Προς το περιεχόμενο

The cheapest MIDI home-studio of 1988


cos_dr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

9 λεπτά πριν, Waterfall-K είπε

Aν το κάνουμε τετράδα και μπει το D50 θα αφήσουμε απ'έξω το παρακάτω. Και το παρακάτω δεν είναι δυνατόν να μείνει απ'έξω...😌

 

image.png.15672dde3fa8dd12083f8f7df56d8b08.png

Synclavier (II 9600TS)

Δεν το συζητάμε, αλλά ας το δεχτούμε το D50 και την πρώτη τριάδα έστω τουλάχιστο στο πλαίσιο του affordable για την εποχή σε σχέση με τα θηρία σαν αυτό.

  • Συμφωνώ 1

O Influencer Των Συνθεσάιζερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, cos_dr είπε

Δεν το συζητάμε, αλλά ας το δεχτούμε το D50 και την πρώτη τριάδα έστω τουλάχιστο στο πλαίσιο του affordable για την εποχή σε σχέση με τα θηρία σαν αυτό.

Όταν λέμε "αγία τριάδα", εγώ τουλάχιστον εννοώ synths που άλλαξαν την ιστορία της μουσικής. Τα Fairlight/DX7/M1 το έκαναν αυτό όσο κανένα άλλο synth. Η digital επανάσταση στην σύνθεση ήχου, στο sampling και στη δημιουργία των πανίσχυρων workstation του σήμερα περνάνε μέσα από αυτά τα τρία.

Τώρα, αν μιλήσουμε για αγία τριάδα των best seller synths, τα Fairlight και Synclavier δεν μπαίνουν ούτε στην αγία...εκατοντάδα,😛 κι αυτο φυσικά λόγω της εξωγήινης τιμής που πωλούνταν, ιδιαίτερα το Synclavier, που παρεμπιπτόντως ήταν και το αγαπημένο όργανο του Zappa. Αλλά ο Zappa προφανώς είχε τα $200Κ που ζήταγαν γι αυτό στα '80s.🤢

 

 

Επεξεργασμένο από Waterfall-K

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ένα θέμα είναι επανάσταση στην τεχνολογία τα αλλα της τριάδας είναι επανάσταση γιατί την έκαναν affordable και τη διέδωσαν περισσότερο για χρήση και στη βιομηχανία και τα στούντιο και έφτασε στο λαό 😃

 

 Στο ίδιο κλίμα, τα hone computers μας έδωσαν τη δυνατότητα του DAW δημοκρατικοποιώντας😃 την ιδέα του Bedroom Studio. 

O Influencer Των Συνθεσάιζερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Σιγουρα το fairlight ηταν απιστευτα πρωτοποριακο, δεν το συζηταμε.

 

 Αλλα στο πλαισιο του τιτλου του θεματος, φαση home studio των late 80ies, η ολη φαση ειχε την πορεια DX7=> Ζητω τα ΠΣΗΦΙΑ, D50=> Ζητω τα δειγματα, M1=> Ζητω τα workstation.

 

 Θα μπορουσε να πει κανεις οτι και τα τρια αυτα σταδια τα ξεκινησε το Fairlight, και θα ειχε και δικιο. Αλλα σε επιπεδο home studio, και το σημαντικοτερο, σε επιπεδο στοχευσης των εταιριων, και καθορισμου της κατευθυνσης της αγορας των synthesizer, τα τρια γιαπωνεζακια ξεκολλησαν για τα καλα τη φαση απο το αναλογικο τελμα.

 

 Σημερα, που μπορεις πια να εχεις προσιτες ψηφιακες μηχανηματαρες, και αψογες εξομοιωσεις των τοτε ψηφιακων, τα αναλογικα εχουν το mojo, τοτε ομως αυτη η τριαδα ηταν στο ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ του INFLUENCING 😆

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ex-Πάνος Χελιδόνης

Για το Emulator δε λέτε τίποτα ε; Βέβαια, θα μου πείς "κι αυτό μπαίνει στην ομάδα των πανάκριβων" κι όχι στις σπιτικές συνταγές. Και θα'χεις και δίκιο. Ο Vangelis, o Gabriel και οι Depeche το είχαν, οχι ο Πετράλωνας..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, Πάνος Χελιδόνης είπε

Για το Emulator δε λέτε τίποτα ε; Βέβαια, θα μου πείς "κι αυτό μπαίνει στην ομάδα των πανάκριβων" κι όχι στις σπιτικές συνταγές. Και θα'χεις και δίκιο. Ο Vangelis, o Gabriel και οι Depeche το είχαν, οχι ο Πετράλωνας..

Toυλάχιστο είχαμε να φάμε τότε.😀

 

  • Χαχα 1

O Influencer Των Συνθεσάιζερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Να φαμε ειχαμε, την τεχνολογια ηταν που την εβλεπες με κυαλια.

 

 Αν δεν ηταν το αγιο ιντερνετ και η ευρωζωνη, με τιποτα PSR θα τη βγαζαμε.😆

 

 Οι τιμες ηταν περιπου ΤΡΙΠΛΑΣΙΕΣ απο το εξωτερικο.

 

 Θυμαμαι εποχη δεκαετια 90, κατεβαινα σε κεντρικα περιπτερα και χτυπαγα περιοδικα σε στυλ Keyboard, τα οποια ειχαν μεσα διαφημισεις απο μαγαζια του εξωτερικου, με τιμες μηχανηματων κλπ.

 

 Και θυμαμαι να πηγαινω με το πραπρα στον ντραμμερ, που ειχε βαλει μπρος για να φτιαξει στουντιακι, και εκανε τους υπολογισμους του.

 

 Και να του βγαζω budget της λιστας απο το περιοδικο, να κανω μετατροπη σε δραχμες, και να βγαινει η τιμη στο ενα τριτο.

 

 Ακομα θυμαμαι τη φατσα του, νομιζε οτι τον κοροιδευω.

 

 Ειναι κριμα που δεν εχουν κλεισει ολα τα ελληνικα καταστηματα, με ελαχιστες εξαιρεσεις κριμα, αλλα τουλαχιστον οι τιμες τους προσγειωθηκαν.

 

 Βεβαια απο την αλλη το λαδι παει 15 ευρω, οποτε καλυτερα με psr και μασα, δε γμτ, ασχημα ειναι και τα psr; 😆

 

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, Πάνος Χελιδόνης είπε

Για το Emulator δε λέτε τίποτα ε; Βέβαια, θα μου πείς "κι αυτό μπαίνει στην ομάδα των πανάκριβων" κι όχι στις σπιτικές συνταγές. Και θα'χεις και δίκιο. Ο Vangelis, o Gabriel και οι Depeche το είχαν, οχι ο Πετράλωνας..

Τα Emulator ήταν "πάμφθηνα" σε σχέση πάντα με τα Fairlight/Synclavier, και χρησιμοποιούνταν από πλήθος επαγγελματιών μουσικών και στούντιο. Στα μέσα των '80s το Emulator II κόστιζε $8Κ, ένα πολύ μεγάλο ποσό για την εποχή, αλλά μπροστά στην σχεδόν πενταπλάσια τιμή ενός Fairlight ήταν η μόνη επιλογή για τους περισσότερους. Την ίδια εποχή ένα DX7 κόστιζε $2Κ. Το Emulator ήταν τα standard sampler της εποχής μαζί με το Emax της ίδιας εταιρείας, μετά άρχισαν να βγαίνουν τα Akai racks (S900, S1000 κ.α.) και σάρωσαν την αγορά λόγω εξαιρετικών specs και τιμής. Με την έλευση της Akai άρχισε να μπαίνει το sampler σε home studios, πριν από αυτήν το sampler ήταν μηχάνημα που οι περισσότεροι έβλεπαν με τα κιάλια.  

Σήμερα το sampling είναι στην κυριολεξία τζάμπα για όλους, έτσι ο κάθε ατάλαντος καραγκιόζης μπορεί να κάνει ό,τι θέλει, βασανίζοντας τα αυτιά μας...

O Βαγγέλης αγόραζε τα Emulator δυο-δυο, το ίδιο και τα Akai, είχε φτιάξει δε μεγάλη custom βιβλιοθήκη ήχων γι αυτά.

 

image.thumb.png.603b5f833b5ae5da1e836d8690adabb8.png

 

image.thumb.png.8936ae3af0d2f70fd6c9500ebea69fec.png

  • Like 2

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To sampler για το home studio της εποχης ηταν πυρηνικο οπλο. Μιλαμε για ΤΡΕΛΗ αναβαθμιση

 

 Δεν υπαρχει συγκριση στις δυνατοτητες που σου εδινε ενα sampler, σε σχεση με οποιοδηποτε sample based synth. Ειδικα με τα synths της τοτε εποχης, που μεσα σε 2 mb επρεπε να χωρεσουν ολα τα οργανα της ορχηστρας, το να μπορεις να εχεις διαθεσιμη τοση και περισσοτερη μνημη για ΕΝΑΝ ηχο, σου εδινε τρομερα καλυτερα αποτελεσματα, ενω και η ποικιλια ηταν υπερπολλαπλασια, καθως στην ουσια δεν υπηρχε περιορισμος για το μεγεθος της βιβλιοθηκης δειγματων που μπορουσες να αποκτησεις.

 

 

 Περα απο την ποιοτητα ομως των "preset" ηχων, η τεραστια διαφορα ηταν οτι μπορουσες να εισαγεις δικους σου ηχους. Εκει ηταν η πραγματικη δυναμη, και αυτη η δυνατοτητα εκανε τα sampler ικανα να παραγουν καινουργια μουσικα ειδη, και να επιτρεψουν να φτιαχτουν ολοκληροι δισκοι πανω τους. Και οταν λεμε πανω τους εννοουμε οτι υπαρχουν δισκοι, με τρελες πωλησεις, στα charts και τετοια, που εγιναν με βαση ΜΟΝΟ ενα sampler.

 

 

 Σε μια εποχη που η πολυκαναλη εγγραφη ηταν πανακριβη, και απαιτουσε εκτος των αλλων και εξτρα πανακριβα μηχανηματα οπως κονσολες κλπ, το sampler επετρεπε σε ενα ταπεινο home studio να εχει audio δυνατοτητες οχι βεβαια αναλογες ενος professional studio, αλλα αρκετες ωστε να μπορει ο μουσικος να καταγραψει, να αξιοποιησει και να επεμβει στην ουσια του ηχου, που ειναι ο ιδιος ο ηχος 😁

 

Οσο προχωρημενα και να ειναι τα synth με τις κυμματομορφες τους και τα φιλτρα τους, το audio recording και sampling παραμενει το μονο παραθυρο για τον ηχητικο κοσμο που μας περιβαλλει.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου