Προς το περιεχόμενο

Gear/Forums vs Music.....


Silot

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Με αφορμή αυτό http://www.noiz.gr/index.php?topic=153763.0, αλλά και πολλα άλλα παρόμοια posts :

 

Α. Οι πληροφορίες είναι υπερ-αρκετές και οι περισσότεροι απο εμάς είναι αρκετά οξυδερκείς ωστε να μπορούν να τις αναπαραγουν αφού τις αναλύσουν. Ο "καλός" ήχος δεν είναι πλεον απαραίτητα προνόμιο εμπειρίας και πειραματισμού, αλλά προϊόν πληροφόρησης και μιμητισμού.

Ενας απο τους πιο ακριβούς ήχους στη ιστορία της ηλ. κιθάρας, αυτός του ενισχυτή Dumble είναι εδώ και χρόνια θέμα συζήτησης σε άπειρα forums με συνέπεια την "κλωνοποίηση" του απο πάρα πολύ κόσμο άρα και την ανάλυση του σε πάμπολλες περιγραφές. Κάποιος που διαβάζει όσα μπορεί γι' αυτό ενω παράλληλα "ακούει" όλα τα σχετικά clips "ξέρει" σχεδον το πώς μπορεί να αναζητήσει αυτόν τον ήχο, έστω κατα προσέγγιση.

Παράλληλα, οι απόψεις/πληροφορίες για το πώς "παίζει" μια κιθάρα φτιαγμένη με έναν συγκεκριμένο τρόπο έχουν γίνει υπερβολικά πολλές, με αποτέλεσμα το ίδιο να ισχύει και με τα όργανα: υπάρχουν άνθρωποι που παπαγαλίστικα ή όχι μπορούν να περιγράψουν τον ήχο μιας (πχ) 335 χωρίς να την έχουν ακουμπήσει ποτέ στη ζωή τους...

Αυτό περνάει την αγορά σε μια κατάσταση κατα την οποία η άμεση εμπειρία υποκαθιστάται ή αντικαθίσταται απο την έμμεση πληροφόρηση, κάτι το οποίο μπορεί να  προκαλέσει καταπληκτικά μπερδέματα..Εχω συναντήσει ανθρώπους που μπορούν να συζητούν για ώρες τις διαφορές του silicon απο το germanium fuzz, αλλά δεν μπορούν να παίξουν μια Λά μινόρε, και πιστέψτε με, δεν πρόκειται για έναν και δύο...

 

Β. Η αγορά το γουστάρει και το συντηρεί αυτό. Είναι μάννα εξ ουρανού γι αυτήν καθώς πλεον οι πωλήσεις μπορούν και γίνονται "στο περίπου": υποψιάζεσαι πως το προϊόν σου "κανει" και το αποκτάς χωρίς προσωπική και άμεση εμπειρία. Η διαδικασία εύρεσης του δικού σου ήχου,της δικής σου ηχητικής υπογραφής γίνεται αποτέλεσμα "πληροφοριών", κι όχι "εμπειρίας".

Γ. Η "πληροφορία" δεν ειναι κατακριτέα. Αν δεν υπήρχαν το Gear Page και το Noiz θα αγνοούσα πολλά απο αυτά που σήμερα με κάνουν πιο ευτυχισμένο με τον ήχο και τη μουσική μου, αλλά θα ήθελα να ξέρω: πόσο σοβαρά παίρνετε τις πληροφορίες που δέχεστε ? πόσο τις φιλτράρετε ? πόσο νιώθετε ουσιαστικά βοηθούμενοι απο εμπειρίες ανθρώπων που ποτέ δεν έχετε συναντήσει,και των οποίων το γούστο αγνοείτε ? Πόσο συχνά πρίν ή αφού αγοράσετε κάτι τρέχετε να διαβάσετε τις απόψεις άλλων γι' αυτό πρίν καν το χρησιμοποιήσετε ουσιαστικά? πόσο χρόνο καταναλώνετε διαβάζοντας posts, threads και reviews ενώ θα μπορούσατε απλά να φτιάχνετε μουσικη ή απλά να μαθαίνατε καλύτερα τον εξοπλισμό σας ?

πόσο καλύτεροι μουσικοί γίνεστε απο αυτό ?

Leo got it right the first time

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 40
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Α. Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω. Κακό δεν είναι να σκαλίζεις ένα ή περισσότερα θέματα, αλλά είναι όντως υπερβολικό, έως και αστείο, να αγορεύεις για π.χ. την ανωτερώτητα των original Mullard και την καταπληκτική χροιά που δώσανε στον χειροποίητο ενισχυτή σου, και να μπαίνεις μετά στο στούντιο και να μπερδεύεις τις μασχάλες με τον αφαλό όταν σου ζητάνε να παίξεις ένα 5άρι. Στις προχωρημένες περιπτώσεις, απλώς χάνεις τη μουσική, ΙΜΗΟ.

 

Β. Εννοείται, και δεν νομίζω ότι θα ζητήσει κανείς από οποιονδήποτε έμπορο να ξεστραβώσει τον κόσμο. Εγώ πάντως δε θα το κάνω. Αν πούλαγα, μακάρι να είχα κάθε μέρα δυο-τρεις να αγοράζουν κι από έναν Orange Thunderverb 200. Αρκεί να μην έμεναν κοντά μου. Για προφανείς λόγους.

 

Γ. Μόνο κατακριτέα δεν είναι η πληροφορία. Ειδικότερα για το Noiz, και για να απαντήσω στην ερώτηση σου, νομίζω πως καμιά δεκαριά ανθρώπους εδώ μέσα τους έχω "ψυχολογήσει" (είτε απ'τα posts τους, είτε από τα pm, είτε από τον καφέ ρε αδερφέ), και φιλτράρω την πληροφορία που μου παρέχουν βάσει αυτού. Και θα δείξω εμπιστοσύνη στον τομέα στον οποίο εξειδικεύονται: Αν, μακριά από μας, θέλω αύριο πρωί-πρωί να πάρω Strat, πέρα απ'τη δική μου έρευνα θα ζητήσω και τη γνώμη του Ηλία, για παράδειγμα. Αν όμως σε κάποιο thread εγώ πεταχτώ και πω "τα steel block στα tremolo είναι μια απάτη του marketing", ποιός θα με πάρει στα σοβαρά; Από πού απέκτησα γνώμη, απ'το tailpiece του ταύρου;

 

Προσωπικά, "ψάχνω" περισσότερο απ'όσο παίζω, αλλά τουλάχιστον παίζω πολύ περισσότερο απ'ότι άλλοτε. Και τα λιγοστά πράγματα που κατα καιρούς αγοράζω, φτύνουν αίμα από τη χρήση πριν τα απαλλάξω, αν τα απαλλάξω. Παίζω ακόμα με την πρώτη μου κιθάρα.

τασκερα απο βουτυρο οπως αποκαλουμε μερικη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολυ μεγαλο θεμα ανοιγεις Αποστολη.....

Εχω συναντήσει ανθρώπους που μπορούν να συζητούν για ώρες τις διαφορές του silicon απο το germanium fuzz, αλλά δεν μπορούν να παίξουν μια Λά μινόρε, και πιστέψτε με, δεν πρόκειται για έναν και δύο...

 

οι "μουσικοι" αυτοι οντως υπαρχουν σε αφθονια αλλα δεν πιστευω οτι η ιδιοτητα τους ως gearheads ευθυνεται στο οτι δεν εξελισσονται μουσικα..(παιχτικα θα ελεγα καλυτερα)...Ειναι απλουστατα αταλαντοι και συνεπως ειναι αρκετα δυσκολο εως ακατορθωτο να φτασουν σε καποιο ανεκτο εστω επιπεδο...το οτι τωρα το παιζουν ειδικοι χωρις να μπορουν να παιξουν σωστα δυο ακκορντα εμενα προσωπικα δεν με ενοχλει ,ας κανουν οπως τους ευχαριστει.....
πόσο σοβαρά παίρνετε τις πληροφορίες που δέχεστε ? πόσο τις φιλτράρετε ? πόσο νιώθετε ουσιαστικά βοηθούμενοι απο εμπειρίες ανθρώπων που ποτέ δεν έχετε συναντήσει,και των οποίων το γούστο αγνοείτε ? Πόσο συχνά πρίν ή αφού αγοράσετε κάτι τρέχετε να διαβάσετε τις απόψεις άλλων γι' αυτό πρίν καν το χρησιμοποιήσετε ουσιαστικά? πόσο χρόνο καταναλώνετε διαβάζοντας posts, threads και reviews ενώ θα μπορούσατε απλά να φτιάχνετε μουσικη ή απλά να μαθαίνατε καλύτερα τον εξοπλισμό σας ?

πόσο καλύτεροι μουσικοί γίνεστε απο αυτό ? 

Και ερχομαστε τωρα σε αυτους που ειτε λιγο ειτε περισσοτερο εχουν μια εμφυτη κλιση σε αυτο που ονομαζουμε μουσικη.......Εδω λοιπον ειναι που περιπλεκεται το πραγμα...Ενδεχεται σε πολλες περιπτωσεις να συμβαινει το εξης οξυμωρο.....Η κατηγορια "μουσικολογων" που αναφερω πιο πανω ,να επηρεαζει εναν ταλαντουχο αλλα συνηθως απειρο μουσικο στο να κανει μια λαθος επιλογη η μια επιλογη που δεν του ταιριαζει μεσω ενος απροσωπου μεσου οπως ειναι το ιντερνετ.....Οταν ο αλλος δεν καταθετει κανενος ειδους πειστηριο για το αν ειναι μουσικος η οχι πως μπορει κανεις να ειναι σιγουρος οτι ακουει την συμβουλη καποιου που ξερει εστω να παιξει σωστα δυο πραγματα βρε αδερφε!??...........Τελος ,μιλωντας απο προσωπικη πειρα θα πω οτι οι πιθανοτητες να εξελιχθει σε πολυ καλο μουσικο ενα παιδι που εχει ενα "Χ" ταλεντο ,εξαρτωνται κατα πολυ απο τον χρονο που αφιερωνει στην μελετη του....και κακα τα ψεματα, οσο περισσοτερο gearhead ειναι ,τοσο ο χρονος αυτος θα λιγοστευει....αντε να φτασει σ'ενα μετριο επιπεδο σαν το δικο μου...big deal.....για καντε ομως τον κοπο να ακουστε συνφορουμιτες οπως π.χ. ο ALTER....η μελετη δεν κρυβεται μαγκες!! ;)....
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ακριβως Τολη μου...

 

και βεβαια υπαρχουν,εκτος απο τους "κουλους" που λες,και  δεκαδες "ειδικοι" οι οποιοι δεν εχουν δει παλκο η στουντιο  ουτε απο 3 χιλιομετρα και ομως εξυμνουν τις αρετες των.... "καλυτερων" & "θεϊκων" μηχανηματων θαβοντας καποια αλλα που οι "κοινοι" θνητοι χρησιμοποιουν...

 

η πλακα ειναι οτι καποιο πραγματικα τεραστιοι κιθαριστες ουτε που καταλαβαινουν αυτα που ισχυριζονται ολοι αυτοι...

 

θυμαμαι μια απιστευτη συνεντευξη του Johnny Marr σε ενα guitar player....o αποσβολωμενος δημοσιογραφος κοιταζει τα ..εφε του πανω στη σκηνη (ενα BOSS GT5 & 3-4 BOSS πεταλακια...) και τον ρωταει:

 

"Mα γιατι παιζεις με BOSS?"

 

Και ο τρομερος Johnny του απαντα:

 

"γιατι?δεν ειναι καλα?" ;D ;D ;D 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μετα απο 2-3 χρονια περιπου στο νοιζ και αφου βοηθηθηκα αφανταστα στο ξεκινημα στησιματος του εξοπλισμου μου, πλεον εχω καταληξει να μην εμπιστευομαι κανεναν, πλην ελαχιστων εξαιρεσεων, για εξοπλισμο που με ενδιαφερει.

 

εχω αντιληφθει οτι ειναι τοσοι πολλοι οι παραγοντες που θα κανουν να καταληξει καποιος αν το "ταδε μηχανημα" ειναι καλο η οχι, που δεν μπορω να βασιζομαι σε κανεναν. πολλες φορες εχω σκεφτει οτι αυτο που ζηταω εγω απο τον εξοπλισμο μου και απ το ηχητικο μου αποτελεσμα ειναι τοσο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ απο αυτο που ζητουν  αλλα ατομα στο νοιζ, που αν αυτα βασιστουν στη γνωμη μου, θα απογοητευτουν πληρως κοκ.

 

αυτο που με προβληματιζει περισσοτερο απ ολα ειναι οτι γνωριζω καλα πλεον κοσμο, ο οποιος εκφραζει αποψη για προιοντα ενω ξερω πολυ καλα οτι ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΙΔΕΑ σχετικα με αυτα. αυτο ειναι που με εξοργιζει λιγακι, αλλα δεν βαριεσαι... ολα θεμα συνηθειας ειναι..

 

απο κει και περα, γνωριζοντας καποιον κοσμο ιντερνετικα θεωρω οτι με μια μικρη αποκλιση μπορω και φιλτραρω πλεον κατα ενα ικανοποιητικο ποσοστο τις πληροφοριες που δεχομαι απ αυτους ωστε να καταληξω σε ενα ορθο συμπερασμα.

 

αν και δεν εχει σχεση με το νοιζ, δεν θα ξεχασω οταν διαβαζα στο harmony central για την tonelab, και επεσα πανω σε 2-3 ατομα που ελεγαν οτι η tonelab se δεν εχει καθαρα  ;D ;D ;D την ειχα παραγγειλει ηδη και μεχρι να σκεφτω το ποσο παραλογο ηταν αυτο που ελεγαν, ομολογω οτι αγχωθηκα αρκετα.:D

εν συνεχεια, οταν αναλογιστηκα το ποσο ΑΣΧΕΤΑ ατομα ειχαν καθησει να γραψουν review για ενα προιον  και μαλιστα βαθμολογοντας το ειτε με καλο βαθμο ειτε οχι, χωρις να εχουν παρει χαμπαρι τις βασικες του λειτουργιες, ηταν η απαρχη του προβληματισμου μου σχετικα με τον ογκο πληροφοριων που δεχομαι καθημερινα.

 

τελος οταν συνειδητοποιω ποσο τεραστιο ειναι το χασμα αναμεσα στο γουστο μου και το γουστο αλλων, τοτε ειναι που καταληγω οτι μια αποψη σε ενα φορουμ, δεν εχει να μου πει και πολλα. ενα απλο παραδειγμα.

 

 

 

 

 

δεν νομιζω οτι ενα ατομο σαν και μενα που θεωρει το πρωτο κλιπ ενα απ τα σημαντικοτερα τραγουδια της δεκαετιας του 90, μπορει να βγαλει ακρη με ενα ατομο που εκτιμα αναλογα το 2ο κλιπ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακριβως Μιχαλη you've hit the nail on the head που λενε και οι...Κινεζοι.. :)

 

Η κυρια "πηγη" διαφωνιων γυρω απο το gear στο φορουμ αυτο (αλλα και σε ολα τα Forum" δεν ειναι τοσο πολυ ο...ηχος που παραγει το...μηχανησμα αλλα ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ που γουσταρει/παιζει ο καθενας...

 

π.χ. αυτο που εγω θεωρω την επιτομη του ηχου της ηλεκτρικης κιθαρας (δηλ. το ρυθμικο παιξιμο με ΚΑΘΑΡΟ ηχο μια καλης τελε  με λιγο compression,μπολικο echo μεσα απο εναν πεντακαθαρο bf Fender με ...400αρια μεγαφωνα...) μπορει να ακουγεται τελειως αστειο στα ...ματια καποιου ο οποιος κοιμαται και ονειρευεται stacks απο Diezel  με το gain στο 11 & τον εαυτο του με μια Kramer Baretta με μαγνητες 1000kohm σε τρελλα πεντατονικα σολιδια... :)

 

για αυτο και ο ΜΟΝΟΣ που πρεπει να εμπιστευομαστε ειναι ο εαυτος μας.. :)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

ουτως η αλλως αν ΔΕΝ το κανεις αυτο, το πληρωνεις ακριβα σε χρονο, προσπαθεια και χρημα.. ε, μετα απο δυο τρεις αποτυχημενες αγορες ολοι βαζουν μυαλο...  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Φοβερό θέμα, σοφές τοποθετήσεις.

 

Σωστά είπε ο SF ότι είναι το υποκειμενικό γούστο του καθενός στη μουσική αρχικά και κατ επέκταση στα όργανα που κρίνει πολλές φορές το αποτέλεσμα.

 

Το ότι γράφουν άσχετοι την άποψη τους, δεν μπορεί ν' αποφευχθεί. Μπορεί όμως ο καθένας που διαβάζει να κρίνει από τα γραπτά του γράφοντα τι σκαμπάζει και να δώσει την πρέπουσα σημασία.

 

Σ' ένα φόρουμ μπορείς να καταλάβεις αν είναι ξερόλας και άσχετος κάποιος, καθώς γράφει συχνά και τις απόψεις του μπορείς να τις διαβάσεις αν το θελήσεις με ένα search.

 

Τι γίνεται όμως όταν τέτοιοι τύποι γράφουν σε έντυπα περιοδικά;

 

Εγώ θυμάμαι την απογοήτευση μου όταν άκουσα σε βινύλιο τότε, τον Craig Anderton που διάβαζα με ευλάβεια στο Guitar player. Ο άνθρωπος είναι γκουρού στα εφέ αλλά κακός μουσικός.

 

Και τι να πω για τους επόμενους που έγραφαν σε άλλα μικρότερης εμβέλειας περιοδικά.

Φρίκαρα καθώς συνειδητοποίησα ότι αυτό που ονόμαζαν εκείνοι φοβερό... το έχριζαν σύμφωνα με αυτό που επέτρεπε η τεχνική τους να γνωρίζουν (και δεν αναφέρομαι στα 64α αλλά στο τι εστί δυναμική, χροιά, αν έχουν μουσική παιδεία, κλπ.)

 

Σε ένα φόρουμ γράφουν όλοι.

 

Κάποιοι ξέρουν τι λένε.

Κάποιοι γράφουν ωραία.

Κάποιοι εξελίσσονται και κάποιοι παπαρολογούν...

 

Σε κάθε πρίπτωση πρέπει να λάβουμε υπ' όψη ότι "ΓΡΑΦΟΥΜΕ".

 

Στα καλά καθούμενα αποκτήσαμε σχέση με τον γραπτό λόγο. Εμείς. Το ευρύ κοινό.

 

Και αυτό είναι μια νέα διαδικασία, ωραία που εξελίσσει το πνεύμα, τους τρόπους και τα ήθη.

Και σ' αυτό υπάρχει επίσης εξέλιξη.

Και θα το δείτε στα γραπτά όλων.

Από την αρχή που μπήκαν στο φόρουμ, μέχρι σήμερα.

 

Πάνω απ' όλα πάντως ας μην υποτιμούμε τον αναγνώστη.

Μπορεί και έχει τη δυνατότητα να κρίνει τι θα κρατήσει απ' όσα διαβάζει.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ πιστεύω ότι η σωστή αξιολόγηση μιας πληροφορίας στα forum πηγάζει από πολλούς παράγοντες, όπως η εμπειρία του ανθρώπου που μιλάει (όχι μόνο η ηλικία του), το τι και πως το λέει, επίσης η αιτιολόγηση των όσων λέει και πιστεύει είναι ΠΑΡΑ πολυ σημαντική.

Tέλος αν αυτό που λέμε συνοδεύεται και από ακουστικό παράδειγμα (για τα audio forums μιλάω πάντα), τότε η πληροφόρησή μας γίνεται ακόμη πιο έγκυρη.

Με αυτή την πρακτική έχω κάνει αγορές που ξέρω όντως από πριν πως θα ακούγονται, με μικρές εξαιρέσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν πιστευω οτι το ειδος μουσικης που υπηρετει ο καθενας παιζει σημαντικο ρολο.....ο καθενας μας προσπαθει να παιξει αυτο που του βγαινει....το θεμα ειναι "πως" το παιζει (η νομιζει οτι το παιζει)...σιγουρα καποια ειδη απαιτουν μεγαλυτερη ταχυτητα η τεχνικη αλλα αυτο δεν μου λεει τιποτα....

δεν νομιζω οτι ενα ατομο σαν και μενα που θεωρει το πρωτο κλιπ ενα απ τα σημαντικοτερα τραγουδια της δεκαετιας του 90, μπορει να βγαλει ακρη με ενα ατομο που εκτιμα αναλογα το 2ο κλιπ.
εγω που εκτιμω αναλογα και τα δυο clips θα βγαζω ακρη με ολους??....η με κανεναν??.....πρεπει δηλαδη να επιλεξω ενα ειδος?.......Αν αυτο σημαινει οτι θα βαλω Χ στα υπολοιπα δεν θα το κανω ποτε!....(αλλο το τι μου "βγαινει" να παιξω ,αυτο μαλλον πηγαζει απ΄τα εσωψυχα του καθενος και ειναι δυσκολο να ελεγχθει...)
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου