Προς το περιεχόμενο

Reverb: Algorithmic vs Convolution vs The real (?) thing



Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Νομίζω είναι απλό και κατανοητό το θέμα (εντάξει οι ερωτήσεις είναι λίγο σουρεάλ....) σκέφτηκα να εντάξω και 2 κατηγορίες "The real thing".....η πρώτη είναι όντως η φυσική αντήχηση ενός χώρου ενώ η δεύτερη είναι  η τεχνητή αντήχηση που προκαλείται από κάποιες πιο απλές (chambers, plates, springs, oilcans) ή πιο πολύπλοκες κατασκευές και μηχανήματα (tape echo, analog echo)...ή πιο απλά η κλασσική vintage παλιατζουρία που πρέπει να βρίσκεται σε κάθε θέμα που σέβεται τον εαυτό του ;)

 

 

Ποιό είναι το αγαπημένο σας reverb "style" λοιπόν?...ποιο ταιριάζει περισσότερο στον τρόπο που φτιάχνετε μουσική?....ποιο σας φαίνεται πιο "μουσικό" και γιατί?....πιο εύκολο στην χρήση?

 

μην ξεχνάτε να αναφέρετε και παραδείγματα.....

 

 

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 30
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Hi! My name is Rick  ;D ;D 8)

 

Εγώ είμαι κάπου ανάμεσα στο Convolution και στον Rick Rubin. Δηλαδή, όταν κάνω χρίση θα είναι σαν εφφέ και όχι σαν reverb με την έννοια της προσομοίωσης με εξαίρεση κανένα ωραίο plateάκι ή echo στα τύμπανα σε λιγότερο groovy κομμάτια.

 

Τώρα δεδομένου ότι αυτή τι στιγμή ηχογραφώ σε ανισόρροπο χώρο υπάρχει μια δόση του real thing που συνήθως καταπολεμώ με κουβέρτες κτλ κτλ ή αφήνω και καμιά πόρτα που και που ανοιχτή για το αντίθετο αποτέλεσμα :)

 

To πλέον αγαπημένο μου plugin πάντως είναι το UAD Plate 140 και το Classic Reverb της Kjaerhus Audio

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο τοτε που βρηκα ενα εξαιρετικο drum room το..παιζω Μικ... Πουμπιν   ;D ;D

 

Ετσι κι αλλοιως μονο στα τυμπανα εβαζα λογω των αθλιων νεκρων drum room που ειναι ο κανονας στο Greece.

 

Σε φωνες εδω και ...χρονια χρησιμοποιω μονο delay.

 

Στα Instrumental  που...φτιανω στο σπιτι στις σπανιες περιπτωσεις που το χρησιμοποιω μου αρεσει πολυ το στοκ reverb που εχει το Sonar (ξεχναω τωρα πως το λενε αλλα σκοτωνει) & το Trueverb της Waves .

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν χρησιμοποιώ κάποιο εξειδικευμένο convolution reverb - αυτά που έχει το Eventide H-8000FW και το TC Electronic M-3000 (+ τα ένα κάρο reverbs από διάφορα plugins) μου αρκούν και περισσεύουν!

 

Αν και λάτρης των τεράστιων drums που ακούγονται σε διάφορες παραγωγές δεκαετίας 80' (με την κλασσική τεχνική reverb + gate) θεωρώ ότι τα Lexicon τα έχουμε λυώσει...  :D. Απάντησα convolution reverb με την τρέχουσα τεχνολογία.

 

Reverb χρησιμοποιώ συνήθως σε αρκετά όργανα (π.χ. bass, snare, synthesizers και φωνή - αλλά ΛΙΓΟ και ανάλογα τι χρειάζεται η μίξη κάθε φορά).

 

Σε φωνες εδω και ...χρονια χρησιμοποιω μονο delay.

 

+1.  :)

 

Λόγω φαινομένου Haas τιμές delay μέχρι και 40-50 msec κάνουν τα φωνητικά να ακούγονται πιο "ογκώδη" (τουλάχιστον στα δικά μου αυτιά). Τι τιμές βάζεις συνήθως;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αναλογα με τη φωνη εκει γυρω παιζω και εγω συνηθως ,εκτος απο περιπτωσεις που θελω να "ακολουθει" η φωνη το τεμπο του κομματιου οποτε παιζω με το tap tempo,συνηθως βαζω χαμηλο σχετικα mix & υψηλο feedback.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα "βάθια" τα σiχαίνομαι αλλά το βάθος πεδίου σε μία στερεοφωνική μείξη είναι κάτι που αποτελεί πρωταρχικό σκοπό σε ό,τι δουλειά κάνω. Μου αρέσουν τα reverbs που λειτουργούν ως προσομοιώσεις φυσικών χώρων και ΔΕΝ ακούγονται σαν effects. Μπορώ να αρρωστήσω με τις ουρές που ακούγονται όταν πατάς το stop στο transport και σβήνουν λίγο πριν κλείσω τα μηχανήματα του studio, αφού πρώτα έχω πλύνει και τα ποτήρια στην κουζίνα...

Είμαι οπαδός των καλών hardware reverbs είτε algoritmic είτε convolution, με αγαπημένα μου το quantec, Lexicon 480, pcm 70/90.

Από plugins ,προτιμώ το convolution room simulator του αγαπημένου μου Samplitude αλλά και το εντυπωσιακό VARIVERB που δίνει ως resident η καινούργια έκδοση. Το realverb των Waves είναι επίσης καλό αν και κάπως "άδειο" σε πληροφορία στην μεσαία περιοχή.

Είμαι fan του Rick Rubin αλλά πιο πολύ του Phil Spector ;)

www.onlinerecording.org

forever changes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Προσωπικά θεωρώ πως στο θέμα "προσομείωση χώρων" και το convolution και το algorithmic μπορούν να δώσουν πολύ καλά αποτελέσματα....μιλάω κυρίως για room καταστάσεις στις οποίες την μεγαλύτερη σημασία έχουν τα early reflections...Και έτσι από την μία έχουμε αυτούσια δείγματα, πολλές φορές με καταπληκτικά αποτελέσματα ενώ στην πλευρά των algorithmic υπάρχουν υλοποιήσεις (hardware & software) που προσφέρουν τόσο μεγάλο έλεγχο (ειδικά στον κρίσιμο τομέα των early reflections) που μπορούν επίσης να δώσουν (σε εξάρτηση με τον χειριστή ;)) καταπληκτικά (και ρεαλιστικά) αποτελέσματα.....

 

Σε ότι αφορά την χρήση του reverb ως fx (ή την χρήση πιο χρωματισμένων και μεγάλων σε διάρκεια αντηχήσεων) εκεί τα convolution με απογοητεύουν....νομίζω πως η τεχνολογία αυτή έχει ακόμη δρόμο.....μου ακούγονται λίγο "δυσκίνητα" σε ότι αφορά την χροιά και τις δυνατότητες επέμβασης...

από την άλλη έχωντας μεγαλώσει με τα algorithmic ομολογώ ότι στα αυτιά μου (ορισμένα) ακούγονται πολύ πιο "οικεία" ....ίσως και ζεστά (...τι βλακώδης όρος  ;D ;D)....ειδικά όταν μιλάμε για πιο "σκοτεινά" room & hall reverbs όπως το υπεραγαπημένο μου PCM60 και ότι έχω ακούσει από ΕΜΤ (αλλά και τo sony oxford με την κατάλληλη χρήση...ακόμη και το πάμφθηνο easyverb της PSP)....αντίθετα οι πιο bright αλγόριθμοι που έκαναν την εμφάνιση τους στα τέλη των 80ς μου φαίνονται ψιλοενοχλητικοί...

Το πιο κουφό είναι ότι πολλές (συγκεκριμένες πχ UAD) algorithmic προσομειώσεις όπως κάποια plate & chamber μου ακούγονται πολύ πιο "φυσικές" απο τις αντίστοιχες convolution (που πιθανότατα είναι σαφέστατα πιο ρεαλιστικές)....και έχω ακούσει αρκετές φορές και κανονικά plate :o

Γενικά θεωρώ πως σε ότι αφορά τα πολύ μικρά room simulations τα convolution κάνουν τρομερά καλή δουλειά ενώ σε όλα τα υπόλοιπα τα algorithmic μου ακούγονται πολύ πιο μουσικά και "φιλικά προς το μιξ" ;)...τουλάχιστον προς το παρόν.

 

Έχωντας γράψει όλα αυτά πρέπει τώρα να πω πως την ψήφο μου την έδωσα στο "real thing prt2" δηλαδή στα ελατήρια, τις ταινίες και τα αναλογικά echo.....ίσως ότι πιο μουσικό υπάρχει για μένα....αν "κάτσει" μπορεί να μεταμορφώσει μια φωνή, μια κιθάρα, ένα ντραμ σετ...οτιδήποτε......σίγουρα υπερβολικά δύσχρηστα, ειδικά σήμερα σε DAW περιβάλλον και από ρεαλισμό...τίποτα....αλλά αγάπες είναι αυτές ;)

 

...και 2 παρατηρήσεις

 

1. καλά βρε θύματα της τεχνολογίας......ούτε ένας το Γκραντ Κάνυον?......έστω κάποια χαράδρα στην κάτω Ραχούλα?....τίποτα?

 

2. Έχω μια απορία (χωρίς να απευθήνομαι σε εσάς συγκεκριμένα....απλά μια που γίνεται κουβέντα).Λόγω δουλειάς (και ως στούντιο αλλά και ως label) έχω ακούσει χιλιάδες (κυριολεκτικά χιλιάδες) Ελληνικές παραγωγές, στουντιακές και σπιτικές.....πως γίνεται όταν μιλάω με κάποιον που ασχολήται με το θέμα (είτε σε σπιτικό είτε σε στουντιακό επιπεδο) στο 90% των περιπτώσεων να μου λένε πως "δεν γουστάρουν τα βάθια" και αντίστοιχα στο 90% (τουλάχιστον) των περιπτώσεων οι δουλειές που ακούω να είναι "πνιγμένες" στο reverb (και μάλιστα κακής ποιότητας και με κακό προγραμματισμό) ??? ??? ??? ::) ::) ::) ??? ??? ???

 

Ίσως είναι κάτι σαν την Βίσση που αν και "απόλυτη ελληνίδα σταρ" δεν έχω γνωρίσει ΠΟΤΕ ούτε έναν άνθρωπο που να έχει κάποιο cd της ;D

 

επαναλαμβάνω πως δεν αναφέρομαι στους προλαλήσαντες - δεν θα μπορούσα άλλωστε...δεν σας ξέρω και δεν έχω ακούσει δουλειά σας (...εντάξει από ορισμένους έχω ακούσει ;)...και δεν ήταν "πνιγμένες στα βάθεια" :))

...και βέβαια στην περίπτωση ενός home recordist μπορώ να βρω άπειρες δικαιολογίες (απειρία, κακό monitoring, άγνοια, φτωχές επιλογές εξοπλισμού κλπ κλπ) ......αλλά σε ένα commercial studio?????

 

 

 

......τον Rick Rubin τον πάω με χίλια....αλλά από το παρελθόν ;)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λαγκαδια, χαραδρες, μικρες πλατειες με πολυοροφα κτιρια γυρω τους,

θεατρακια και μικροφωνα στις κερκιδες, πηγαδια, πισινες, δεξαμενες

πετρελαιου-νερου και σε οτι αλλο κατσει θα ηθελα να γραφω. Ομως

την βολευω με την τεχνολογια του σημερα δηλ plugins.

Ετσι κι αλλιως δεν νομιζω οτι κανεις χρησιμοποιει το reverb πραγματικα

ως προσομοιωτη χωρου που τελικα θα συντελεσει στην τοποθετηση ενος

οργανου στο χωρο αυτον(βαθος πεδιου, αχ ρε ziggy) αλλα ως εφε που

θα "γλυκανει" (αλλος βλακωδης ορος εεε??) το οποιο οργανο.

Δεν μπαινω πλεον στον κοπο να κανω καποια προταση αλλα οτι θελει

η "παραγωγη".

 

Δειγμα απο πηγαδι και την κλασσικη μειξη με την φωνη και τα οργανα

γιατι ετσι το θελουν εδω

http://www.noiz.gr/index.php?topic=164992.msg281388;topicseen#new

 

Θα ηθελα να ειμαι Rick Rubin

Kαι το μικροφωνο της Barbie μια χαρα ηχογραφει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Λαγκαδια, χαραδρες, μικρες πλατειες με πολυοροφα κτιρια γυρω τους,

θεατρακια και μικροφωνα στις κερκιδες, πηγαδια, πισινες, δεξαμενες

πετρελαιου-νερου και σε οτι αλλο κατσει θα ηθελα να γραφω.

 

.....όμορφα και ρομαντικά :)

Ομως την βολευω με την τεχνολογια του σημερα δηλ plugins.

....επιστροφή στη πραγματικότητα ;D ;D ;D ;D

 

  Ετσι κι αλλιως δεν νομιζω οτι κανεις χρησιμοποιει το reverb πραγματικα

ως προσομοιωτη χωρου που τελικα θα συντελεσει στην τοποθετηση ενος

οργανου στο χωρο αυτον(βαθος πεδιου, αχ ρε ziggy) αλλα ως εφε που

θα "γλυκανει" (αλλος βλακωδης ορος εεε??) το οποιο οργανο.

 

....και όμως ;)....ειδικά στις μέρες μας που τα recording room μικραίνουν (αναγκαστικά) όλο και περισσότερο η προσθήκη και ο χειρισμός των απαραίτητων early reflections (η ύπαρξη χώρου δηλαδή....το βάθος πεδίου που , πολύ όμορφα, διατύπωσε ο ziggy) μέσω ενός impulse responce reverb ή ενός high end algorithmic είναι μια πολύ καλή λύση ;)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

....και όμως ;)....ειδικά στις μέρες μας που τα recording room μικραίνουν (αναγκαστικά) όλο και περισσότερο η προσθήκη και ο χειρισμός των απαραίτητων early reflections (η ύπαρξη χώρου δηλαδή....το βάθος πεδίου που , πολύ όμορφα, διατύπωσε ο ziggy) μέσω ενός impulse responce reverb ή ενός high end algorithmic είναι μια πολύ καλή λύση ;)

 

Φυσικα και παρεχουν μια καποια λυση και μαλιστα με πολυ καλα αποτελεσματα εαν το ψαξει κανεις.

Αυτο που λεω ομως δεν εχει να κανει με τις δυνατοτητες τους αλλα με τον τροπο χρησης.

Με πικρια.

Δεν εχω εικονα αλλη απο αυτη που αναφερω :'(

Kαι το μικροφωνο της Barbie μια χαρα ηχογραφει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου