Jump to content
makam

Mega Amp review - 11 amps with a Gibson Les Paul

Recommended Posts

Posted (edited)
2 ώρες πριν, yameth είπε

Απο την στιγμή που υπάρχει passive κύκλωμα EQ (δηλαδή μπορεί να αφαιρέσει μόνο και όχι να προσθέσει) όταν το ποτενσιόμετρο ρυθμίζεται στο 0, δεν μου είναι εύκολα κατανοητό αυτό που λένε.

Δηλαδή για να είναι γραμμικό το κύκλωμα πρέπει να είναι στο 10 όλα. Μπάσα, μεσαία και πρίμα και όχι κάποιο/α απο αυτά.

 

Ισως βέβαια να έβγαζε έτσι αυτον τον... κρεμώδη ήχο με τα άπειρα μεσαία του ο Robin Trower και να τον λατρεύουμε. Και γι αυτό μπαίνουν ποτενσιόμετρα. Για να τα γυρίζουμε εκεί που γουστάρουμε. Flat πάντως δεν είναι.

Ειδικός στα των μηχανημάτων δεν είμαι, έτσι διάβασα, αυτό μετέφερα.

Θα επιμείνω όμως λίγο, λέγοντας το εξής. Επειδή κι εμένα μου έκανε εντύπωση, κάποτε ασχολήθηκα λίγο με το knob tweeking, εκείνο που μπορώ να πω -βασισμένος στα αυτιά μου (τότε άκουγα και καλύτερα είναι η αληθεια), είναι το εξής.

Ο ήχος με τα μεσαία στο 10 και τα άλλα στο 0, όντως έδειχνε πλήρης, χωρίς να του λείπει κάτι συχνοτικά, δεν έγερνε πουθενά, ούτε και ήταν ιδιαίτερα μεσαίος (αυτό στις πιο πολλές περιπτώσεις, όχι με όλους τους ενισχυτές). Όταν άνοιγες πρίμα η μπάσα, εκείνο που φαινόταν ήταν πρόσθεση σε ξύσιμο, γκζινγκ η θολούρα/λασπούρα αντίστοιχα.

Αυτά.

Edited by ez
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
31 λεπτά πριν, ez είπε

έκανε την εξης ρύθμιση: Τ>0, Μ>10, Β>0.

 

Αυτό το έκανε ο Grant Green πριν βάλει ο Robin πάνες 🙂

 

Πίστευε ότι ετσι έβγαζε από τους bf/SF Fender τον ήχο του tweed Deluxe που είχε σε όλες τις κλασικές του ηχογραφήσεις στην Blue Note αλλά σε εντάσεις παλκου.

Edited by Superfunk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παιδιά είναι ιδέα μου ότι όσο ανεβαίνει η ένταση και στρεσσάρονται οι τελικές γίνονται πιο έντονες οι μπάσες συχνότητες και πρέπει να τις κόψεις κάπως;

Σε μονοκάναλο που έχω 5watt με volume και tone μόνο, βλέπω ότι όσο ανεβάζω την ένταση πρέπει να ανεβάζω και το tone γιατί τα μπάσα "μπουκώνουν" τον ήχο. Κάτι αντίστοιχο έχω παρατηρήσει και σε πεταλάκια που προσωμοιώνουν διάφορους ενισχυτές (amp in a box). Σχετίζεται αυτό με αυτό που αναφέρει ο ez ;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν είμαι ηλεκτρονικός, είμαι όμως ηχολήπτης και οι πιθανότητες να είναι πιστός ένας ενισχυτής με τις ρυθμίσεις του Trower ή του Green, είναι μηδενικες σε ένα passive κύκλωμα με κλειστό το ποτενσιόμετρο.

 

Εκτός και αν οι περιοχές high και low pass του κυκλώματος, ξεπερνούν το φάσμα που καλύπτει το μεγάφωνο.

Δηλαδή αν ρυθμίζεις τους 8 khz για high σε ένα μεγάφωνο που έχει βύθιση -12db στην περιοχή αυτή, φυσικά και δεν ακούς καμία αλλαγή. Γιατί δεν το αναπαράγει.

Το ίδιο και για τα μπάσα. Αρα το μονο χρήσιμο eq θα είναι αυτό στα μεσαία. Και γι αυτό ακούγεται καλά.

Αλλα δεν είναι flat ο ενισχυτής, που αν έμπαινε σε ένα άλλο μεγάφωνο πιο πιστό, θα ακουγόταν η διαφορά.

 

EQ1highandlowpass-8levKnGVgWnUyS81sMvnepjqMnAcBP9m.jpg.ea3061406a9342b063072776e830b865.jpg

 

 

Και έτσι ίσως μπορεί να έχει μια λογική αν υποθέσουμε πως μιλαμε για full range μεγάφωνα της εποχής. Μόνο έτσι μπορώ να το καταλάβω τεχνικά. Λάθος επιλογές στις συχνότητες ίσως, που αργότερα διορθώθηκαν και φυσικά παράλληλα εξελίχθηκαν και τα μεγάφωνα με ευρύτερο φάσμα.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια χαρά τα λες αφεντικό... αλλά για αυτό και εγώ παίζω πλέον με ενισχυτές με ...ΔΥΟ "κουμπιά" και ηρέμησα 🙂

 

Volume στο 2-3 & tone στο 7-8 και έτοιμος και άσε τους άλλους να.... ρυθμίζουν 🙂

 

Leo did it right the FIRST time in amps too 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με αφορμή το review του makam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν έχω ακούσει το review ακόμα😎

συμφωνώ με τον Ηλία έτσι παίζω εγώ τον Bassman μου(modified κεφαλή) με 1x12 eminence Swamp Thang  με διπλοπήνιους

O bass , 10 mid , 0 tremble

  Και παίζω με τα volume και master για το πόσο Κοπρεσαριστός θα ειναι ο ήχος

και στην καβάτζα καμπίνα 2x12 με fender από twin reverb  και έχεις έναν twin αλλά με λιγότερο headroom -50W 

Επιφυλάσσομαι για το τεστ γιατί ότι ακούνε τα αυτάκια δεν τ ακούν τα μικροφωνάκια 

την επόμενη φορά να δοκιμάσεις κανα ribbon mic 

Μάκη ευχαριστούμε😀

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Αυτη η ρυθμιση 0-10-0 στους Fender αντισταθμιζει το mid scoop που εχουν τα περισσοτερα μοντελα της (εκτος απο αυτα με tweed προσανατολισμο). Ειναι γνωστη σαν τη ρυθμιση του George Benson στον τζαζ ηχο, μια και συχνα ετσι επαιζε, και ταιριαζει πολυ ωραια σε τζαζ και μπλουζ παιξιματα με τις αυξημενες μεσαιες συχνοτητες.

 

 

2 hours ago, Superfunk said:

Μια χαρά τα λες αφεντικό... αλλά για αυτό και εγώ παίζω πλέον με ενισχυτές με ...ΔΥΟ "κουμπιά" και ηρέμησα 🙂

 

Volume στο 2-3 & tone στο 7-8 και έτοιμος και άσε τους άλλους να.... ρυθμίζουν 🙂

 

Leo did it right the FIRST time in amps too 🙂

 

Αν εννοεις τα Tweed Deluxe μοντελα της Fender, ειναι το κενο στους καινουργιους ενισχυτες δυστυχως. Τα μοναδικα μοντελα που βγαζουν στο στυλ τις τελευταιες δεκαετιες ειναι custom και πανακριβα. Δεν εχω δει κατι πιο κοντα απο τον Pro junior 4 σε νορμαλ τιμες..

Edited by Alter
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 ώρες πριν, Alter είπε

Αυτη η ρυθμιση 0-10-0 στους Fender αντισταθμιζει το mid scoop που εχουν τα περισσοτερα μοντελα της (εκτος απο αυτα με tweed προσανατολισμο). Ειναι γνωστη σαν τη ρυθμιση του George Benson στον τζαζ ηχο, μια και συχνα ετσι επαιζε, και ταιριαζει πολυ ωραια σε τζαζ και μπλουζ παιξιματα με τις αυξημενες μεσαιες συχνοτητες.

 

 

 

Αν εννοεις τα Tweed Deluxe μοντελα της Fender, ειναι το κενο στους καινουργιους ενισχυτες δυστυχως. Τα μοναδικα μοντελα που βγαζουν στο στυλ τις τελευταιες δεκαετιες ειναι custom και πανακριβα. Δεν εχω δει κατι πιο κοντα απο τον Pro junior 4 σε νορμαλ τιμες..

 

O Pro Jr ουδεμία σχέση έχει...

 

Ο ΤAD έχει τον φθηνότερο έτοιμο σε λογική τιμή (και ακόμα πιο λογική αν το συναρμολόγησεις μόνος σου) δυστυχώς οι hw ενισχυτές κοστίζουν...

 

https://www.tubeampdoctor.com/en/tweed-one-twelve-16-5e3-style-amp-kit

 

Όντως οι τιμές είναι παλαβές για τόσο απλό ενισχυτή.

 

Αλλά και πάλι όταν πουλάνε φτηνό μεξικάνικο PCB 1200 ευρώ μια χαρά τιμή έχει ο TAD

 

https://www.thomann.de/gr/fender_65_princeton_reverb.htm

 

Θα πρέπει να περιμένουμε τον.... Κινέζο ή τον Βιετναμεζο να τον φτιάξει, όπως φτιάχνει τους Vox HW,για να τον βρούμε κάτω από 1000 ευρώ.

Edited by Superfunk
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμφωνώ μαζί σας πως ένας ενισχυτής ακούγεται καλύτερα στα δικά μας αυτιά όπως εμείς τον ρυθμίσουμε.

 

Και ναι, μπορεί ένας ενισχυτής να είναι scooped, με κοιλάδα στα μεσαία και βουνοκορφές στα πρίμα και μπάσα και να τον διορθώνεις με ρύθμιση 0-10-0 γιατί αλλιώς μπουμάρει ή ξύνει. Διορθώνεις έτσι τον κακό χαρακτήρα του ενισχυτή.  Έτσι όμως αυτό που ακούγεται είναι ο ισοσταθμισμένος ήχος και όχι το κύκλωμα σε flat συμπεριφορά.

 

Το τι κανει ο καθένας για να διορθώσει τον χαρακτήρα ενος συνδυασμού ενισχυτή και μεγαφώνου με το equalizer, αν και δεδομένο, δεν νομίζω πως έχει θέση σε ένα συγκριτικό τεστ σαν το παραπάνω όπως σωστά έκανε ο makam, που σκοπό έχει να μας δείξει τον χαρακτήρα του κάθε ενισχυτή (ή πιο σωστά συνδυασμό ενισχυτή  - μεγαφώνου). Διότι έτσι ακυρώνει την διαδικασία.
 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Guidelines