Προς το περιεχόμενο

Τελική ένταση μίξης


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εγώ αυτό που κάνω είναι να το κάνω export χωρίς να πικάρει και να το κάνω import στο wavelab. Εκεί βάζω μόνο maximizer (της waves) και σπάνια eq αν χρειαστεί (πατάς render αφού βάλεις το εφέ). Μετά μελετάω την στάθμη σχετικά με άλλα κομμάτια που έχω ως "πρότυπα"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 47
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

μπορεις να κανεις ενα "ψευτομαστερινγκ" και στο σπιτι σου (φυσικα δεν θα εχει την ποιοτητα ενος σωστου μαστερινγκ σε ενα σωστο μαστερινγκ στουντιο απο εναν καλο μηχανικο μαστερινγκ )

 

θα χρειαστεις ως βασικα εργαλεια σου τα παρακατω plug ins

 

-eq

-multiband compressor

-limiter

 

με το eq θα κοψεις τα παντα κατω απο τους 30-40 και θα διορθωσεις το Overall eq του Track (αν το χρειαζεται βεβαια)

 

με τον multiband compressor θα μαζεψεις τα peaks & θα δωσεις συνολικη "ενταση" μεσα στο κομματι (αφησε το κομματι να "τρεξει" μεσα απο το multiband ,σημειωσε τα peaks σε καθε περιοχη και βαλε τα αντιστοιχα Thresholds στις τιμες των peaks,μετα "παιξε" με το Threshold,το attack & το release (master & individual) μεχρι να εισαι ικανοποιημενος απο το αποτελεσμα.

 

τελος με τον limiter θα ανεβασεις την ενταση σε...εργοστασιακα επιπεδα (προσωπικα για ντεμο που...συναρπαζουν το μεσο αυτι  ;D ;D,κοκκινησε η πλαση δηλαδη... ;D βαζω συνηθως  συνηθως  το Threshold γυρω στα στα -6 db & το out ceiling στο -0,1)

 

τσεκαρε και εδω εναν μπακαλιστικο αλλα "λειτουργικο" τροπο ψευτομαστερινγκ (ειναι με plug ins της Waves αλλα λειτουργει φυσικα με οτιδηποτε plug in)

 

http://hdqtrz.com/Files/Har-Bal_Mastering_Process.pdf

 

Μη περιμενεις βεβαια να γινεις και ο Bob Katz αλλα ΔΥΝΑΤΑ θα ειναι..... ;D ;D   (απο οτι καταλαβες ειμαι απο τους ανθρωπους που πιστευουν οτι το μαστερινγκ ειναι ενα απο τα λιγα πραγματα που ΔΕΝ μπορεις να κανεις τελεια στο σπιτι σου ;D ;D)

 

Νίκο, το λινκ που παρέθεσες μου δημιουργεί τον εξης προβληματισμό..

Είναι σωστό να βασιζόμαστε σε ένα νούμερο το οποίο θα μας δείχνει το RMS average?

 

Ένα μουσικό κομμάτι δεν είναι υποχρεωτικό να έχει την ίδια ένταση και υφή σε όλη του την διάρκεια.

 

Γιατί λοιπόν να βασιστούμε σε κάτι που θα μας δείχνει ένα average που έχει προέλθει απο τον συνψηφισμό τελείως διαφορετικών σημείων του ίδιου τραγουδιού?  (ένα μεγάλο intro πχ με ένα μόνο όργανο ή ένα αρκετά μεγάλο σημείο acapela οπού το loudness level είναι πολύ πιο κάτω..)

 

Please explain...

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν αναφερεσαι στα levels του limiter τα νουμερα αυτα ειναι ενδεικτικα αλλα καπου "εκει" παιζουν (στις ροκ & μεταλ παραγωγες πλεον δεν τηρειται καν η λογικη του -0.1 αλλα βλεπουμε πλεον και κλιπαρισματα πανω απο τα 0 db!)

 

Αν αναφερεσαι στα peaks του multiband για αυτο τον λογο "τρεχουμε" ΟΛΑ το κομματι  για να πιασουμε το average level τους.   

 

Απο εκει και περα φυσικα μονο το αυτι και η πειρα μας θα μας βοηθησουν να εχουμε ενα καλο αποτέλεσμα.

 

Για οσους θελουν κατι  πιο ευελικτο (και με περισσοτερες δυνατοτητες) συστηνω ανεπιφυλακτα το OZONE 3 μια all in one mastering suite.

 

http://www.izotope.com/products/audio/ozone/guides.html

 

ειναι τα καλυτερα 200 ευρω που εχω δωσει εδω και καιρο και οι "οδηγιες προς ναυτιλομενους" που εχει ειναι ενα μικρο & ΑΠΛΟ σεμιναριο γυρω απο το μαστερινγκ.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αμα το project δεν γίνει εξ αρχής σε 48khz, 24 bit (το λιγότερο) αν δεν φροντίσεις το κάθε κανάλι να γραφτεί με maximum ένταση από την προενίσχυση (όχι να πικάρει βέβαια) και φυσικά δεν εφαρμόσεις κατάλληλο compressing (εγώ κομπρεσσάρω κάθε ένα κανάλι ξεχωριστά μια ψιλή με 3-5 db, έτσι για να το "ξυπνήσω" λίγο, χώρια οι κομπρέσσορες στα group ή στο master) τότε μην περιμένεις οι δυναμικές να λάμψουν. Εδώ υπάρχει και ένα άλλο θέμα με τα cd του εμπορίου στην τελική τους εκτύπωση. Έχω εκδόσει 4 προσωπικά album σε cd. Σε κανένα δεν έγινε άλλη επεξεργασία από το εργοστάσιο κοπής δηλ. τυπώσανε ακριβώς το master που τους έδωσα. Ε, ρε φίλε το τελικό cd δεν είχε καμία σχέση με το master cd το δικό μου, που τους έστειλα από το pc. Το μηχάνημα αναπαραγωγής των εταιριών κάνει τρελή εγγραφή σε σχέση με το απλό cd recorder του υπολογιστή. Το ίδιο cd, σε ένταση και όγκο είχε μεγάλη διαφορά...

'Ολα είναι ατμός...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Thanks Nick..

 

 

 

Εδώ υπάρχει και ένα άλλο θέμα με τα cd του εμπορίου στην τελική τους εκτύπωση. Έχω εκδόσει 4 προσωπικά album σε cd. Σε κανένα δεν έγινε άλλη επεξεργασία από το εργοστάσιο κοπής δηλ. τυπώσανε ακριβώς το master που τους έδωσα. Ε, ρε φίλε το τελικό cd δεν είχε καμία σχέση με το master cd το δικό μου, που τους έστειλα από το pc. Το μηχάνημα αναπαραγωγής των εταιριών κάνει τρελή εγγραφή σε σχέση με το απλό cd recorder του υπολογιστή. Το ίδιο cd, σε ένταση και όγκο είχε μεγάλη διαφορά...

 

Πολύ περίεργο αυτό.

Που εντόπισες δηλαδή την διαφορά?.....και για ποιά εταιρεία παραγωγής ο λόγος?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μηχάνημα αναπαραγωγής των εταιριών κάνει τρελή εγγραφή σε σχέση με το απλό cd recorder του υπολογιστή. Το ίδιο cd, σε ένταση και όγκο είχε μεγάλη διαφορά...

 

Πως γίνεται αυτό; Εννοώ με νόμους της φύσης. Αντίγραφο δηλαδή ειναι καλύτερο απο΄το πρωτότυπο; Το περνάνε απο κάποια διαδικασία; δεν γνωρίζω για αυτό ρωτάω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αμα το project δεν γίνει εξ αρχής σε 48khz, 24 bit

 

δηλαδη ολοι εμεις που γραφουμε μιξαρουμε σε 44/24 στο πηγαδι εχουμε κατουρήσει?? :o

 

καλο ειναι να μη δινουμε γενικολογες "συμβουλες" του τυπου "κομπρεσαρε τα ολα στα 3-5 db & θα λαμψουν οι δυναμικες " γιατι και ακυρες ειναι και δεν εφαρμοζονται σε ολα τα ειδη μουσικης,αν ηταν με μια απλη εγγραφη στα 48/24 και ενα κομπρεσαρισμα να βγαζαμε ολοι ηχο θα ημασταν ολοι ο Brian Eno... ;D  

 

η τελικη ποιοτητα του cd εξαρταται και απο το ΠΟΥ,ΜΕ ΤΙ ΜΗΧΑΝΗ  & ΠΩΣ θα  κοψεις το GLASS MASTER 

 

http://www.athensmastering.gr/EL/faq_6.html

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

48/24 δαγκωτό, να μην σας πω και 32 bit floating point. Εξάλου οι διαφορές στο μέγεθος των αρχείων είναι σχετικά μικρές και δεν θα ζοριστεί ιδιαίτερα ο σκληρός. Οι υψηλές συχνότητες αντέχουν πολύ καλά στα λίγα Khz. Οι χαμηλές όμως οφελούνται ιδιαίτερα όταν ηχογραφούνται σε υψηλές συχνότητες δειγματοληψίας. Και ο λόγος είναι ότι καθώς έχουν μικρό μήκος κύματος προλαβαίνουμε και παίρνουμε περισσότερη ευκρίνεια και ανάλυση από αυτές μέσα στο ένα καταραμένο δευτερόλεπτο του sampling μας αν τις τσιμπήσουμε στα 88 ή στα 96 παρά στα 44 ή στα 48. Βέβαια το ότι δεν ακούμε περισσότερο από τα 20Κιλά περίπου και αυτό δεν σημαίνει ότι το bandwith του sampling μας δεν έχει νόημα να μην ξεπερνά τα 22050khz (nystic στα 44), γιατί έχει και παραέχει (αυτό είναι κουβέντα για άλλο post). Συνεπώς δεν είπαμε να είμαστε και υπερβολικοί στα 192Khz. αλλά αν μπορούμε να δουλεύουμε στα 48 γιατί όχι? Όσο για τα 3-5 db compression σε κάθε κανάλι (περίπου δηλαδή όσο το headroom που έχουμε αφήσει πριν το κλιπάρισμα στην ηχογράφηση), ασφαλώς και είναι υποκειμενικό, ακόμα και για μένα, αφού άλλοτε μπορεί να πιάσω μέχρι και -16db στο threshold, αλλά και πάλι νομίζω ότι έστω και αυτό το λίγο βοηθάει λίγο το σήμα να "δέσει", χωρίς στην ουσία να θεωρούμε ότι το σήμα αυτό κομπρεσαρίστηκε, απλά μιά τσιμπιά. Γιατί αν τσιμπήσουμε 2-3db με τον κομπρέσορα το κάθε track (εγώ το λέω να "κλέψουμε" 2-3 db), στο σύνολο του κοματιού, έχουμε διπλασιάσει την ένταση χωρίs να κουνήσουμε faders και στην ουσία χωρίς να κομπρεσάρουμε. Και βέβαια για την ορθότητα των απόψεων μου, το μόνο που μπορώ να ξαναπώ, είναι πως όλα είναι...ατμός...

'Ολα είναι ατμός...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι υψηλές συχνότητες αντέχουν πολύ καλά στα λίγα Khz. Οι χαμηλές όμως οφελούνται ιδιαίτερα όταν ηχογραφούνται σε υψηλές συχνότητες δειγματοληψίας.

 

μηπως το λες αναποδα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου