Προς το περιεχόμενο

Τα μυστικά του mastering (ξανα...)


Προτεινόμενες αναρτήσεις

eye, όταν λέμε ουδέτερα αυτιά, εννοούμε αυτιά που δεν έχουν συμμετάσχει στη διαδικασία παραγωγής του μέχρι εκείνη τη στιγμή αποτελέσματος. Καλώς ή κακώς, το αυτί συνηθίζει κάποια πράγματα. Ο mastering engineer που δεν έχει συμμετάσχει στη διαδικασία της μίξης, μπορεί να εντοπίσει πιο εύκολα κάποιες μικρές ατέλειες. (Αν αυτές είναι μεγαλύτερες, μάλλον χρειάζεται remixing... :D) Προφανώς και δεν τίθεται ζήτημα να μην του αρέσει το υλικό κτλ... em.icon.tongue.png

Είναι χαρακτηριστικό πως πχ. τα EQ που είναι σχεδιασμένα για mastering, πολλές φορές δεν έχουν καν περιθώριο για +/- πολλά dB, γιατί ακριβώς προορίζονται για μια διαδικασία πολύ subtle (sorry, έσπασα το κεφάλι μου για κατάλληλη ελληνική λέξη, αλλά...).

Όσον αφορά το να μεταφράζονται οι μίξεις καλά παντού, κακά τα ψέμματα, είναι μικρό το ποσοστό ακροατών που έχει hi-end hi-fi συστήματα ακρόασης. Ακόμα κι αυτά τα συστήματα όμως, δε νομίζω πως χαρακτηρίζονται για την πιστότητά τους (γι'αυτό και δεν ενδείκνυνται για μίξη), αλλά για το πόσο ωραία ακούγονται, οπότε μάλλον δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα να μην μεταφράζονται τα προαναφερθέντα masters καλά. Τουλάχιστον εγώ δεν έχω ακούσει κάποιο παράπονο από audiophiles για&masters που ακούγονται καλά σε lo-end και κακά σε hi-end.em.icon.question.png

url=http://www.soundclick.com/akisk]Akis K

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

subtle=ανεπαίσθητη

 

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Θα περιμένω και απαντήσεις άλλων φίλων πριν επανέρθω με ακόμη πιο... παραδόπιστες απορίες. :) Πάντως... αν το όλο ζήτημα των ουδέτερων αυτιών έχει να κάνει με το συνηθισμένο φαινόμενο κορεσμού επειδή ακούει κανείς το ίδιο και το ίδιο συνέχεια, τότε γιατί δεν είναι αρκετό να πάει κάποιος 15 μέρες διακοπές και μετά να επιστρέψει στο υλικό του; Οι "μύστες" του mastering υπαινίσονται ότι ΠΑΝΤΑ αυτοί θα είναι καταλληλότεροι για να επεξεργαστούν το υλικό, άρα δεν μπορεί να σχετίζεται με το φαινόμενο του κορεσμού (διότι αυτό ξεπερνιέται - απλώς δεν ακούς αυτό που μίξαρες για ένα διάστημα). Έτσι δεν είναι;

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτό που δεν κατάλαβα ποτέ' date=' είναι το εξής: τι στην ευχή σημαίνει "ουδέτερα αυτιά"; Σημαίνει ότι ο συκεκριμένος τεχνικός ήχου έχει εξεταστεί από ωτο/λόγο και έχει διαπιστωθεί ότι η ακοή του έχει ομαλή απόκριση στο ηχητικό φάσμα; Επίσης, πριν πάει κάποιος σε κάποιο στούντιο για mastering πρέπει να ζητά να δει τέτοιο πιστοποιητικό γιατρού;[/quote']

 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

eye' date=' όταν λέμε ουδέτερα αυτιά, εννοούμε αυτιά που δεν έχουν συμμετάσχει στη διαδικασία παραγωγής του μέχρι εκείνη τη στιγμή αποτελέσματος. Καλώς ή κακώς, το αυτί συνηθίζει κάποια πράγματα. Ο mastering engineer που δεν έχει συμμετάσχει στη διαδικασία της μίξης, μπορεί να εντοπίσει πιο εύκολα κάποιες μικρές ατέλειες. (Αν αυτές είναι μεγαλύτερες, μάλλον χρειάζεται remixing... :D) Προφανώς και δεν τίθεται ζήτημα να μην του αρέσει το υλικό κτλ... em.icon.tongue.png

Είναι χαρακτηριστικό πως πχ. τα EQ που είναι σχεδιασμένα για mastering, πολλές φορές δεν έχουν καν περιθώριο για +/- πολλά dB, γιατί ακριβώς προορίζονται για μια διαδικασία πολύ subtle (sorry, έσπασα το κεφάλι μου για κατάλληλη ελληνική λέξη, αλλά...).

Όσον αφορά το να μεταφράζονται οι μίξεις καλά παντού, κακά τα ψέμματα, είναι μικρό το ποσοστό ακροατών που έχει hi-end hi-fi συστήματα ακρόασης. Ακόμα κι αυτά τα συστήματα όμως, δε νομίζω πως χαρακτηρίζονται για την πιστότητά τους (γι'αυτό και δεν ενδείκνυνται για μίξη), αλλά για το πόσο ωραία ακούγονται, οπότε μάλλον δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα να μην μεταφράζονται τα προαναφερθέντα masters καλά. Τουλάχιστον εγώ δεν έχω ακούσει κάποιο παράπονο από audiophiles για&masters που ακούγονται καλά σε lo-end και κακά σε hi-end.em.icon.question.png

[/quote']

το απολυτα σωστο ποστ σχετικα με το mastering!!!!!

προσεχε τι λες...ειμαι κρυφος modulator!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακριβως!

 

:wink:

 

Και βεβαια ειναι αδύνατον να ακουστει το ιδιο καλα ενα cd σε ενα μεσο στερεοφωνικο συστημα με την ταινια μιξης του 1/4" απο την οποια προέρχεται (εδω μιλαμε για το κλασσικο φαινομενο της μεταφορας απο ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ταινια σε ΨΗΦΙΑΚΟ cd) παιγμενης μεσα απο εναν λαμπατο Marc Levinson σε ηχεια αναφορας :wink:

 

Ειναι απολυτα φυσικο το London Calling (& ολες οι ΑΝΑΛΟΓΙΚΕΣ ηχογραφησεις) να μην ακουγονται τοσο καλα στο cd οσο και στο βινιλιο,ομως ποσος κοσμος εχει στο σπιτι του ενα πλατω Rega Planar :?: (συνοδευομενο απο τα αντιστοιχα ηχεια/ενισχυτη)

 

Εγω επιμενω :wink: οτι κατα τη διαδικασια του μαστερινγκ ο δημιουργος πρεπει να "ειναι εκει" η παρουσια του ομως να ειναι διακριτικη,αλλωστε ποτε μου δεν ειχα προβλημα με κανενα ,σοβαρο γιατι υπαρχουν και καραγκιοζηδες,μαστερα οταν κατα τη διαρκεια του μαστερινγκ τον "καθοδηγουσα",ισα ισα επιζητουσε & τη γνωμη μου...

 

επισης ας μη ξεχναμε οτι το φαινομενο των "κοκκινων" μαστερινγκ (τα παντα πικαρισμενα δηλ. ωστε να "σκιζουν" τα ραδιοφωνα..) ειναι μερικες φορες και απαιτηση των δισκογραφικων εταιρειών.... :wink: (και αυτο δεν συμβαινει μονο στην Ελλαδα ...)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

επισης ας μη ξεχναμε οτι το φαινομενο των "κοκκινων" μαστερινγκ (τα παντα πικαρισμενα δηλ. ωστε να "σκιζουν" τα ραδιοφωνα..) ειναι μερικες φορες και απαιτηση των δισκογραφικων εταιρειών.... :wink: (και αυτο δεν συμβαινει μονο στην Ελλαδα ...)

 

Συμφωνώ με την διαφορά όμως πως στην Ελλάδα μας οι "καραγκιόζηδες" αποτελούν τον κανόνα, ενώ στους "κουτόφραγκους" την εξαίρεση..κι αυτό οφείλεται καθαρά σε θέμα παιδείας..και κουτοπονηριάς δικής μας δυστυχώς..

Έχω ξεχάσει ο καημένος τι σημαίνει δυναμική περιοχή πια..έλεος.. :?

Στην λογική "ο πελάτης έχει πάντα δίκιο", αναπαράγεται και διαιωνίζεται το φαινόμενο της "πρέσσας"..

Οι "γνώστες" όμως τι κάνουν??? Πως να ζητήσει κάτι που δεν ξέρει ο "αδαής" ??? Κι αν δεν ακούσουν μια "τυφλή" Α/Β σύγκριση του υλικού τους στην ίδια ένταση, πως θα καταλάβουν πως η ταλαίπωρη μπαλάντα τους χρειάζεται "τεχνητή αναπνοή" γιατί πνίγεται στα -10 db Rms ???

Πόσο δύσκολο είναι να τους εξηγήσει κανείς για την αναγκαιότητα ξέχωρων

club και radio mix όταν αυτό επιβάλλεται από το υλικό ???

Ας μάθουν τις όποιες διαφορές και μετά ας επιλέξουν συνειδητά.. :roll:

 

ΥΓ.Στην εύλογη ερώτηση "Εσύ τι έκανες στον πόλεμο...npap? " η απάντηση είναι στην αρχή τον "δον Κιχώτη" και από ένα σημείο και μετά: ..ΛΕΦΤΑ..

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τωρα μη ξυνεις πληγες και εσυ :cry: :lol: !

τι εχω τραβηξει ο καϋμενος προσπαθωντας να εξηγησω ολα αυτα που εσυ ΣΩΣΤΑ λες δεν μπορεις να φανταστεις!

η μονιμη απαντηση: "δεν θα "βγαινει" ρε παιδι μου,δεν θα "βγαίνει"!

(ενοωντας βεβαια οτι δεν θα ακουγεται πανω απο ολα τα αλλα στο ραδιο... :? )

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τωρα μη ξυνεις πληγες και εσυ :cry: :lol: !

τι εχω τραβηξει ο καϋμενος προσπαθωντας να εξηγησω ολα αυτα που εσυ ΣΩΣΤΑ λες δεν μπορεις να φανταστεις!

η μονιμη απαντηση: "δεν θα "βγαινει" ρε παιδι μου' date='δεν θα "βγαίνει"!

(ενοωντας βεβαια οτι δεν θα ακουγεται πανω απο ολα τα αλλα στο ραδιο... :? )[/quote']

 

Διάβασα με προσοχή όλα τα επιχειρήματα, αυτό που δεν καταλαβαίνω και θα ήθελα να ρωτήσω είναι το εξής: ανάλογα με τη μουσική, πόσο πρόβλημα είναι να γίνουν 2 master, ένα για "ιδιωτική" ακρόαση, ας πούμε και ένα για radio/club? :roll:

 

Είναι οικονομικό το θέμα τελικά, ή καλλιτεχνικό? Ή μήπως οι καλλιτέχνες οι ίδιοι δεν ξέρουν τι να ζητήσουν?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγώ είχα την αίσθηση ότι στο μαστερινκ βελτιώνουν κάποιες συχνότητες που δεν μπορούν να ελεχθούν απόλυτα από την μίξη ώστε να μην υπάρχουν πικαρίσματα και σίγουρα κάποιο διορθωτικό εκουαλαιζερ που μπορεί να κολακέψει την μίξη

όργανα και φωνή σίγουρα με την βοηθεια του δημιουργού

γιατί κάποιες συχνότητες μπορεί να κολακέψουν την φωνή

και να χαλάσουν τις κιθάρες ή τα πιατίνια να ξίνουν.

Ο μαστεράς σημείο αναφοράς έχει την μίξη του ηχολήπτη

και ίσως κάποιο cd με κάποια παραγωγή που αρέσει στον δημιουργό, φυσικά αυτό θα πρέπει να έχει γίνει και κατά την διάρκεια της ηχογράφησης.

τώρα το θέμα της έντασης του μάστερ για το ράδιο τι πειράζει για αυτό έχουμε το volume και ακούει ο καθένας

όπου επιθυμεί.

πρέπει να είναι πολύ άσχετος ο μαστεράς που θα φτιάξει ένταση για ράδιο και να του πικάρει.

 

*μην ξεχνάμε τα απίστευτα μηχανήματα εκατομυρίων που διαθέτουν οι σουϊτες μαστερινκ που στα σωστά χέρια κάνουν παπάδες

προενισχησεις, κομπρέσορες, λίμιτερ κ.α.

 

*όσο εύκολα αγοράζουμε όργανα από έξω το ίδιο εύκολα μπορούμε να στείλουμε να κάνουμε και το μάστερ μας και γιατί όχι και την μίξη με την ανάλογη καθοδήγηση μας, σε χέρια που έχουμε ακούσει τις παραγωγές που έχει κάνει και με ήχο και ύφος που γνωρίζει.

 

*δεν είμαι κάποιος ειδικός απλά κάποιες σκέψεις

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και για τους φίλους του μέταλ ξέρετε οτι η καινούργια δουλειά του Midnight - πρώην Τραγουδιστή των Crimson Glory- έγινε μαστερ στην ελλάδα, και η μίξη στην αμερική... Το αποτέλεσμα δεν ακούγεται.. απλά .....και αναρωτιέμαι έγινε τόσο κακή μίξη στην Αμερική ή έγινε Πολύ κακό μαστερινγκ στην ελλάδα.

ΜΤΠ = Μην Το παρεξηγείς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου