Προς το περιεχόμενο

‘’Ματζορο-μίνορα’’ ή άλλη ορολογία??


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στη "ξενη" μουσικη, στο Blues ιδιωμα ακους ματζορομινορο.

Δεν ειναι θεμα οπλισμου.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 59
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Χωρίς να θέλω να σπαμάρω το θέμα μιας και αναφέρεται στα M-μ αλλά επειδή αναφέρθηκε στα παραπάνω:

Ως μετατροπία θεωρώ το παράλληλο ανέβασμα όλου του κομματιού κατά μισό ή ένα τόνο και σπανιότερα κατά μία τρίτη ή τέταρτη. Συνηθέστερα όμως κατά μισό τόνο..., αυτό που συνήθως γίνεται στο φινάλε κομματιού για να μην γίνεται βαρετή η διαρκής επανάληψη του ρεφραίν ως το fade out: το ανεβάζεις μισό τόνο και ξαφνικά παίρνει ανάσα το κομμάτι.

 

Ειδικά σε φεστιβαλικού τύπου (eurovision κλπ) κομμάτια κάποτε ήταν τυπικό μέρος της συνταγής.  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειδικά σε φεστιβαλικού τύπου (eurovision κλπ) κομμάτια κάποτε ήταν τυπικό μέρος της συνταγής.  ;D

Αχ με πρόλαβες και έκανες edit .....  ;D

 

Παρ'όλα αυτά δεν έχει να κάνει .... κάθε αλλαγή κλίμακας θεωρείται μετατροπία .

 

Τώρα γιατί ψάχνουμε να βρούμε την αντίστοιχη λέξη μιας αργκό συνήθειας των ελλήνων μουσικών είναι αααααλλλλλοοοο θέμα .

www.facebook.com/kostas.antonakopoulos

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μετατροπίες τα λένε γιατί το ψάχνουμε ακόμα ?????

 

Για όλα τα παραδείγματα που ανέφερα από το YouTube μέχρι τώρα , αλλά και πολλά άλλα,θα συμφωνήσω απόλυτα.

Όμως θα πρέπει να απομονώσουμε τις μετατροπίες της Δυτικής Μουσικής και ειδικά της jazz που όπως ανέφερα μπορεί να γίνεται μετατροπία σχεδόν σε κάθε μέτρο.

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αχ με πρόλαβες και έκανες edit .....  ;D

 

Παρ'όλα αυτά δεν έχει να κάνει .... κάθε αλλαγή κλίμακας θεωρείται μετατροπία .

 

Τώρα γιατί ψάχνουμε να βρούμε την αντίστοιχη λέξη μιας αργκό συνήθειας των ελλήνων μουσικών είναι αααααλλλλλοοοο θέμα .

 

Μπορεί όμως να είναι και Τονική Μεταφορά (τρανσπόρτο)

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξηγείστε μας παρακαλώ γιατί δεν παίζει ρόλο ο οπλισμός??

 

Όπως αναφέρατε κι εσείς αλλά και ο Gregg παραπάνω, μπορούμε να έχουμε μετατροπία χωρίς να αλλάξουν οι αλλοιώσεις των νοτών. Αυτό συμβαίνει σε περιπτώσεις μετατροπίας από σχετικές ματζόρε σε μινόρε (και το αντίθετο) κλίμακες αλλά και σε modal περιβάλλοντα (π.χ. μετατροπία από Λα Αιολικό σε Ρε Δωρικό)

 

Επίσης, ακόμη κι αν με μια μετατροπία οι αλλοιώσεις μεταβάλλονται, είναι συχνό να μην αλλάζει ο οπλισμός στην παρτιτούρα.

 

Δεδομένων των παραπάνω είναι νομίζω σκόπιμο να αποδεσμεύσουμε την αλλαγή οπλισμού από την ύπαρξη μετατροπίας σε ένα κομμάτι.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όπως αναφέρατε κι εσείς αλλά και ο Gregg παραπάνω, μπορούμε να έχουμε μετατροπία χωρίς να αλλάξουν οι αλλοιώσεις των νοτών. Αυτό συμβαίνει σε περιπτώσεις μετατροπίας από σχετικές ματζόρε σε μινόρε (και το αντίθετο) κλίμακες αλλά και σε modal περιβάλλοντα (π.χ. μετατροπία από Λα Αιολικό σε Ρε Δωρικό)

 

Επίσης, ακόμη κι αν με μια μετατροπία οι αλλοιώσεις μεταβάλλονται, είναι συχνό να μην αλλάζει ο οπλισμός στην παρτιτούρα.

 

Δεδομένων των παραπάνω είναι νομίζω σκόπιμο να αποδεσμεύσουμε την αλλαγή οπλισμού από την ύπαρξη μετατροπίας σε ένα κομμάτι.

 

Μα Jazzjoker εγώ λέω ακριβώς το αντίθετο. Ότι αν δεν αλλάζει ο οπλισμός (όπως πχ από Dm σε F σχετική) δεν μπορεί να θεωρηθεί μετατροπία.

{{ είχα κι εγώ αρχικά αυτή την εντύπωση , αφού σαν παίχτης φυσαρμόνικας, για να παίξω το κομμάτι πχ ''Όνειρο δεμένο στο μουράγιο'' υποχρεωτικά χρησιμοποιώ 2 διατονικές φυσαρμόνικες τονικοτήτων Dm και F. Όμως μουσικοί που δεν αμφισβητώ είχαν τη γνώμη ότι δεν είναι μετατροπία αφού ο οπλισμός δεν αλλάζει....)}}

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ότι αν δεν αλλάζει ο οπλισμός (όπως πχ από Dm σε F σχετική) δεν μπορεί να θεωρηθεί μετατροπία.

 

Δε γνωρίζω τι λέει η θεωρία για το θέμα. Η Wikipedia στηρίζει πάντως την άποψή μου, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι είναι και το θεωρητικά απολύτως έγκυρο:

 

In music, modulation is most commonly the act or process of changing from one key (tonic, or tonal center) to another. This may or may not be accompanied by a change in key signature.

 

Προσωπικά, αντιμετωπίζω αυτού του είδους την αρμονική αλλαγή ως μετατροπία και θεωρώ ότι αυτό είναι. Έχουμε μετατόπιση του τονικού κέντρου και αλλαγή κλίμακας ανεξάρτητα με το γεγονός ότι οι αλλοιώσεις δεν μεταβάλλονται.

 

 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν δεν αλλάζεις τόνο (όπως το While my guitar που έβαλα παραπάνω) τότε τι γίνεται;

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Συγγνώμη για την παρέμβαση αλλά για να καταλάβω κι εγώ το σκεπτικό.

Δηλαδή αν παίξουμε κάποιο ρεφραιν ενός τραγουδιού σε ΣΟΛ μινόρε και αμέσως μετά ένα ρεφραιν άλλου τραγουδιού σε ΡΕ χιτζαζ αυτό σημαίνει πως δεν έχουμε μετατροπία επειδή πολύ απλά έχουνε τον ίδιο οπλισμό;

 

Έχουμε μετατόπιση του τονικού κέντρου και αλλαγή κλίμακας ανεξάρτητα με το γεγονός ότι οι αλλοιώσεις δεν μεταβάλλονται.

+1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου