Προς το περιεχόμενο

η εννοια μιας μπαντας ?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

9 ώρες πριν, Thanasis Kaldis είπε

τις περισσότερες φορές οι μπάντες σχηματίζονται από άτομα που εκκινούν από διαφορετική αφετηρία, έχουν διαφορετικούς στόχους, διαφορετικές εμπειρίες κτλ. το κοινό σημείο είναι να παίξουν μουσική. από την αρχή φαίνεται ποιος είναι ο πιο ικανός, πιο ηγετική μορφή κτλ. άλλος είναι ο καλλιτέχνης της υπόθεσης και ίσως γράφει μουσική, άλλος είναι πιο επικοινωνιακός και κλείνει gigs. όσο υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός και αναγνώριση για τον ρόλο του καθενός τότε προχωράει το πράγμα. όταν αρχίζει και έχει ο καθένας την δικιά του ατζέντα και φέρεται εγωιστικά τότε στραβώνει το κλίμα και το τρώει ο γάιδαρος. 

από προσωπική εμπειρία θα παρομοίαζα, με κάποια υπερβολή βέβαια, την μπάντα με ένα γάμο. μόνο που στην μπάντα είσαι "παντρεμένος" με κάθε μέλος ξεχωριστά με τα καλά του και τα κακά του. και αν λάβουμε υπόψη ότι οι περισσότεροι γάμοι πάνε περίπατο, φαντάσου τι γίνεται με αυτή την υπερ-περίπλοκη οντότητα που λέγεται μουσικό group...    

στο δια ταύτα, αν κάποιος χρησιμοποιεί το σχήμα σαν προσωπικό του πρότζεκτ και αισθάνεσαι κομπάρσος τότε ώρα να την κάνεις πρωτού εμπλακείς σε δημιουργικές διαδικασίες. εκτός αν γουστάρεις την φάση και αποδεχτείς τον δεύτερο, αλλά σημαντικό σου ρόλο, οπότε έτσι δίνεις και το thumbs up στον δημιουργό συμπαίχτη σου. λίγες ήταν οι ρομαντικές μπάντες του τύπου ένας για όλους και όλοι για έναν. 

οποτε πρεπει να υπαρχει κατανομη ρολων κ αρμοδιοτητων κ οχι ολοι για ολα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το είπα και πιο πάνω. Από τη στιγμή που το πράγμα ξεφεύγει από το επίπεδο της σχολικής μπάντας που τα μέλη της ακόμα χαρτζηλικώνονται από τον μπαμπά και μπαίνει ρεφενές για το προβάδικο ή το ερείπιο που παίρνει ρεύμα από τη διπλανή πολυκατοικία και έρχονται ίσως και τα πρώτα live με κάτι ψιλά, παύει να είναι πλεον ρομαντικό.

Όταν ο άλλος σπάει την κούτρα του να κατεβάσει ακόρντα και σχήματα και στίχους και ο άλλος αράζει στον καναπέ, αρχίζει και γίνεται μυστηριο.

Ακόμα και ένα συμβόλαιο εταιρείας να έρθει, πάλι θα αναγράφει απλώς 4-5 ονόματα και θα κατανέμει στα ίσα την ελάχιστη αμοιβή. Το πιό πιθανό είναι να βάλει και στα credits το όνομα του συγκροτήματος. Μετά την πρώτη, ας τη βαφτίσουμε "συλλογική" επιτυχία, έστω κι αν είναι προσωπική δουλειά ενός, αν δεν μπούν τα πράγματα σε τάξη μετά αρχίζουν οι γκρίνιες, τα παίρνω το καπελάκι μου και φεύγω κλπ.

Εδώ υπάρχουν ιστορικές καταγραφές (και παρα πολλές) ότι μέλη δυσαρεστήθηκαν επειδή οι άλλοι δεν έγραφαν, αυτοί που δεν έγραφαν ότι έγραφαν μόνο οι άλλοι, αλλά και μέλη που έλεγαν ότι δεν υπήρχε εξ αρχής καθορισμένα ποσοστά του ποιός θα γράφει ή ότι οι άλλοι δεν τους άφηναν να γράψουν ή να εγκρίνουν τις συνθέσεις τους. Ονόματα δε λέμε από b αρχίζει.

Και φυσικά τον πρώτο καιρό μπαίνει στο παιχνίδι ο παραγωγός που καθορίζει ποιανού οι συνθέσεις θα προχωρήσουν ή μπορεί να προχωρήσουν. Μετά σιγά σιγά γίνεται καθεστώς. Γι αυτό λέω μόνο όταν είναι κάτι γραμμένο μπορεί να ξεκαθαριστεί.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, Superfunk είπε

 

Και οι U2

Και οι Radiohead και οι Muse.

 

10 ώρες πριν, Superfunk είπε

 

Επεξεργασμένο από FatalV
  • Like 1
  • Συμφωνώ 1

...από την πολλή γκαργκανέλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποιος τσακωνεται και γιατι? Ειναι καποιος απο εδω μεσα σε καποιο world class act και εχει να μοιρασει εκατομμυρια απο συνθετικα δικαιωματα και εισπραξεις η τσακωνεστε για τα 50€ της αμοιβης απο το live στο παραφωνο?. Εγω τις πολυ παλιες καλες εποχες που ειχα μπαντα με παρα πολυ καλα φιλαρακια, καποια εκ τω οποιων της παιδικης ηλικιας και εξου και δεν επαιζε τσακωμος για κατι, ο μονος λογος κοντρας που θυμαμαι ηταν οτι καποιοι ετρεχαν περισσοτερο για να κλεισουν live, προβες κλπ ενω καποιοι αλλοι ηταν πιο αραχτοι. 

2 things are infinite:the universe&human stupidity

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρέπει να γίνεται από την αρχή εξήγηση δε γίνεται διαφορετικά.Αν ξεφύγουμε από το status παίζω με τους κολλητούς μου και η φιλία πάνω απ' όλα no matter what τότε όλες οι άλλες μπάντες είναι "συνεργασίες".Και επειδή ακριβώς δεν μπορούμε να ξέρουμε κατ ευθειαν τον άλλο.... πόσο μάλλον τους άλλους...μιλάμε για μια κατάσταση δυναμική που συνεχώς αλλάζει....(όπως ΙΣΩΣ όλοι μας)

Κάποιος ΙΣΩΣ θα φέρεται στην αρχή έτσι....μετά γιουβέτσι...για αυτό λοιπόν καλό είναι να ξεκαθαρίζονται όλα από την αρχή.Εχω δει διαφορά ευτράπελα μέσα από μπάντες όλα αυτά τα χρόνια....από μεγάλες φιλιες που προέκυψαν από το πουθενά μεχρι  πισωπλατες πουστιες ώστε να βρεθώ εκτός μπάντας που έφτιαξα...ΕΓΩ από υποτίθεται φίλους. :-) και γενικά ότι να ναι.Απ όλα έχει ο μπαξες...όλα αυτά είναι εμπειρίες βέβαια και σε προετοιμάζουν για να κάνεις τα πράγματα σωστα....την επόμενη φορά.Κατα τη γνώμη μου...ο τρόπος που φέρνει τις λιγότερες η και καθόλου προστριβές σχετικά με τα δικαιώματα και γενικά τη σύνθεση είναι ο εξής...και αυτόν ακολουθώ πλέον στις μπάντες που συμμετέχω...

Αυτός που έχει την ιδέα...προχωράει το κομμάτι ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΟΠΩΣ ΝΟΜΙΖΕΙ....ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ θεωρεί ότι το κομμάτι έχει κολλήσει ζητάει από τους υπόλοιπους ιδέες...ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΚΑΠΟΙΑ ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ....έχει καλώς την κρατάμε και παίρνει credits και "δικαιωμα" και "λόγο" για το κομμάτι αυτός που έφερε την ιδέα.Αν ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΜΙΑ άλλη ιδέα ΔΕΝ την ενστερνίζομαι και προχωράμε ΔΙΧΩΣ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΕΙΣ....δηλαδή  υπάρχουν δύο σενάρια...

1."Παιδιά έχω ένα κομμάτι και το έχω φτάσει ως εδώ...προσωπικά αισθάνομαι ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ να το κάνω καλύτερο αλλά αισθάνομαι ότι ίσως παίρνει βελτίωση....ακούστε το και ρίξτε αν θέλετε καμιά ιδέα ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ..."

 

2."Παιδιά έχω έτοιμο ένα κομμάτι χωρίς να είναι υπό συζήτηση γιατί μου αρέσει όπως είναι και δεν θέλω να αλλάξω τιποτα...ακούστε το και ΑΝ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ...το παίζουμε" 

 

Το ίδιο φυσικά ισχύει για όλα τα μέλη της μπάντας...δεν μπορώ να παρέμβω στην ιδέα κάποιου με το ζόρι....

Όλα αυτά θεωρώ ότι είναι σωστά όχι γιατί είμαι ο....ΠΑΤΑΚΟΣ και γιατί αποφασίζουμε και διστάζουμε....αλλά γιατί αυτός που έχει την ιδέα...κάπως το έχει πλάσει στο μυαλό του κάπως το έχει σκεφτεί...έχει απορρίψει άλλες 10 εκδοχές για να κρατήσει αυτή τη μια...έχει αφιερώσει τον χρόνο και γενικά για κάποιο λόγο το έκανε έτσι και όχι αλλιώς ....οπότε..."Ας πουμε τη γνώμη μας αν το κομμάτι είναι υπό διαπραγμάτευση αλλά μη πολύ πρηζουμε μπάλες...."

 

Μπορεί να ακούγεται λίγο απόλυτο αυτό αλλά έχω καταλήξει ότι είναι και το μόνο που λειτουργεί χωρίς να υπάρχουν προστριβές (αργά η γρήγορα).

 

Φυσικά όταν εγω τρώω 5ωρα μπροστά από το cubase με την κιθάρα προσπαθώντας να βρω το ιδανικό guitar tone...το καλύτερο δυνατό riff η chord progression...η ψάχνω για όνομα η logo στο photoshop...η την ψάχνω με επιχειρηματίες για επερχόμενα gigs... και ο άλλος ξύνει απλά το @ στον καναπέ...η γνώμη μας δεν θα πρεπει έχει την ίδια βαρύτητα....

 

όλα αυτά λειτουργούν ΑΨΟΓΑ αρκεί να είναι ξεκαθαρισμένα από την αρχή....

Μετα το μόνο που απομένει είναι απλά να βλέπετε τα πράγματα και να σκεφτεστε ΠΕΡΙΠΟΥ με τον ίδιο τρόπο ...

πράγμα το οποίο υποτίθεται ότι κατά κάποιο τρόπο υπάρχει ως ένα βαθμό διαφορετικά ....δεν θα σχηματιζόταν καν η μπαντα εξ αρχής...

για κάποιο λόγο βρεθήκατε πχ και οι 4 στους Big 4....

 

Η Ιδανική μπάντα για μένα έχει τον ρόλο του gang...second family η κάπως έτσι...όπου όλοι για έναν και ένας για όλους...που δηλαδή...μπορούμε και απλά να πάμε για καφέ δεν είναι ανάγκη να πάμε για πρόβα....όμως αυτό προϋποθέτει δυνατές σχέσεις οι οποίες θέλουν χρόνο και κοινες ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ εμπειρίες....

Υπο αυτό το πρίσμα μόνο μια φορά έχω συμμετάσχει σε μπάντα....και ήταν η χειρότερη μπάντα ever....φουλ φασαρία...αλλά αδέρφια όλοι....στο λύκειο...και μετά...

Εκτοτε έχω συνεργαστεί με πολύ καλύτερους μουσικους με πολύ καλύτερο αποτέλεσμα αλλά όλα αυτά ήταν.... συνεργασίες....

Μπορεί βέβαια κάποια από αυτές να εξελιχθεί και σε μπάντα!!!!!!

 

 

 

 

Επεξεργασμένο από leon7pap
  • Like 2

"The Tone Is In The Gear.....The Skill Is In The Hands"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή, στις μπάντες που φτιάχνουμε οι περισσότεροι, το οικονομικό σκέλος δεν παίζει πραγματικό ρόλο (ουσιαστικά ζημιά έχουμε, επενδύοντας χιλιάρικα για όργανα και παίρνοντας κάποια δεκάευρα ανά εμφάνιση) για να χαλάσουμε τις καρδιές μας μοιράζοντας το όποιο όφελος πιό "σωστά" (με ότι αυτό σημαίνει για τον καθένα), καλό είναι να ξεκαθαρίζουμε όλοι από την αρχή γιατί φτιάχνουμε τη μπάντα ή μπαίνουμε σε αυτή, τι μπορεί ή τι προτίθεται να κάνει ο καθένας μας για τη μπάντα, που θέλουμε να την πάμε, και -αν τα βρούμε- να την απολαύσουμε για όσο αυτή κρατήσει χωρίς περισσότερες σκοτούρες. Μετά, καλή καρδιά και μιά ανθρώπινη καλημέρα αρκούν...

Hot Dog .......................

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Η μουσική για τους περισσότερους από εμάς είναι πλέον περισσότερο τρόπος να εποικοινωνούμε τις ιδέες μας και να ρημαδοπερνάμε και κανα απόγευμα στις πρόβες. Πολύ λίγο έχει να κάνει με τα χρήματα, αφού οι πιθανότητες να βγουν έστω και τα έξοδα για τη συντριπτική πλειοψηφία της Ελληνικής underground σκηνής, είναι ανύπαρκτη.

 

Το πιο σημαντικό είναι να υπάρχουν ένα κοινό όραμα ώστε να μπορεί να βρεθεί μια συνισταμένη με την οποία αν δεν είναι όλοι υπερενθουσιασμένοι, θα είναι τουλάχιστον ικανοποιημένοι και θα νοίωθουν ότι μπορούν να το ευχαριστηθούν και να εκφραστούν. Το κοινό όραμα δεν έχει να κάνει μόνο με το είδος μουσικής αλλά με πάρα πολλά πράγματα. Είναι όλοι gearheads και ξοδεύουν ότι έχουν και δεν έχουν για τον υπερήχο; Ή προτιμούν να τα ξοδεύουν σε μπύρες στις πρόβες γιατί αυτό τους κάνει να περνούν καλύτερα; Έχουν τον ίδιο χρόνο να ασχοληθούν; Μοιράζονται έναν κοινό στόχο; Ακόμη και οι εντάσεις της πρόβας είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα στο οποίο όλοι πρέπει να ψιλοσυμφωνούν. Αν ο ένας νοιώθει ότι ξενερώνει να παίζει σε έναση ψιθύρου την ίδια ώρα που ο διπλανός του παθαίνει πανικό γιατί πιστεύει ότι προκαλεί μόνιμη ζημιά στην ακοή του, είναι τεράστιο πρόβλημα.

 

Παρόλα αυτά, για να απαντήσω σε αυτό που ρωτάς, νομίζω το πιο επαγγελματικό είναι 50% στίχοι, 50% μουσική. Η μουσική αν ο καθένας παιζει από ένα όργανο να μοιράζεται εξίσου. Παράδειγμα. Ο κιθαρίστας φέρνει ένα κομμάτι σε πενταμελή μπάντα στο οποίο έχει γράψει στίχους και μια υποτυπώδη μελωδία φωνητικών. Σε αυτό το κομμάτι ο κιθαρίστας παίρνει τουλάχιστον 60% και οι υπόλοιποι από 10%. Απ τη μία βέβαια αυτό δίνει το κίνητρο να συνεισφέρουν όλοι αλλά απ την άλλη μπορεί και να οδηγήσει σε μεγαλύτερες τριβές. Οπότε αν είστε φίλοι για μένα καλύτερο είναι το μοίρασμα εξίσου.

 

 



 

Επεξεργασμένο από kpeyos
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οταν η μπαντα παιζει covers δεν νομιζω να υπαρχει λογος καποιος να παρει περισσοτερα ή λιγοτερα, τωρα αν υπαρχουν μπαντες που βγαζουν τοσα χρηματα απο songwriting για τα οποια αξιζει να τσακωθει καποιος εγω τουλαχιστον δεν τις ξερω

Thank God for the rain....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου