις υψηλότερες προδιαγραφές ποιότητας και αξιοπιστίας. Όλα τα εξαρτήματα είναι απόλυτα τακτοποιημένα, δεμένα για να μην παίζουν στις μετακινήσεις και οι κολλήσεις άψογες παντού.

 

IMG_9381.jpg

 

Τα καλώδια έχουν κρατηθεί όσο γίνεται πιο κοντά για την αποφυγή θορύβων.. Παράλληλα παντού υπάρχουν ακριβοί ρελέδες άψογης ποιότητας για τον έλεγχο των λειτουργιών με MIDI με την καλύτερη δυνατή απόκριση

 

IMG_9406.jpg

 

ΚΑΘΕ ΕΝΑ από τα καλώδια που μεταφέρουν σήμα (και όχι μόνο από το βύσμα στην V1) είναι shielded και γειωμένο με απίθανη φροντίδα.

 

IMG_9409.jpg

 

Οι οδηγίες για το BIAS είναι εξαιρετικές, και συνιστούν την επανάληψη όλης της διαδικασίας 3 φορές!!!.. Δεν το έχω ξαναδεί πουθενά αυτό!!..

 

IMG_9415.jpg

 

Η ποιότητα της κατασκευής και των εξαρτημάτων/υλικών δείχνουν γιατί ο κατασκευαστής δίνει 5 χρόνια εγγύηση στο μηχάνημα, σύν 1 χρόνο μεταφέρσιμο στον δεύτερο ιδιοκτήτη!..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντυπώσεις από τον ΗΧΟ

 

CLEAN/CRUNCH Κανάλι 1

O D-Moll είναι βασισμένος στον Herbert, έναν ενισχυτή ο οποίος έχει αμιγές καθαρό κανάλι, με ατελείωτο headroom χωρίς να βρωμίζει παρά μόνο σε εκρηκτικές εντάσεις (και αυτό αμφίβολο, είναι 120watt!). Στον D-Moll το κανάλι 1 υποτίθεται ότι κάνει και crunch με το ρυθμιστικό Gain. ΔΕΝ μου άρεσε!.. παίζω πάρα πολύ με crunch και έχω πολλά ακούσματα και πολύ ψηλές απαιτήσεις.. έχω ακούσει καλύτερο Crunch από πολλούς ενισχυτές, (Cornford, Elmwood ακόμα και ο Tubemeister τολμώ να πω). Το Crunch που παίρνεις από το κανάλι 2α με το volume της κιθάρας χαμηλά είναι πολύ ανώτερο από αυτό του 1. Φαίνεται ότι διατηρήθηκε η αρχική σχεδίαση του Herbert με στόχο να μπορεί να δώσει καθαρό με πολύ headroom αν κάποιος το θελήσει και έτσι το crunch έγινε με κάποια πρόσθεση επιπλέον σταδίων gain με τρόπο που δεν είναι βέλτιστος. Σίγουρα όμως το κανάλι 1  θα ικανοποιήσει όποιον θέλει καθαρό ήχο, έχει απίθανη ευκρίνεια εάν ρυθμιστεί σωστά.

 

DRIVE ΚΑΝΑΛΙ 2α

Εδώ μπορώ να ζήσω και να περάσω όλες τις επόμενες μέρες των μουσικών μου δρώμενων!.. Από πού να αρχίσω για αυτό το κανάλι.. Καθαρίζει απίθανα με το volume της κιθάρας και βγάζει ένα από τα καλύτερα και πιο ευκρινή Crunch που έχω ακούσει ποτέ. Οδηγούμενο πιο πολύ δίνει ένα Drive για δουλειά με ακόρντα που έχει απίστευτο βάθος, όγκο και ταυτόχρονα μία λαμπερότητα και μία διακριτότητα όπου ακούς τις χορδές μία μία. Τα παικτικά λάθη εδώ γίνονται αμείλικτα εμφανή. Με το Volume της κιθαρας τέρμα και το Gain στα 2/3 περνάς σε πεδίο Lead όμως με την ίδια καταπληκτική ευκρίνεια και note separation.. Πολλοί θα κάνουν πολλά από τα σόλα τους σε αυτό το κανάλι.. Εδώ θα ζήσουν τις ομορφότερες στιγμές τους οι οπαδοί του μεταλ. To chugga chugga είναι από άλλο κόσμο, στακάτο και ταυτόχρονα βαθύ, ολοκληρωτικό, βλέπεις (και ακούς) γιατί οι μετασχηματιστές είναι τεράστιοι και ζυγίσουν 6 κιλά ο καθένας!.. Τα ρυθμιστικά είναι πολύ δραστικά και θέλουν μικρές, σταδιακές αλλαγές. Νομίζω ότι μπορώ να βγάλω οποιοδήποτε ήχο θέλω από το κανάλι αυτό και μόνο. Εάν ποτέ η Diezel έβγαζε έναν μονοκάναλο ενισχυτή, θα ήταν με αυτό το κύκλωμα. Απίθανο από όλες τις απόψεις!..

 

LEAD ΚΑΝΑΛΙ 2β

Ένα κτήνος που θέλει θηριοδαμαστή για να τιθασευτεί!.. Κατ αρχάς, το πρώτο και πρώτιστο πράγμα που παρατηρείς είναι ο signature ήχος των θεϊκών μεσαίων που έκανε διάσημη την DIezel.. ο ντράμερ (!) σχολίασε τον ήχο θετικά χωρίς να έχει δει με τι ενισχυτή παίζω!.. ο ήχος αυτός μιλάει στο ασυνείδητο..  άνθρωποι που περνούν απέξω από τον χώρο, θα μαγευτούν από την περίεργη αυτή χροιά, την άγνωστη μυστική συνταγή που αυτός ο χαρισματικός άνθρωπος, ο Peter κατάφερε να πετύχει και να βάλει μέσα σε αυτούς τους ενισχυτές. Mojo? Συχνότητες? Tone Stack? Εμπειρία? Διάνοια? Τύχη? Όπως και να το πούμε, τίποτα δεν θα περιγράψει αυτό το κάτι ιδιαίτερο, αναγνωρίσιμο και πάρα πολύ ξεχωριστό. Το κανάλι αυτό μοιράζεται το ίδιο BMT με το κανάλι 2α. Όμως έχει διαφορετική απόκριση by design. Ακούγεται πιο συμπιεσμένο και παράλληλα «κόβει» περισσότερο. Τα μπάσα είναι βαθειά και σφιχτά μαζί (απίθανο..) δεν πλαδαρεύουν ποτέ και το sustain είναι απόκοσμο. Πουλάς επιτόπου ότι σωρούς από πετάλια είχες μαζέψει για να βρεις αυτό το κάτι που σου έλλειπε σε όλους τους άλλους ενισχυτές που είχες παίξει..  Ακόμα και αυτό το κανάλι, καθαρίζει με το volume της κιθάρας!!!!.. είναι απίστευτο, πως τόσο ατελείωτο gain προέρχεται από ένα κύκλωμα με τόσα πολλά στάδια, με προοδευτικό και ευγενή τρόπο ώστε να έχει την δυνατότητα να καθαρίζει και να γλυκαίνει με απλά το  volume της κιθάρας. Όσα και να πλήρωσες για αυτόν τον ενισχυτή, έχεις μία τάση/ανάγκη να μπείς στο forum της Diezel και να πείς ένα ευχαριστώ στον άνθρωπο αυτό που σχεδίασε αυτό το πράγμα..  ένας άνθρωπος ο οποίος απαντάει προσωπικά σε όλους τους πελάτες του για ακόμα και την παραμικρή απορία/θέμα/πρόβλημα τους  και είναι διάσημος ως σημείο αναφοράς του Customer Care Excellence. Απλά Reference.

 

MID CUT

Ποιο mid cut?.. εγώ άκουσα Boost!.. Δεν περίμενα με τίποτα αυτό που μου επιφύλασσε αυτό το ρυθμιστικό!.. Σύμφωνα με τα specs, το Intensity κόβει την περιοχή γύρω από τα 400Hz και με το αντίστοιχο Volume δίνει ότι ένταση χάθηκε. Στην πράξη αυτό που άκουσα εγώ ήταν μία έμφαση στα Upper Mid!!.. η κιθάρα ξαφνικά «κόβει» περισσότερο και αποκτά λαμπερότητα. Το κύκλωμα αυτό έχει σχολιαστεί σε fora διεθνώς από τις μέρες του Herbert. Οι συχνότητες γύρω από τα 400Hz είναι αυτές που περιγράφονται ως «boxy»!.. Ο στόχος του Peter ήταν να δώσει μία μεγαλύτερη ευκρίνεια στα στακάτα περάσματα του metal και αυτό επιτυγχάνεται. Όμως γενικότερα, φαίνεται ότι η αναίρεση της «boxy» περιοχής των 400Hz δημιουργεί ταυτόχρονα ένα loudness effect κάτω και πάνω από την περιοχή αυτή, το οποίο κάνει τον ήχο πιο ευκρινή για δακτυλισμούς και αρπίσματα με τρόπο που κόβει στην μίξη, ενώ τα μπάσα παραμένουν γεμάτα. Όταν κοίταζα τον ενισχυτή σκεφτόμουν ότι το mid cut είναι μία λειτουργία που δεν θα χρησιμοποιήσω καθόλου και χθες, είδα ότι αντίθετα, θα μου είναι αναπόσπαστο μέρος της λειτουργικότητας που θα χρησιμοποιώ συχνά. Απίθανο κύκλωμα και ευχάριστη έκπληξη.

 

PRESENCE/DEEP

Δύο ρυθμιστικά που μου έβγαλαν νόημα περισσότερο από κάθε άλλον ενισχυτή που τα είχε!.. Το presence σύμφωνα με τα specs ρυθμίζει την περιοχή γύρω από τα 3KHz και το Deep γύρω από τα 120Hz. Πέφτουν δηλαδή έξω από τις συχνότητες των BMT των καναλιών. Αυτό τα κάνει ιδανικά για να ρυθμίσεις την απόκριση της καμπίνας σου, και της εκάστοτε καμπίνας που θα χρησιμοποιήσεις. Εγώ ρύθμισα λίγο πάνω το presence για να αντισταθμίσω το Weber Beam Blocker που έχω φορεμένο στην Engl E112VB για να αναιρεί το icepick effect του V30. 

 

ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΜΟΥ μετά την πρόβα για να πάρετε μία ιδέα από το πώς χειρίστηκα κυρίως τα gain στα 3 κανάλια. Παρατηρήστε την θέση των Master 1 και 2 (ναι, έχουν διαφορά!..) ο ενισχυτής αυτός είναι τόσο κτήνος που εκεί ήταν μία καλή ένταση για μία δυνατή πρόβα!..

 

220120134886_zps1376a770.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντυπώσεις από την ΧΡΗΣΗ

 

Βάρος/Μεταφορά

Κατ’ αρχάς, η κεφαλή αυτή δεν είναι για πολύ κουβάλημα. Το πρώτο που καταλαβαίνεις είναι ότι η απίθανη χροιά, έρχεται με το αναπόφευκτο αντίστοιχο κόστος των κτηνωδών μετασχηματιστών και του βάρους τους. Μιλάμε για 25 κιλά στο χέρι, θέμα αν μπορεί κάποιος να κάνει 10-20 μέτρα περπάτημα με τον ενισχυτή για να τον μεταφέρει. Αν πάμε και στο φόρτωμα-ξεφόρτωμα από το πορτ μπαγκάζ, τότε μία λάθος κίνηση και η δισκοκοίλη  είναι σίγουρη. Ένα άλλο θέμα (θα αρχίσω την γκρίνια τώρα..) είναι ότι ο D-Moll είναι πολύ βαθύς (είναι 27Υ χ 30Β χ 60Π) και ΔΕΝ χωράει σε κανένα από τα κλασσικά Amp Transposters όπως αυτά που δίνει ο Thomann, το Gator G-901 και το Rockbag RB23500. Οπότε μιλάμε είτε για καροτσάκι praktiker, είτε για αλουμινένιο κουτί με ροδάκια, όπου πάει μακριά η βαλίτσα. Τυχεροί πολύ θα είναι οι ελάχιστοι από εμάς που θα μπορούν να τον αφήσουν σε κάποιο δικό τους στούντιο/χώρο μόνιμα για να παίζουν.. και δεν εννοώ την κρεβατοκάμαρα, ο ενισχυτής αυτός είναι για πλατείες και στάδια!..

 

Ένταση/Watt

Και με αυτό το σχόλιο, πάμε στην ένταση!.. Μιλάμε για κτηνώδεις εντάσεις, οι οποίες γίνονται ακόμα πιο έντονες από την εξαιρετική απόκριση του D-Moll στις δυναμικές και τα σκασίματα. ENA λάθος κούνημα του Master 2 κατά την μεταφορά που δεν πρόσεξες και κατόπιν ακόμα ένα προσθετικό λάθος επιλογής του από το MIDI πετάλι και το V30 εκρήγνυται επιτόπου και ο κώνος βγαίνει έξω και σας εύχεται Καλή Χρονιά.. (μου έτυχε και τρόμαξα και την γλύτωσα καθαρά από τύχη!.. δεν είχε μετακινηθεί  τόσο ψηλά..) Είναι νομίζω τα δυνατότερα 100Watt που κυκλοφορούν!.. ΔΕΝ είναι για μικρές καμπίνες..

 

Έλεγχος/MIDI

Πάμε σε ένα άλλο θέμα (συνεχίζοντας την γκρίνια..): MIDI!.. Ο ενισχυτής ελέγχεται αποκλειστικά με MIDI presets.. Είτε συνδέσεις το δικό του (πολύ καλό) Columbus (με το δικό του βύσμα XLR με τροφοδοσία) είτε ένα άλλο οποιοδήποτε MIDI Footswitch (εγώ έχω το Midi Moose) πρέπει να φτιάξεις και να αποθηκεύσεις presets για κάθε συνδυασμό λειτουργιών που θέλεις.. ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ότι δεν υπάρχει τρόπος, να έχεις ΠΧ ένα preset με πχ Lead 2b & Mid Cut & Master1 και να πατήσεις ένα άλλο κουμπί και να ενεργοποιήσεις ΜΟΝΟ το Master2.. πρέπει να φτιάξεις ένα ολόκληρο άλλο preset με Lead 2b & Mid Cut & Master2. Δυστυχώς αυτό περιορίζει λίγο την ευελιξία του θέματος. Υπάρχει ένα chip (Evolution) το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί μέσα στον ενισχυτή και να προσφέρει αυτή την επιπλέον λειτουργικότητα του να αλλάζεις presets αλλά και διακριτές μεμονωμένες λειτουργίες, αλλά πρέπει να πάει στον κατασκευαστή να γίνει η εγκατάσταση, και πάει πολύ μακριά η βαλίτσα με το κόστος των μεταφορικών και τα θέματα εγγύησης..

 

Στην Πράξη/Θερμότητα

Στην πράξη, ξεχνάς όλα τα παραπάνω και εισέρχεσαι στον χώρο της μουσικής νιρβάνα!.. Κάποιος είπε ότι δεν μπορείς να βγάλεις κακό ήχο από αυτόν τον ενισχυτή. Δεν χρειάστηκε να παίξω καθόλου με τα BMT για να εκστασιαστώ τελείως με την χροιά αυτού του απίστευτου μηχανήματος.. Αφού τελείωσε το όνειρο και ήρθε η ώρα της αποσύνδεσης (μαζί με τα ανάλογα συμπτώματα στέρησης, και σχόλια του τύπου δεν κλείνουμε και για αύριο πρόβα.. ποιος μπορεί ρε παιδιά?!..) κατάλαβα ότι το πράγμα είχε ζεσταθεί για τα καλά!.. Μιλάμε για 10 λυχνίες και ζέστη σομπίτσας του χειμώνα!.. ποιος χρειάζεται πετρέλαιο?.. Όταν έπιασα τον ενισχυτή είδα ότι η πίσω γρίλια πλάι στις 4 x KT77 ήταν καυτή.. Αυτές οι γρίλιες με τα laser-cut D εμπρός-πίσω είναι απίθανες για εξαερισμό.. ΟΜΩΣ τι θα γίνεται με τον D-Moll που βγαίνει με την νέα φθηνότερη ξύλινη πρόσοψη η οποία είναι κλειστή?.. είναι το πρώτο μοντέλο που βγαίνει έτσι.. το έχει σκεφτεί καλά ο Peter για χώρες σαν την Ελλάδα? Δεν μπορεί, πιστεύω ναι!. Θα δούμε στο μέλλον και από τα fora.. 

Οπότε συνοψίζοντας..

 

Πλεονεκτήματα για μένα:

  • Αληθινή, γνήσια Diezel χροιά με τα λιγότερα λεφτά της γκάμας
  • Θεϊκό Κανάλι 2α που είναι ένας κόσμος από μόνο του
  • Απίθανο Clarity, εκπληκτικά Dynamics, εκρηκτικό ChuggaChugga και απόκοσμο Sustain
  • Mid-Cut που εκπλήσσει ευχάριστα με την χρησιμότητα του
  • Compensated Out για Direct Out σε PA και REC
  • MIDI ελεγχόμενες λειτουργίες με 128 presets
  • Ποιότητα κατασκευής σε επίπεδα αναφοράς
  • Εγγύηση 5 χρόνων, σύν 1 χρόνου μεταφερόμενου στον 2ο ιδιοκτήτη
  • Εξυπηρέτηση πελατών για πολλαπλά βραβεία

Μειονεκτήματα για μένα:

  • Crunch από το Καθαρό Κανάλι 1 μέτριας χροιάς
  • To MIDI δεν μπορεί να ελέγξει διακριτές μεμονωμένες λειτουργίες
  • Πολύ βαριά κεφαλή
  • Πολύ χρήμα όταν θα αλλαχθούν οι 10 λυχνίες

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταπληκτική παρουσίαση! Ευχαριστούμε πολύ!

 

Αν μπορούσες δε να γράψεις και κανα κλιπάκι με όλα αυτα τα καταπληκτικά πράγματα που μας περιγράφεις, ώστε να έχουμε και ενα ηχητικό reference, θα ήσουν super!  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πραγματικα εκπληκτικο review. Εχοντας περασει αρκετη ωρα τον περασμενο χρονο μαζι του στο musikmesse (που ακομα και το ονομα του δεν ηταν βεβαιο, αμφιταλαντευονταν μεταξυ D-Moll και D-mon) καταλαβα οτι αυτος ο ατιμος ο diezel ενω παντα εχει τον signature ηχο του, καταφερνει και βγαζει νεοτερα μοντελα και μας δημιουργει GAS!!!!

 

Καλα παιξιματα αδερφε!! Θα σε ακουω απο τη διπλα αιθουσα... προσοχη ομως, εχω Herbert... :P

"If I didn't build my own amps - I'd be playing a Cornford."

Mark Cameron

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παραθέτω και λίγο "D-Moll porn" για όσους ίσως ενδιαφερθούν, δεν υπάρχουν ακόμα πολλές καλές φωτο στο διαδίκτυο:

 

DMoll_Front.jpg

 

DMoll_Back.jpg

 

DMoll_InsideKT77.jpg

 

DMoll_InsideTubes.jpg

 

DMoll_BackOpenF.jpg

 

DMoll_KT77.jpg

 

DMoll_BackZ1.jpg

 

DMoll_BackZ2.jpg

 

DMoll_BackZ3.jpg

 

DMoll_BackOpen.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 μήνες αργότερα...

Στο τελευταίο τεύχος του Premier Guitar έγινε ένα συμπλήρωμα του παλαιότερου review "Monsters of High Gain" όπου δοκιμάζονται οι εξής νέοι ενισxυτές:

Από τους 7 ενισχυτές ο D-Moll ήταν ο μόνος με 5 ολόκληρες πένες στην κατηγορία "Tones" και πήρε την διάκριση "Premier Gear".

 

Enjoy:

 

 

[/color]

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου