Προς το περιεχόμενο

Τα πάντα

Η λίστα ανανεώνεται αυτόματα

  1. Τελευταία ώρα
  2. Πήρα αυτό https://www.rihardos.gr/el/ΚΟΥΡΔΙΣΤΗΡΙ-fender-bullet-tuner-black-0239979002.html Με πιάσανε;
  3. σίγουρα υπάρχει... όσο πιο απλά μπορώ λοιπόν, για να μην μείνουν για άλλη μια φορά υπολείμματα "τροφής" για την πολύ πεινασμένη καθώς φαίνεται audio αρβύλα που ως γνωστόν διαθέτει και χαλασμένο τηλέφωνο... το dB (ή decibel) ως ορισμός είναι μια μονάδα μέτρησης (όχι "ήχου" όπως αναφέρθηκε, αλλά ΚΑΙ ήχου) σε λογαριθμική κλίμακα που εκφράζει την διαφορά στάθμης μιας φυσικής ποσότητας... ουσιαστικά είναι το ένα δέκατο του bel (ή B) μιας μονάδας που δημιουργήθηκε για ανάγκες της μέτρησης της απώλειας μετάδοσης και της ισχύος στα πρώτα χρόνια της τηλεφωνίας... δεν είναι ανάγκη να αναφερθούμε σε μαθηματικές αναλύσεις που θα αφορούν ελάχιστους (η παγκόσμια βιβλιογραφία άλλωστε είναι στην διάθεσή τους)... αυτό που πρέπει να μας μείνει εδώ είναι ότι το dΒ έχει δεκάδες χρήσεις ανάλογα την επιστήμη τον τομέα και τα σημεία αναφοράς, που σε κάθε περίπτωση του δίνουν κι ένα "extension" που αντιπροσωπεύει τον τρόπο και τον τομέα που θα το χρησιμοποιήσουμε (π.χ. dBu, dBHL, dBsm, dBi, dBm καθώς και πλήθος άλλων)... στα καθ ημάς τώρα, σε dB λοιπόν θα μετρήσουμε και το gain στον αγαπημένο μας ενισχυτή κιθάρας και θα ελέγξουμε το σήμα στο DAW μας και στην κονσόλα μας και στην κάρτα ήχου μας και θα μετρήσουμε την ένταση του ήχου στο φυσικό περιβάλλον... με τι "dB" όμως κάθε φορά... από το τσουβάλι όπως ως συνήθως αφήνεται να εννοηθεί; τα dB που κυρίως ως μουσικοί και ηχολήπτες χρησιμοποιούμε είναι: 1. τα dB SPL για την στάθμη ηχητικής πίεσης, καθώς και τις εκφάνσεις τους σε dBΑ, Β, και C για την ένταση ήχου, λαμβάνοντας σε αυτές το δυνατόν υπόψη και την ιδιαιτερότητα της ακουστικής αντίληψης του ανθρώπου και επικεντρώνοντας χρηστικά στον θόρυβο και τις κοινωνικές και ατομικές επιπτώσεις του 2. τα dB FS που χρησιμοποιούμε στα ψηφιακά συστήματα (και φυσικά και σε mix και σε mastering και επ ευκαιρία ας προσπαθήσουμε να δούμε που έγινε η παρανόηση των φίλων μας στα παραπάνω posts)... το FS ως αρκτικόλεξο αφορά το Full Scale που με την σειρά της αντιπροσωπεύει το μέγιστο amplitude που μπορεί να αναπαραστήσει ένα σύστημα... ουσιαστικά μέχρι το σημείο αναφοράς "0" που έχουμε όταν το μέγεθός της κλίμακας έχει φτάσει τη μέγιστη αναπαραστάσιμη τιμή πριν την ακουστή παραμόρφωση του σήματος που θα ακολουθήσει αν το υπερβούμε (το επίσης γνωστό μας -και επώδυνα κάποιες φορές- clipping)... και ας μείνουμε τυπικά στο περίφημο 0 παρότι ανάλογα το σύστημα μπορεί να κυμανθεί από -1 έως και +1 και να βρεθούμε προ εκπλήξεων, αλλά είπαμε να το κρατήσουμε στην απλούστερη μορφή το θέμα μας και δοθείσης άλλης ευκαιρίας θα μιλήσουμε και για τα true peaks και τα συμπαρομαρτούντα... ελλείψει λοιπόν του πολύτιμου headroom (που θα είχαμε σε ένα αναλογικό σύστημα), όλες μας οι τιμές είναι μεν σε dB αλλά αρνητικές... έτσι παρακολουθούμε και προσέχουμε σε πρώτη φάση τα peaks του σήματος να μην περάσουν στο θετικό πεδίο που κάνει "τζιζ"... τώρα επειδή όμως όπως έχουμε πει νομίζω πολλές φορές στο παρελθόν, κάποιες σκόρπιες κορυφές έως το μηδέν σπάνια αντιπροσωπεύουν την πραγματική ακουστική αντίληψη του σήματος που επεξεργαζόμαστε κάθε φορά (και μάλιστα ενίοτε και μόνο μία φτάνει να μας την κρατήσει πολύ χαμηλά), φροντίζουμε (ειδικά στο mastering) να πάρουμε μια τιμή μέσου όρου (RMS) σε dB που μας βοηθάει να είμαστε και πιο κοντά στην πραγματικότητα αλλά και στις αναπόφευκτες συγκρίσεις, ώστε εκμεταλλευόμενοι τους διάφορους επεξεργαστές μας με τελευταίο πάντα στην αλυσίδα τον peakοσφάχτη, να επαναφέρομεν την τάξιν (με καλά ή κακά αποτελέσματα ανάλογα την γνώση ή την πετριά μας)... τα τελευταία χρόνια μάλιστα προσπαθώντας να είμαστε πιο ακριβείς στα αποτελέσματα, χρησιμοποιούμε τα LUFS (ή LKFS όπως θα δείτε κάπου τον όρο) που λαμβάνουν υπόψη τους και την διαφορά στην ευαισθησία του ανθρώπινου αυτιού σε σχέση με την εκάστοτε συχνότητα, σε αντίθεση με το RMS που περιορίζεται "τυφλά" στις καταγεγραμμένες audio τιμές του σήματος... και για να κλείσουμε εντελώς την παρανόηση (ελπίζω), τα dB που ανέφερε ο thebest20 δεν ήταν λάθος (πήγα να την πατήσω κι εγώ σε άλλο θέμα έτσι)... απλά επικαλούταν το mp3 gain ένα προγραμματάκι σύγκρισης έντασης και κανονικοποίησης mp3 αρχείων που βασιζόταν στον ReplayGain, έναν παλιό open source αλγόριθμο υπολογισμού της έντασης και αφορούσαν ΜΟΝΟ τον δικό του τρόπο... πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα ούτε με τα RMS ούτε με τα LUFS... 3. ε μην αφήσουμε έξω και τα dBVU (για να μην μας μαλώσουν οι αναλογικοί μας φίλοι) που συναντάμε κυρίως σε κονσόλες και μέσα εγγραφής... εδώ αυτό που μας ενδιαφέρει (κυρίως) ως ειδοποιός διαφορά με τα dBFS, είναι ότι σε αυτά το 0 ορίζεται ως το σημείο "καμπής" για ένα κομμάτι audio, από το οποίο και μετά η παραμόρφωση θα αρχίζει σταδιακά (αλά όχι πάντα γραμμικά) να αυξάνεται... το σημείο μέχρι το οποίο μπορεί να οδηγηθεί ένα μέσο μέσα στα κόκκινα παραμένοντας ευάκουστο είναι και το headroom που είπαμε πριν... ΥΓ. συγχωρήστε την παρέμβασή μου... δεν έχω καμιά διάθεση να το παίζω έξυπνος κάθε φορά αλλά είμαστε υποτίθεται και τεχνικό φόρουμ και όσο γίνεται πρέπει να είμαστε λίγο προσεκτικοί στις τεχνικές θεωρήσεις ειδικά αν δεν αφορά τον τομέα μας... και φυσικά αναφέρομαι γενικά και όχι στον φίλο Alter ή όποιον άλλο... γιατί αν δεν είμαστε φειδωλοί παρά τις καλές μας προθέσεις περισσότερο θα μπερδευόμαστε παρά θα βοηθιόμαστε στην όποια δημιουργική ενασχόληση μας με την μουσική...
  4. Χθες
  5. Από συζήτηση που είχα χθες και σήμερα με συνάδελφους "καταλήξαμε" πως στην τιμή που ήταν μέχρι πρότινος ο πενηντάρης KATANA, MKii και EX ήταν στις πρώτες αλλά και συμφέρουσες επιλογές. Με την τιμή που εμφανίστηκε ο πενηντάρης GEN 3 οι τιμές είναι κοντά σε άλλους που προσφέρουν, τεχνολογικά τουλάχιστον, περισσότερα πράγματα. Όπως μου είπαν (συμφωνώ και εγώ), το gap μεταξύ των mkii και GEN 3 δεν είναι τέτοιο που να δικαιολογεί τέτοια διαφορά τιμής, ίσως... Η ιστορία θα δείξει.
  6. Όπως γράφει κι ο συνάδελφος από πάνω, η σωστή θεωρητικά απάντηση είναι C#-E#-G##. Αν ήταν ερώτηση σε τεστ αρμονίας π.χ. αυτή η απάντηση μόνο θα έπρεπε να γίνεται δεκτή. Στον πράξη βέβαια, αν παίζεις μα μια μπάντα π.χ. και σε ρωτήσει ο μπασίστας "τι νότες παίζεις σε αυτό το ακόρντο;" θα του πεις C#-F-A, προφανώς για λόγους αμεσότερης συνεννόησης.
  7. Νέο άλμπουμ κυκλοφορούν οι Focus ("Focus 12") στις 5 Ιουλίου.
  8. Ωραίο και ξεκινάει και με προτότυπο στίχο για Blues.
  9. Δεν παίζει ρόλο τι πιστεύουμε αλλά τι είναι σωστό. Το σωστό είναι ότι η συγχορδία που αναφέρεις έχει 1η 3η και 5η το οποίο σημαίνει C# - E# - G## ντο-ρε-μι-φα-σολ-λα-σι 1 2 3 4 5 6 7
  10. Εγώ πάλι δεν κατάλαβα γιατί αυτό το pickguard έχει θέση για έναν υπερμεγέθη humbucker στη μέση
  11. Ιδιαιτέρα αυτό το... πρασινάκι της δεύτερης, μεγαλείο Βέβαια @Nestoras σκέφτομαι έναν φίλο και συνεργάτη μας που ενδεχομένως να την γουστάρει
  12. Να μπεί λεει ο Alan Parson,οπως είχε μπει στο Gearspace,να μας διαβάσει.Σε 2 μέρες θα τον μνημονεύουμε και αυτόν.
  13. Το καλύτερο εργαλείο για κάποιον,είναι αυτό που τον βολεύει περισσότερο.Αν μιλάς για synth μονο,φαντάσου οτι μιλάς με κάποιον που περνάει το minilogue απο ενα ελαφρύ overdrive η και όχι και μετά σε λαμπάτο ενισχυτή κιθάρας για να πάρει τον ήχο με μικρόφωνο.Εγώ έτσι δίνω χαρακτήρα,για τις δικές μου ανάγκες. Αν εδινα χρήματα για ψηφιακό fx,σε αρκετά χρήματα θα πήγαινα Eventide και σε λίγα,σε κλασικά μηχανήματα οπως τα yamaha spx -- alesis quadraverb,korg,roland οτιδήποτε μπορουσα να βρώ απο τα 80s.
  14. Τι κουρδίσματα και οπισθοδρομικά πράγματα είναι αυτά που σ' απασχολούν.
  15. Και «θυσιαζεις» έναν ήχο λαμπάτου στο live επειδή δεν έχει tuner, αντί να πάρεις ένα «μανταλάκι» κουρδιστήρι που κάνει 3€ και να το έχεις μόνιμα στο head της κιθάρας σου, ας πούμε;
  16. Απ' το πρώτο προσωπικό άλμπουμ του Βρασίδα πίσω στα 1990 στο οποίο εμφανίζεται σαν συν-συνθέτης και κιθαρίστας ο Janick Gers, που λίγο αργότερα ανέλαβε τα ίδια καθήκοντα και στους Iron Maiden.
  17. Αυτές είναι δυο εξαιρετικά άσχημες κιθάρες
  18. Υπαρχει καποια παρανοηση μαλλον με τα db. Ολα τα κομματια μιξαρονται με peak 0 db στο meter το πολυ, και για ακριβεια συχνα χρησιμοποιουνται τα lufs. Τα db (decibel δηλαδη) ειναι μοναδα μετρησης εντασης ηχου, αλλα οχι στη μιξη. 100 db ειναι εντασεις συναυλιας, και δεν εχουν να κανουν με την μιξη ενος κομματιου, αλλα με το ποσο δυνατα παιζει το κομματι σε τελικους ενισχυτες και ηχεια. Η μονη περιπτωση που μπορω να σκεφτω να χρησιμοποιουνται db για μιξη ειναι οταν αναφερομαστε στις δυναμικες ενος κομματιου, δηλαδη στην διαφορα εντασης χαμηλοτερου - δυνατοτερου σημειου, που θα ειναι πχ τυπικα 6-8 db. Ειδικα σημερα με τις digital κονσολες αν ενα κομματι ξεπερασει σε peak (δηλαδη εστω και για μια στιγμη) τα 0 db θα εχουμε κλιπαρισμα και πολυ κακοηχη παραμορφωση.
  19. Ναι εντάξει αλλά η μπάντα έχει άλλη μια κιθάρα και ένα μπάσο δεν γίνεται να κάνω αυτό που λες.Ασε που ο line6 έχει και εφε οποτε έχω το λιγότερο 4 έτοιμα presets με πολύ καλά εφέ. Μόνο στο σπίτι παίζω με λαμπατο γιατί όντως έχει πολύ ωραίο ήχο για να κάτσεις να γουστάρεις και να παίζεις.
  20. Δεν το ξέρεις... αυτό που έχει σημασία είναι οι χορδές μεταξύ τους να είναι εντάξει και όλα τα όργανα μεταξύ τους. Εγώ κουρδίζω με γνώμονα το πόσο τεντωμένες είναι οι χορδές, τις θέλω σε μια τάση που βρίσκω εμπειρικά στο περίπου
  21. Προτιμώ πια να βλέπω TVQueen και NETFLIX αντί να ασχοληθώ λίγο με το home studio μου και τη μουσική. Γιατί?😪

    1. Προβολή προηγούμενων σχολίων  1 περισσότεροι
    2. Waterfall-K

      Waterfall-K

      Και καλά το Netflix. To TV Queens γιατί?😵‍💫

      Ένα ακόμα show ηλιθίων και ατάλαντων ψώνιων είναι, τι του βρίσκεις ρε π@$#%η μου?🙄🤢 

    3. cos_dr

      cos_dr

      Δεν ξέρω, με χαλαρώνει αυτή η  ελαφρότητα και η προσπάθεια να φτάσουν κάτι που δεν είναι δυνατό να φτάσουν ούτε στο ελάχιστο, γιατί οι "εκπαιδευτές" και  οι "κριτές" προσπαθούν να βγάλουν τηλεθέαση από αυτές  θίγοντας και χλευάζοντάς τες, σπέρνοντάς τους έριδες σε ένα "κλειστό"  επάγγελμα μάλιστα που όλα είναι μιλημένα και ελεγχόμενα🤣 Τη βρίσκω, είναι λίγο σαδιστικό 😃 και το ομολογώ και παίρνω και λίγο μάτι κανά κοριτσάκι, μικρό ή και μεγαλοκόριτσο από τις συμμετέχουσες. Αυτό που λέει ο Terry, γεράματα, δεν μπορώ να ξενυχτήσω ταιριάζοντας ήχους με ενορχηστρώσεις για αρμονίες και μελωδίες γιατί κουράζομαι πλέον 😪πιο εύκολα από την καθημερινότητα. 🤣

    4. Nestoras

      Nestoras

      Οι Πυξ-λαξ φταίνε.

  22. Καθόλου για πλάκα δεν το λέω.Εχω δύο λαμπατους και παίζω μόνο με τον line6 γιατί έχει tuner.Κουρδιζω με το αυτί στο 5ο ταστο αλλά πως να ξέρω ότι η μι μπάσο είναι σίγουρα E#?
  23. Η ερώτησή μου είναι θεωρητική. Αν μας ζητάνε να γράψουμε τις νότες από τις οποίες αποτελείται η ΝΤΟ# αυξημένη συγχορδία (C#aug), πώς πρέπει να απαντήσουμε; Στο πιάνο ξέρω ότι θα παίξω τα πλήκτρα ΝΤΟ#-ΦΑ-ΛΑ, όμως είναι αυτή η σωστή απάντηση στη θεωρία? ή ΄μήπως πρέπει να απαντήσω ΝΤΟ#-ΜΙ#-ΣΟΛ## ?? και αυτό το λέω γιατί σύμφωνα με τη θεωρία σε μια αυξημένη συγχορδία έχουμε διάστημα 3ης μεγάλο με τη θεμέλιο, και μετά διάστημα 5ης αυξημένο με τη θεμέλιο. Αν απαντήσουμε ΝΤΟ#-ΦΑ-ΛΑ ναι μεν αυτές τις νότες θα παίξουμε στο πιάνο (που είναι εναρμόνιες με τις ΜΙ#-ΣΟΛ##) αλλά δεν έχουμε 3ης μεγάλο και 5ης αυξημένο διάστημα με τη θεμέλιο. Άρα μήπως για να είμαστε συνεπείς με τη θεωρία, η σωστή απάντηση είναι ΝΤΟ#-ΜΙ#-ΣΟΛ## ?? Τί πιστεύετε?
  1. Περισσότερα
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου