Προς το περιεχόμενο

Moda σε Marshall Avt50αρη!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Συμφωνα με τον κατασκευαστη ο ενισχυτης εχει στην προενισχυση μια ΕCC83. Επειδη η κιθαρα μου εχει γκαζιαριδες μαγνητες σκεφτομαι να του βαλω την 12at η au (σωστα την λεω ? ) που εχει λιγοτερο gain γιατι το καθαρο headroom που εχω τωρα ειναι πολι λιγο. Εχει κανει ποτε καποιος κατι αναλογο ? Θα εχει αποτελεσμα ? καθε συμβουλη ευπροσδεκτη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λαθος.Η ΕCC83 ειναι η 12AX7,η ΕCC81 ειναι η 12ΑΤ7 (& η ECC82 η 12ΑU7).

 

Η lowest gain ειναι η 12AU7 ,γενικα οσο πιο lower gain ειναι τοσο πιο καθαρο ηχο εχεις,δες ομως αν σου αρεσει πρωτα (προσωπικα σε ολους μου τους ενισχυτες βαζω 12ΑU7 στην V1 ,ομως παιζω παντα με κομπρεσσορα που μπουσταρει το σημα) 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν οι προαναφερθεισες εκ του superfunkεως λυχνιες σου φανουν "λιγες", θα μπορουσες να δοκιμασεις και μια 5751 που ειναι ουσιαστικα μια 12ΑΧ7, αλλα ελαφρα χαμηλοτερης ισχυος (70 αντι για 100).

 

Εγω τετοιες εχω βαλει και τις βρισκω μουρλια...  ;D

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Βεβαίως πρέπει να κρατήσεις κατά νου και το ακόλουθο:

Το στενό headroom που έχεις με την 12AX7 μπορεί να είναι προς όφελος της συνολικής συμπεριφοράς του ενισχυτή.

Εξηγούμαι: Το clipping από την 12ΑΧ7 ενδεχομένως να συμπιέζει (και έτσι να περιορίζει) την δυναμική περιοχή του σήματος το οποίο φτάνει στον τελικό για ενίσχυση. Ενδεχομένως, το όλο κύκλωμα να είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε ο τελικός να μην παραμορφώνει (δεδομένου ότι μιλάμε για solid-state τελικό).

Στην περίπτωση που επιτρέψεις σήμα με μεγαλύτερο πλάτος ("αψαλίδιστο") να περάσει στον τελικό τότε υπάρχει περίπτωση (όταν έχει ψηλά το master volume) να αρχίσει αυτός να παραμορφώνει κατά τα μεταβατικά. Κάτι τέτοιο δεν το θέλεις.  :)

 

Σε κάθε περίπτωση μπορείς να δοκιμάσεις βεβαίως.... :)

(Ζημιά δεν θα πάθεις.)

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το clipping από την 12ΑΧ7 ενδεχομένως να συμπιέζει (και έτσι να περιορίζει) την δυναμική περιοχή του σήματος το οποίο φτάνει στον τελικό για ενίσχυση. Ενδεχομένως, το όλο κύκλωμα να είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε ο τελικός να μην παραμορφώνει (δεδομένου ότι μιλάμε για solid-state τελικό).

Στην περίπτωση που επιτρέψεις σήμα με μεγαλύτερο πλάτος ("αψαλίδιστο") να περάσει στον τελικό τότε υπάρχει περίπτωση (όταν έχει ψηλά το master volume) να αρχίσει αυτός να παραμορφώνει κατά τα μεταβατικά.

 

Η λυχνια σε τετοιους ενισχυτες ειναι σε κανονικο gain stage ή συνδεδεμενη ως "clipping diode"?

 

Με μια πιο "δυνατη" λυχνια το πλατος του σηματος δεν ειναι μεγαλυτερο απο αυτο μιας σχετικα πιο αδυναμης?

Η δευτερη θα δινει χαμηλοτερο σημα και δεν θα "τερματιζει" (κλιπαρει) τοσο πολυ, αρα ο τελικος θα παιρνει πιο καθαρο σημα...

 

Συμφωνω βεβαια οτι θα 'πρεπε ο τελικος να ειναι ρυθμισμενος ωστε απλα να ενισχυει το σημα του προενισχυτη χωρις ...παρατραγουδα, γιατι τα τρανζιστορ κλιπαρουν πιο ...αγαρμπα.

 

Αυτοι οι ενισχυτες βγαζουν βρωμια απο το μηδεν, ή θελουν ανεβασμα gain + volume και χαμηλα το master για να βρωμισουν?

 

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε κάθε περίπτωση μπορείς να δοκιμάσεις βεβαίως.... :) 

 

αυτο ειναι το μονο σιγουρο! ;)

 

(Ζημιά δεν θα πάθεις.)

 

ZHMIAA ομως?...  ;)  ;D ;D ;D

 

 

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σύμφωνα με το διάγραμμα του AVT50, το σήμα στο καθαρό κανάλι ακολουθεί την εξής διαδρομή :

 

OP amp MJ7289 με gain=4,8 -> Μ5201 με gain=1 -> ECC83 a -> ECC83B -> M5202 (tone stack) και πάει λέγοντας

 

Όπως πάντα συμβαίνει στους υβριδικούς ενισχυτές, το headroom δεν καθορίζεται από την λυχνία (που μπορεί ακόμη και σε ανοδική τάση στον συγκεκριμένο ενισχυτή 56 Volt) να δώσει καθαρό σήμα 80 volt peak to peak, αλλά από τον περιορισμό των τελεστικών που δουλεύουν σε τάση 15 volt και είναι σίγουρο ότι θα κλιπάρουν πολύ νωρίτερα από την λυχνία.

 

Τώρα , αλλάζοντας την ecc83 με πχ ecc82, τι καταφέρνεις :

1. λόγω του ότι μάλλον δεν θα αλλάξεις τις αντιστάσεις ανόδου της λυχνίας (R25 , R26) και θα τις αφήσεις 100KΩ , θα βάλεις την ecc82 να δουλεύει σε πολύ χαμηλότερη ανοδική τάση από το ενδεδειγμένο σημείο λειτουργίας της ( με απλούς υπολογισμούς περίπου 25V από 56V που ήταν η ecc83.

Αν και ακόμη κι έτσι η λυχνία μπορεί να υπερκαλύψει τα όρια των τελεστικών, δεν δουλεύει στο γραμμικό κομμάτι της καμπύλης της.

2. Τελικά , κάνεις μια τρυπα στο νερό καθώς νομίζεις ότι έχεις περισσότερο headroom γιατί για να τερματίσεις το M5201 που ακολουθεί απλώς πρέπει να γυρίσεις περισσότερο το gain.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδη παιδες η κατασταση ειναι μια η αλλη,απο τι καταλαβα. Δηλαδη η ECC83 ειναι εκει απλα για να "χρωματισει" τον ηχο η οντως ειναι ειναι ενεργο μερος της προενισχυσης ? Δηλαδη ανταποκρινεται στις αλλαγες του gain της προενισχυσης. Ευχαριστω για την μεχρη τωρα ανταποκριση στο θεμα.  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου