Προς το περιεχόμενο

Δυναμικοί επεξεργαστές και EQ: Analog Outboard vs Soft Plugins


Προτεινόμενες αναρτήσεις

αν και δεν τα άκουσα απο τα monitor

και στις 2 περιπτώσεις μου άρεσαν τα

testEQ1_2.wav

testEQ2_2.wav

 

από ηχειάκια των 10 euro που τα άκουσα πάλι καλά που ακούστηκε και κάτι  :D 

ΕΙΜΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 119
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Στα κλιπάκια που έστειλα όλα τα xxx_1.wav είναι επεξεργασμένα από ένα Manley Massive Passive ενώ όλα τα xxx_2.wav είναι επεξεργασμένα από ένα GML 8200. Σε αυτά τα συγκεκριμένα κλιπάκια κι εγώ προτιμώ τα xxx_2.wav.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ένα τελευταίο upload από εμένα για το συγκεκριμένο θέμα.....μπορείτε να το πάρετε και σαν κουίζ ;)

 

ανεβάζω λοιπόν κάποια κλιπάκια με διαφορετικές εκδοχές ενός μάστερ, στις οποίες το compression & EQ έχει γίνει είτε αναλογικά (outboard) είτε ψηφιακά (plugins)....για να γίνει λίγο πιο δύσκολο το πράγμα έχω ανεβάσει 4 κλιπάκια και όχι 2, χωρίς όμως αυτό αναγκαστικά να σημαίνει πως είναι 2+2.....επιπρόσθετα όλες οι εκδοχές είναι hard limited και dithered στα 16bit, κάτι που ίσως κάνει πιο δύσκολη την επιλογή ;D

 

Επέλεξα ένα δείγμα με μοντέρνο (αρκετά ακραίο ;)) μέταλ ήχο (ντόπιο ;D), γιατί είναι ένα είδος με "ιδιαίτερες" απαιτήσεις τόσο στην μίξη όσο και στο μάστερ...αν υπάρξει ενδιαφέρον μπορούμε να το επαναλάβουμε και με κάτι τελείως διαφορετικό (ακουστική jazz, electronica, indie rock κλπ)

Περιμένω να μου πείτε ποιό ή ποιά θεωρείτε καλύτερα και ποιό ή ποια είναι τι (αναλογικό-ψηφιακό) χωρίς βέβαια να χρειάζεται να ταυτίζονται οι 2 απαντήσεις ;)....αν υπάρχει και αιτιολογία, ακόμη καλύτερα ;D

 

http://rapidshare.com/files/143320061/Metal_Master_A.wav.html

 

http://rapidshare.com/files/143320062/Metal_Master_B.wav.html

 

http://rapidshare.com/files/143320063/Metal_Master_C.wav.html

 

http://rapidshare.com/files/143320064/Metal_Master_D.wav.html

 

Αν θεωρήτε πως είναι απαραίτητο το unmastered mix σαν reference, πείτε μου....

 

...enjoy

 

 

 

 

Ωπ πως το έχασα το συγκεκριμένο ο κάφρος τόσο καιρό Νικόδημε σγχώρα μεεεεεε!  :D

 

 

Το Α και το C μου φάνηκαν κακοκομπρεσαρισμένα, τα Β και D δεν είχαν τέτοιο πρόβλημα. Το Β είχε πολύ καλό eq αλλά στο D κάτι δεν πρέπει να πήγε καλά.

 

Τώρα για το τι είναι outboard και τι plugin ντεν κσέρει καρντιά μου ένας απλός κάφρος είμαι με -1 κάρμα στην ηχοληψία και το μάστεριγκ :)

 

 

Τα καφροκλιπ με φτιάξανε πάντως, καλή δουλειά γενικά ;)

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Jasemeister thanks για το ενδιαφέρον ;)

Κατ'αρχάς θα συμφωνήσω και εγώ με την επιλογή σου (Β)...θα με ενδιέφερε και εσύ αλλά και όποιος άλλος θέλει βέβαια να εμβαθύνειw λίγο περισσότερο στους λόγους που θα χαρακτήριζες το ένα καλό και το άλλο κακό, είτε σε ότι αφορά το compression είτε το EQ (Θα επανέλθω και εγώ με μια τοποθέτηση - θα προτιμούσα να ακουστούν και άλλες απόψεις - για αρχή θα θυμίσω αυτό που έγραψα πριν "είναι ένα είδος με "ιδιαίτερες" απαιτήσεις τόσο στην μίξη όσο και στο μάστερ"...με το "ιδιαίτερες" εννοώ πως πολλές φορές υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις ανάμεσα στο τεχνικά σωστό, στο αποτελεσματικό και σε αυτό που είναι το πιο οικείο για το αυτί μας - με το τελευταίο μάλλον να είναι το πιο ουσιαστικό).... σκοπός των συγκεκριμένων κλιπ, αυτών που προηγήθηκαν και θα ακολουθήσουν, αλλά και του θέματος γενικότερα είναι να καταδείξουν την ιδιαιτερότητα και την διαφορετική φύση της κάθε μουσικής στο συγκεκριμένο τομέα που καλούμαστε να επεξεργαστούμε .....έχωντας όλα αυτά τα "εργαλεία" στα χέρια μας, είτε ψηφιακά είτε αναλογικά, κάνουμε την καλύτερη "ανά περίσταση" επιλογή...και είναι πολύ πιθανόν ο επεξεργαστής που έδωσε πολύ καλά αποτελέσματα την μία φορά, να είναι τελείως ακατάλληλος κάποια άλλη....όπως και στις προενισχύσεις, δε νομίζω πως υπάρχει ένα compressor ή ένα EQ "to rule them all" ;)...Σίγουρα υπάρχει μια κατηγορία υλοποιήσεων με ανώτερα χαρακτηριστικά, τόσο σχεδιαστικά - κατασκευαστικά όσο και ηχητικά...κάτι που ισχύει και στις 2 κατηγορίες.

 

Αν και υπάρχει ήδη ένα θέμα με compression tips, ορίστε και 2 -3 βασικές συμβουλές....

 

- το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να μάθει κάποιος είναι ποιος ακριβώς είναι ο τρόπος που δουλεύουν οι δυναμικοί επεξεργαστές και EQ ανάλογα με τον τρόπο σχεδίασης τους (VCA, Opto, FET, Variable Mu -Parametric, shelving, notch filter, Passive EQ, "Pultec style" , tube eq, "ssl like" eq κλπ κλπ στα αναλογικά, αλλά ισχύει και στον τρόπο που "μιμούντε" τα χαρακτηριστικά τους τα ψηφιακά)...βλέπω πολλές φορές συγκρίσεις ανάμεσα σε τελείως ανόμοια πράγματα, κάτι που για μένα δεν έχει ιδιαίτερο νόημα αλλά και δείχνει πως υπάρχει και μια γενικότερη σύγχυση στο όλο θέμα...

Δεν έχει νόημα να συγκρίνεις διαφορετικές σχεδιάσεις και να προσπαθείς να βγάλεις παραπλήσια αποτελέσματα με τις "ίδιες" ρυθμίσεις παρά μόνο για να αποδείξεις το αυτονόητο, δηλαδή την διαφορετικότητα (και ίσως έτσι να επιλέξει κάποιος κατ'αρχάς ποια προσσέγγιση ταιριάζει κατά περίπτωση, καί όχι ποιό μοντέλο αυτό καθ'αυτό)

 

- όπως σε όλους τους τομείς της μουσικής δημιουργίας ο ανθρώπινος παράγωντας - χειριστής είναι ο πιο σημαντικός κρίκος της αλυσίδας...μιλάμε απλά για εργαλεία ;)

 

- Ακόμη και ο καλύτερος "χειριστής" με τα καλύτερα "εργαλεία" στην κατοχή του δεν πρόκειται να σώσει ένα κακοηχογραφημένο - κακοπαιγμένο - outof tune όργανο, φωνή ή  ένα κακό mix μέσω του compression & eq....

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ένα τελευταίο upload από εμένα για το συγκεκριμένο θέμα.....μπορείτε να το πάρετε και σαν κουίζ ;)

 

ανεβάζω λοιπόν κάποια κλιπάκια με διαφορετικές εκδοχές ενός μάστερ, στις οποίες το compression & EQ έχει γίνει είτε αναλογικά (outboard) είτε ψηφιακά (plugins)....για να γίνει λίγο πιο δύσκολο το πράγμα έχω ανεβάσει 4 κλιπάκια και όχι 2, χωρίς όμως αυτό αναγκαστικά να σημαίνει πως είναι 2+2.....επιπρόσθετα όλες οι εκδοχές είναι hard limited και dithered στα 16bit, κάτι που ίσως κάνει πιο δύσκολη την επιλογή ;D

 

Επέλεξα ένα δείγμα με μοντέρνο (αρκετά ακραίο ;)) μέταλ ήχο (ντόπιο ;D), γιατί είναι ένα είδος με "ιδιαίτερες" απαιτήσεις τόσο στην μίξη όσο και στο μάστερ...αν υπάρξει ενδιαφέρον μπορούμε να το επαναλάβουμε και με κάτι τελείως διαφορετικό (ακουστική jazz, electronica, indie rock κλπ)

Περιμένω να μου πείτε ποιό ή ποιά θεωρείτε καλύτερα και ποιό ή ποια είναι τι (αναλογικό-ψηφιακό) χωρίς βέβαια να χρειάζεται να ταυτίζονται οι 2 απαντήσεις ;)....αν υπάρχει και αιτιολογία, ακόμη καλύτερα ;D

 

http://rapidshare.com/files/143320061/Metal_Master_A.wav.html

 

http://rapidshare.com/files/143320062/Metal_Master_B.wav.html

 

http://rapidshare.com/files/143320063/Metal_Master_C.wav.html

 

http://rapidshare.com/files/143320064/Metal_Master_D.wav.html

 

Αν θεωρήτε πως είναι απαραίτητο το unmastered mix σαν reference, πείτε μου....

 

...enjoy

 

 

 

Θα ηθελα να ακουσω και το unmaster. Οπως και αν εχει η δουλεια ειναι

πολυ ομορφη. Ενα ωραιο παραδειγμα για καποιες αποψεις οτι "οι ελληνες

μαστεραδες υστερουν" (απο καποιο ποστ του παρελθοντος).

 

Τι ακουσα.

 

Δυναμικες

Λαμβανω ως αναφορα το πιο χαμηλο που ειναι το α και κατεβαζω τα

υπολοιπα.

                          a 0    db

                          b-1.89 db

                          c-0.92 db

                          d-1.76 db

Αυτο για να μην "μπερδευτω" ως προς τα eq απο τις διαφορες στις δυναμικες.

Νομιζω λοιπον με πολυ μικρη επιφυλαξη οτι

Το α και το c εχουν το ιδιο eq

Το b και το d ομοιως με το d να υστερει του b γυρω στα -0,5dbακια απο

τους 120Hz και κατω.

 

Η ομοιοτητες των eq μου δειχνουν 2 ομαδες. Τις a-c και τις b-d.

Απο την συγγενια των δυναμικων στην ομαδα b-d βγαζω το συμπερασμα

οτι αυτη ειναι η digital.

 

Φυσικα ΔΕΝ "ακουσα" την ψηφιακη διαφορα εναντι της αναλογικης.

 

Τωρα το υλικο με παει σε Pantera, εαν πραγματι αυτη ειναι η επιθυμτη

προσεγγιση σε οτι αφορα το compresion θα εμενα στην ομαδα b-d.

Εαν παμε για ευρωπη θελει κι αλλο.

 

Kαι το μικροφωνο της Barbie μια χαρα ηχογραφει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Θα ηθελα να ακουσω και το unmaster. Οπως και αν εχει η δουλεια ειναι

πολυ ομορφη. Ενα ωραιο παραδειγμα για καποιες αποψεις οτι "οι ελληνες

μαστεραδες υστερουν" (απο καποιο ποστ του παρελθοντος).

:)

 

 

.....θα ανεβάσω το βράδυ το pre-master mix....

 

 

Τωρα το υλικο με παει σε Pantera, εαν πραγματι αυτη ειναι η επιθυμτη

προσεγγιση σε οτι αφορα το compresion θα εμενα στην ομαδα b-d.

Εαν παμε για ευρωπη θελει κι αλλο.

 

Ενδιαφέρουσα παρατήρηση ;)......νομίζω ότι όλοι οι "εμπλεκόμενοι" είναι ικανοποιημένοι με την αναλογία loudness / compression....η αλήθεια είναι πως και εγώ έχω παρατηρήσει μια διαφορετική προσέγγιση στο θέμα brickwall limiting στις αντίστοιχες Ευρωπαικές (metal) παραγωγές (ειδικά σε αυτές που προέρχονται από χώρες του πρώην "Συμφώνου της Βαρσοβίας" if you know what i mean ;))....προσωπικά με βρίσκει αντίθετο...μάλιστα επειδή είχα την τύχη - ατυχία να ακούσω κάποια mix "ανατολικοευρωπαικής" προελεύσεως πριν γίνει το master, με λύπη  διαπίστωσα πως το mixing γίνεται με βάση το brickwal limiting που πρόκειται να ακολουθήσει (ωστε να επιτευχθεί το απαραίτητο loudness) στο mastering....κάτιπου προσωπικά το θεωρώ ιδιαίτερα περιοριστικό αλλά και υποτιμητικό για τον mixing engineer....

 

....αλλά αυτό μάλλον είναι άλλη συζήτηση, σωστά?  ;)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

...ανέβασα το pre-mastered από το metal κλιπάκι....

 

http://rapidshare.com/files/147748074/Metal_Pre.wav.html

 

..είναι χωρίς το fade στο τέλος και scaled down στα 16bit

 

Στα συγκεκριμένα κλιπάκια οι δικές μου προτιμήσεις είναι τα b & d , τα οποία και είναι όντως επεξεργασμένα ψηφιακά μόνο....γενικά (άποψη μου) στην συγκεκριμένη μουσική ταιριάζει μάλλον περισσότερο η ψηφιακή επεξεργασία καθώς η έλειψη "χρώματος" είναι μάλλον πλεονέκτημα στην προκειμένη περίπτωση...επίσης τα transients και το "ιδιαίτερο" συχνοτικό περιεχόμενο του συγκεκριμένου ιδιώματος είναι πιο εύκολο να δουλευτούν με την "χειρουργική" λογική των ψηφιακών επεξεργαστών.

 

...... σε άλλες μουσικές βέβαια ισχύει το ακριβώς αντίθετο (πάντα μιλάμε για την δική μου άποψη ;))...σαν παράδειγμα ανέβασα ένα μικρό δείγμα από ένα......μάλλον κάτι σαν ambient με τύμπανα θα το χαρακτήριζα....κομμάτι σε 2 διαφορετικές εκδοχές , συν το ανεπεξέργαστο stereo  mix.

 

Χωρίς να θέλω να προκαταλάβω κανέναν, προτιμώ σαφέστατα την εκδοχή Β , στην οποία η επεξεργασία έχει γίνει αναλογικά......παρά λοιπόν ότι το συγκεκριμένο (Β) κλιπ είναι σαφέστατα πιο "βαριά" συμπιεσμένο απ'ότι το Α μου δίνει την εντύπωση ότι είναι πολύ πιο "ανοιχτό", τόσο συχνοτικά όσο και σε ότι αφορά την στερεοφωνία...ίσως βέβαια αυτό έχει να κάνει ότι στον αναλογικό τομέα είναι πολύ πιο (πρακτικά) εύκολο να επέμβει κανείς λίγο διαφορετικά σε κάθε κανάλι (L-R). Στα μείον του Β είναι οτι το "βαρύ" και αργό valve compression συμπεριφέρεται λίγο "περίεργα" σε κάποια peaks των τομ, κάτι που όμως μάλλον θα έπρεπε να βελτιωθεί στην μίξη.

 

Στο Α έχουν χρησιμοποιηθεί το PSP vintage warmer 2 ως compressor και το Sony Oxford EQ, ενώ στο Β το Manley vari Mu ενώ αντί για eq έχει χρησιμοποιηθεί το Culture Vulture MV της Thermionic Culture με εκπληκτικά (για μένα ;)) αποτελέσματα, τόσο στην προσθήκη αρμονικών όσο και στην αίσθηση του χώρου. Και στα 2 το Limiting αλλά και το dithering έχει γίνει με το MP Pro της Kjaerhus με μάξιμουμ gain reduction 2-3db σε κάποια peak.....υπάρχει βέβαια μια μικρή διαφορά στο μέσο level λόγω διαφορετικού comp  ;)

 

http://rapidshare.com/files/147748075/ambient16_dITHered.wav.html 

 

http://rapidshare.com/files/147748076/ambientMAST_A.wav.html 

 

http://rapidshare.com/files/147748077/ambientMAST_B.wav.html

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  Metal

 

Λοιπον Νικοδημε εγραψε το μιξ!!!!!!

Το ταμπουρλο με στελνει. Μπραβο!

 

Αυτο περιμενα να ακουσω και εαν μπορουσα να κανω καποια

παρατηρηση θα ηταν αυτη. Θα ηθελα να εχω αυτες τις υπεροχες

μυτες στο μαστερ.

 

 

Ambient

 

Μια διαφορετικη προσεγγιση σε eq που στοχο εχει την διασπορα.

Παραλληλα ομως αλλαζει τα φωτα στην αρχικη χροια της μιξης.

Γενικα στα "ατμοσφαιρικα" θεματα νομιζω οτι πρωτος στοχος

ειναι το "ανοιγμα".

 

http://rapidshare.com/files/149313509/AmbientEdit.wav.html

 

Βεβαια οπως εχουν πει και αλλοι περι ορεξεως καρπουζοπιττα ;D

 

 

...το mixing γίνεται με βάση το brickwal limiting που πρόκειται να ακολουθήσει (ωστε να επιτευχθεί το απαραίτητο loudness) στο mastering....κάτιπου προσωπικά το θεωρώ ιδιαίτερα περιοριστικό αλλά και υποτιμητικό για τον mixing engineer....

 

....αλλά αυτό μάλλον είναι άλλη συζήτηση, σωστά?  ;)

 

Καλο και επι του ειδους ενδιαφερον. Περιμενω την αποψη σου.

Kαι το μικροφωνο της Barbie μια χαρα ηχογραφει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

 

Καλο και επι του ειδους ενδιαφερον. Περιμενω την αποψη σου.

 

....μήπως να συνεχίσουμετην συγκεκριμένη κουβέντα εδώ ;)?

 

http://www.noiz.gr/index.php?topic=162244.msg260037;topicseen#new

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου