Προς το περιεχόμενο

Ποτε χρησιμοποιειτε compression στις μιξεις σας;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θα ηθελα να ρωτησω τους φιλτατους και εμπειροτερους συμφορουμιτες, σχετικα με ενα θεμα που με απασχολει και το συναντω "ξυνοντας" ενα λιγο μεγαλυτερο μερος της επιφανειας του ζητηματος των audio μιξεων.

 

Ποτε αποφασιζεται να "παιξετε" με τη δυναμικη περιοχη του ηχογραφημενου σηματος μιας κιθαρας ας πουμε ή ενος μπασου;

 

Σε ποια περιπτωση το αφηνετε απειραχτο απο πλευρας compression και γιατι;

 

 

just changed avatar :p

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε ποια περιπτωση αφηνετε το αφηνετε απειραχτο απο πλευρας compression και γιατι;

 

Σε ΚΑΜΜΙΑ περπτωση.... ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κοιτα τα χρονια τα παλια που γραφαμε αναλογικα και δεν ειχαμε πολλους κομπρεσσορες...εκανα καμμια φορα οικονομια και αφηνα καποιες κιθαρες ακομπρεσαριστες,τωρα που μπορεις να εχεις οσο κομπρεσιον θες σε καθε καναλι γιατι να μη το χρησιμοποιησεις?

 

:)

 

Υπαρχει ωραιοτερο πραμα σε αυτη τη γης?  ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημερα.

 

Αναλογα το υλικο.

 

Πρωτα απο ολα, πρεπει να ξεκαθαρισουμε πως το compression ειναι ενα εργαλειο που αν το χρησιμοποιησεις σωστα, κανει θαυματα. Αν το χρησιμοποιησεις λαθος, το αναποδο.

 

Βασικα, παιζει ρολο και το παιξιμο (αν ειναι φυσικα οργανα κτλ). Πχ, αν εχω εναν αγαρμπο κιθαριστα, που δεν ξερει απο feel και expression στο παιξιμο του, εκει θελει μεγαλη εμπειρια στο χειρισμο του comp.

 

Αλλα γενικα, λιγο κομπρεσιον στα οργανα, ισα να ερθουν σε μια ομοιογενη ενταση δεν βλαπτει, απο τη στιγμη που ομως δεν ακουγεται τελειως flat και μονοτονο.

 

Χωρις εμπειρια; Ξεκινα με ενα preset απο τον comp, και ακολουθησε τα αυτια σου πώς ακουγεται καλα.

 

Υπαρχουν κατευθυντηριες οδηγιες, οχι ομως κανονες

 

Στο ερωτημα, βασικα το μπασσο πρεπει να ειναι κομπρεσσαρισμενο, περισσοτερο απο αλλα οργανα για να εχει ομοιομορφια στις χαμηλες συχνοτητες, και ετσι δεμενο το τραγουδι (σημ. ο comp στο τελικο mastering δουλευει κυριως στα ενεργοβορα οργανα οπως ντραμς/ μπασσο....αλλα αυτο ειναι μια αλλη ιστορια...)

 

Στις κιθαρες, το βαρυ distortion, εχει καταφερει να φερει ηδη σε κομπρεσσαρισμα το σημα.

 

;)

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συνηθως δουλευω με presets τα οποια υφιστανται καποιο tweaking αναλογα με τις αναγκες του οργανου στο οποιο μπαινει ο κομπρεσορας και της ιδιας της ηχογραφησης φυσικα.

 

Συμφωνω, με βαση αυτα που εχω καταλαβει, στο το οτι υπαρχουν κατευθυντηριες γραμμες και οχι κανονες με τη στενη εννοια του ορου.

 

Ενδιαφερουσα απαντηση, ειδικα στο τελευταιο της σκελος (ενεργοβορα οργανα).

just changed avatar :p

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισης, για να ανοιξω και αλλο τη συζητηση, υπαρχουν δυο σχολες.

1. Πρωτα equalization και μετα compression

 

2. Πρωτα compression και μετα equalization

 

Λογω του παραπανω, εχω βρει οτι καλυτερα ειναι να κομπρεσσαρεις πρωτα το σημα, και βλεπωντας ποσο εχει κοψει σε δυναμικη/μπασσα, και φερει πιο πανω τις υψηλες συχνοτητες (για αυτο και το κουμπι που κοβει τις υψηλες στις φετες), ρυθμιζω αναλογα το eq

Επισης, σε ενα σημα που δεν ειναι σχετικα ομοιογενες δυναμικα, νομιζω οτι δυσκολευεται το αυτι να καταλαβει ΤΙ θελει διορθωση στο eq. Αφου, μπορει να peakαρουν συχνοτες που με ενα comp μπορει να μαζευτουν

 

Στην αλλη περιπτωση, ειναι πιο παιδεμα (νομιζω)

 

 

Ετσι κι αλλιως, οσο λιγοτερα βαλεις, τοσο καλυτερα λενε ;)

 

Η μεγαλυτερη επιτυχια, ειναι να ειναι καλοπαιχμενα και καλοηχογραφημενα τα takes.

Μετα, ολα τα αλλα ειναι απλα ;)

 

Και οπως λενε:

"Ειναι λαθος η προσεγγιση, "we will fix it in the mix"

 

Αλλα τα ατιμα τα κουμπακια και οι οθονιτσες, και τα analyzers κτλ, σαν σειρηνες σε κανουν να θες να βαλεις το χερι σου επανω τους!!!!!

:D

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όπως αναφέρθηκε ήδη από το Superfunk, αφού μπορούμε πλέον να κομπρεσσάρουμε ότι και όσο θέλουμε, καλό είναι να το κάνουμε. Άλλωστε και παλαιότερα τα σήματα (σχεδόν όλα), οδηγούνταν μέσα συμπιεσμένα καθώς μετά δεν υπήρχε  δυνατότητα συμπίεσης αφού δεν επαρκούσε ο αριθμός εξωτερικών μονάδων, αλλά ήταν και στην κουλτουρα των ηχοληπτών να "φτιάχνουν" τον ήχο αρκετά πριν καταγραφεί....

Τώρα σχετικά με τα όργανα, υπάρχουν κάποια που το compression είναι "εκ των ως ουκ άνευ", δηλαδή δεν υφίσταται συζήτηση για το πολύ και το καλό κομπρεσσάρισμα.... Αυτά είναι συνήθως τα λεγόμενα "σκληρά"....Μπάσο, μπότα, ρυθμικές ηλεκτρικές, τούμπες, τρομπονια...κλπ....Μεγάλο ratio και "γενναία" ενεργοποίηση του Gain reduction (-8, -10 κλπ). Η λογική είναι η εξής: αυτά τα όργανα πρέπει να είναι ΠΑΝΤΑ ΠΑΡΟΝΤΑ στη μίξη, χωρίς ωστόσο ποτέ να πρωταγωνιστούν (εκτός κι αν θέλουμε κάτι τέτοια, αλλά τώρα μιλάμε συμβατικά), και αυτό το αποτέλεσμα θέλει τέτοιους χειρισμούς. Σε τέτοιες ριθμίσεις θα παρατηρήσει κανείς ότι το volume έρχεται λίγο σε δεύτερη μοίρα καθώς ένα σωστό και έντονο compression καθιστα την ένταση του καναλιού λίγο επικουρικού χαρακτήρα....(με μια δόση υπερβολής).. Κοντά σε αυτή τη λογική είναι και το κανάλι της φωνής αλλά εδώ το ratio πρέπει να είναι πιο "ευγενές" και η τελική στάθμη να σχετίζεται με το volume....  ;D

Από την άλλη κανάλια όπως αυτά των overhead ή των πλήκτρων (για διαφορετικούς λόγους το καθένα) δε χρειάζονται μεγάλη και πολλή συμπίεση ενώ σε μια μέση κατηγορία μπορεί να εντάξει κανείς όργανα όπως το snare, τις ακουστικές κιθάρες, τα φλάουτα, σαξόφωνα, όμποε, κλπ, κλπ.....

Τέλος σχετικά με το EQ + Compression ή το αντίστροφο, έχω να καταθέσω τα εξής μετά από δύο σημαντικά ερωτήματα που πρέπει να γίνουν πριν πατήσουμε την επιλογή μας για Pre ή Post Εq ή Compr:

1. Ποιο EQ?

2. Ποιος compressor?

Δηλαδή......Σχεδόν όλοι οι Compressors τονίζουν ή όχι περιοχές και όχι πάντα με τον ίδιο τρόπο ανάλογα με τις ρυθμίσεις.....Αυτό σημαίνει ότι κάποιος τονίζει πχ. μπάσα, ή ψαλιδίζει π.χ μεσαίες.....άρα, αν σε αυτή την περίπτωση κάνω το Eq πριν τη συμπίεση τότε θα πρέπει να την έχω κάνει με τρόπο ώστε να δώσω (αν θέλω) αυτά που θα μου "πάρει πίσω" ο κομπρέσορας ή το αντίστροφο....Σημειωτέον ότι καθώς κάθε compression "μαλακώνει" το σήμα το Post Eq θα του ξαναδώσει τις "αιχμές", εκτός κι αν αυτό το θέλουμε για κάποιο λόγο....

Ολοκληρώνοντας, το compression έστω και ελάχιστο ,είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ κατά τη γνώμη μου σε κάθε όργανο, κάτι που αν δε γίνει συνήθως μετανοείται στο mastering, εκεί που τα κομπορεσσαρισμένα σήματα λειτουργούν και "αναπνέουν" μαζί ενώ τα ασυμπίεστα (όσο κι αν δεν ενοχλούσαν στη μίξη), τώρα έχουν αρχίσει και αλλάζουν θέση και χαρακτήρα μέσα στη μίξη......

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου