Προς το περιεχόμενο

Επιτελους απαντηση στο αιωνιο ερωτημα των ξυλων


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ακόμα και με όλα τα μέλη ίδια στο τεστ, τα σώματα μπορεί να μην είχαν το ίδιο βάρος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 383
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

 

Αν ο τύπος ήταν όντως luthier, θα ήξερε εξ ορισμού ότι αυτό που αποφάσισε (διότι είναι προαποφασισμένος, οχι;) να αποδείξει είναι απλώς άτοπο.

Θα μπορούσα να παραθέσω πραγματείες για το γιατί τα ξύλα παίζουν και τι ρόλο, ποια η σχέση των μεγάλων κατασκευαστών μαγνητών (Seymour Duncan, DiMarzio κ.λπ) με τα ξύλα των συγχρονων εργοστασίων και custom shops, τι ρόλο παίζει η παλαίωση του σκάφους ΠΡΙΝ την κατασκευή της κιθάρας ... και όλα αυτά θα είχαν να κάνουν ΜΟΝΟ με το intonation που εξαρτάται από τις ίνες του ξύλου στο σκάφος (και μόνο!)

Το ξύλο είναι ζωντανό υλικό, ακόμη και οι κιθάρες των σύγχρονων εργοστασίων στην Ινδονησία ας πούμε ή στην Κίνα (π.χ. ας πάρουμε μια γενικά αποδεκτή σχετικά καλή έως πολύ καλή κιθάρα, μια Squier Classic Vibe) θα παίζει διαφορετικά σε δύο χρόνια απ' ότι σήμερα.

Τα ξύλα "ωριμάζουν" , ρουφάνε υγρασία / "πήζουν" οι ίνες τους (και με αυτό δεν εννοώ ότι σκεβρώνουν) αλλά και ξεραίνονται, γενικά είανι όπως είπα ζωντανά υλικά.

Σύμφωνοι, μπορείς να φτιάξεις και κιθάρες από πέτρα (υπάρχουν κάτι τύποι στο Youtube που μπορείς να δεις), αλλά δεν θα ακουστούν ποτέ σαν μια Fender Strat του '62.

 

Αν δεν πιστεύετε εμένα, ρωτήστε τους τεχνικούς σας παιδιά. Είμαι σίγουρος ότι θα σας πουν ότι λέω κι εγώ επί 100 - ότι το ξύλο επηρεάζει το "χρώμα" του ήχου.

 

 

 

Δεν υπαρχει "εξ ορισμου" ουτε "ρωτηστε να σας πουνε" φιλαρακι.Ο Τυπος τον οποιο αμφισβητεις και σαν luthier, εκανε ενα πολυ συγκεκριμενο πειραμα με σχεδον ολες τις παραμετρους(εκτος του σωματος) ολοιδιες(οχι σαν τις αοριστιες τις δικες σου)....και παρολο που δεν ειναι κιθαριστας και ουτε το strumming δεν μπορουσε να ελεγξει, διαφορες δεν παιχτηκαν.Το ιδιο εγινε και στο αλλο video  Warmoth σωμα vs GFS, διαφορες στα χαρτια μεγαλες, αλλα επι τον τυπον των ηλων  και με ολες τις υπολοιπες παραμετρους ιδιες τιποτα......

 

Το ξυλο διαστελλεται και συστελλεται οπως και το σιδερο πχ.Αυτο δεν το κανει ζωντανο οργανισμο.Εχει κοπει και εχει πεθανει προ πολλου και η υγρασια μπορει να το κανει να διαστελλεται και να συστελλεται ποιο εντονα και να σου γα..ει το intonation αλλα με τον ηχο δεν εχει να κανει.

 

Α και κατι αλλο για οσους νομιζουν οτι εχουν εκπαιδευμενα αυτια και ακουνε διαφορα....εκπαιδευμενα αυτια εχει αυτος που ακουει ενα κομματι μουσικης και πριν ακομα ακουμπησει την κιθαρα, ξερει τι ακουσε και πως να το παιξει(χωρις μισο εκατομμυριο trial and error)....αν δεν εισαι ενας απο αυτους το να λες οτι ακους και μαλιστα συχνοτητες ειναι τουλαχιστον αστειο.Το θεμα ειναι περισσοτερο ψυχολογικο(ψυχοακουστικη) σε αυτην την περιπτωση παρα κατι αλλο ;).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πηρε μια squier που κανει restoration και εφτιαξε αλλο ενα πανομοιοτυπο σωμα απο ενα αθλιο κομματι ξυλου κουζινας(mdf απο οτι δειχνει).

με λίγα λόγια πήρε 2 ίδιες κιθάρες...που είναι το περίεργο? ;D ;D

;D ;D ;D ;D ;D
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Αοριστίες".

 

Ευτυχώς που από την εποχή του Jimmy Page μέχρι σημερα, τα custom shops και αμέτρητοι ηλεκτρικοί κιθαρίστες καθορίζουν τον ήχο με βάσει τις "αορίστίες" αυτές και όχι με τις κυματομορφές κάποιου που βάζει εργοστασιακούς μαγνήτες σε εργοστασιακά ξύλα για να μας αποδείξει ότι το ένα εργοστασιακό ξύλο ακούγεται (σχεδόν) ίδιο με το άλλο.

 

Θα σε παρακαλέσω, με τη θέρμη που υπερασπίζεσαι την "επιστημονική" μέθοδο του βαριεστημένου επιστήμονα με ύφος χιλίων καρδιναλίων "luthier" στο εν λόγω βίδεο, να προσπαθήσεις να πείσεις έστω και έναν από τους συναδέλφους μας που πουλάνε κάτι γαμάτες κιθάρες δεκαετίας '70 και '80 στις αγγελίες του Noiz, να μας τις πουλήσουν  κανένα χιλιαρικάκι φθηνότερα, διότι "εντάξει μωρέ τα ξύλα στο φινάλε δεν παίζουν και κανέναν ρόλο". Θα το κάνεις;

Αν πείσεις έστω και έναν, θα σε παραδεχτώ. Μέχρι τότε, θα επαναλαμβάνω τις αοριστίες μου: "ρώτα τον τεχνικό ή τον luthier σου να σου πει". (Εκτός αν δεν τον εμπιστεύεσαι) Δεν είναι ντροπή να μην ξέρεις...  

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Αοριστίες".

 

Ευτυχώς που από την εποχή του Jimmy Page μέχρι σημερα, τα custom shops και αμέτρητοι ηλεκτρικοί κιθαρίστες καθορίζουν τον ήχο με βάσει τις "αορίστίες" αυτές και όχι με τις κυματομορφές κάποιου που βάζει εργοστασιακούς μαγνήτες σε εργοστασιακά ξύλα για να μας αποδείξει ότι το ένα εργοστασιακό ξύλο ακούγεται (σχεδόν) ίδιο με το άλλο.

 

Θα σε παρακαλέσω, με τη θέρμη που υπερασπίζεσαι την επιστημονική μέθοδο του βαριεστημένου επιστήμονα με ύφος χιλίων καρδιναλίων "luthier" στο εν λόγω βίδεο, να προσπαθήσεις να πείσεις έστω και έναν από τους συναδέλφους μου που πουλάνε κάτι γαμάτες κιθάρες δεκαετίας '70 και '80 στις αγγελίες του Noiz, να μας πουλήσουν καμία κανένα χιλιαρικάκι φθηνότερα, διότι "εντάξει μωρέ τα ξύλα στο φινάλε δεν παίζουν και κανέναν ρόλο".  

Αν πείσεις έστω και έναν, θα σε παραδεχτώ. Μέχρι τότε, θα επαναλαμβάνω τις αοριστίες μου: "ρώτα τον τεχνικό ή τον luthier σου να σου πει". Εκτός αν δεν τον εμπιστεύεσαι! Δεν είναι ντροπή να μην ξέρεις...  

 

 

 

Δεν με νοιαζει ποιον θα πεισω ρε μεγαλε...θες εσυ να δινεις τα κατοσταρικα για ενα κομματι "ζωντανο" ξυλο που να το θεωρεις και...ανωτερο? μαγκια σου.Οταν ομως ποσταρεις κατι δωσε και καμια αποδειξη περα απο "ο ταδε πιστευει αυτο" "ο δεινα μου ειπε το αλλο".Τι μπορεις να αποδειξεις εχει σημασια.Εσυ ειπες πχ οτι πηρες ενα pickguard απο μια κιθαρα σε μια αλλη και ειδες διαφορες.Σεταρισες τις κιθαρες ακριβως το ιδιο απο χορδες,γεφυρα μεχρι υψων μαγνητων? ειχαν ακριβως τις ιδιες χορδες και μαλιστα τον ιδιο χρονο ζωης απανω στην κιθαρα? Ο λαιμος ηταν ακριβως ο ιδιος? κτλ κτλ κτλ....ο μαγκας που σου ξυνιζει επειδη σου χαλαει την φαντασιωση τα εκανε ολα αυτα και με το παραπανω....

 

Εχεις λοιπον να παρουσιασεις κατι συγκεκριμενο η θα μας πεις και παλι δηλωσεις του στυλ "πεισε τον Eric Johnson οτι το ξυλο δεν αναπνεει οταν ξυνεις τη βαφη"?  ::)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μία ερώτηση.

 

Η απορία μου είναι τι επιρεάζει περισότερο σε μιά ηλεκτρική(όχι κουφωτή), το σώμα ή η ταστιέρα και το υλικό που είναι τα τάστα?

 

Για να μην παρεξηγηθώ λόγο κειμένου,στα σοβαρά έχω την απορία και χωρίς να έχω κάποιο ειρωνικό ύφος.

Flying High Again

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Dreamdancer

 

Μα αυτό προσπαθώ να σου εξηγήσω και μου λες ότι λέω αοριστίες.

Παράδειγμα: Το basswood της δεκαετίας του '70 δεν έχει καμία σχέση με το basswood το σημερινό. Επίσης, το basswood το Αμερικάνικο, δεν έχει καμια σχεση με το ασιατικό.

Μπορεί να σου ακούγεται αοριστία, αλλά κιθάρες με basswood έφτιαχναν και πολύ παλιότερα και δεν τις θεωρούσαν καθόλου υποδεέστερες.

Ούτε σημαίνει κάτι για το ίδιο το ξύλο - ότι ξέρω γω είναι χειρότερο από το alder ή το μαόνι.

 

Αν δεχτείς αυτό, μπορούμε να συνεχίσουμε το συλλογισμό *μας*.

 

Στα σύγχρονα εργοστάσια μαζικής παραγωγής, π.χ. Squier, π.χ. Ινδονησία, βγάζουν χιλιάδες κομμάτια τη μέρα. τα σκάφη αυτά δεν προλαβαίνουν ούτε να ωριμάσουν, ούτε να στεγνώσουν σωστά, ούτε να ψηθούν σωστά. Τα φουρνίζουν σε χρόνο dt γιατί έχουν να παραδώσουν παραγωγή. Επίσης, τα περνάνε από ένα σύστημα λέιζερ που σκοτώνει ότι ζωντανή ίνα έχει μέσα το ξύλο - ο λόγος είναι για να μην σκεβρώσουν ΠΟΤΕ. Τα σκάφη αυτά αγαπητέ μου δεν θα σκεβρώσουν ποτέ. Και σε γλάστρα να τα φυτέψεις δεν θα φυτρώσει τίποτα.

Ένα τέτοιο λοιπόν έχιε πάρει ενδεχομένως εκεί ο φιλαράκος σου στο βίδεο. Εννοείται ότι δεν μπορεί να έχει διαφορετικό ήχο από ένα κόντρα πλακέ!

 

Μην παρεξηγηθώ όμως: έχω τρεις κιθάρες, οι δυο είναι σαν αυτές που σου περιέγραψα, εντάξει; Φθηνές, φθηνότατες. Δεν τις σνομπάρω! Μια κινέζικη alder και μια bullet παναγιά βόηθα, με basswood. Μου αρέσουν κιόλας! Ξέρω όμως τι μπορούν να δώσουν και τι όχι. Και θα εκπλαγείς ίσως, αλλά μια γιαπωνέζικη Stagg που είναι one piece ασιατικό μαόνι από τα mid '70s (lawsuit era) δεν συγκρίνεται στο resonate με τα ξύλα των squier.

Και φυσικά δεν συγκρίνεται καν με τις σύγχρονες Stagg εννοείται!

 

Φιλικά στο λέω επειδή ξεκίνησες και το thread: ο τίτλος του thread είναι λάθος και παραπλανεί. Ούτε "απάντηση" είναι το να ακούγονται παρόμοια οι ίδιοι μαγνήτες πάνω σε παρόμοια ξύλα ούτε "οριστική".

 

Δες το σαν μια εξίσωση -δια της ατόπου απαγωγής: όπως είπες, οι ρυθμίσεις, οι ταστιέρες, τα pots, τα πάντα παίζουν ρόλο. Είναι δυνατόν να ΜΗΝ παίζει ρόλο το υλικό του σκάφους; Πέτρα, ξύλο, κόντρα πλακέ ή πλαστικό;  :D  (ξέχασα κανένα υλικό;)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

kbasilis

 

ΌΛΑ παίζουν ρόλο αγαπητέ. Αυτά που ισχυρίζεται ο τύπος με τον παλμογράφο στο βίντεο είναι μπακαλίστικα (το μπουζούκι είναι όργανο, άρα ο αστυνομικός είναι μπουζούκι). Από το ύψος των μαγνητών και από την ταστιέρα, τα κλειδιά, τη γέφυρα ή το τρέμολο.

Ο ήχος ενός οργάνου είναι όπως είπα εξίσωση.

 

Σκέψου το εξής: ότι ένας μαγνήτης παραγωγής 2010, έχει φτιαχτεί από τον κατασκευαστή του για να αποδίδει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά έτσι; Ας πούμε ότι έχει φτιαχτεί να έχει δυνατές μεσαίες, grit στις ψηλές, you name it.

¨Ενας πετυχημένος (επώνυμος) κατασκευαστής μαγνητών όπως η DiMarzio ή η Duncan, νομίζεις ότι δεν λαμβάνει υπόψη της τι είδους ΞΥΛΑ -και με τι χαρακτηριστικά- κυκλοφορούν στην αγορά ή στα εργοστάσιά των άλλων μεγάλων κατασκευαστών οργάνων;

Πώς νομίζεις ότι τεστάρουν τους μαγνήτες τους πριν τους βγάλουν στην παραγωγή; Πάνω σε κόντρα πλακέ όπως θέλει να μας πείσει ο αλμπάνης στο βίντεο; Όχι βέβαια...

Τους τεστάρουν πάνω σε διάφορα όργανα, διαφόρων χαρακτηριστικών και υλικών, ώστε να ξέρουν/και να σου πουλήσουν με εγγύηση ποιότητας (δεδομένου ότι είναι και σοβαροί κατασκευαστές) ότι ο μαγνήτης τους που θα αγοράσεις αύριο, θα έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά αν τον βάλεις π.χ. σε μια telecaster.

 

Πολύ συχνά, ένας γαμάτος μαγνήτης παραγωγής 2000+ ακούγεται χάλια σε μια γαμάτη κιθάρα παραγωγής '80s ή '90s, ή αν όχι χάλια, τουλάχιστον όχι τόσο καλά όσο θα ακουγόταν σε μια κιθάρα νεάς παραγωγής. Ο λόγος είναι αυτό που εξήγησα παραπάνω.

 

Μπορείς βέβαια, να μη δώσεις καν σημασία σε όλα αυτα και να τα προσπεράσεις θεωρώντας τα "αορίστιες". Ή να ρωτήσεις κάποιον που ξέρει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Dreamdancer

 

Μα αυτό προσπαθώ να σου εξηγήσω και μου λες ότι λέω αοριστίες.

Παράδειγμα: Το basswood της δεκαετίας του '70 δεν έχει καμία σχέση με το basswood το σημερινό. Επίσης, το basswood το Αμερικάνικο, δεν έχει καμια σχεση με το ασιατικό.

Μπορεί να σου ακούγεται αοριστία, αλλά κιθάρες με basswood έφτιαχναν και πολύ παλιότερα και δεν τις θεωρούσαν καθόλου υποδεέστερες.

Ούτε σημαίνει κάτι για το ίδιο το ξύλο - ότι ξέρω γω είναι χειρότερο από το alder ή το μαόνι.

 

Αν δεχτείς αυτό, μπορούμε να συνεχίσουμε το συλλογισμό *μας*.

 

Στα σύγχρονα εργοστάσια μαζικής παραγωγής, π.χ. Squier, π.χ. Ινδονησία, βγάζουν χιλιάδες κομμάτια τη μέρα. τα σκάφη αυτά δεν προλαβαίνουν ούτε να ωριμάσουν, ούτε να στεγνώσουν σωστά, ούτε να ψηθούν σωστά. Τα φουρνίζουν σε χρόνο dt γιατί έχουν να παραδώσουν παραγωγή. Επίσης, τα περνάνε από ένα σύστημα λέιζερ που σκοτώνει ότι ζωντανή ίνα έχει μέσα το ξύλο - ο λόγος είναι για να μην σκεβρώσουν ΠΟΤΕ. Τα σκάφη αυτά αγαπητέ μου δεν θα σκεβρώσουν ποτέ. Και σε γλάστρα να τα φυτέψεις δεν θα φυτρώσει τίποτα.

Ένα τέτοιο λοιπόν έχιε πάρει ενδεχομένως εκεί ο φιλαράκος σου στο βίδεο. Εννοείται ότι δεν μπορεί να έχει διαφορετικό ήχο από ένα κόντρα πλακέ!

 

Μην παρεξηγηθώ όμως: έχω τρεις κιθάρες, οι δυο είναι σαν αυτές που σου περιέγραψα, εντάξει; Φθηνές, φθηνότατες. Δεν τις σνομπάρω! Μια κινέζικη alder και μια bullet παναγιά βόηθα, με basswood. Μου αρέσουν κιόλας! Ξέρω όμως τι μπορούν να δώσουν και τι όχι. Και θα εκπλαγείς ίσως, αλλά μια γιαπωνέζικη Stagg που είναι one piece ασιατικό μαόνι από τα mid '70s (lawsuit era) δεν συγκρίνεται στο resonate με τα ξύλα των squier.

Και φυσικά δεν συγκρίνεται καν με τις σύγχρονες Stagg εννοείται!

 

Φιλικά στο λέω επειδή ξεκίνησες και το thread: ο τίτλος του thread είναι λάθος και παραπλανεί. Ούτε "απάντηση" είναι το να ακούγονται παρόμοια οι ίδιοι μαγνήτες πάνω σε παρόμοια ξύλα ούτε "οριστική".

 

Δες το σαν μια εξίσωση -δια της ατόπου απαγωγής: όπως είπες, οι ρυθμίσεις, οι ταστιέρες, τα pots, τα πάντα παίζουν ρόλο. Είναι δυνατόν να ΜΗΝ παίζει ρόλο το υλικό του σκάφους; Πέτρα, ξύλο, κόντρα πλακέ ή πλαστικό;  :D  (ξέχασα κανένα υλικό;)

 

 

Ρε φιλε γιατι κουραζεσαι αφου δεν το εχεις...σου ζηταω μια ωρα αποδειξεις και εσυ μου απαγγελεις δεισιδαιμονιες και προληψεις της κιθαριστικης βιβλου.Ολα αυτα τα υποθετεις γιατι στα εχουν περασει στο υποσυνειδητο οι διαφοροι εμποροι που θελουν να πουλησουν.Τεστ αντικειμενικο παιζει? αυτο περιμενω απο σενα.

Το υλικο παιζει ρολο αν αποφασεις να παιζεις την κιθαρα στον καναπε unplugged.Τοτε και διαφορες θα ακουσεις και οτι θες.Αλλα συνηθως την ηλεκτρικη την παιρνουμε για παιξουμε σε ενισχυτη ξερεις και τοτε καληνυχτα στις οποιες διαφορες.Τα παραδειγματα το δειχνουν περιτρανα.Φερε εσυ τους luthier που τους τα σκας να μας αποδειξουν με αντικειμενικα πειραματα το αντιθετο.

 

Αν ο τυπος μιλαγε επι μια ωρα για το πως τα ξυλα δεν κανουν τη διαφορα δεν θα ποσταρα το βιντεο γιατι ακομα και να συμφωνουσα δεν θα ειχε νοημα ακους μπλα μπλα χωρις αποδειξεις.Παρουσιασε συγκεκριμενο πειραμα με συγκεκριμενες παραμετρους... εσυ μιλας λες και ξεχωριζεις το μαονι απο το alder αλλα βαζω στοιχημα μια....prs απο τιμιο ξυλο οτι δεν ξεχωριζεις ηχητικα μια πανακριβη κιθαρα απο μια φθηνη με ιδια σπεκς και ηλεκτρικα που να  κανεις  tamtam ολη μερα στον θεο της φυλης Dogun.....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου