Προς το περιεχόμενο

Shellac/Lacquer σε Tweed ενισχυτή


Suede

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα!

 

Πριν από λίγο καιρό ολοκλήρωσα έναν Fender Tweed Deluxe (5E3) ενισχυτή.Αφού είμαι πολύ ευχαριστημένος ηχητικά,πλέον στρέφω την προσοχή μου στο εμνφανισιακό κομμάτι και θέλω να περάσω shellac στο tweed tolex, ώστε να πετύχω αυτό το μπαρουτοκαπνισμένο mojo/vintage look!

Δεν με ενθουσιάζει καθόλου όπως είναι τώρα το tweed, σε αυτό το χλωρινιασμένο κιτρινο-πράσινο.

 

Για να καταλάβετε τo αποτέλεσμα της διαδικασίας, δύο ενδεικτικές εικόνες:

1368371509-img-before-refinishing.jpg1368371513-img-new-look.jpg

 

Διαβάζοντας στο διαδίκτυο, διαπίστωσα ότι νόρμα και κανόνας είναι η χρήση ενός συγκεκριμένου ειδικού βερνικιού, του bulls eye amber shellac, το οποίο δυστυχώς στην Ελλάδα δεν κατάφερα να το βρώ.

Μάλιστα, βρέθηκα και σε μπλεξίματα μιας και αφού έφαγα τον κόσμο να βρω πωλητή να μου το στείλει και το πλήρωσα χρυσό, το βερνίκι έσπασε στη μεταφορά και άκουσον άκουσον, τα ΕΛΤΑ μου ζητάνε να αποζημιώσω και άλλα 3 δέματα τα οποία λερώθηκαν από το χρώμα!!! :o

 

 

Θέλω λοιπόν τη γνώμη σας, το έχει επιχειρήσει κάποιος με επιτυχία ή γνωρίζετε από παρόμοιες διαδικασίες και υλικά?Υπάρχει κάποιο άλλο αντίστοιχο προιόν που μπορώ να προμηθευτώ στην Ελλάδα και να έχω σωστό αποτέλεσμα?Διάβασα το θέμα του φίλτατου συμφορουμίτη Ierissiotis, είχε εξαιρετικό αποτέλεσμα (είναι περίφημος μερακλής απ΄όσο τον έχω παρακολουθήσει) αλλά θα ήθελα ένα πιο σκούρο αποτέλεσμα στον δικό μου..

Έστω κάποιος ειδικός να εμπιστευθώ, αν και θα προτιμούσα να το ολοκληρώσω μόνος μου μιας και εξ'αρχής ήταν DIY όλο το πρότζεκτ του ενισχυτή.Ευχαριστώ! :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χωρίς να έχω χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο βερνίκι ή την συγκεκριμένη τεχνική :

 

To βερνίκι Shellac είναι η γνωστή γομαλάκα που λουστράρουν με το χέρι παραδοσιακοί οργανοποιοί τζουράδες μπουζούκια ή και κλασικές κιθάρες.

Ειναι μια στερεή φυσική ρητίνη που διαλύεται με καθαρό οινόπνευμα και δίνει αυτό το vintage υποκίτρινο χρώμα σαν τις φωτο που ανέβασες.

Στην Ελλάδα θα βρείς τουλάχιστον στον Κωνσταντέλο στο Γαλάτσι, πωλείται με το κιλό και νομίζω σε δύο είδη κηρωμένη και ακύρωτη.

 

λινκ για μελέτη

 

http://www.milburnguitars.com/fpbannerframes.html

 

επίσης μπορείς να δεις και στο φόρουμ των οργανοποιών

 

http://www.luthier.gr/index.php?topic=14.0

 

καλή συνέχεια πολύ ωραίο πρότζεκτ!

Εξη χορδές και ειναι πολλές

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα και απο εμένα. Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα, κίτρινη γομμαλάκα μπορείς να βρεις και σε χρωματοπωλεία που εχουν μια ειδίκευση στα βερνίκια, ομως δεν ειναι αυτό που χρειάζεσαι. Την εποχή εκείνη εριχναν στο tweed, βερνίκι νίτρου και μάλιστα τόσο πολύ που σχεδόν πλαστικοποιούσαν το υφασμα, αν σου τύχει να δεις ποτέ απο κοντα παλιό tweed ενισχυτή, προσεξέ το, θα καταλάβεις τι σου λέω. Για να καταφέρεις το mojo look που θέλεις, θα πρέπει να παιξεις με σταγόνες ανυλίνης οινοπνεύματος μέσα στο βερνίκι. Οι αποχρώσεις που χρειάζεσαι ειναι, κίτρινινο, teak, πορτοκαλί και καφε. Αν αποφασίσεις να το εφαρμόσεις πρόσεξε, το βερνίκι νίτρου δεν ειναι φιλικό σε αλλεργικούς, σε αυτούς που εχουν δυσανεξία στις οσμές και σε αυτούς που εχουν κάποια πάθηση του αναπνευστικού. Για το project συγχαρητηρια.

Guitar playing is a serious matter

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 5 μήνες αργότερα...

Ανασταίνω το θέμα με αφορμή ευχάριστες εξελίξεις. Είναι μία περίπτωση για την οποία θυμοσοφίες του τύπου "κάθε εμπόδιο για καλό" επιβεβαιώνονται. Αφού κατάφερα μετά από λίγη πίεση και προσπάθεια να αποζημιωθώ για το ατύχημα με το shellac, είχα αποθαρρυνθεί αρκετά και αποφάσισα να αναθέσω το εγχείρημα σε επαγγελματία.

Τελικά η επιλογή μου δικαιώθηκε εκ του αποτέλεσματος, αφού σε καμία περίπτωση δεν θα τα είχα καταφέρει τόσο καλά μόνος μου και μάλιστα έγινε με την era-correct μέθοδο του nitro lacquer.

 

Την εξαιρετική αυτή δουλειά έκανε ο Κώστας Κακανιάρης, τον οποίο θέλω να ευχαριστήσω και δημοσίως. Με πολύ μεράκι και καλαισθησία, έδωσε έναν ελαφρύ relic τόνο στα σημεία που συνήθως φθείρονται περισσότερο όπως το χερούλι, οι γωνίες και οι τρύπες των λυχνιών στο back panel!!!

 

Κυκλωματικά τώρα, πρόκειται για ένα 5Ε3 κύκλωμα με Heyboer μετασχηματιστές, Mallory 150 πυκνωτές σήματος και F&T ηλεκτρολυτικούς. Χρειάστηκε να προσθέσω διόδους zener στην κεντρική λήψη του Μ/Σ ισχύος και να αλλάξω τις αντιστάσεις του φίλτρου τροφοδοσίας για να φέρω τις τάσεις στα σωστά επίπεδα για την Β+ και την προενίσχυση. Τοποθέτησα και έναν διακόπτη για επιλογή 4/8/16Ω στην έξοδο, ενώ αν και πειραματίστηκα με τοn cathode-bypass πυκνωτή στην V1, ο οποίος επηρεάζει το gain και τη χροιά, τελικά κατέληξα στη στοκ τιμή των 25μF καθώς οι κιθάρες μου φοράνε single-coils χαμηλής εξόδου. Ίσως κάποια στιγμή προσθέσω έναν διακόπτη σε στυλ fat-switch εκεί για να έχω περισσότερες επιλογές. Οι λυχνίες που έχω βάλει είναι NOS GE Jan 6072(12AY7),Sylvania 5Y3,Bell & Graham 6V6 και μία Tung-Sol Ri στην θέση της 12AX7. Μεγάφωνο το 12A125A του Weber.

 

Μετά την ολοκλήρωση του project δεν θα μπορούσα να είμαι περισσότερο ικανοποιημένος ηχητικά και αισθητικά, ο ενισχυτής ακούγεται εξαιρετικά στα αυτιά μου και παρόλο που είναι αρκετά δυνατός, αποδίδει πολύ όμορφα καθαρά σε λογικές εντάσεις το οποίο ήταν και ο αρχικός στόχος! Η ικανοποίηση που παίρνει κανείς από το DIY είναι πραγματικά μοναδική! Είχα την ευκαρία να τον ανοίξω σε στούντιο φίλου και φυσικά μετά από το 4-5 απλά βρωμίζει περισσότερο και δίνει ωμό tweed tube overdrive! Με LesPaul και humbuckers το σημείο αυτό έρχεται αρκετά νωρίτερα.

 

Ακολουθούν φωτογραφίες!

tweed_front.thumb.JPG.879db5e5755bdba6ada098312f9a3730.JPG

tweed_side.thumb.JPG.3923479f41c4d681e62bd32b60513381.JPG

tweed_back_1.thumb.JPG.6dbd679e8dea0b5b6e88a04e90c30b54.JPG

tweed_back_2.thumb.JPG.bea9b847c72e2c25802083718f1243c9.JPG

tweed_back_closed.thumb.JPG.3b596d5db43ff71d10983ef9433db14c.JPG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Tweed Deluxe rules the tubes και ο Κώστας είναι Ο Τεχνίτης.&-

 

Κούκλος φίλτατε Suede και φτου να μην στον ματιάσουμε.

Με γειες σου και καλόπαιχτος.

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Την εξαιρετική αυτή δουλειά έκανε ο Κώστας Κακανιάρης, τον οποίο θέλω να ευχαριστήσω και δημοσίως. Με πολύ μεράκι και καλαισθησία, έδωσε έναν ελαφρύ relic τόνο στα σημεία που συνήθως φθείρονται περισσότερο όπως το χερούλι, οι γωνίες και οι τρύπες των λυχνιών στο back panel!!!

Νομίζω άξιζε τελικά...  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 10 μήνες αργότερα...

Μικρη ανασταση του θεματος! ---- Παρα πολυ ωραια δουλεια κ τελικο αποτελεσμα

 

Σκεφτομαι να αλλαξω το TOLEX του ενισχυτη μου (VTH 12/20) σε καποιου ειδουν tweed στυλ ταπετσαρια (οχι το κλασσικο fender χρωμα μαλλον).

Και ερχεται η ερωτηση.

Ειναι απαραιτητο το λουστραρισμα με ενα απο αυτα τα υλικα πιστευετε ?

Σημειωση...Ο ενισχυτης εχει μεταλλικες γωνιες τις οποιες θα ξαναβαλω μετα την αλλαγη. Το υφασμα δε θα ερχεται σε επαφη με το δαπεδο δλδ.

東海は十分だ = Only a Tokai is good enough!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου