Προς το περιεχόμενο

ολα καλά... αυτή η πένα ρε παιδιά...


dimsonic

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καταλαβαίνεις πόσο καθυστερημένο είναι το στερεότυπο περί μπάσσου-πένας, έτσι;

 

Οχι.

Καταλαβαίνω οτι ισως ειναι φορεμένο η το εχεις (εχετε) ξανακούσει.

Καθυστερημενο με τα οποια υπονοούμενα του εγω δεν θα το ελεγα σε συνομιλητή που δεν γνωρίζω.

 

Δεν ειχα δε το βιντεακι και μου αρεσε.

Ηξερα οτι ο Lake ηταν πενακιας αλλα ετσι χαλαρά δεν τον είχα δει.

 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 32
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Οχι.

Καταλαβαίνω οτι ισως ειναι φορεμένο η το εχεις (εχετε) ξανακούσει.

Καθυστερημενο με τα οποια υπονοούμενα του εγω δεν θα το ελεγα σε συνομιλητή που δεν γνωρίζω.

 

Δεν ειχα δε το βιντεακι και μου αρεσε.

Ηξερα οτι ο Lake ηταν πενακιας αλλα ετσι χαλαρά δεν τον είχα δει.

 

 

Είναι όντως πολυφορεμένο, το έχουμε όντως ξανακούσει αλλά είναι και καθυστερημένο. Δεν υπήρχε κανένα υπονοούμενο. Το στερεότυπο είναι παντελώς καθυστερημένο. Επίσης, ηλίθιο, κομπλεξικό, ανίδεο και διάφορα άλλα όμορφα. Δεν χρειάζεται να γνωρίζω τον συνομιλητή για να πω τα παραπάνω. Αντιθέτως, αν έλεγα "το στερεότυπο είναι καθυστερημένο και το ίδιο κι εσύ", τότε ναι, θα'πρεπε να'χες προσβληθεί. Δεν ειπώθηκε (γράφτηκε) όμως, οπότε πάμε παρακάτω.

 

Λες ότι το βιντεάκι σου άρεσε (όντως καλό ήταν) και ήξερες ότι ο κύριος ήταν "πενάκιας". Εξ'αρχής, από τον τίτλο κιόλας όμως, πας για γκολ απ'τα αποδυτήρια με focus την πένα. Οπότε έρχομαι και ερωτώ. Τι ήταν αυτό που ήθελες να συζητήσεις; Το βίντεο ή την χρήση της πένας; Ξαναλέω, αν κρίνω απ'τον τίτλο και την μετέπειτα εικονίτσα που παρέθεσες, θα στοιχημάτιζα το δεύτερο.

 

Οπότε πες μας. Τι βρίσκεις περίεργο/κακό/λάθος σ'αυτό; Το θεωρείς μεμπτό; Τον θεωρείς έναν κακό τρόπο να παίξεις το συγκεκριμένο όργανο; Πες μας κάτι παραπάνω να προχωρήσουμε την συζήτηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολυ ευχαριστως.

Αλλο να το ξέρεις και αλλο να το βλεπεις. Τα βιντεο των elp είναι σπάνια και ως τέτοια ειναι απο τα ελάχιστα που θα τον δεις στα χαι του πως κρατάει την πένα το τσιγάρο (ουτε αυτο το ηξερα) και γενικά πως καθοδηγουνται απο τον Εμερσον.

Ολα μου άρεσαν.  Εκτος απο την πενα που μου χτύπησε για αλλη μια φορά.

Δεν θεωρω μεμπτο να παίζει κανείς μπασο με πενα ξερω πσρα πολλούς καλούς που το κανουν αλλα ξερω πολλες φορές περισσότερους που δεν το κανουν.

Όποιος το κανει και του αρεσει και θεωρεί εαυτόν προσβεβλημενο προβλημα του.

Θεωρω λαθος να προσεγγίζεις κατι με κατι αλλο. Ιδιως στο μπασο. Εδώ και κάποια χρόνια προσωπικά την εχω αφήσει και στην κιθάρα.

Το ποστ ειχε λιγο χιουμοριστικο χαρακτήρα για να χαλαρώσουμε.

Οποιος θελει να συζητήσει χωρις υπονοουμενα και με τεκμηρίωση είμαι διαθέσιμος.

 

Στάλθηκε από το GT-I9300 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

 

 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρωτίστως, επειδή συνεχίζεις τα περί υπονοουμένων, να σου ξεκαθαρίσω πως κανένα υπονοούμενο δεν υπάρχει και δεν μπορώ να καταλάβω και που τα βλέπεις.

 

Δεύτερον, αν το πάμε και προσωπικά, παίζω κατά κύριο λόγο με δάχτυλα αλλά έχω ΤΕΡΑΣΤΙΑ αγάπη στην πένα και την χρησιμοποιώ χωρίς φόβο και πάθος όπου θεωρώ ότι χρειάζεται, ακούγεται καλύτερα ή έτσι επειδή μου αρέσει ας πούμε. Να προσβληθώ γιατί; Επειδή εσύ το βλέπεις λάθος; Ούτε καν, παρομοίως νομίζω κι όποιος άλλος πενάτος.

 

Θα σταθώ λίγο εδώ, όμως:

 

Θεωρω λαθος να προσεγγίζεις κατι με κατι αλλο. Ιδιως στο μπασο. Εδώ και κάποια χρόνια προσωπικά την εχω αφήσει και στην κιθάρα.

 

Εκτός του ότι φάσκεις και αντιφάσκεις, τι ακριβώς πάει να πει το παραπάνω; Τι είναι το λάθος ακριβώς, με το οποίο προσεγγίζουν το παίξιμο οι πενάτοι; Και γιατί ακριβώς "ιδίως στο μπάσσο";

Και με την ίδια σκεπτική, δεν είσαι κι εσύ "λάθος" που την άφησες στην κιθάρα; Η ηλεκτρική δεν "θα'πρεπε" να παίζεται ΜΟΝΟ με πένα;

 

Αναμένω απάντηση και συνεχίζουμε.  :)

 

Παρεμπιπτόντως...

 

Οποιος θελει να συζητήσει χωρις υπονοουμενα και με τεκμηρίωση είμαι διαθέσιμος.

 

Αναμένω κι εγώ τεκμηρίωση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Να πώ τη δική μου εμπειρία. Υπήρχε μια περίοδο στην ζωή μου που έπαιζα σε μια μπάντα ηλεκτρική με δάχτυλα και σε μία άλλη  μπάσο με πένα γιατί οι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ που έπαιζα το απαιτούσαν. (Κι  όσον αφορά τα δάχτυλα έχω δίπλωμα στην κλασική κιθάρα ::))

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

   

Κι  όσον αφορά τα δάχτυλα έχω δίπλωμα στην κλασική κιθάρα

 

Τι είσαι κλασιδαχτυλουργος  ;) ;D

 

Συν χίλια. για μπασο με πένα

Συν δυο χιλιάδες για μπασο με δοξάρι 8)

rust never sleeps

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρωτίστως, επειδή συνεχίζεις τα περί υπονοουμένων, να σου ξεκαθαρίσω πως κανένα υπονοούμενο δεν υπάρχει και δεν μπορώ να καταλάβω και που τα βλέπεις.

 

Δεύτερον, αν το πάμε και προσωπικά, παίζω κατά κύριο λόγο με δάχτυλα αλλά έχω ΤΕΡΑΣΤΙΑ αγάπη στην πένα και την χρησιμοποιώ χωρίς φόβο και πάθος όπου θεωρώ ότι χρειάζεται, ακούγεται καλύτερα ή έτσι επειδή μου αρέσει ας πούμε. Να προσβληθώ γιατί; Επειδή εσύ το βλέπεις λάθος; Ούτε καν, παρομοίως νομίζω κι όποιος άλλος πενάτος.

 

Θα σταθώ λίγο εδώ, όμως:

 

Εκτός του ότι φάσκεις και αντιφάσκεις, τι ακριβώς πάει να πει το παραπάνω; Τι είναι το λάθος ακριβώς, με το οποίο προσεγγίζουν το παίξιμο οι πενάτοι; Και γιατί ακριβώς "ιδίως στο μπάσσο";

Και με την ίδια σκεπτική, δεν είσαι κι εσύ "λάθος" που την άφησες στην κιθάρα; Η ηλεκτρική δεν "θα'πρεπε" να παίζεται ΜΟΝΟ με πένα;

 

Αναμένω απάντηση και συνεχίζουμε.  :)

 

Παρεμπιπτόντως...

 

Αναμένω κι εγώ τεκμηρίωση.

 

πρώτον υπάρχει μια παρεξήγηση σ αυτά που είπα.

όταν λέω να προσεγγίζεις κάτι με κάτι άλλο, εννοώ να παρεμβάλλεται η πένα ανάμεσα σ αυτό που προκαλεί τον ήχο (δάχτυλο) και σ αυτό που ηχεί (χορδή).

Θεωρώ ότι υπάρχει μια αμεσότητα στο να παίζεται η χορδή απ ευθείας με το χέρι.

Αρα θα καταλαβαίνεις τώρα ότι δεν αντιφάσκω όταν λέω ότι πιά και στην κιθάρα την χρησιμοποιώ όλο και λιγότερο.

Θεωρώ ότι οι τρόποι που σου δίνουν τα δάχτυλα του χεριού είναι πολύ περισσότεροι και ότι το παίξιμο με πένα (και στην ηλεκτρική) είναι περιοριστικό σε επιλογές.

Από εκεί και πέρα δεν τίθεται θέμα, σχεδόν 45 χρόνια με πένα έπαιζα κιθάρα και μόνο τα τελευταία 5 με τα δάχτυλα και πάλι δεν έχω ώρες ώρες την ίδια σιγουριά που είχα με την πένα και την αναζητώ ή την ξαναπιάνω.

Αλλά στο μπάσο στην σαφώς μικρότερη επαφή μου και ενασχόληση εξ αρχής το έπιασα με τα χέρια.

Οι λόγοι που το έκανα ήταν ...έτσι ήρθε από μόνο του.

Πάντα θεωρούσα ότι όσοι χρησιμοποιούσαν πένα ήταν γιατί μετά από λίγο πονούσαν τα χέρια τους. Πιθανόν να μην είναι έτσι.

Από την άλλη θαυμάζω κάποιους μπασίστες που χρησιμοποιούν πένα.

Πχ Carol Kaye. Ο ήχος της ήταν πάντα αυτό που χαρακτήριζε δεκαετίες.

Για να βγεί ένας συγκεκριμένος ήχος, αν τον θέλεις, αυτός της πένας, βγαίνει μόνο με την πένα.

 

Από εκεί και πέρα, κατά την ταπεινή μου άποψη ποτέ δεν είχα σε υπόληψη τον Lake, παρ όλη την όποια του συμμετοχή στα ιστορικά σχήματα που συμμετείχε -που μόνο και μόνο γι αυτό θα έπρεπε ίσως να τον παραδέχομαι- και το βιντεάκι αυτό μου ανέτρεψε κάποια πράγματα που πίστευα γι αυτόν. Δηλαδή τον είδα να ανταποκρίνεται σχετικά εύκολα στα θέματα που ήθελε ο Εμερσον, (εντάξει ο Πάλμερ ακόμα πιό εύκολα-στο φτερό). Πάντα είχα την εικόνα του Lake να κάθεται και να συλλαβίζει αυτά που του υποδείκνυε ο Εμερσον.

Ε...αυτή η εικόνα μου τον έκανε λίγο πιό συμπαθή, όχι ότι άλλαξα γνώμη, ούτε θα αλλάξω γι αυτόν. Και πάνω εκεί είδα την πένα.

Και θυμήθηκα την γνωστή γελοιογραφία.

 

Θεωρώ ότι μπορούμε να ανταλλάσσουμε απόψεις, είτε κάποιος θέλει ηλεκτρική, ακουστική, τζαζ, ροκ ή κάντρυ.

Ας καταγραφεί λοιπόν εδώ ότι θεωρώ το παίξιμο μπάσου με πένα περιορίζει τις δυνατότητες του μουσικού, εκτός αν το επιβάλλει ο συνθέτης ή το κομμάτι.

Και μεταξύ μας η γελοιογραφία και το γνωστό ανέκδοτο με το μπάσο με πένα είναι σχεδόν τόσο γνωστό όσο τα ανέκδοτα με τις ξανθές. Οπότε ...θεωρώ ότι υπάρχει θέση και για λίγο χιούμορ...

 

Αυτά.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To μπασο ειναι απλα...ενα ...οργανο....και σαν οργανο εχει ΠΟΛΛΕΣ τεχνικες με τις οποιες παιζεται,οσο περισσοτερες ξερεις ,τοσο πιο ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ μουσικος εισαι,οσο λιγοτερες ξερεις τοσο λιγοτερο ολοκληρωμενος μουσικος εισαι.

 

Το παιξιμο με την πενα ειναι ακομα μια ΤΕΧΝΙΚΗ με την οποια παιζεται το μπασο,δοκιμασμενη και επιτυχημενη σε ΧΙΛΙΑΔΕΣ δισκους,σχεδον ο ΚΑΝΟΝΑΣ στα 50s & 60s και ειναι ΚΑΛΟ καποιος να την γνωριζει.

 

Αν δεν τη γνωριζει ή αν δεν την εφαρμοζει λογω.....ιδεοληψιας απλα χανει μια ΜΕΓΑΛΗ παλετα ΗΧΩΝ και κανει κακο μονο στον..εαυτο του....

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πάνω κάτω αυτό είπα.

Κάτι ακόμα που δεν ανέφερα είναι ότι η άποψή μου αυτή πάει σε εκείνους που παίζουν αποκλειστικά με πένα.

Συνεπώς στην περίπτωση αυτή έχουν χάσει 10 τρόπους και κρατάνε τον ένα.

Σίγουρα αυτός που χρησιμοποιεί 11 είναι κερδισμένος.

 

Πάντως δύσκολα με βλέπω να πιάνω πένα στο μπάσο τώρα.

Κι ας μέ έκανε αυτό ολοκληρωμένο... :D

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σεβαστή η άποψή σου, αν και ομολογουμένως, όχι αποδεκτή.

 

Προσωπικά, την πένα την θεωρώ τεράστιο εργαλείο, και το συγκεκριμένο στερεότυπο που αναδύεται σε φάσεις από διάφορους, κιθαρίστες, μπασσίστες ή οποιονδήποτε άλλον, είναι ένα πράγμα που μ'εκνευρίζει αφάνταστα, γιατί συνήθως είναι απλά μια άποψη χωρίς καμία λογική βάση και στηρίζεται απλά στο γεγονός ότι... υφίσταται τόσο χρόνια και υιοθετείται "έτσι απλά".

 

Συμφωνώ στο σημείο ότι το παίξιμο με τα δάχτυλα δίνει πολλές διαφορετικές δυνατότητας (εξαιρώ το slap επί του παρόντος). Αλλάζοντας το attack, την θέση στην οποία "χτυπάει" το δάχτυλο την χορδή, την δυναμική κτλ. μπορεί ν'αποδώσει διαφορετικά ηχοχρώματα. Εκεί όμως που το βλέπεις μονοδιάστατα, είναι το γεγονός πως ακριβώς το ίδιο πράγμα μπορείς να πετύχεις και με την πένα. Χώρια δε που με διαφορετικές πένες (μέγεθος, πάχος, υλικό) μπορείς να πετύχεις πολύ διαφορετικά πράγματα.

 

Μερικοί ήχοι μπορούν εύκολα ν'αναπαραχθούν με τον ένα ή τον άλλον τρόπο. Το κλασσικό attack της πένας, ας πούμε, πιθανώς να μπορείς να το πετύχεις με το κατάλληο EQ και attack τύπου Harris, χτυπώντας δηλαδή σχεδόν εντελώς "κάθετα" τις χορδές. Και πάλι όμως, γιατί να ΜΗΝ χρησιμοποιήσεις την πένα; Δε νομίζω πως υπάρχει κανένας λόγος, ούτε ντροπή είναι, ούτε ο λάθος τρόπος να παίξεις ένα όργανο.

 

Και με το παραπάνω ως το πλέον κατάλληλο segue ( ;D), γενικά δεν πιστεύω πως υπάρχει λάθος τρόπος να παιχτεί το μπάσσο. Πολλοί ξενερώνουν με τους πενάτους μπασσίστες με την, αιτιολόγηση να το πω(;), ότι το μπάσσο "φτιάχτηκε για να παίζεται με τα δάχτυλα". Έλα όμως που τα πρώτα μπάσσα παίζονταν ακόμα περισσότερο με το...  "λάθος"(!) δάχτυλο! Εξ'ου και τα tug bars.  ;)

 

Αν το πάρεις και πιο πίσω, ακόμα και οι τζαζμπαντίστες ( ;D) ήταν τέρμα λάθος που έπαιζαν το κόντρα με τα δάχτυλα, ενώ υπήρχε ένα ολοκαίνουριο δοξάρι εκεί δίπλα!

 

Όσον αφορά τους μουσικούς που επιλέγουν την πένα, δεν πιστεύω πως χρειάζεται καν να τους αναφέρω. Εκτός του ότι είναι πολλοί περισσότεροι απ'ότι θα νόμιζε κάποιος, το ότι ο τάδε γνωστός μουσικός παίζει με πένα δεν είναι, κατ'εμέ, λόγος για ν'αποφασίσει κάποιος να παίξει κι ο ίδιος με πένα.

 

Γενικώς, ότι ακούγεται και κάθεται καλύτερα στον καθένα. Και η πένα έχει τις χρήσεις της και τα δάχτυλα τις δικές τους. Και τα δύο είναι βέλη στην φαρέτρα του μπασσίστα και καλό θα'ταν να γνώριζε οποιοσδήποτε τα πάντα, αλλά δεν είναι πάντα εφαρμόσιμο και δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία. Γιατί άντε πες στον Sting ότι εκείνες οι απίστευτες, πάλαι ποτέ μπασσογραμμές του ακούγονται χάλια επειδή τις παίζει με πένα!

 

Μου βγήκε λίγο σεντονάκι και μπορώ να γράφω για πολύ παραπάνω για το συγκεκριμένο θέμα και με πολλά παραδείγματα, αλλά ας το λήξω εδώ πέρα!  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου