Προς το περιεχόμενο

ωδεια : αλλη μια ευκαιρια γνωσης


indianos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

μιας λοιπον που ερχεται ο σεπτεμβρης , που αρχιζουν τα σχολεια , που ξεκινα μια ακομα σχολικη περιοδος , ας μιλησουμε λιγο και για τα ωδεια . ωδειο = χωρος οπου διδασκεται η μουσικη .

η μουσικη για καποιον που ερχεται σε πρωτη επαφη μαζι της ειναι ενα πολυ δυσκολο και ακαταλαβιστικο πραμα .

η μουσικη περα απο διασκεδαση και ψυχαγωγια ειναι και ενα μαθημα

και απαιτει την αναλογη αντιμετωπιση , ωστε να την κατανοησεις και να εφαρμοσεις και στην πραξη σωστα , ολα αυτα που αποτελουν το αντικειμενο της μαθησης σου .

πραματα δηλαδη που θα τα βρει κανεις γραμμενα και αποτυπωμενα σε βιβλια , και με τις οποιες αποριες να αναλυονται και να ερμηνευονται σωστα και τεκμηριωμενα απο καποιον καθηγητη σε ενα ωδειο , με πινακα , κιμωλια , σφουγγαρι .

τα παραμυθια με τους δρακους πασιγνωστα :

α ) ασε ρε συ μιλαμε , εμενα μου δειχνει ενας κολλητος μου μιλαμε , τα παιρνω ρε συ , ευκολα ειναι ρε συ μιλαμε ,ειναι πολυ γελοια μιλαμε , ρε συ 7 νοτες μιλαμε ολες κι ολες .

β ) ασε ρε συ μιλαμε , τι ωδειο ρε συ μιλαμε πας καλα , εκει δεν ξερουνε τιποτε ρε συ οι ανθρωποι , μιλαμε εκει σου τρωνε τα λεφτα ρε συ τα ατομα μιλαμε , ασχετοι τελειως μιλαμε ρε συ

γ ) ασε ρε συ μιλαμε , εγω ειμαι αυτοδιδακτος ρε συ , μιλαμε εχω βγαλει μονος μου αρμονια , φουγκα , στρουγκα , ξεσφουγκα , σβουγκανατης στον τοιχο να σα κουει ΞΑΔΕΡΦΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ.

 

περα ομως απο τους δρακους αγαπητα μου ξαδερφια :

α) και απαραδεκτα ωδεια υπαρχουνε ( οκ ρε παιδια μην πατε σε αυτα αφου δεν σας καλυπτουν , επιλεξτε μονοι σας ωδεια με ατομικα τμηματα , ας μην γινεται ομως η εξαιρεση κανονας )

β) και απαραδεκτοι καθηγητες υπαρχουνε ( οκ ρε παιδια διαλεξτε καποιον της αρεσκειας σας και καντε ιδιαιτερα , ή αλλαξτε ωδειο , δεν ειναι ολοι οι καθηγητες πια ασχετοι , ας μην γινεται ομως η εξαιρεση κανονας )

γ) και τρομεροι - φανταστικοι αυτοδιδαχτοι μουσικοι στον κοσμο υπαρχουνε ( οκ ρε παιδια δεκτο , ποσοι ειναι αυτοι , θαρρειτε οτι ειναι ευκολο , ας μην γινεται η λαμπρη εξαιρεση κανονας )

 

υπαρχει η αμαθεια , η ημιμαθεια , η γνωση , η εξειδικευση

ΞΑΔΕΡΦΕΕΕΕ , ΔΙΑΛΕΓΣ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΣ

 

η καλη μουσικη σκοτωνει την πειρατεια .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η γνώση της μουσικής σε τεχνικό επίπεδο είναι ενας δρόμος χωρίς τελειωμό.

Βέβαια δεν είναι απαραίτητη για να γράψει και να παίξει κάποιος εξαιρετική μουσική.

Υπάρχουν ΤΕΡΑΣΤΙΟΙ συνθέτες ορχηστρικής μουσικής οι οποίοι δεν είχαν ιδιαίτερες μουσικές γνώσεις (Χατζηδάκης,Παπαθανασίου κτλ).

Από την άλλη υπάρχουν και συνθέτες εκτελεστές λαικής μουσικής με βαθειά γνώση της μουσικής θεωρίας (πχ.ο Μανώλης Χιώτης)

Οπότε σίγουρα ΚΑΝΟΝΑΣ δεν υπάρχει.

ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΜΩΣ ΤΟ ΣΥΝΘΕΤΙΚΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ,η το έχεις ή δεν το έχεις.Όπως δεν διδάσκεται και η αισθητική ......

Το μεγαλύτερο πρόβλημα των Ελληνικών ωδείων (και μιλάω από μέσα μια και χαράμισα αρκετά χρόνια από τη ζωή μου για να τελειώσω την ανωτερα στο πιάνο) είναι ότι δεν έχουν καμμία ουσιαστική επαφή με την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ και την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ (θυμάμαι ότι έπαιζα περίπου 8 χρόνια πιάνο και ΚΑΝΕΙΣ δεν μου είχε δείξει τα ΒΑΣΙΚΑ ΑΚΚΟΡΝΤΑ!!)

Επίσης ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥΣ πως να παίζουν ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ μουσικούς κάτι πολύ σημαντικό.

Κατά τη γνώμη μου τα περισσότερα ωδεία λειτουργούν λίγο αποστειρωμένα προσφέροντας ¨κλινικές" γνώσεις και όχι real world chops.

Προσωπικά έμαθα πολύ περισσότερα μέσα σε ένα summer semester στο Berklee απ'οτι είχα μάθει 15 χρόνια στο Εθνικό Ωδείο..

Το μεγαλύτερο σχολειο είναι το συνεχές παίξιμο μαζί με άλλους μουσικούς,η απομονωμένη "μελέτη" είναι ΑΧΡΗΣΤΗ αν δεν παίζεις με κόσμο,και τα live.

Και βέβαια η συνεχής ακρόαση μουσικής χωρίς κολήματα και προκαταλήψεις είναι το "κλειδί" για όλα....

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

superfunk διαβασα με προσοχη αυτα που εγραψες και εχω να σου κανω μερικες ερωτησεις

1 )λες οτι παρακολουθουσες ωδειο για 8 χρονια και δεν εμαθες τις βασικες συγχορδιες ( κυριες - δευτερευουσες - αυξημενες ελαττωμενες ) ?

2 ) με τετοιες ελλειψεις λοιπον ( χωρις απαραιτητα να ευθυνεσαι εσυ για αυτο ) περιμενες απο το συγκεκριμενο ωδειο και απο τους συγκεκριμενους καθηγητες να σε διδαξουν να παιζεις μαζι με αλλους μουσικους ?

3 ) την προοδο σου στα θεωρητικα την παρακολουθουσε κανεις ?

4 ) στο δημοτικο οταν διδαχτηκες βασικη γραφη και αναγνωση , την διδαχτηκες για να γραφεις και να διαβαζεις παρεα με αλλους δεκα ?

5 ) λες οτι το μεγαλυτερο σχολειο ειναι το συνεχες παιξιμο με αλλους μουσικους , και η απομονωμενη μελετη ειναι αχρηστη . τις κλιμακες , το μετρο , τις αξιες , τα κλειδια , τις παυσεις , τις μετατροπιες , τις αλυσιδες , τις εβδομες , τις ενατες , ποιος θα στα μαθει ? μηπως θα σου κλεινει το ματι ο ντραμιστας ποτε να μπεις , ή θα σου λεει ο μπασιστας χτυπα πεμπτη χορδη , ογδοο ταστο , και μετα πατα το 14ο μαυρο πληκτρο κατω αριστερα γωνια μετα το φαναρι δεξια διπλα απο το ψιλικατζιδικο ?

6 ) μηπως η μεγαλυτερη προκαταληψη ειναι η απαξιωση της μουσικης ως επιστημη και αντικειμενο σοβαρης μελετης , και το κλειδι για να γινει κατι κτημα σου τελικα ειναι η μελετη που φερνει τεκμηριωμενη γνωση ?

ισως το μεγαλυτερο παραμυθι το οποιο δεν γνωριζω απο που κρατα ριζες , ειναι οτι η μουσικη ειναι μια αορατη επιφωτιση η οποια σου ερχεται μονο οταν παιζεις μαζι με αλλον κοσμο στον ιδιο χωρο , την ιδια στιγμη .

προφανως μια παρεξηγησιμη ταυτιση με την εμπνευση εχω την εντυπωση .

superfunk εγω παιζω μουσικη μονος μου , ισως ειναι και το ειδος της μουσικης της οποιας πειραματιζομαι και προσπαθω να συνθεσω με ευλαβεια και περισσια προσοχη και ταπεινοτητα , μοναχικο .

ξερεις ομως τι με εξιταρει ?

οτι με αυτες τις γνωσεις που εχω αποκομισει ως τωρα απο το ωδειο , ενα αγαπημενο μου τραγουδι , το "lost" των "orbital" απο το "blue album" , το εγραψα σε παρτιτουρα , βρηκα τους ηχους σε καποια plugins , και καθομαι με τις ωρες και γουσταρω ,

απο sol ξεκιναει και κανει μετα ενα πηδημα πεμπτης .......

ειναι ωραιο συναισθημα τα τραγουδια που γουσταρεις να μπορεις να τους δινεις μορφη και ζωη , αποτυπωνοντας τα πανω σε ενα γαμημενο πενταγραμμο .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν απαξιώνω την μελέτη της μουσικής.Είναι ΠΡΟΣΟΝ για ένα μουσικό να έχει καλή τεχνική και γνώσεις.Δυστυχώς όμως ΜΟΝΟ αυτά δεν αρκούν.Είμαι στο χώρο της δισκογραφίας σαν μουσικός και παραγωγός πολλά χρόνια τώρα (και στην Ελλάδα αλλά και στίς ΗΠΑ) και πραγματικά αν είχα ενα ευρώ για κάθε φορά που είδα έναν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σπιτο-απομονωμένομελετημένο :lol: μουσικό να τα κάνει μαντάρα την πρώτη φορά που έπαιζε με ΑΛΛΟΥΣ μουσικούς,θα ήμουν πλούσιος.

Υπάρχουν πολλοί μουσικοί που κάνουν το λάθος να ΑΠΟΜΟΝΩΝΟΝΤΑΙ για πολλά χρόνια μελετώντας μεχρι που γερνάνε...αυτό έχει και άλλες επιπτώσεις ακόμα και στην τεχνική και τον ΗΧΟ τους (πχ.ντράμμερ που δεν ξέρουν να ΧΤΥΠΗΣΟΥΝ σωστά τα τυμπανά τουσ και παίζουν άψυχα λόγω του ότι δεν συμμετεχουν στη δυναμική μια μπάντας,Κιθαρίστες με εξαιρετική τεχνική στα ΣΟΛΑ άλλα απαράδεκτοι στη ΡΥΘΜΙΚΗ κιθάρα που είναι το βασικότερο και με ΑΠΑΙΣΙΟ ήχο κτλ.....)

Η επικοινωνία μεταξύ μουσικών (και μιλάω ΜΟΝΟ για μουσική που παίζεται από ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ και ΟΧΙ για μουσική που φτιάχνουμε μόνοι μας στο studio η για μουσική που παίζεται από ενα μόνο άτομο) είναι πολύ σημαντική.Η ΠΕΙΡΑ μεσα σε μια μπάντα δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμμία μελέτη.

Βέβαια θεωρώ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ότι υπάρχουν οι ΒΑΣΙΚΕΣ γνώσεις (δηλ.πολύ απλά γνωρίζουμε τι είναι τα 4/4 τα 7/8 και άλλοι ρυθμοί και ξέρουμε τυις κλίμακες και τα ακκόρντα :lol: )

Οσο για τα ακκόρντα που δεν μου έμαθαν στο ωδείο όταν σπούδαζα κλασσικό πιάνο μην ανησυχείς μου τα έδειξαν τα παιδιά όταν μπήκα σε συγκρότημα για πρώτη φορά στα 14 μου! (καλά παραδέχομαι ότι αγόρασα και ένα βιβλίο που τα είχε όλα :lol: )

Μετά βέβαια πήρα τον κακό το δρόμο :lol: και σπούδασα και αρμονία... πως να το κάνουμε έχει ΤΡΟΜΕΡΟ ενδιαφέρον (άσε που κανεις και τη φιγούρα σου λέγοντας στον πιανίστα σου "αυτό το κομμάτι ξεκινά από Asus7!!) :lol:

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλε μου φιλε , μουσικε παραγωγε δισκογραφε , θεωρω οτι δεν με εχεις καταλαβει , ουτε εμενα , ουτε το θεμα συζητησης που ξεκινησα , και ισως να επιβεβαιωνεις και τους προβληματισμους μου .

ξαφνικα , παρουσιαζεις ολους οσους μελετουν μονοι τους μουσικη , και παρακολουθουν μαθηματα σε ωδειο , να υστερουν εναντι σε αυτους που ανηκουν σε μια μπαντα , και δειχνει ο ενας στον αλλον πως παιζεται μια συγχορδια μεθ΄ εβδομης ( π.χ. )

λες οτι εχεις ακουσει μουσικους να τα κανουν μανταρα στο πρωτο τους live . ε και ? το βρισκεις τραγικο ?

υπαρχει και μια διαδικασια αν την εχεις υποψιν σου η οποια ονομαζεται προβα , και ΔΕΝ ειναι καθολου προσβλητικο για καποιον ή καποιους που και που να την εφαρμοζουν .

η τεχνικη η ευχερεια και η εξοικιωση στο παιξιμο ερχεται με την εξασκηση και τον καιρο , και ΟΧΙ με την μελετη . ΠΟΤΕ .

παραλογο ?????? δεν απανταει κανενας . αρα ΛΟΓΙΚΟ .

αρα λοιπον αυτο που λες ειναι μεν σωστο αλλα δεν στεκει .

ειλικρινα ουτε εγω ειμαι τεχνιτης και μεγαλος σολιστας και παιχταρας

ξερεις γιατι ? γιατι δεν με νοιαζει αυτο . δεν με ενδιαφερει να γινω τρανος εκτελεστης . ξαναχεστηκε η φατμε στο γενι τζαμι . so what ?

απο μενα εξαρταται να γινω , και μπορω πανευκολα να το κανω με καθημερινο practice να εισαι σιγουρος . no big deal . και αν χρειαστει να παιξω με αλλους μαζι , υπαρχουν και οι προβες εντος και εκτος σπιτιου . κανεις δεν γεννηθηκε meola .

δισκογραφε μου στο ωδειο απο φετος ξεκιναω βασικες γνωσεις συνθεσης - ενορχηστρωσης . τη μουσικη με ενδιαφερει να την γνωρισω , να την μελετησω , να την αφομοιωσω .

οχι να γινω σολιστας και παιχταρας ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΤΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΞΩ .

οταν κατι το αγαπας θελεις να το εξερευνησεις σε βαθος

η επιφανειακη επαφη , τα πασαλειμματα και τα σολα οδηγουν αλλου

αυτος που ξεκιναει να μαθει μουσικη και σκεφτεται ποτε θα παιξει για πρωτη του φορα live , το εχασε το τρενο .

καλυτερα να ξεκινησει ενοργανη ( υπαρχει και εδω οργανο ) , δεν προκειται να μαθει ποτε σωστα την μουσικη .

και σε αυτο σιγουρα θα τον βοηθησει και το ωδειο του και οι καθηγητες του , βλεπε νακας .

τωρα για την αρμονια που λες οτι εμαθες και δεν σε βοηθησε καθολου , τι να πω , ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙΣ ΟΛΑ οσα εχω γραψει ανωθεν

παντως τωρα που εμαθα την ιδιοτητα σου , καταλαβαινω καλυτερα τις αποψεις σου

φιλικα .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

για να "παιζεται" δικαια το παιχνιδι αναφερω και εγω την ιδιοτητα μου , τεχνικος τηλεπικοινωνιων - πολυμεσων - internet

και φανατικος εραστης μιας τεχνης , της μουσικης

αυτα

πρεπει ολοι εσεις λοιπον superfunk που εισαστε επαγγελματιες και πιο κοντα στην μουσικη ελληνικη πραγματικοτητα , που ειναι αλλωστε η δουλεια σας , που τρωτε ψωμι απο αυτο , να ειστε πολεμιοι και υπερασπιστες του χωρου αυτου , και οχι υπερ της αποχης απο τα ωδεια

διοτι οι νεοι ανθρωποι , τα νεα παιδια , οταν βομβαρδιζονται με τετοιες γνωμες απο επαγγελματιες ανθρωπους του χωρου , θα καταληξουν στο fame story και στο pop idol , και εμεις οι καλλιτεχνες και οι ειδημονες θα φουσκωνουμε τις ακροαματικοτητες των καναλιων για να γελασουμε με αυτα τα παιδια

εσεις εχετε τα ηνια αυτου του χωρου , ισως και τις τυχες καποιων νεων παιδιων

να ξερετε ομως οχι και την αισθητικη μας , τις συνειδησεις μας , την ηθικη μας , την κριση μας και την αποδοχη μας στην ωραιοποιηση της ασχημιας

καλες δισκογραφικες επιτυχιες .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

νομίζω ότι ξεκαθάρισα απόλυτα τις απόψεις μου και αν διαβάσεις το post μου ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ θα δείς ότι στα περισσότερα απο αυτά που λές ΣΥΜΦΩΝΩ απόλυτα, δεν καταλαβαίνω γιατί τα "χωνεις" έτσι.

 

απλα εκ πείρας ανέφερα κάποια περιστατικά που μου έχουν κάνει μεγάλη εντύπωση τίποτα παραπάνω και τίποτα παρακάτω.

 

Αντε λοιπον ΑΛΛΗ μια φορα :lol:

 

ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΜΟΥΣΙΚΟ ΝΑ ΜΕΛΕΤΑ,ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΖΕΙ & ΝΑ ΨΑΧΝΕΙ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ.

ΝΟ PROBLEM WΙΤΗ ME!

 

 

Τώρα απο πότε είναι κακό να ασχολείται κάποιος επαγγελματικά με τη μουσική δεν ξερω :?

 

επισης ΣΥΜΦΩΝΩ απόλυτα με όλα αυτά που αναφέρεις στο επιπλέον Post σου για τα άθλια reality shows.

 

ευτυχώς δεν έχω καμμία σχέση με τους τομείς των αποφάσεων των ελληνικών δισκογραφικών εταιρειών (οι οποίες κατα τη γνώμη ΑΥΤΟΚΤΟΝΟΥΝ συστηματικά με όλες αυτές τις μπούρδες που κυκλοφορούν).

 

σαν ανεξάρτητος παραγωγός ροκ συγκροτημάτων δουλεύω και σαν μουσικός δόξα το θεό μακριά από σκυλάδικα,πίστες και "εντεχνες μουσικές σκηνές'΄.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επειδη διακρινω ενα τονο ειρωνιας οταν αναφερεσαι στις "εντεχνες μουσικες σκηνες" , θα θελες να ονοματισεις μερικες απο αυτες τις μουσικες σκηνες που κατα την γνωμη σου αδικως εχουν τον χαρακτηρισμο "εντεχνες" ????

ειναι αληθεια οτι πολλες εντεχνες μουσικες σκηνες περιεχουν και το ροκ στοιχειο , και εσυ σαν ανεξαρτητος παραγωγος ροκ συγκροτηματων , προφανως θα εχεις διαπιστωσει κακη ποιοτητα στο "εντεχνο ροκ" που παιζεται σε αυτες τις σκηνες .

πιστευεις οτι για αυτο ευθυνονται οι αυτοαποκαλουμενες "εντεχνες σκηνες" , οι κακοι μουσικοι που τις απαρτιζουν , ή το ατεχνο κοινο ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναφέρομαι κυρίως σε φαινόμενα τύπου "Σταυρός του Νότου" ,'΄Αρχιτεκτονική",κτλ.που απλά μου θυμιζουν ροκ σκυλαδικα και τίποτα παραπάνω (ποτ πουρί "ροκ" διασκευών" με κακόγουστες και ξεπερασμένες επιλογές τραγουδιών,80's αισθητική & παρουσιάση και καγκουροπαίξιμο :lol: ).....

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η γνώση παντα είναι πολύτιμη και σε προχωράει παρακατώ όπως και η μελέτη αλλά το μεγαλύτερο ποσοστο μουσικών που έχω γνωρίσει με χρόνια μελέτης, σπουδές στο εξωτερικό κλπ, μελετάνε τις αγαπημενες τους μουσικές φόρμες και κολάνε σε αναμασίματα ή στο να καταφέρουν να

φτάσουν την τεχνική του ταδε και άντε πάλι πως το έκανε αυτό έν ολιγης σε ένα τσίρκο πρωταθλητισμου και όχι μουσικής έκφρασης που όταν ξεκιναγε έβλεπε την μουσικη ως έκφραση ψυχης δυό νότες με ουσία και με αποτέλεσματα τελείως διαφορετικά να κατεβάζει παπαδες χωρίς ίχνος΄συναισθηματος, όλα δανεικά αντε να απεξαρτηθει από όλα αυτα τα κολήματα και να εκφρασει την δικιά του ψυχή.

 

με λιγα λόγια αν μας ενδιαφέρει η μουσική τέχνη και όχι η μουσική τεχνική

καλές είναι οι σπουδες αλλά με μέτρο, να πάρουμε τις γνωσεις για να δημιουργήσουμε και να έκφραστουμε, εκτος αν θέλουμε πτυχείο με εξέλιξει καθηγητή που και πάλι πιστεύω σε καθηγητές που ξέρουν να ισοροπουν το συναισθημα με την τεχνική.

παρότι η τεχνική έχει προχωρήσει πολύ βλέπουμε σπουδαίους μουσικούς να προσπαθούν να μελετήσουν μουσικούς του `35 κλπ όχι ως τεχνική αλλά ως συναισθημα αλλά αυτό δεν μελετάτε ή το έχεις ή είσαι αψυχος εκτελεστής.

 

σε μια συνέντευξη που είχαν στον Ψαραντωνη έλεγε για τα παιδιά του που πήγαιναν στο ωδείο που επιτέλους το παρατησαν γιατι έβλεπε να τους σκοτώνει την φαντασία και την μουσικότητα, χαρακτιριστική φραση του μακριά από αυτους του διαβόλους.

 

όσο για τα σκυλοροκάδικα συμφωνώ απόλυτα με τον superfunk

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου