Προς το περιεχόμενο

Fuzz Face, true bypass και impendances


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ψάχνοντας για DIY κατασκευές πεταλιών και πιο συγκεκριμένα για το Fuzz Face έπεσα πάνω σε αυτή τη σελίδα: http://www.geofex.com/Article_Folders/fuzzface/fftech.htm.

 

Το ενδιαφέρον σε αυτή τη σελίδα δεν είναι απλά η παράθεση του schematic του πεταλιού (που ούτως ή άλλως δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να το βρει κάποιος στο διαδύκτυο) αλλά το άρθρο που τη συνοδεύει. Ουσιαστικά ο συγγραφέας προσπαθεί να μπλέξει την ηλεκτρονική με τη μουσική ή πιο σωστά την ακουστική. Εξηγεί με ποιόν τρόπο επηρρεάζει τον ήχο κάθε κομμάτι του κυκλώματος και δίνει πολλές πληροφορίες για tweaks ενώ δεν αφήνει παραπονεμένο και τον πιο απαιτητικό αναγνώστη (τον Superfunk εννοώ φυσικά) εξηγώντας (γι'αυτόν και μόνο) για ποιό λόγο τα "μαγικά" αυτιά του Eric Johnson (ποιού άλλου?) προτιμούν το ποτενσιόμετρο των 100Κ από το μαμίσιο των 500Κ. Καλή ανάγνωση.

The World Was A Mess But His Hair Was Perfect...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, έχει μπει στα Bookmarks εδώ και καιρό... δεν θυμάμαι τώρα αν ήταν αυτό που τα λέει αλλά το πιο ενδιαφέρον είναι η εξήγηση από ηλεκτρολογικής άποψης:

 

(α) του γιατί είναι καλύτερα να του βάζεις απλή μπαταρία και όχι αλκαλική (και όχι power supply),

 

(β) το γιατί έχει ανάγκη να "βλέπει" πρώτα την κιθάρα και γιατί φρικάρει αν του βάλεις εφφέ μη true bypass πριν από αυτό,

 

(γ) το γιατί λόγω ανάγκης κι όχι λόγω μόδας έγινε το πρώτο true bypass πετάλι στην ιστορία,

 

(δ) το γεγονός ότι ακριβώς επειδή έχει ελάχιστα στάδια πάνω στην πλακέτα το κάνει τόσο ευαίσθητο και μοναδικό, άλλαξε πχ. την τιμή ή την ποιότητα ενός από αυτά και η μαγική συνταγή πάει κατευθείαν στον υπόνομο.

 

Αυτό που δεν λέει (πάλι αν θυμάμαι καλά, βαριέμαι να το ξαναδιαβάσω) και που με τυραννάει εδώ και καιρό είναι η εξήγηση του γιατί τα ηχητικά αποτελέσματα αλλάζουν ανάλογα με τη θέση του volume, πχ σε σημεία κάτω απ'το μισό γίνεται πιο τσιριχτό και raspy, ενώ σε σημεία πάνω απ΄το μισό γίνεται πιο μεστό και bassy. Aφήστε που το δικό μου γίνεται ελαφρά πιο "άγριο" μόλις περάσουν πέντε λεπτά απ΄το άνοιγμά του (μάλλον επειδή ζεσταίνονται τα τρανσίστορ γερμανίου, γνωστά και για τις ευαισθησίες τους στην θερμοκρασία). Ούτε λάμπα να ήταν να περίμενα να ζεσταθεί...

 

 

 

UPDATE: το (β) και (γ) δεν τα λέει εκεί. Αντιγράφω από:

http://www.foxroxelectronics.com/Wah%20retrofit%202.html

http://www.miaudio.com/Neo%20Fuzz%20Owner's%20Manual.pdf

 

# FuzzFace - The FuzzFace is notorious for having a very low input impedance. It's so low that it's actually the first guitar effect (that I know of) to feature true bypass. Yes - back in 1966, the designers of the FuzzFace realized that true bypass was required or else the input of the FuzzFace would severely degrade the guitar signal when the effect was bypassed.

 

Pickup loading. This is a very important aspect in the creation of a great fuzz sound, but not one that people usually think about. Most fuzz

pedals typically have very low input impedances. A Fuzz Face for

example, has an input impedance of the order of a kilo-ohm or so, which

is very low. I donΆt believe that this was one of the design criteria for the

creation of the first fuzz pedals. I think it was just one of those historical

΅accidentsΆ, but an accident which nonetheless has contributed to the

fuzz sound.

 

This feature is very important, not so much because it varies

the signal strength which hits the circuit, but because of the way that it

affects the frequency response of the guitar. As you decrease input

impedance, the first thing that goes is the top end of your guitar sound.

The low end is a lot more resilient. What you end up with is a filtered,

low pass signal, almost as if youΆve rolled off some top end with the tone

control.

 

At the end of the day, this is a good thing for a fuzz pedal. The

major drawback though is that the tone of the fuzz pedal is very heavily

dependant on the pickup that youΆre using, since different pickups will

behave differently for a given load. For example, have you ever tried to

use a high output bridge humbucker with a fuzz pedal? It sounds awful!

The low input impedance is precisely the reason why this happens, and

why a fuzz is almost always used in conjunction with a low impedance

single-coil equipped guitar like a Strat.

 

Έβαλα σε bold το τελευταίο σημείο γιατί το θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο τύπος που έχει το site, ο R.G. KEEN δηλαδής, είναι απίστευτος άνθρωπος εκτός από guru του DIY, έχει απαντήσει πολλές φορές σε απορίες μου όσο ηλίθιες και αν ήταν, δίνοντας πάντα επιστημονικού ύφους αλλά κατανοητές απαντήσεις. Bookm-άρετε άφοβα!

I can actually hear difference between neck joints.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου