Προς το περιεχόμενο

Πρόβλημα με την μίξη


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα!Έχω παρατηρήσει ότι όποτε κάνω export ένα κομμάτι που φτιάχνω..ο ήχος πάντα είναι λίγο μουντός/πιεσμένος-υπερβολικά συμπιεσμένος και με πολλά μπάσα..Πιο απλά (όπως το ακούω τουλάχιστον)είναι σαν να θέλει να βγει ο ήχος και κάτι το εμποδίζει).Πιθανότατα φταίει ο compressor επειδή όταν το παρατήρησα την πρώτη φορά..έκοψα τις χαμηλές,μετά άλλαξα το sample rate(χωρίς κάποια ιδιαίτερη αλλαγή) και το μόνο που δεν άλλαξα ήταν ο compressor..Φταίει αυτό ή μήπως είναι απλά θέμα του ableton...Και κάτι τελευταίο..η χρήση eq και compressor σε midi αρχεία είναι απαραίτητη(Γιατί γενικά αμιξάριστα ακούγονται πολύ καλύτερα).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα!Έχω παρατηρήσει ότι όποτε κάνω export ένα κομμάτι που φτιάχνω..ο ήχος πάντα είναι λίγο μουντός/πιεσμένος-υπερβολικά συμπιεσμένος και με πολλά μπάσα..Πιο απλά (όπως το ακούω τουλάχιστον)είναι σαν να θέλει να βγει ο ήχος και κάτι το εμποδίζει).Πιθανότατα φταίει ο compressor επειδή όταν το παρατήρησα την πρώτη φορά..έκοψα τις χαμηλές,μετά άλλαξα το sample rate(χωρίς κάποια ιδιαίτερη αλλαγή) και το μόνο που δεν άλλαξα ήταν ο compressor..Φταίει αυτό ή μήπως είναι απλά θέμα του ableton...Και κάτι τελευταίο..η χρήση eq και compressor σε midi αρχεία είναι απαραίτητη(Γιατί γενικά αμιξάριστα ακούγονται πολύ καλύτερα).

 

 

Αν απλά θέλεις να κάνεις export μια μίξη, δεν ενδείκνυται (χωρίς να απαγορεύεται κιόλας) να χρησιμοποιήσεις compressor στο master bus (το κανάλι που συνοψίζει όλα τα tracks δλδ), καθότι στην διαδικασία του mastering (ακόμα και αν κάνεις ένα ψευτομάστερινγκ σπίτι) θα μπει σίγουρα compressor στο σύνολο της μίξης. Aν τώρα το κομμάτι είναι μόνο ένα όργανο, απλά παίξε με τις ρυθμίσεις του compressor που χρησιμοποιείς.

 

Το παρακάτω άρθρο είναι λίγο μεγάλο, αλλά εξηγεί καλά το θεωρητικό υπόβαθρο της χρήσης του compressor.

http://www.soundonsound.com/sos/sep09/articles/compressioneasyaudio.htm

 

Τώρα αυτό που λες ότι γενικά ακούγονται αμιξάριστα καλύτερα, τότε πολύ απλά κάτι δεν κάνεις καλά στην μίξη από άποψης τόσο eq, όσο και compressor. Το bare minumum που θα κάνεις σε ένα track (και πολλές φορές αρκεί ανάλογα την εφαρμογή) είναι ένας κομπρέσσορας ρυθμισμένος σωστά ανάλογα με τις δυναμικές του οργάνου (ψάξε για recipes στο internet ως starting points), και  high/low pass filters. Aπό εκεί και πέρα μπορεί να χρειαστείς eq πριν ή/και μετά τον compressor, λίγο διακριτικό reverb στο τέλος της αλυσίδας, κτλ

 

 

Τα midi αρχεία δεν επιδέχονται επεξεργασία. Αυτό που επεξεργάζεσαι είναι ο ήχος που βγαίνει από το αντίστοιχο vst instrument, το οποίο μετατρέπει σιωπηλά το σήμα του midi στον ήχο του αντίστοιχου οργάνου ως ας πούμε .wav. Απλά συνήθως το κρατάμε ως midi για αλλαγές στη σύνθεση ή ψείρισμα στις νότες ενός ήδη υπάρχοντος ηχογραφημένου/προγραμματισμένου midi track.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ίσως φανεί αστείο, αλλά έλεγξε όλες τις παραμέτρους όταν κάνεις export, ενδέχετε να υπάρχει κάποια διαδικασία normalise (έτσι ονομάζετε στο logic, δεν ξέρω πως λέγετε στο ableton) η οποία «παραμορφώνει» το κομμάτι.

 

Καμία χρήση eq ή compressor δεν είναι απαραίτητη σε κανένα αρχείο midi. Εξαρατάται από το πώς και το εάν θέλεις να σμιλεύσεις τον ήχο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Τώρα αυτό που λες ότι γενικά ακούγονται αμιξάριστα καλύτερα, τότε πολύ απλά κάτι δεν κάνεις καλά στην μίξη από άποψης τόσο eq, όσο και compressor. Το bare minumum που θα κάνεις σε ένα track (και πολλές φορές αρκεί ανάλογα την εφαρμογή) είναι ένας κομπρέσσορας ρυθμισμένος σωστά ανάλογα με τις δυναμικές του οργάνου (ψάξε για recipes στο internet ως starting points), και  high/low pass filters. Aπό εκεί και πέρα μπορεί να χρειαστείς eq πριν ή/και μετά τον compressor, λίγο διακριτικό reverb στο τέλος της αλυσίδας, κτλ

 

 

Τα midi αρχεία δεν επιδέχονται επεξεργασία. Αυτό που επεξεργάζεσαι είναι ο ήχος που βγαίνει από το αντίστοιχο vst instrument, το οποίο μετατρέπει σιωπηλά το σήμα του midi στον ήχο του αντίστοιχου οργάνου ως ας πούμε .wav. Απλά συνήθως το κρατάμε ως midi για αλλαγές στη σύνθεση ή ψείρισμα στις νότες ενός ήδη υπάρχοντος ηχογραφημένου/προγραμματισμένου midi track.

 

Η αλήθεια είναι ότι είμαι πρωτάρης σε αυτά :Ρ..Με την μίξη κομματιών τώρα πρόσφατα άρχισα να ασχολούμαι και είμαι ολίγον άσχετος.

Όσο για τα Midi αρχεία...είναι προτιμότερο να τα μετατρέπω σε audio και μετά να τα μιξάρω;;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ίσως φανεί αστείο, αλλά έλεγξε όλες τις παραμέτρους όταν κάνεις export, ενδέχετε να υπάρχει κάποια διαδικασία normalise (έτσι ονομάζετε στο logic, δεν ξέρω πως λέγετε στο ableton) η οποία «παραμορφώνει» το κομμάτι.

 

Καμία χρήση eq ή compressor δεν είναι απαραίτητη σε κανένα αρχείο midi. Εξαρατάται από το πώς και το εάν θέλεις να σμιλεύσεις τον ήχο.

 

Υπάρχει και στο ableton,πάντα τα κομμάτια(είτε με είτε χωρίς μίξη)..όταν τα κάνω  export διαλέγω το normalize.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είναι απαραίτητο να τα κάνεις audio (όπως σου είπα εξάλλου το κάνει σιωπηλά μόνο του από τη στιγμή που ακούς όργανο), απλά βοηθάει αν έχεις αργό υπολογιστή και κλατάρει επειδή πρέπει να παίζουν real time τα vst instrument.

 

Όσο για το normalize, εκεί είναι το πρόβλημά σου. Ειλικρινά μη το χρησιμοποιείς ποτέ, η αύξηση της αισθητής έντασης ενός κομματιού είναι πολύ πιο δύσκολο πράγμα από την απλή αύξηση έντασης που κάνει το normalize. Σε επίπεδο μίξης είναι προτιμότερο να είναι πιο χαμηλή η ένταση και οι δυναμικές να είναι εντάξει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσο για το normalize, εκεί είναι το πρόβλημά σου. Ειλικρινά μη το χρησιμοποιείς ποτέ, η αύξηση της αισθητής έντασης ενός κομματιού είναι πολύ πιο δύσκολο πράγμα από την απλή αύξηση έντασης που κάνει το normalize. Σε επίπεδο μίξης είναι προτιμότερο να είναι πιο χαμηλή η ένταση και οι δυναμικές να είναι εντάξει.

 

+1000

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είναι απαραίτητο να τα κάνεις audio (όπως σου είπα εξάλλου το κάνει σιωπηλά μόνο του από τη στιγμή που ακούς όργανο), απλά βοηθάει αν έχεις αργό υπολογιστή και κλατάρει επειδή πρέπει να παίζουν real time τα vst instrument.

 

Όσο για το normalize, εκεί είναι το πρόβλημά σου. Ειλικρινά μη το χρησιμοποιείς ποτέ, η αύξηση της αισθητής έντασης ενός κομματιού είναι πολύ πιο δύσκολο πράγμα από την απλή αύξηση έντασης που κάνει το normalize. Σε επίπεδο μίξης είναι προτιμότερο να είναι πιο χαμηλή η ένταση και οι δυναμικές να είναι εντάξει.

 

Δεν ξέρω...το normalize νομίζω μου δίνει αυτό που θέλω..δηλαδή ήχο ''δυνατό''/ ''δυναμικό''..με ένταση...και το αποτέλεσμα (όταν κάνω μίξη) είναι το ακριβώς ανάποδο..Έκανα ένα export χωρίς normalize και μου φάνηκε πολύ ''χαμηλό'' σε ένταση.(Σόρρυ άμα λέω βλακείες,όπως είπα είμαι πρωτάρης σε αυτά).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξέρω...το normalize νομίζω μου δίνει αυτό που θέλω..δηλαδή ήχο ''δυνατό''/ ''δυναμικό''..με ένταση...και το αποτέλεσμα (όταν κάνω μίξη) είναι το ακριβώς ανάποδο..Έκανα ένα export χωρίς normalize και μου φάνηκε πολύ ''χαμηλό'' σε ένταση.(Σόρρυ άμα λέω βλακείες,όπως είπα είμαι πρωτάρης σε αυτά).

 

Λοιπον ας ξεκαθαρίσουμε κάτι... Μια τυπική μίξη ΠΟΤΕ δε θα έχει αρκετή ένταση. Αυτό γίνεται στη διαδικασία του mastering. Είναι δύσκολο να φτάσεις την αισθητή ένταση εμπορικών κομματιών ακόμα και αν κάνεις mastering ο ίδιος.

 

To mastering είναι άλλη φάση, σε εμπορικό επίπεδο πολλές φορές γίνεται ακόμα και από διαφορετικό άτομο από αυτό που έκανε τη μίξη ή και διαφορετικό studio ακόμα! Mπορείς να κάνεις και mastering μόνος σου, αλλά μάθε πρώτα μερικές βασικές τεχνικές μίξης.

 

Όταν είσαι έτοιμος να προχωρήσεις στο mastering (έστω ψευτομαστερινγκ σε αρχάριο επίπεδο, και εγώ αυτό κάνω μη νομίζεις), η αδυναμία αύξησης της αισθητής έντασης σε κάνει να ψαχτείς για λάθη στη μίξη και να μάθεις ακόμα καλύτερα και τα 2. H Ρώμη δε χτίστηκε σε μια μέρα, σε προειδοποιώ ότι θέλει χρόνο, διάβασμα και ψάξιμο. Πρόταση για καλύτερες μίξεις: πάρε ένα ζευγάρι καλά monitoring ακουστικά (σε φάση 150ευρω) ή ακόμα καλύτερα ζευγάρι monitors ηχεία (250-300 αν δώσεις για ένα ζευγάρι θα είσαι εντάξει).

 

Τα αυτιά μας έχουν το κακό να νομίζουν πως σχεδόν οτιδήποτε είναι δυνατό σε ένταση σε σχέση με πριν είναι αυτομάτως και καλύτερο, πράγμα που δεν ισχύει.

 

Το normalize απλά ξέχνα το. Όσο για την μίξη που λες, απλά δεν κάνεις κάτι καλά. Όταν εφαρμόζεις EQ και compressor πρέπει το αποτέλεσμα να είναι καλύτερο από πριν και να βοηθάει το όργανο να κολλήσει καλύτερα με τα υπόλοιπα. Πάρε μια ματιά εδώ

http://www.recordingeq.com/Subscribe/tip/tascam.htm

http://www.presonus.com/community/Learn/Equalizer-Terms-and-Tips

http://therecordingrevolution.com/2011/05/03/5-minutes-to-a-better-mix-high-pass-filter-part-3-of-31/

 

( οι συχνότητες δεν είναι ευαγγέλιο, μπορεί να πρέπει να δώσεις/κόψεις πχ 30 Hz παραπάνω ή παρακάτω από τη συχνότητα που αναφέρει ότι κάνει αυτό που θες)

 

Και μελέτησε περί compressor

 

http://www.soundonsound.com/sos/sep09/articles/compressionmadeeasy.htm

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου