Προς το περιεχόμενο

Analog VS Digital μια ενδιαφέρουσα άποψη


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator

 

Digital processing generally has the disadvantage of losing

information in the process of digitizing and calculating. With DSP

overdrive simulation' date=' you can just reach the limit of your 64 bit

number. [b']So, overdrive must be programmed, but still sounds dead.

Why ? A car crash is always different, in the same circumstances,

on the contrary, a computer simulated car crash is always the same.

Thats why real analog sounds more "live" than a bunch of routines

trying to simulate analog circuits.[/b]"

 

Μιλάει ο Herman Gillis, κιθαρίστας και σχεδιαστής του περίφημου Shermann Filterbank.

 

Μα αυτός πουλάει αναλογικό πράγμα έτσι δεν είναι? Οι SMD αντιστάσεις δεν είναι τίποτα ειδικό....τις βάζει όλος ο κόσμος σε όλα τα κυκλώματα μαζικής παραγωγής πια επειδή υπάρχουν μηχανήματα που τις τοποθετούν και τις κολάνε αυτόματα....

 

Το σχόλιο σε σχέση με το "όριο" των 64bit έχει σημασία μόνο σε σχέση με σφάλματα στρογγυλοποιήσεων κατά τους υπολογισμούς και όχι με το βήμα της κβάντισης κατά την αρχική δειγματοληψία.

 

Το παράδειγμα με το τρακάρισμα είναι ατυχές. Δηλαδή η λάμπα αλλάζει χαρακτηριστικά σε κάθε πενιά? Η διαφορετικότητα έγκειται στην πενιά και όχι στη συμπεριφορά του κυκλώματος. Η πενιά είναι διαφορετική άσχετα αν οδηγείς το σήμα σου σε ψηφιακό ή σε αναλογικό κύκλωμα.

 

Κατά σύμπτωση, σήμερα το απόγευμα έπιασα κουβέντα με ένα Γερμανό μαθηματικό (που παρεπιπτόντως παίζει πολύ καλή κιθάρα) και στην προηγούμενη δουλειά του ανέπτυξε/υλοποίησε τους αλγορίθμους για την προσομοίωση "κλασσικών" κυκλωμάτων ενισχυτών κιθάρας για αυτή την εταιρεία

http://www.creamware.com/

(Ήρθε στο γραφείο μου για να συζητήσουμε άσχετο θέμα... :wink: )

 

Δεν ξέρω τη συγκεκριμένη εταιρεία, αλλά μου εξήγησε πως δουλεύουν εκεί (και φαντάζομαι γενικώς). Πάντα υπάρχει ένας συμβιβασμός μεταξύ της ακρίβειας της προσομοίωσης (και κατ επέκταση της πολυπλοκότητας του αλγορίθμου), της ακρίβειας των υπολογισμών και της υπολογιστικής ισχύος του μηχανήματος στο οποίο γίνονται οι υπολογισμοί. Το μηχάνημα, πρέπει να διεκπεραιώνει τους μετασχηματισμούς με το ρυθμό που δειγματοληπτεί. Καταλαβαίνετε ότι καθώς οι προσεσσορες, (+ μνήμες κλπ) γινονται γρηγορότεροι και φτηνότεροι, η ακρίβεια θα γίνεται καλύτερη καθώς θα καταστεί δυνατή και η δειγματοληψία αλλά και η επεξεργασία με μεγαλύτερους ρυθμούς (περισσότερα samples/sec).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 27
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εδώ κάνεις λάθος' date=' η μισή noise σκηνή είναι με laptop και η άλλη μισή λατρεύει το analog. Και βασικά δεν είναι οι μόνοι. Γενικά το ψώνιο με τον αναλογικό ήχο θα το βρείς περισσότερο στην ηλεκτρονική σκηνή παρά στο ροκ,

τουλάχιστον η εμπειρία μου αυτό λέει.[/quote']

 

Μη ορκίζεσαι για την άλλη μισή με το ότι λατρεύει τα anolog. Υπέρμαχοι των αναλογικών (Rasco Agroyan πχ) τα έχουν παρατήσει επειδή έκαναν την ίδια δουλειά ευκολότερα και καλύτερα με software. Εκτός αν νομίζετε ότι τα drummachines αλλά και synths όπως τα virus και nord modular είναι αναλογικά οπότε πάω πάσο!

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μη ορκίζεσαι για την άλλη μισή με το ότι λατρεύει τα anolog. Υπέρμαχοι των αναλογικών (Rasco Agroyan πχ) τα έχουν παρατήσει επειδή έκαναν την ίδια δουλειά ευκολότερα και καλύτερα με software. Εκτός αν νομίζετε ότι τα drummachines αλλά και synths όπως τα virus και nord modular είναι αναλογικά οπότε πάω πάσο!

 

Είπαμε, δεν είμαστε και άσχετοι!

Να σου αντιπαραθέσω όμως ότι όλη η noisepunk σκηνή είναι σχεδόν αποκλειστικά analogue και μάλιστα DIY.

 

Βασικά το να συζητάμε για το ποιός κάνει είναι ανούσιο, σωστά;

Στην τελική εγώ απλά θέλω να τονίσω ότι το αναλογικό δεν παίζει να πεθάνει, και αν δεν το αποδυκνείει η παλαβομάρα που υπάρχει με τα moog πχ, τότε είμαι σίγουρος ότι μπορείς να σκεφτείς ακόμα καλύτερα παραδείγματα και να συμφωνήσεις.

Η διαφορά δεν είναι τόσο μικρή όσο προασπίζονται μερικοί, και στο κάτω κάτω της γραφής είναι και η αίσθηση και η αισθητική που δεν copιάρεται.

Η στροφή στο αναλογικό είναι έντονη, όχι;

I have a passion lord and it won't go away

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μωρέ η διαφορά είναι ακόμη μικρότερη αλλά άστο. Αυτή η κατάσταση με τα moog μου θυμίζει την κατάσταση με τα fender-gibson. Έγραψαν την ιστορία τους αλλά ως εκεί. Το να φτάσουμε να εμφανίζονται vintage όργανα, που η τιμή τους μόνο ως απαράδεχτη μπορεί να χαραχτηριστεί (τουλάχιστον από μένα), ας όψεται το Marketing. Αλλά μου μιλάς για noisepunk κι εγώ σε powernoise οπότε δεν το κόβω να βγει κάποιο συμπέρασμα απ' όλη αυτήν την κουβέντα.

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το παράδειγμα με το τρακάρισμα είναι ατυχές. Δηλαδή η λάμπα αλλάζει χαρακτηριστικά σε κάθε πενιά? Η διαφορετικότητα έγκειται στην πενιά και όχι στη συμπεριφορά του κυκλώματος. Η πενιά είναι διαφορετική άσχετα αν οδηγείς το σήμα σου σε ψηφιακό ή σε αναλογικό κύκλωμα.

 

Α, και μιάς και το είδα τώρα. Συγχώρεσέ με αν δεν μπώ στην διαδικασία της συζήτησης για τις λεπτομέρειες, θα πώ όμως ότι ενα αναλογικό κύκλωμα εξαρτάται ακόμα και από την θερμοκρασία του χώρου και τις κλιματολογικές συνθήκες, όσο ακραίο και αν ακούγεται. Ακόμα και την ίδια πενία να παίξεις, δεν θα είναι ποτέ ακριβώς ίδια η απόκριση.

Αυτό για μερικούς μπορεί να είναι κακό, για άλλους πάλι είναι υπέροχο.

 

Και ειδικά τα λαμπάτα μηχανήματα αλλάζουν αίσθηση και κατά την διάρκεια χρήσης. Το βλέπω εγώ απο τα tapeplayers μου..όσο ζεσταίνει η λάμπα αλλάζει ο ήχος.

 

Δεν είναι το κυνήγι για τον τέλειο ήχο, είναι η αίσθηση ότι έχεις κάτι ζωντανό που έχει και ένα ποσοστό απρόβλεπτης συμπεριφοράς.

 

Ρε παιδία, στο κάτω κάτω της γραφής και τα digital καλά είναι!

Το jamman μου δεν το αλλάζω με τίποτα, 16 ώρες εγγραφής; ΗΔΟΝΗ!

Αλλά τα tapeechos είναι άλλο πράγμα, όπως και να το κάνεις.

I have a passion lord and it won't go away

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

k-a-f-ros καλά τα λές, αλλά με μία παρατήρηση.

Κατανοητό αυτό που λές για την "αίσθηση κάτι ζωντανού που έχει και ένα ποσοστό απρόβλεπτης συμπεριφοράς" αλλά αυτή τη διαφορετικότητα από τα κυκλώματα δεν την εχω παρατηρήσει.

Ίσως δεν την έχω παρατηρήσει γιατι όταν:

α) ξεκουρδίζεται η σολ κατά βούληση

β) ξεκουρδίζονται όλες μαζί οι χορδές όταν ανεβο-κατεβαίνει η θερμοκρασία στο δωμάτιο

β) υπάρχει ένας θόρυβος που εξαρτάται από τη γωνία που σχηματίζει η κάθετος στο μαγνήτη με τον άξονα περιστροφής του μοτέρ του ψυγείου από δίπλα,

 

τότε ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΚΟΥΩ ΑΛΛΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ!!!!!!! :lol: :lol:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Allthough it is small' date=' it contains more parts than say: a Minimoog,

thanks to this SMD technology. Electronically seen is a discrete

resistor the same as an SMD resistor, the SMD is 10 times smaller.

Most manufacturers use DSP (digital signal processing) now,

because it's so cheap to develop. To make a filter, they just have to

implement a formula in the DSP. A DSP based machine sounds too

perfect and has too low dynamics to equal analog gear in power &

liveness. Digital processing generally has the disadvantage of losing

information in the process of digitizing and calculating. With DSP

overdrive simulation, you can just reach the limit of your 64 bit

number. [b']So, overdrive must be programmed, but still sounds dead.

Why ? A car crash is always different, in the same circumstances,

on the contrary, a computer simulated car crash is always the same.

Thats why real analog sounds more "live" than a bunch of routines

trying to simulate analog circuits.[/b]"

 

Μιλάει ο Herman Gillis, κιθαρίστας και σχεδιαστής του περίφημου Shermann Filterbank.

 

Δηλαδή ο μάστορας θέλει να μας πει ότι το ψηφιακό είναι "στανταρ"(=ντετερμινιστικό) ενώ το αναλογικό "τυχαίο"; Σιγά. Πολλά προηγμένα τσιπάκια σήμερα περιέχουν ειδικό κύκλωμα του οποίου ο μοναδικός ρόλος είναι να παράγει πραγματικό θόρυβο(=πραγματικά τυχαίους αριθμούς) οπότε είναι πολύ εύκολο να βουτήξεις τον αλγόριθμό σου στην πολυπόθητη αναλογικούρα: χρησιμοποιείς τον παραγόμενο θόρυβο ως πηγή τυχαιότητας για τα χαρακτηριστικά του ήχου σου (π.χ. volume) στον αλγόριθμο που χρησμοποιείς και είσαι ΟΚ.

Τέτοιος θόρυβος ήδη χρησιμοποιείται σε πολλά ψηφιακά εφέ αλλά και σε άλλες, απαιτητικότερες, εφαρμογές (π.χ. κρυπτογραφία).

 

Επίσης το κατά πόσο ένα ψηφιακό κύκλωμα μπορεί να αντικαταστήσει ένα αναλογικό είναι μια ερώτηση που πρέπει να κάνουμε σε όλες τις μεγάλες εταιρείες που κατασκευάζουν κυκλώματα, αφού πρώτα τα έχουν μοντελοποιήσει σε κάποιο ψηφιακό περιβάλλον...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

k-a-f-ros καλά τα λές' date=' αλλά με μία παρατήρηση.

ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΚΟΥΩ ΑΛΛΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ!!!!!!! :lol: :lol:[/quote']

 

:lol: :lol:

 

Κατανοώ απόλυτα!

 

Εγώ από την άλλη ψοφάω να γίνεται πανικός στα καλώδια επειδή αποφάσισα να συνδέσω 15 μηχανήματα μαζί, να μην ξέρω τί μου γίνεται γιατί ξαφνικά κάτι γίνεται self oscillate, να πειράζω ελάχιστα ενα knob και να πετάγεται μια τσιρίδα που να σου τρίζει τα κόκκαλα κλτ κλτ..

 

εγώ με τα digital μια χαρά τα πάω, αλλά ο πανικός που προκαλούν τα αναλογικά, ειδικά στα live..ε, δεν τον αλλάζω με τίποτα!

I have a passion lord and it won't go away

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου